Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?
Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....
Kommentit (387)
Vaimo on auton kanssa täysin avuton. Soittaa aina kun pitäisi lisätä lasinpesuainetta. Jäähdyttimen nesteen lisäys vaati noin vartin puhelun ja polttimon vaihtoa en edes uskalla ehdottaa.
Jorkka69 kirjoitti:
36 -vuotias ei osannut keittää puuroa muuten kun mikrossa.
28v ei osannut makaronia keittää nekin paloi pohjaan vaikka käskin vahtia kun vein roskat.
Miten makaronit voi palaa pohjaan roskanviettireissun aikana? En minä ainakaan makaroneja mitenkään vahdi kun ne kiehuu, nehän keitetään runsaassa vedessä ja sen aikaa mitä pussissa sanotaan (tai täysjyväisiä hieman pidempään), ei sen veden pitäisi kattilasta loppua, ellei sitten ole reilusti yliaikaa kattilassa ja se taas ei varmasti ole ollut kaverisi vika, jos näin on käynyt.
Millaisista kodeista nämä ihmiset on? Eikö niissä ole laitettu ruokaa, äiti tai isä. Kyllähän siinä väkisinkin oppii kun seuraa kun vanhemmat laittaa.
Eräs nainen on likainen, näppyinen, tulehduksia usein ym. Ei viitsi tai ymmärrä pestä itteään tarpeeksi usein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei osannut kuoria perunoita. Näitä jätkiä näin intissä. Saman kun huomasin naisessa ettei osaa kuoria perunaa niin pikkusen piti sanallisesti pottuilla. Muutama nero oikeen patti luulee vieläkin että alkoholi on haitatonta koska se on laillista. Yks jätkä mietti ääneen mistä sitä tietää kumpaan suuntaan on vasen? Ei juma oikeesti se jätkä oli silloin autokoulussa.
Joskus mietin miten voi olla näin tyhmiä ihmisiä? Niiden onneksi hengittämnen on refleksi. Näitä esimerkkejä tyhmyydestä on valitettavasti niin paljon että niistä voisi tehdä kirjan Sähkökatkon aikana yksi nainen sanoi että keitetään vesi kattilassa kun kahvin keitin ei toimi ilman sähköä. Tuijotin ihan epäuskoisina muutaman sekunnin ja onneksi tajusi ettei sähköllä kuumenevat levyt toimi nekään sähkökatkon aikana.
Voihan se olla jokin karman juttu ja just mua rangaistaan näillä ihan v idareilla. Tuntuu vaan joskus aika epäreilulta. Mietin mä sitäkin mitä pahaa olen mahtanut tehdä edellisessä elämässä?
Tuossa voi kyllä olla taustalla se, että asuu/ on asunut talossa, jossa on puuhella.
Ihan sähköllä typy meinasi tehdä sählökatkon aikana. Siksi tuli ihan oikeasti fiilis. Vissiin naisen logiikalla levyt on eri sähköllä toimivia kuin kahvin keitin.Itse tajusin siinä sen että joo blondi vitseille on syy. Ei silti itse olen paljon tyhmempi. rakastan sitä naista.
Jo 90-luvulla lapsen kaveri kertoi ettei heillä laiteta ruokaa, ostetaan kuulemma iso pizza joka ilta ruoaksi. Näin usein kaupassa kun saman perheen isä haki ison kasan kaljaa, äitiä en ole koskaan nähnyt ruokakaupassa, onkin tikku laiha. Nyt saman perheen eukko on kunnallispolitiikassa mukana. Mitähän siellä ymmärtää ja osaa. Äänestäjät ovat tietämättömiä ja helppoja puijata.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen, joka asuu päivät täällä, eikä tee mitään muuta. Syytä kyllä olisi.
Päivät ollaan korkeakoulutetuissa, vaativissa asiantuntijatehtävissä, joista tienaa yli 5000€ brutto, mutta huvikseen käydään katsomassa pari minuuttia, miten rahvas haaskaa aikaansa keskustelupalstoilla.
No mun mies on sellainen että se kyllä tekee kotitöitä, mutta tekee ne ihan väärin. Tai no mikäs siinä jos itselleen kelpaa, mutta minä en tykkää että mun vaatteet kutistuu tai menee muuten pilalle pesussa. Mies pesee pyykkiä niin että heittää kaikki vaatteet koneeseen sekaisin mitenkään niitä lajittelematta ja pesuohjelma on aina ihan mitä sattuu. Ruoanlaitto tapahtuu niin että kattilaan heitetään kaikkea mahdollista ja keitetään ne mössöksi. Vessaakin pesee joskus, käsisaippualla kun ei siivousaineiden päälle ymmärrä.... Jne...
Imuroimisen se kyllä osaa. Ja hyvä mies on muuten kuitenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Jorkka69 kirjoitti:
36 -vuotias ei osannut keittää puuroa muuten kun mikrossa.
28v ei osannut makaronia keittää nekin paloi pohjaan vaikka käskin vahtia kun vein roskat.
Miten makaronit voi palaa pohjaan roskanviettireissun aikana? En minä ainakaan makaroneja mitenkään vahdi kun ne kiehuu, nehän keitetään runsaassa vedessä ja sen aikaa mitä pussissa sanotaan (tai täysjyväisiä hieman pidempään), ei sen veden pitäisi kattilasta loppua, ellei sitten ole reilusti yliaikaa kattilassa ja se taas ei varmasti ole ollut kaverisi vika, jos näin on käynyt.
Mulle tuli mieleen, että ohjeistaja taitaa olla itsekin hukassa makaronin keittämisen kanssa... vai minne saakka se ne roskat vei..
Muuten, makaronia keitetään runsaassa vedessä, mutta harvoin sen aikaa mitä pussissa sanotaan. Ne on noin aikoja, harva pussinkylkiohje pitää paikkansa. Sitä on hyvä seurata itse, jos haluaa omaan suuhunsa sopivaa.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä aika yleistä uusavuttomuus keittiössä, kodinhoidossa ja pyykinpesussa. Sen huomaa, kun jotkut on jo nuoresta asti keskittyneet vain rahakkaan työn saamiseen. Nainen joutuu hallitsemaan koko paletin, siis kodin, lapset ja työn yhtaikaa. Työ on naiselle useammin työtä, kun miehelle se on urakehitystä ja ylitöitä. Nainen varmistaa, että mies saa kehittyä vapaasti. Epäreilua.
Et sitten yhtään paskempia yleistyksiä saanut aikaiseksi?
Nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää.
Ja siis - kylla minakin osaan nykyaan laittaa kunnon ruokaa. Innostuin kun tv:sta alkoi tulla niita kokkiohjelmia ja opettelin. :) Mutta tama oli vasta lahempana neljaakymppia.
N44
Se, ettei osaa kirjoittaa ääkkösiä käyttäen. Lainauksessa esimerkki. Joo joo, ulkosuomalainen ole minäkin, mutta osaan kyllä vaihtaa näppiksen asettelun laitteessa kuin laitteessa.
Aika harva nykyään osaa valjastaa hevosen tai lypsää käsin. Minä en ainakaan, vaikka olen jo 64 v. Miksi siis kovasti moittia ihmisiä jotka käyttävät mikroa ja eineksiä, tai eivät osaa ommella, huoltaa autoa tms?
Nuorena tyttönä seurustelin pojan kanssa, joka asui äitinsä kanssa kahden.
Äitinsä lähti viikoksi etelään. Kysyi MULTA luvan ja ihmettelin sitä, että miksi. Selkishän se sitten sen viikon aikana. 17 vuotias poikansa oli täysin avuton kotihommissa. Ei ruokaa saanut itselleen, vaikka jääkaappiin oli äiti jättänyt parit annokset ja pakkasessa oli vaikka kuinka paljon. Pitsarahat oli yhdelle päivälle, senkin tilaaminen oli tuskaa.
Mä olin silloin vielä niin umpirakastunut, että jelppasin. Sen verran älliä mulla oli, etten tehnyt kaikkea valmiiksi eteen, vaan tehtiin yhdessä. Jätkä ei osannut käyttää yhtäkään kodinkonetta. Ei tiskata koneella ei käsin... pyykätä ei niinkään silloin tarvinnut, mutta sain idean viikata lakanoita. Niistähän tuli tappelu, kun yritettiin laskostaa samaan suuntaan. ;)
Imurin kohdalla tuo kysyi, että mistä tää laitetaan päälle? START luki isolla koneen päällä, mutta ei järki sen vertaa kertonut. Se rakkaus alkoi aika äkkiä hiipua.
En tajua perheitä, joissa lapsille tehdään moinen karhunpalvelus, ettei tarvii mitään kotitöitä tehdä. Tiedän itsekin, että "teen ite paremmin ja nopeemmin" silti kaikki lapset saa oman osansa tehdä viikottain.
Vierailija kirjoitti:
Millaisista kodeista nämä ihmiset on? Eikö niissä ole laitettu ruokaa, äiti tai isä. Kyllähän siinä väkisinkin oppii kun seuraa kun vanhemmat laittaa.
Kaverin äiti oli kova touhuumaan keittiössä. Teki vaikka mitä upeita ruokia ja leipo. Hän ei päästänyt ketään koskaan keittiöön. Häntä inhotti ne seuraavat pienet kasvot. Keittiö oli hänen valtakuntaansa, eikä sinne tule kukaan.
Kaveri vasta kolmekymppisenä alkoi innostua ruuanlaitosta yms. Siihen saakka oli elänyt täysin eineksillä, raflaruualla tai kävi äidillään syömässä. Eli siis äityislomalla hänestä alkoi kuoriutua keittiönhengetär. Ja tekee nyt ihan samaa kuin äitinsä. Ei päästä lapsia keittiöön.
Sanottu asiasta pariin kertaan ja niin, kyllähän sitä elämässä pärjää vaikkei kaikkea osaakaan itse. Ruokaa saa valmiina ja opettelee itse jos kiinnostaa.
Naispuolinen ystäväni ei osannut käyttää liettään. Ei ymmärtänyt nappuloiden toimintaa, eikä saanut lapsilukkoa auki omatoimisesti. Yhdessä sitten keitettiin ensimmäiset hänen yrittämänsä keitetyt perunat ja uuniakin kokeiltiin. Olin onnellinen hänen puolestaan, kuinka iloiseksi hän tuli osatessaan.
Pahin on varmaan se, kun entinen mieheni ei "osannut" tehdä eväsleipiään itse ja herätti minut aamulla, kun en ollut tehnyt niitä valmiiksi hänelle illalla. Kyllä hänestäkin silti hyvä kokki tuli, kun oli pakko itse laittaa. Tässä tosin laiskuus isona syynä.
Aikuinen, ihan normaali(ei siis mitenkään kehitysvammainen tmv) ei ymmärtänyt miten pankkikorttinsa toimii. Ei tiennyt tunnuslukuaan, ei tiennyt miten pääsee verkkopankkiin ja miten automaattia käytetään. Kyseessä oli hänen oma korttinsa mutta ei vain kertakaikkiaan ymmärtänyt että miten se toimii.
treffit kirjoitti:
Naapurin poika muutti omilleen (29-vuotiaana). Vanhempansa ostivat talle pakastimen tayteen erilaisia ruokia, lahinna siis lihaa, kanaa, kalaa.
Kundi oli heittanyt ne KAIKKI viikon paasta roskiin, koska "niista oli paivays mennyt".
Tää on hyvä!
Itsekin mietin, että olen varmasti uusavuton ruoanlaitossa. Joudun siis katsomaan ohjeita usein. En tiedä miksi ihmiset luulevat, että ruoanlaitto on jotain rakettitiedettä ja jos ei ole koskaan ollut kiinnostunut siitä, on idari. Kuitenkin kun ohjeet löytyy ja niillä onnistuu idioottikin, niin mikä siinä on niin wouw-ihmeellistä?
No se kun mies ei osannut laittaa kondomia päälleen, ja sen jälkeen ei tiennyt minne se vehje laitetaan, meni väärään rappuun.
Minä olen itse aika uusavuton varsinkin ruuanteossa, en tykkää tehdä ruokaa ja tosi moni ruoka on sellaista mitä en ole koskaan tehnyt.
En esim. osaisi sitä kananmunaa yhtäkkiä keittää ilman että kaivan jostakin jonkun ohjeen, koska en itse pidä keitetyistä kananmunista.