Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEKA Kalasatamankatu 15

Vierailija
27.11.2019 |

Joko on tarjouksia tullut?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko ne vaan ensin jakaneet neliöt ja noi isot kolmiot joita oli vaan 4kpl. Suurin osa on pienempiä kämppiä, niin jospa niitä on vielä paljon jakamatta, kun ei tänne keskusteluunkaan ole tullut ryntäystä. 

Vierailija
62/118 |
02.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän muuttopäivänä? Onko kukaan koskaan muuttanut uudiskohteeseen? Onko siellä rapussa kauhea  tungos muuttopäivänä/päivinä ja hissi varattu koko ajan? Yleensä olen muuttanut tutttujen avustamana, mutta mietin ottaisko nyt ammattimaista kantoporukkaa. Miten se menee näiden sisäisten vaihtojen kanssa, että saneleeko heka kuinka pian pitää vanha asunto vapauttaa (esim. heti ekana muuttopäivänä) vai voiko asukas päättää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän muuttopäivänä? Onko kukaan koskaan muuttanut uudiskohteeseen? Onko siellä rapussa kauhea  tungos muuttopäivänä/päivinä ja hissi varattu koko ajan? Yleensä olen muuttanut tutttujen avustamana, mutta mietin ottaisko nyt ammattimaista kantoporukkaa. Miten se menee näiden sisäisten vaihtojen kanssa, että saneleeko heka kuinka pian pitää vanha asunto vapauttaa (esim. heti ekana muuttopäivänä) vai voiko asukas päättää?

Mitäpä jos kysyt sieltä asiakaspalvelusta ihan itse?

Vierailija
64/118 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa mulla olla toivo menetetty. Ollaan sisäisiä vaihtajia eli tuskin enää tulee tarjousta :(

Vierailija
65/118 |
03.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me haettiin neliötä max 1200€ vuokra, mut empä usko et saadaan asuntoa.Ollaan sisäisiä vaihtajia. Haku on myös Kuninkaantammeen valmistuviin asuntoihin et toivottavasti sielt tulis tarjous.

Vierailija
66/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te muut jo saaneet isännöitsijäntodistusta? Mä olen jo useamman päivän odottanut, että soittaisivat ja sopisivat ajan käynnille (kuten s-postissa lupasivat). Ensi viikolla pitää olla todistus jo toimitettuna eteenpäin eikä ole vielä tarkastusta tehty. Tässä välissä itsenäisyyspäivä jolloin heka kiinni. No...olen myös kuullut, että jos hekalla on ruuhkaa näissä asioissa, niin saa lisäaikaa uuden asunnon hyväksymiseen.

Vierailija
67/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kysyitkö?

Vierailija
68/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan muuttamassa juurikin toisesta uudiskohteesta joka rakennettu 2017 nyt Kalasatamaan. Joten on kokemusta uudiskohteeseen muutosta. Viimeksi kun muutettiin virallinen muuttopäivä oli kuun viimeinen päivä, mutta avaimet sai hakea noin 4-5 päivää aikaisemmin ja muuttaa vaikka heti. Vuokra alkoi raksuttamaan kuitenkin vasta kuun viimeisestä päivästä. Tällä yritettiin ennaltaehkäistä ruuhkaa rapussa ja hississä. Tämä oli kiva koska sai muuttaa rauhassa ja siivota edellistä asuntoa. Me palkkaamme myöskin muuttomiehet avuksi:)

Isännöitsijän todistus saatiin ihmeen kaupalla ihan muutamassa päivässä:)

Vierailija
69/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kysyitkö?

En vielä, kun muuttoon on niin pitkä aika eikä ole vielä sopimustakaan tehty. Ajattelin vaan jos jollain on jo täällä tietoa entuudestaan. Mutta tässä välissä googlasin muita vastaavia ketjuja. Joissakin oltiin sanottu, että hissi ei ole muuttopäivinä toiminnassa, mutta oli kuitenkin ollut (suojattu hyvin). Ja sitten jotkut mietti muuttaako perjantaina vai lauantaina eli ainakin vähän liukumaa on päivissä eikä kaikki ryntää samaan aikaan. Eniten ilahdutti lukea kuinka tyytyväisiä asukkaat oli uuden asunnon rakentamisenlaatuun esim. äänieristyksiin. Olen itse asunut Hekalla aina sellaisessa asunnossa mikä on ollut alkuperäiskunnossa eli noin 20-40v remontista. Kiva päästä kerrankin ihan uuteen ja puhtaaseen! Aion kohdella sitä hyvin ja pitää kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija
70/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollu kerran muutto apuna kun muutettiin uudiskohteeseen niin kaikki muuttivat silloin samana päivänä. Porukkaa oli todella paljon ja oli vaikee saada muuttoautoa lähelle taloa sekä hissi oli koko ajan varattuna. Meidän onneksi muutettava asunto oli ekassa kerroksessa joten hissille ei ollut käyttöä.

Vierailija
71/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään jo asunnon saaneilla ollut hakemuksen tila asunnon tarpeessa?Mietin että onko mitään mahdollisuuksia saada asuntoa uudiskohteesta vai pitääkö olla vähintään kiireellinen jotta saa asunto tarjouksen?

