HEKA Kalasatamankatu 15
Kommentit (118)
Kiva tosiaan että täällä on sitten tulevia naapureita ! :D mäkin olen aika täpinöissäni, mietin jo kesävaatteiden pakkaamista laatikoihin.. et sitten ei tule viime hetken stressiä. Meillä kolmas kerta toden sanoi, ollaan kolmesti haettu uudiskohteeseen ja nyt tärppäsi. Happy !!
Meille myös tarjoutui 4h+keittiö A-rapusta ja tarjous tuli tosiaan eilen. Ollaan myöskin ”sisäisiä vaihtajia”. Ollaan koko perhe suuuper innoissamme tästä mahdollisuudesta!
Olen vuosia hakenut Hekalta asuntoa. Olen köyhä pitkien syöpähoitojen jälkeen ja maksan korkeaa vuokraa. Mitä ilmeisimmin en kuulu niihin, jotka saavat asunnon, koska en ole Hekan asunnossa jo asuva, häädetty, lapsiperheellinen, kauempaa muuttanut tai moniongelmainen.
81,5 m2 kirjoitti:
Meille myös tarjoutui 4h+keittiö A-rapusta ja tarjous tuli tosiaan eilen. Ollaan myöskin ”sisäisiä vaihtajia”. Ollaan koko perhe suuuper innoissamme tästä mahdollisuudesta!
Ehkä ootte meidän seinänaapureita. :D Neliö on yhden seinän takana.
Vierailija kirjoitti:
Olen vuosia hakenut Hekalta asuntoa. Olen köyhä pitkien syöpähoitojen jälkeen ja maksan korkeaa vuokraa. Mitä ilmeisimmin en kuulu niihin, jotka saavat asunnon, koska en ole Hekan asunnossa jo asuva, häädetty, lapsiperheellinen, kauempaa muuttanut tai moniongelmainen.
Uudiskohteista aina tietty prossa menee hekan asunnossa jo asuville. Olikohan se niinkin paljon kuin 30%? Tarkoittaa tietty, että jostain muualta sitten vapautuu hekan asunto. Kun haet, niin kannattaa laittaa alueiden suhteen hyvin avonaiseksi sun toiveet. Mä kun ekan kerran hain hekalle, niin olin oikeesti onnellinen kun saisin mistä vaan ja koon puolesta olin myös joustava, kunhan ei liian kallis. Toisaalta kaveriperhe haki vain siltä alueelta missä sillä hetkellä asuivat (Länsi-hki) ja heille tarjottiin sieltä. Tiedä sitten, onko joustavuudella merkitystä. Kunhan nyt ei pelkästään hae arvokohteista. Se näyttäis oudolta. Mutta kuten kaikki tietää, onhan se pieni lottovoitto jos hekan kämpän saa. Niihin on niin paljon hakijoita.
Olen iloinen teidän kaikkien puolesta jotka olette jo tarjouksen saaneet! :)
Mutta samalla surettaa oman perheen puolesta. Ollaan haettu jo useampaankin uudiskohteeseen ja tämä näistä kaikista ehkä olisi ollut se ihanteellisin.. Vielä ehkä sitten joskus on meidänkin vuoro. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen iloinen teidän kaikkien puolesta jotka olette jo tarjouksen saaneet! :)
Mutta samalla surettaa oman perheen puolesta. Ollaan haettu jo useampaankin uudiskohteeseen ja tämä näistä kaikista ehkä olisi ollut se ihanteellisin.. Vielä ehkä sitten joskus on meidänkin vuoro. :)
Varmasti teillekin vielä osuu kohdalle joku päivä :) toivotaan niin!
Pääsee itku :'( me siis haettiin 3-4h kun nykynen lumon kämppä on ihan älykallis,pieni ja rauhattomal sijainnil. Meillä nousee vielä vuokra alkuvuodesta... En tiedä millä tulen maksaa opiskelijana niin uskoin ja toivoin että oltais voitu nyt saada kämppä hekalta mut turhaa taas sai haaveilla..Onnea vaan teille jotka saitte :)
Vierailija kirjoitti:
Pääsee itku :'( me siis haettiin 3-4h kun nykynen lumon kämppä on ihan älykallis,pieni ja rauhattomal sijainnil. Meillä nousee vielä vuokra alkuvuodesta... En tiedä millä tulen maksaa opiskelijana niin uskoin ja toivoin että oltais voitu nyt saada kämppä hekalta mut turhaa taas sai haaveilla..Onnea vaan teille jotka saitte :)
Kyllä teille vielä voi tulla tarjous tästä kohteesta. Näyttäis siltä, että ovat alkaneet jakaa vasta hekan sisäisille vaihtajille. Suurin osa kämpistä tulee menemään teidän kaltaisille jotka eivät asu hekalla.
Mun hakemus oli kadonnut eilisen aikana asiointikansiosta..!Onkohan meidät heitetty pihalle ?
Vierailija kirjoitti:
Mun hakemus oli kadonnut eilisen aikana asiointikansiosta..!Onkohan meidät heitetty pihalle ?
Kyllä. Nauroivat niin pahasti teidän hakemuksen itkuvirrelle, että pistivät roskakoriin.
Mitäköhän liikkeitä sinne alakerran liiketiloihin tulee? Ja entä tuo päivätoimintakeskus, onkohan kehitysvammaisten?
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän liikkeitä sinne alakerran liiketiloihin tulee? Ja entä tuo päivätoimintakeskus, onkohan kehitysvammaisten?
Alakertaan tulee turkkilainen ravintola, varaudu klaanisotiin.
Päivätoimintakeskukseen tulee päihdeongelmaisia
Vierailija kirjoitti:
Mä löysin vain tällaisen
”Ellei sosiaalivirasto toisin päätä, varauksensaaja on velvollinen sijoittamaan varausalueelle noin 1 000 m2:n suuruisen kehitysvammaisten päivätoimintakeskuksen.”
Täältä : https://dev.hel.fi/paatokset/media/att/3a/3a338d568d19eff531369f6a0ac36…
”Heka Kalasatama Kalasatamankatu 15 rakennetaan Kalasatamaan, tontille 10627/3, osoitteeseen Kalasatamankatu 15. Kohteeseen tulee 89 vuokra-asuntoa (4690 asm²). Asuntojen keskipinta-ala on 52,7 asm². Kiinteistössä on lisäksi kehitysvammaisten päivätoimintakeskus ( 892 htm²) ja 3 kpl liiketiloja (333 htm²).”
https://dev.hel.fi/paatokset/asia/hel-2016-013035/asuntk-2016-15/
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut uusia tarjouksia?
Ei ole tarjousta kuulunut. Pian asunnoton. Hain pientä kämppää. Stadin asuntojen chat kirjoitti että pieniä vielä olis jakamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tullut uusia tarjouksia?
Ei ole tarjousta kuulunut. Pian asunnoton. Hain pientä kämppää. Stadin asuntojen chat kirjoitti että pieniä vielä olis jakamatta.
Eli on jo jakanut melkein kaikki vai 😱
Tosiaan aika jännä jos oikeasti väittävät hekalla että eivät ole lähettäneet kenellekään tarjousta, kun oikeasti ovat! Tai sitten sillä halutaan hillitä hakijoita etteivät pommittaisi niin paljon että saadaanko mekin?? En tiedä Hekan toimintatapoja kun en ole siellä töissä..