Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?
Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.
Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.
Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).
Juuri näin. Järkevät tietää että kahvissa on rasvaa ja se jää sinne pannuun vaikka kuinka pesisi ja sitten kun sillä pannulla kaataa vettä säiliöön, rasvat voi ajan myötä pinttyä sinne seinämiin ja putkistoihin, ei kiva. Miksi on niin vaikeaa ottaa erillisellä kannulla vettä säiliöön? No kukin tyylillään, tietty ; )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kankaisen merkkilaukun hihna oli katki. Tätä ei 20+ neiti osannut ommella kiinni. Ei kyllä osannut äitikään. WHAAAAAT????
Jos hihna on poikki, niin kyllä ompelimiseen tarvitaan ompelukone ja erikoislankaa, jotta se kestäisi käyttöä. Ja onko hihnasta varaa tehdä liitoskohta.
Jos ompelee käsin ja normaali langalla, niin ei tule kestämään.
Kannetaanko noissa merkkilaukuissa muka jotain uusinta älypuhelinta painavampaa, että siksi tarvitaan erityisen kestävä ommel? Käsin ompelemallakin saa tehtyä kestävää (ja siistiä) jälkeä, kunhan vain jaksaa ommella kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Pahin on varmaan se, kun entinen mieheni ei "osannut" tehdä eväsleipiään itse ja herätti minut aamulla, kun en ollut tehnyt niitä valmiiksi hänelle illalla. Kyllä hänestäkin silti hyvä kokki tuli, kun oli pakko itse laittaa. Tässä tosin laiskuus isona syynä.
Ihanko oikeasti heräsit tekemään oletettavasti aikuiselle miehelle eväsleipiä? Olen mies ja ihmettelen suuresti tuollaista käytöstä, kumpaisenkin.
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
3 varusmiestä yritti katkaiste lautaa timpurisahalla siinä onnistumatta, mutta sahan turmellen.
Lauta oli betonilattiaa vasten, yksi seisoi laudan päällä, toinen sahasi lautaa ja kolmas nosti laudan päätä noin, että saha puri kiinni lautaan.
Minä katselin meidän kerrostalon pihalla touhuavia raksapuolen harjottelijoita, jotka siirsivät lautanippua pihan toiseen reunaan kääntämällä laudat yksi kerrallaan pystyyn ja kaatamalla sitten vapaalla pudotuksella maahan...
Tuollaisen touhun täytyy olla sellaista tahallista pelleilyä, jota harjoitetaan oikean työn välttämiseksi.
Siis ostatteko te vartavasten erikseen astian joka on tarkoitettu vain kahviveden kaatamiseen? :D
Vierailija kirjoitti:
Ex-kämppikseni (opiskeluaikoina) oli rahan kanssa aivan holtiton. Ei tiennyt, koska tuli ja mitä tuli. Vuokra maksettiin välillä kahdesti kuussa, välillä kahden kuukauden välein. Tämän takia sovimme, että minä maksan vuokran vuokranantajalle ja kämppikseni minulle.
Löysi ihanan miehen ja meni naimisiin. Tuli lopulta raskaaksi niin, että unohti syödä e-pillereitä. Olivat puhuneet miehensä kanssa, että alkavat tehdä lasta noin vuosi häiden jälkeen, mutta lapsi saikin alkunsa jo ennen häitä.
Nykyään kun näemme, on edelleen ihan samanlainen hömelö. Rahaa tulee ja menee, miehensä hoitaa kaikki raha-asiat (asiat, joita minä hoidin, kun asuimme yhdessä). Oli aivan ihmeissään, kun kerroin, että puhelinliittymät, vakuutukset, sähköt yms kannataa kilpailuttaa.
Ei tuhlaa rahaa esim ostoksiin, mutta yllättyy elämän pienistä asioista.
Onko kenties eräs vaalea laulajatar joka tuotiin eroaan ja talon myyntiä julkisesti. Löysi nuoren toyboyn itelleen.
Vierailija kirjoitti:
Siis ostatteko te vartavasten erikseen astian joka on tarkoitettu vain kahviveden kaatamiseen? :D
Monilla on kotona puhtaita astioita, joita voi käyttää. En usko että moni ostaa justiin tuohon tarkoitukseen. Mistä päättelit niin?
***TauTou kirjoitti:
Työpaikalle tuli harjoitteluun reilut 20-kymppinen mieshenkilö. Muutaman viikon päästä oli tiedossa maastoretki, joka suuntautui Ylä-Lappiin. Kehotettiin ottamaan mukaan asianmukaiset retkeilyvaatteet, kengät, reppu yms. No tämä tyyppi saapui aamulla työpaikalle lähes nilkkoihin ulottuva nahkatakki päällä, jalassa kesäkengät, ketjuja roikkui farkuissa, tietty korvikset korvissa ja erikoinen lätsä päässä. Laukkuna oli söpö olkalaukku, jota käytti kaupunkikäytössä. Ei siinä mitään. Em. herra oli kärvistellyt koko reissun noilla "varusteilla", tarponut välillä suossa takin helmat liehuten, jalat märkinä yms. No oli melko opetus, varmaan seuraavalle maastokeikalle ottaa erilaiset varusteet tai sitten jättää reissun väliin.
Tämän miehen äiti ja sisko ovat varsinaisia luontoihmisiä ja tottuneita maastossa liikkujia, joten oli ainakin nähnyt kuinka maastoretkille pukeudutaan.
Kaksikymmentä kymppinen? :D
Armeijassa eräs alokas tuli varuskunnan portille palvelukseenastumispäivänä äitinsä saattelemana. Ei osannut uida eikä ajaa pyörällä, päätti sitten päivää ennen 70km polkupyörämarssia ilmoittaa ettei osaa. Siinä me alikessut sitten pitkälle iltaan opetettiin pyörälläajoa tälle äiskänpojalle. Oppi lopulta ja ajoi koko marssin ehjänä perille. Oli kaikenkaikkiaan reppana tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.
Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.
Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).
Juuri näin. Järkevät tietää että kahvissa on rasvaa ja se jää sinne pannuun vaikka kuinka pesisi ja sitten kun sillä pannulla kaataa vettä säiliöön, rasvat voi ajan myötä pinttyä sinne seinämiin ja putkistoihin, ei kiva. Miksi on niin vaikeaa ottaa erillisellä kannulla vettä säiliöön? No kukin tyylillään, tietty ; )
Jos rasva ei liukene kannusta pesuaineella ja harjalla hinkkaamalla , niin ei se taatusti liukene myöskään pelkällä veden huljutuksella eli ihan hyvin voi kaataa puhtaasta kahvikannusta vedet säiliöön. t. lipidi-insinööri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei keittimen omalla pannulla kaadeta tietenkän vettä. Pannu on sen verran likainen ja pinttynyt, että kahvista ei kyllä hyvää tule. Aina eri astialla tietenkin!
Miksi sinun pannusi on likainen ja pinttynyt? Meillä ainakin osataan pestä pannu.
55 vuotias mies. Parisuhde kariutunut 16v jälkeen, asuu nyt yksin ja tytär käy pesemässä pyykit, siivoamassa isänsä kodin ja exä hoitaa yhä raha-asiat (laskujen maksut, kortit ym.). Voiko surkeampaa tapusta olla? Täysin vastuutunnoton tapaus.
historian tajua kirjoitti:
Aika harva nykyään osaa valjastaa hevosen tai lypsää käsin. Minä en ainakaan, vaikka olen jo 64 v. Miksi siis kovasti moittia ihmisiä jotka käyttävät mikroa ja eineksiä, tai eivät osaa ommella, huoltaa autoa tms?
Minun ei tarvitse koskaan valjastaa hevosia tai lypsää lehmiä, mutta käytän vaatteita joista saattaa joskus sauma ratketa tai nappi irrota, sekä syö ruokaa. Ompelu- ja ruuanlaittotaidot ovat tärkeitä myös nykymaailmassa.
Siivoojana olen useasti joutunut sellaisiin tilanteisiin kun olen nähnyt aikuisten avuttomuuden. Esimerkiksi eräs asiakas pyysi pyyhkimään pikkuruisen hyllynsä pölystä kun oli tyhjentänyt sen tavaroistaan (tokikaan ei itse sitä tehnyt) ja sen takia piti varta vasten mennä sitä siivoamaan vaikka siivoojilla iso alue muuten siivottavana ja kiirettä pitää.
Alikki kirjoitti:
Armeijassa eräs alokas tuli varuskunnan portille palvelukseenastumispäivänä äitinsä saattelemana. Ei osannut uida eikä ajaa pyörällä, päätti sitten päivää ennen 70km polkupyörämarssia ilmoittaa ettei osaa. Siinä me alikessut sitten pitkälle iltaan opetettiin pyörälläajoa tälle äiskänpojalle. Oppi lopulta ja ajoi koko marssin ehjänä perille. Oli kaikenkaikkiaan reppana tapaus.
Deja VU. Tiedän erään joka ei myöskään osaa uida tai ajaa polkupyörällä. Olen tavannut hänen äidin. Varsinainen leijonaemo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri, joka elänyt sossurottana kolmekymppiseksi eikä vaan yksinkertaisesti tiedä mistään mitään. Ei tiedä, miten sähkösopimukset ym toimii ja että miten mitään laskuasioita oikeasti hoidetaan. Kiikuttaa vain laskut sossuun ja ne sieltä maksetaan. Ei tiedä mitään omasta rahatilanteestaan muuta kuin että milloin rahaa tulee. Määrä on aina yllätys, menot ovat aina yllätys (jopa ruoka).
No no, mietihän mistä oma tulosi tulee, verorahoista.
Niinpä. Nämä palstan vakkarit ovat jossakin sopivassa suojatyöpaikassa, jossa on aikaa kirjoitella palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on astiankuivauskaapissa litran mitta jolla kaadan puhtaan veden kahvinkeittimeen. Eipä silti, ihmettelen kyllä niitä joiden kahvipannut on rasvaa täynnä. Kuten joku oivaltavasti tuossa ylempänä totesi, että jos se kahvarasva ei astianpesuaineella lähde, miten se yks'kaks' irtoaisi sinne keittimeen kaadettaessa :D
Vierailija kirjoitti:
Se kun kaveri ihmetteli miks ei ketsuppi tuu, ravisti ja puristeli pulloa minkä jaksoi, kunnes kerroin että korkin alla oleva sinetti pitää poistaa.
Olisitpa ollut kertomassa minullekin. Älysin kyllä tehdä sinettiin pienen reiän sukkapuikolla, mutta vasta pullon loppuvaiheessa huomasin, että sinetin saa kokonaan irti.
Pakko sanoa, että ainakin 60-luvulla oli paljon tuota "reteetä", että eihän tätä nyt kukaan muut osaa.
Vaikka olisit vartavasten sinne mennyt oppimaan.
Kiukuspäissään temmattiin kädestä ei tuosta mitään tule.
Mielettömän yksinkertaiset asiat voi neuvoa nätistikin.
Sanottiin sukulaisesta: se on semmonen kun odottaa valmista, hän vain ei tohtinut käydä töihin kai pelkäsi vihaisuutta.
Ei monikaan alkaisi ensimmäiseksi siivoamaan toisen kotona?