Vierailija
72/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta seuraavanlaista, olen ollut kiireellisenä vuoden ja en ole saanut yhtään tarjousta. Joskus olin erittäin kiireellinen lapsen kanssa, niin silloin sain yhden tarjouksen ( vanhasta talosta), puolen vuoden jälkeen.

Joistakin ketjuista olen lukenut että joku oli ollut 6 vuotta erittäin kiireellinen. Eikä saanut asuntoa. En tiedä pitääkö se paikkaansa. Mielestäni hel.fi tilastoista luin että kaikki ertiiäin kiireellisetkään ei saa asuntoa. Nyt asunto jonossa on 24 000 hakijaa ja uusia asuntoja on valmistunut n. 700. Ja asunto jonossa ymmärääkseni suurin osa on erittäin kiireellisiä. Niin aika pahalta näyttää. Nyt olen ollut kiireellinen vuoden, ei yhtään tarjousta. Lisäksi 1 kk erittäin kiireellinen. Saas nähdä miten käy.

Vierailija
73/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin erittäin kiireellinen (yksin vauvan kanssa, asuin sukulaisten nurkissa) noin 3-4kk ja sain sitten ekan heka kodin.  Nyt tähän uudiskohteeseen mut oli merkitty kiireelliseksi ja sain siis tarjouksen.

Vierailija
74/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omasta kokemuksesta seuraavanlaista, olen ollut kiireellisenä vuoden ja en ole saanut yhtään tarjousta. Joskus olin erittäin kiireellinen lapsen kanssa, niin silloin sain yhden tarjouksen ( vanhasta talosta), puolen vuoden jälkeen.

Joistakin ketjuista olen lukenut että joku oli ollut 6 vuotta erittäin kiireellinen. Eikä saanut asuntoa. En tiedä pitääkö se paikkaansa. Mielestäni hel.fi tilastoista luin että kaikki ertiiäin kiireellisetkään ei saa asuntoa. Nyt asunto jonossa on 24 000 hakijaa ja uusia asuntoja on valmistunut n. 700. Ja asunto jonossa ymmärääkseni suurin osa on erittäin kiireellisiä. Niin aika pahalta näyttää. Nyt olen ollut kiireellinen vuoden, ei yhtään tarjousta. Lisäksi 1 kk erittäin kiireellinen. Saas nähdä miten käy.

Mietin vaan sitä että osa asunnoista välitetään jo hekan asunnoissa asuville. Muistaakseni kolmasosa. Ollaan siis vaihto asunnon tarpeessa ja asutaan jo hekan asunnossa. Luulen että kaikki jo hekan asunnoissa asuville ei ole erittäin kiireellinen asunnon tarve. Mietin että onko jollain hakemuksentila ollut asunnon tarpeessa ja saanu silti asuntotarjouksen?

Vierailija
75/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vaan hakijoille, 10 vuotta odottanut alkuperäisenä stadilaisena ja nyt vanhuuseläkeläisenä.koko ikäni tähän kaupunkiin veroja. Pieni eläke.. mutta ei saa asuntoa kun ei ole asunnoton. Helsinkiläisyys pisteet poistettiin.. joten ei niistäkään enää hyötyä aidoille stadilaisille.. uudet maahantulijat saavat kaiken. se kyllä ottaa päähän.

Vierailija
76/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään jo asunnon saaneilla ollut hakemuksen tila asunnon tarpeessa?Mietin että onko mitään mahdollisuuksia saada asuntoa uudiskohteesta vai pitääkö olla vähintään kiireellinen jotta saa asunto tarjouksen?

Hakemuseni on ollut erittäin kiireellisenä lähes vuoden. En ole saanut tarjousta asunnosta. Kolmen kuukauden kuluttua asunnoton.

Vierailija
77/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

81,5 neliöö kirjoitti:

Me ollaan muuttamassa juurikin toisesta uudiskohteesta joka rakennettu 2017 nyt Kalasatamaan. Joten on kokemusta uudiskohteeseen muutosta. Viimeksi kun muutettiin virallinen muuttopäivä oli kuun viimeinen päivä, mutta avaimet sai hakea noin 4-5 päivää aikaisemmin ja muuttaa vaikka heti. Vuokra alkoi raksuttamaan kuitenkin vasta kuun viimeisestä päivästä. Tällä yritettiin ennaltaehkäistä ruuhkaa rapussa ja hississä. Tämä oli kiva koska sai muuttaa rauhassa ja siivota edellistä asuntoa. Me palkkaamme myöskin muuttomiehet avuksi:)

Isännöitsijän todistus saatiin ihmeen kaupalla ihan muutamassa päivässä:)

Hei osaatko sanoa tai arvata kauan vanhan asunnon saa pitää? Onko avaimet luovutettava heti jotenkin päittäin vai vasta esim. 15.3.?

Vierailija
78/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketkä on saanut tarjouksen niin onko tullut tämän viikon aikana?

Vierailija
79/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla.

Vierailija
80/118 |
04.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eilen ja kerrottiin, että paljon asuntoja olisi vielä jakamatta, isojakin. Hain 4h+k

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi