Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?

Vierailija
26.11.2019 |

Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....

Kommentit (387)

Vierailija
181/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yks kämppis on uusavuton tunari. Hän esimerkiksi kaatoi vahingossa lautasellisen riisiä lattialle ja jätti sen siihen. Illalla kun tulin kotiin lattialla oli kasa kuivanutta riisiä. Kysyin, että miksi se on siinä ja vastaus oli, että ei tiennyt saako sitä imuroida eikä keksinyt millä sen sais siivottua niin ajatteli odottaa, että mä tulen kotiin. No miten ois vaikka rikkalapio ja lasta, urpo. Hänen jäljiltään on myös hella aina karmeassa kunnossa, kun hän ei tiedä millä aineella se pitäis pestä. Palovaroittimen piipitystä hän oli kuunnellut viikon, kun minä ja kolmas kämppis oltiin pois kotoa ja hän ei tiennyt miten se otetaan alas ja vaihdetaan patteri.

Vierailija
182/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini osti höyrysilitysraudan ja heitti sen kohta menemään, kun ei siitä tullut höyryä. Kun kysyin, oliko hän varmasti muistanut täyttää vesisäiliön, niin katsoi ihan ihmeissään, että minkä vesisäiliön. Hän ajatteli, että höyry jotenkin syntyy itsestään tyhjästä raudan sisällä. Äitini yritti myös tehdä kevytkotikaljaa laittamalla siihen sokerin sijasta Hermesetasta. En silti kutsuisi äitiäni uusavuttomaksi, sillä hän oli erittäin kätevä käsistään, taiteellinen ja kova tekemään töitä. Ei vain aina ajatellut asioita ihan loppuun asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

äitini (82-v) oli aivan pöyristynyt, kun laskuihin oli lisätty joku 24% lisää hintaa. Eli alv.

Tiedän kyllä mikä on ALV mutta minustakin 24 % ALV on aivan pöyristyttävä...

Vierailija
184/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.

Ei keittimen omalla pannulla kaadeta tietenkän vettä. Pannu on sen verran likainen ja pinttynyt, että kahvista ei kyllä hyvää tule. Aina eri astialla tietenkin!

Vierailija
185/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin äiti passasi meitä lapsia, teki ruoat ja siivosi, mutta sen verran paljon sitä touhua tuli sivusta seurattua, että osattiin kaikki kuitenkin perusjutut kun omilleen muutettiin. Ja siihen mitä ei osattu, kysyttiin neuvoa.

Vierailija
186/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.

Ei keittimen omalla pannulla kaadeta tietenkän vettä. Pannu on sen verran likainen ja pinttynyt, että kahvista ei kyllä hyvää tule. Aina eri astialla tietenkin!

Kyllä kunnolla pestyllä pannulla voi vettä laittaa, mutta useimmat vaan huuhtoo sen pannun ja se ei riitä.

Vierailija
187/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä pahin mutta hyvin yleinen on että ei saada itse vaihdettua renkaita autoonsa. Itse jo 8-vuotiaana vaihdoin vanhempien autoihin koska autot kiinnosti. Jotenkin tämä on vain sellainen työ mistä ei makseta, vaikka olis kuinka halpaa niin ihan periaatteesta ei noin helposta työstä viitsi maksaa. Vähän sama kuin maksaisi tyyliin siitä että joku laittaa ostokset kassiin puolestasi kaupan kassalla, ihan periaatesyistä en noin helpoista hommista maksaisi.

Aika moni varmaan kyllä osaa renkaat vaihtaa, mutta miksi ihmeessä tehdä itse, jos voi teettää asian? Kyllä minäkin osaan siivota ja osaan haravoida, mutta silti teetän ne hommat muilla, jotta itse voin keskittyä mukavempiin juttuihin. Jo toki kaikki autojutut myös on näppärämpi motomaatissa teettää kuin omia sormia liata.

Vierailija
188/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nuoret naiset käyttävät vain mikroa"

Hohhoijaa...Mihin ihmeeseen nuoret naiset, jotka kuuluvat ikäluokkaa 15-25 vuotiaat tarvitsevat kokkaustaitoja tai sukan kudontaa, ainakin minä kannustan tyttäriäni kokkoustaitojen sijaan opiskelemaan, harrastamaan ja elämään täysillä huoletonta elämää, kun juuri tuossa iässä sen aika on.

Tuollaiset ostelee sikakalliita valmissämpylöitä ja ihmettelee kun rahat ei riitä.

Miksi minä sitten osasin neuloa sukat jo 12-vuotiaana?  Ruokaakin osasin tehdä jo suht. auttavasti ihan siitä 14-vuotiaasta lähtien.   Opiskeluaikana tein jo ruokaa ja ompelin ja neuloin ihan täysillä.  Silti siis opiskelin, harrastin ja elin täysillä nuoren ihmisen elämää.  Kas kun nämäkin asiat kuuluu siihen elämään, on sitä sitten nuori tai vanha.   MIeheni osasi jo 18-vuotiaana rempata autonsa ja teki kotonaan ns. miesten töitä, VAIKKA samaan aikaan opiskeli ja eli täysillä nuoren miehen elämää.

Vierailija
189/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-kämppikseni (opiskeluaikoina) oli rahan kanssa aivan holtiton. Ei tiennyt, koska tuli ja mitä tuli. Vuokra maksettiin välillä kahdesti kuussa, välillä kahden kuukauden välein. Tämän takia sovimme, että minä maksan vuokran vuokranantajalle ja kämppikseni minulle. 

Löysi ihanan miehen ja meni naimisiin. Tuli lopulta raskaaksi niin, että unohti syödä e-pillereitä. Olivat puhuneet miehensä kanssa, että alkavat tehdä lasta noin vuosi häiden jälkeen, mutta lapsi saikin alkunsa jo ennen häitä.

Nykyään kun näemme, on edelleen ihan samanlainen hömelö. Rahaa tulee ja menee, miehensä hoitaa kaikki raha-asiat (asiat, joita minä hoidin, kun asuimme yhdessä). Oli aivan ihmeissään, kun kerroin, että puhelinliittymät, vakuutukset, sähköt yms kannataa kilpailuttaa. 

Ei tuhlaa rahaa esim ostoksiin, mutta yllättyy elämän pienistä asioista. 

Vierailija
190/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.

Vierailija
191/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kankaisen merkkilaukun hihna oli katki. Tätä ei 20+ neiti osannut ommella kiinni. Ei kyllä osannut äitikään. WHAAAAAT????

Jos hihna on poikki, niin kyllä ompelimiseen tarvitaan ompelukone ja erikoislankaa, jotta se kestäisi käyttöä. Ja onko hihnasta varaa tehdä liitoskohta.

Jos ompelee käsin ja normaali langalla, niin ei tule kestämään.

Kyllä käsinkin ommellessa voi käyttää vahvempaa lankaa, eikä kaikki laukut ole niin kovalla käytöllä että sellaista edes tarvitsisi.

T: ihminen, joka osaa ommella kestäviä saumoja sekä koneella että käsin

Vierailija
192/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nuoret naiset käyttävät vain mikroa"

Hohhoijaa...Mihin ihmeeseen nuoret naiset, jotka kuuluvat ikäluokkaa 15-25 vuotiaat tarvitsevat kokkaustaitoja tai sukan kudontaa, ainakin minä kannustan tyttäriäni kokkoustaitojen sijaan opiskelemaan, harrastamaan ja elämään täysillä huoletonta elämää, kun juuri tuossa iässä sen aika on.

Tuollaiset ostelee sikakalliita valmissämpylöitä ja ihmettelee kun rahat ei riitä.

Miksi minä sitten osasin neuloa sukat jo 12-vuotiaana?  Ruokaakin osasin tehdä jo suht. auttavasti ihan siitä 14-vuotiaasta lähtien.   Opiskeluaikana tein jo ruokaa ja ompelin ja neuloin ihan täysillä.  Silti siis opiskelin, harrastin ja elin täysillä nuoren ihmisen elämää.  Kas kun nämäkin asiat kuuluu siihen elämään, on sitä sitten nuori tai vanha.   MIeheni osasi jo 18-vuotiaana rempata autonsa ja teki kotonaan ns. miesten töitä, VAIKKA samaan aikaan opiskeli ja eli täysillä nuoren miehen elämää.

En ole ikinä oppinut kutomaan. Olen vasenkätinen ja ala-asteen opettajani ei osannut opettaa kutomista/virkkaamista vasemmalla kädellä. Äitini ja kummini yrittivät kovasti peilin kautta, mutta eivät oikein onnistuneet siinä. Niinpä ala-asteella aina kun muut kutoivat, minä ompelin erilaisia tilkunpaloja ompelukoneella. Myöhemminkään ei ole tuota taitoa tullut opeteltua. Johtuu kai myös omasta luonteesta, menen mielummin lenkille kuin otan sukkapuikot käteen. Olenkin kiitollinen sukulaisista, joilta saan villasukkia joululuhjaksi.

Vierailija
193/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus nuorena kesätöissä kaveri ei osannut levittää multaa kun tehtiin uutta nurmikkoa. Oli kaksi multakasaa vierekkäin niin tää otti ekasta kasasta ja heitti tokaan kasaan. Sitten otti tokasta kasasta ja heitti ekaan kasaan. Ja tää opiskeli yliopistossa.

Vierailija
194/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä pahin mutta hyvin yleinen on että ei saada itse vaihdettua renkaita autoonsa. Itse jo 8-vuotiaana vaihdoin vanhempien autoihin koska autot kiinnosti. Jotenkin tämä on vain sellainen työ mistä ei makseta, vaikka olis kuinka halpaa niin ihan periaatteesta ei noin helposta työstä viitsi maksaa. Vähän sama kuin maksaisi tyyliin siitä että joku laittaa ostokset kassiin puolestasi kaupan kassalla, ihan periaatesyistä en noin helpoista hommista maksaisi.

Aika moni varmaan kyllä osaa renkaat vaihtaa, mutta miksi ihmeessä tehdä itse, jos voi teettää asian? Kyllä minäkin osaan siivota ja osaan haravoida, mutta silti teetän ne hommat muilla, jotta itse voin keskittyä mukavempiin juttuihin. Jo toki kaikki autojutut myös on näppärämpi motomaatissa teettää kuin omia sormia liata.

Mikä muka on haravointia mukavampaa?

Vierailija
195/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mies kaivoi jääpalat ulos veitsellä, sen sijaan että olisi vain vähän taivutellut muottia. Oli sitä mieltä että näin se kuuluu tehdä. Tuon pahempaan en ole törmännyt. :D

Eli uusavuttomuutta on tehdä eri tavalla kuin sinä? Viittaan ensimmäisen sivun vastaukseeni: joillekin kotitalousasiat ovat uskonkappaleita. Jos toimit toisin, kyseessä on "väärin sammutettu tulipalo".

Vierailija
196/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.

Joissain kotitalouksissa saa suurinpiirtein selkäsaunan sen pannun käyttämisestä koska siinä on sitä kahvin rasvaa ja sitten on mokkamasteri pilalla!

Vierailija
197/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappani nuorempana keitti toista tuntia kananmunia kun eivät pehmenneet

Vierailija
198/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useampikin ystävättäreni omistaa auton ja ajaa sillä, mutta ei osaa tankata eikä käyttää sitä katsastuksessa. Vieläpä tuohtuvat kun ihmettelen asiaa. Ja itsekin olen nainen ja niin kauan kun on ollut ajokortti, olen nuo osannut hoitaa.

Vierailija
199/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittoi kissanhiekkaa vessanpönttöön ja yllättyi, kun vessa meni tukkoon.

Vierailija
200/387 |
27.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme