Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?

Vierailija
26.11.2019 |

Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....

Kommentit (387)

Vierailija
281/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies35vuotta kirjoitti:

Minä itse. 35 vuotias mies. 

Omistan auton. Osaan tankata sen. Ja lisätä sitä ikkunan pesuaineliuosta sinne konepellin alle. Mitään muuta huoltotoimepiteitä en osaa. En vaihtaa renkaita, enkä öljyjä. ym. Ei ole kukaan koskaan opettanut. Miten voisin osata? Pitääkö ne jotenkin itse vaan tajuta?

Äsyttää aina kun on jossain ns. jätkien kesken, niin pitää puhua sitten "miesten juttuja". Ja usein multa kysytään, Minkä kokoinen moottori tossa sun autossa on? Tai onko se bensa vai diesel? Tai mikä vuosimalli se on? Öööö...? Mitä väliä?

Jos olisit nainen, tuota ei pidettäisi uusavuttomuutena. Ei kukaan ihmettele sitä, jos perheessä äiti ajaa ja tankkaa, muttei muuten tiedä autoista mitään tai osaa tehdä niille mitään. Minäkään (nainen) en osaa tehdä autolle kummempia, pissapoikaan osaan laittaa lisää nestettä, osaan tankata, lukea merkkivaloja ja teoriassa osaan vaihtaa renkaat, mutta voima ei riitä. Ei kukaan ole ajatellut, että olen uusavuton. Mieheni sen sijaan on opetellut kaikki pikkurempat tekemään itse eikä hänellä ole ollut korttia kuin kaksi vuotta. Tällä hetkellä hän vielä opetteleekin vasta ajamaan ja minä olen selvästi parempi kuski (hänenkin mielestään) mutta kaikki autohommat muuten osaa -minä en.

Vierailija
282/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusavuttomuutta vai jotain muuta, mutta kerran tunsin yhden miehen joka ei osannut pestä pyykkiä. Oli jo aikuinen, asunut yli 10 vuotta yksinään eikä omistanut edes pyykkikonetta. Vaatteet vietiin äidin pestäväksi. Oli ihan tavallinen mies, ei mitään rajoitteita tai erikoista. Omasta mielestä hemmetin noloa...

Ympäristöystävällistä.

Itse rakastuin tuosta syystä mieheeni. Hän pesee farkut kerran vuodessa ja muut vaatteet kerran viikossa jos on hikoillut. Jos ei ole niin kerran kuukaudessa, jos ei ilmene mitään hajuhaittoja.

Ympäristön kannalta alkaisi olla tarvetta olla sellainen ettei omista esimerkiksi autoa tai pyykkikonetta.

Pyykit voi käsinkin pestä lavuaarissa.

Tämä mieheni ei myöskään omista vaatteita kovinkaan monta. Hänellä on kolmet vaatteet.

Lenkkeileekin rikkinäisillä lenkkareilla joita on ilmastointiteipillä teipattu. Että pohjat pysyy kiinni ja pahimmat reijät on piilossa.

Aina naurattaa kun mieheni juoksee, niin hän juoksee ohi trikoopellejen, jotka ovat laittautuneet nätiksi lenkkipolulle. Miehelläni saattaa olla polvesta rikkinäiset housut joilla hän hiihtää menemään ja löytyy eriparista takkia tai paitaa. Hän näyttää ulkoisesti ihan laitapuolenkulkilta, mutta päihittää kaikki trikoopellet pururadalla ja voimistelutelineillä leikiten :)

Hän on niin täydellinen jätkä että ai että. Eikä edelleenkään pese pyykkiä koneessa vaikka minulla on kone. Eikä suostu ajamaan "autonmobiilia". Nämä laitteet ovat kuulemma saatanasta.

Olenkin monesti miettinyt kun miehesi juoksee ohitse, että hyvä vaan. Ja se kamala pihinä tai tuhina, johtuu kait siitä kamalasta pinttyneestä hajusta. Ei niinkään katan hengitystekniikoista.

Kyllä minäkin pihisisin ja tuhisisin jos olisi kuukauden vanhat lenkkivaatteet päällä ja joka päivä juoksulla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuntemani nainen, noin 25-vuotias on juuri tällainen. Hän ei osaa yksin kulkea kilometrin matkaa kaupungissa paikasta A paikkaan B, vaikka hänen kanssaan olisi aiemmin kulkenut saman reitin yhdessä muutamaankin otteeseen ja vaikka hänellä olisi karttasovellus apuna (ei osaa käyttää sitä). Kaupassa ei osaa tehdä minkäänlaista hintavertailua (esim. on halvempaa ostaa monipakkaus, kuin yhtä monta yksittäispakattua - oli järkyttynyt, miten hyvä säästövinkki tämä oli), ei tiedä onko tumma vai vaalea leipä terveellisempää tai miten etukortti höylätään lukijassa. Kaikkien normaaleiden arkipäiväisten asioiden hoitaminen on itsenäisesti hänelle suunnattoman vaikeaa. Syy on siinä, että omien sanojensa mukaan vanhemmat ovat koko elämän ajan kuljettaneet hänet joka paikkaan ja huolehtineet kaikesta.

Vierailija
284/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön insinööri däsää kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelin kun olin kaverilla käymässä niin se ei kuulemma osannut mitään kotihommia. Sen naisystävä teki kaiken. Kun kysyin siltä että etkö tosiaan osaa käyttää uuniakaan niin sanoi että osaa, mutta teeskentelee ettei osaa niin akka tekee kaiken sen puolesta. Naisia on kuulemma niin helppo höynäyttää. Ajattelin että kaverihan on nero! Keskityttiin sitten kaljan juomiseen.

Kunnon patella on aina suunnitelmat valmiina. Ja ovat pidettyjä.

Tälläiset isät ne on lasten suosiossa. Lähtee isän kanssa aina hoploppiin tai muuhun kivaan kun äiti jätetään siivoomaan kotiin. Sitten illalla on vähän salipänditreeniä ja olutta messiin aijai että on messissä hauskaa ehjehjee.

Kannattaa valita korkeastikoulutettu hyväpalkkainen mies, jonka ansiosidonnaisetkin jättää jälkeen vaimon tulot. Silloin valtarakennelma on sellainen etää jääkaapista löytyy aina kylmää huurteista isukille kun isukki tullee ja läppäsee pepsulle.

Heh. Mun mies taitaa kirjoitella av:lle <3

Huomenna sitten vahdataan krapulaseksiä ja viedään lapset pöllömystyneenä hoploppiin että äityli saa siivoilla kodin viikonloppukuntoon :) Mun miekkuli!

Vierailija
285/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä aika yleistä uusavuttomuus keittiössä, kodinhoidossa ja pyykinpesussa. Sen huomaa, kun jotkut on jo nuoresta asti keskittyneet vain rahakkaan työn saamiseen. Nainen joutuu hallitsemaan koko paletin, siis kodin, lapset ja työn yhtaikaa. Työ on naiselle useammin työtä, kun miehelle se on urakehitystä ja ylitöitä. Nainen varmistaa, että mies saa kehittyä vapaasti. Epäreilua.

Et sitten yhtään paskempia yleistyksiä saanut aikaiseksi?

Nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää. 

Ja siis - kylla minakin osaan nykyaan laittaa kunnon ruokaa. Innostuin kun tv:sta alkoi tulla niita kokkiohjelmia ja opettelin. :) Mutta tama oli vasta lahempana neljaakymppia. 

N44

Se, ettei osaa kirjoittaa ääkkösiä käyttäen. Lainauksessa esimerkki. Joo joo, ulkosuomalainen ole minäkin, mutta osaan kyllä vaihtaa näppiksen asettelun laitteessa kuin laitteessa.

Miten se asettelu vaihdetaan esim. jenkkimallin läppärissä? Siis niin, että ihan fyysisesti näppäimistöstä saa ä- ja ö-kirjaimen? Kaapissa lojuu turhana yksi läppäri kun ei jaksa alt-koodeilla aina pelleillä

No ainakin mun työkoneella oikeassa alakulmassa näkyy kielivalinta, vaihdoin siihen FIN. Ja sitten ääkköset toimivat.

Kiitoksia, pieni lisäkysymys vielä: Mistä näppäimestä ääkköset painetaan näppäimistöstä? Siinä ei siis löydy ä tai ö nappia, niiden kohdalla taitaa olla kaksoispiste ja piste

286/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kuulin erään iäkkään naisen sanovan keski-ikäisestä pojastaan, ettei tämä osaa käydä ruokakaupassa. Ymmärsin sen kirjaimellisesti ja pohdin, että minäkin olisin voinut opastaa miestä kauppareissulla, vaikka olin lapsi. Vanhempani selittivät, ettei mies vain viitsi käydä kaupassa. Aika usein uusavuttomuudessa onkin kyse siitä, ettei vain viitsi.

Vierailija
287/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimo on auton kanssa täysin avuton. Soittaa aina kun pitäisi lisätä lasinpesuainetta. Jäähdyttimen nesteen lisäys vaati noin vartin puhelun ja polttimon vaihtoa en edes uskalla ehdottaa.

Pisteet siitä, että vaimo kuitenkin lisää nuo nesteet vaikkakin ohjeistettuna. Eikö ole parempi, että soittaa ja tarkistaa, jos tuntuu, ettei muuten onnistu. Ehkä vaimo on vain epävarma eikä halua tehdä auton kanssa mitään kohtalokasta mokaa ja soittaa sitten, vaikka luultavasti voisi saada nuo hoidettua ilmankin.

No, uusavuttomuus... Tiedän useammankin isän, jotka eivät ole vaihtaneet vauvoilleen ensimmäistäkään kakkavaippaa. Osaisivat kyllä, mutta on kiva teetättää vaimolla.

Vierailija
288/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Lapsena kuulin erään iäkkään naisen sanovan keski-ikäisestä pojastaan, ettei tämä osaa käydä ruokakaupassa. Ymmärsin sen kirjaimellisesti ja pohdin, että minäkin olisin voinut opastaa miestä kauppareissulla, vaikka olin lapsi. Vanhempani selittivät, ettei mies vain viitsi käydä kaupassa. Aika usein uusavuttomuudessa onkin kyse siitä, ettei vain viitsi.

Oma isäukko ei koskaan käynyt kaupassa. Tiedän neljä kertaa kun kävi kyläkaupan kauppa-autossa hakemassa voita ja piimää sekä tupakkatarpeita.

Elintarpeensa haki aina mereltä ja joesta. Sanoi aina että kauppa huijaa ja koko kansa alistetaan kaupan holhouksen alle. Hän kommunistina näki pitkälti tulevaisuuteen ja meidän kauppaketjut. Hän totisesti tiesi herrojen metkut.

Nythän meillä on uusiavutonta porukkaa jotka eivät osaa kalastaa tai marjastaa. Eivät osaa rakentaa laavua ja pärjätä luonnossa jos herra on röyhkeä ja tarjoaa alle 15e tuntipalkkoja.

Hänen tapansa oli ain lähteä metsään tai merille, jos työ ei kannattanut.

Sillä ne herrat saatiin polvilleen aikoinaan. Aina sai mamma hakea painavat ostokset hummalla ja kun humma meni, niin mamma raahasi kärryjen perässä aina pitkälti seitsemänkymppiseksi asti.

Neljä kertaa isäukko käytti Suomessa kauppaa ja pakon edestä.

Meillä on hyvin saamaton ja avuton uusi sukupolvi. Täysin kaupan orjia ja herrojen orjia.

Sitä syödään silmät suurina mitä herrat ja kauppa syöttää.

Vierailija
289/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

avuttomuuden mestaruus saavutettu kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Oma isäukko ei koskaan käynyt kaupassa. Tiedän neljä kertaa kun kävi kyläkaupan kauppa-autossa hakemassa voita ja piimää sekä tupakkatarpeita.

Elintarpeensa haki aina mereltä ja joesta. Sanoi aina että kauppa huijaa ja koko kansa alistetaan kaupan holhouksen alle. Hän kommunistina näki pitkälti tulevaisuuteen ja meidän kauppaketjut. Hän totisesti tiesi herrojen metkut.

Nythän meillä on uusiavutonta porukkaa jotka eivät osaa kalastaa tai marjastaa. Eivät osaa rakentaa laavua ja pärjätä luonnossa jos herra on röyhkeä ja tarjoaa alle 15e tuntipalkkoja.

Sillä ne herrat saatiin polvilleen aikoinaan. Aina sai mamma hakea painavat ostokset hummalla ja kun humma meni, niin mamma raahasi kärryjen perässä aina pitkälti seitsemänkymppiseksi asti.

Meillä on hyvin saamaton ja avuton uusi sukupolvi. Täysin kaupan orjia ja herrojen orjia.

Kapitalismi turmelee ihmisluonnon. Ihmisestä tulee avuton rasvapallero, joka kerää tietoa ja läskiä ympärilleen ja sitten iloisesti ylpeilee sillä kaikella roskalla, muttei selviäisi luonnossa hengissä edes kahta päivää.

Isäpappasi oli oikeassa.

Vierailija
290/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.

Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.

Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).

Juuri näin. Järkevät tietää että kahvissa on rasvaa ja se jää sinne pannuun vaikka kuinka pesisi ja sitten kun sillä pannulla kaataa vettä säiliöön, rasvat voi ajan myötä pinttyä sinne seinämiin ja putkistoihin, ei kiva. Miksi on niin vaikeaa ottaa erillisellä kannulla vettä säiliöön? No kukin tyylillään, tietty ; )

Jos rasva ei liukene kannusta pesuaineella ja harjalla hinkkaamalla , niin ei se taatusti liukene myöskään pelkällä veden huljutuksella eli ihan hyvin voi kaataa puhtaasta kahvikannusta vedet säiliöön. t. lipidi-insinööri

Soodaa hieromalla puhdistuu, sitten huuhdo.

Vierailija
291/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

avuttomuuden mestaruus saavutettu kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Kapitalismi turmelee ihmisluonnon. Ihmisestä tulee avuton rasvapallero, joka kerää tietoa ja läskiä ympärilleen ja sitten iloisesti ylpeilee sillä kaikella roskalla, muttei selviäisi luonnossa hengissä edes kahta päivää.

Isäpappasi oli oikeassa.

Tunnustan olevani kaupan orja, toisaalta hallitsen kotityöt, ja parhaimmassa selviytymis tapauksesta osaisin perata kalan ja kalastaa mutten rakentaa laavua tai sytyttää tulta ilman tulitikkuja tai sytkäriä, marjastaa osaan

Mut on niin paljon munkin ikäisiä (yli 20) jotka ei hallitse mitään kotitöitä, ei edes tiedä kotityön alkeita esim tiskaus, moppaus, missä asteessa astiat pestään, mikä aine soveltuu lattiapinnoille ilman et pinta menee pilalle,

Suurin osa on vaan laiskoja ja välinpitämättömiä mut toisaalta myös oikeasti uusavuttomia

Vierailija
292/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nuoret naiset käyttävät vain mikroa"

Hohhoijaa...Mihin ihmeeseen nuoret naiset, jotka kuuluvat ikäluokkaa 15-25 vuotiaat tarvitsevat kokkaustaitoja tai sukan kudontaa, ainakin minä kannustan tyttäriäni kokkoustaitojen sijaan opiskelemaan, harrastamaan ja elämään täysillä huoletonta elämää, kun juuri tuossa iässä sen aika on.

Kokkoustaidot ja sukan kudonnat ehtivät oppia kyllä myöhemminkin.

Noiden asioiden perusteet(kodinhoito, ruuanlaitto, mahdollisesti jopa se neulominen) opitaan normaaleissa perheissä kyllä ihan itsestään jo lapsena. Taitaa olla hemmoteltuja sinun kakarasi. Kyllä minä ainakin neuloin jo ala-asteikäisenä ja osasin leipoa ja laittaa vaikka mitä ruokaa vaikka olen mies. Ehkä lapsillasi puuttuu aloitekyky jos olet aina tehnyt heille kaiken valmiiksi.

Noilla 25-vuotias tytär kai odottaa nälissään että äiti tulee tekemään ruokaa...

Vierailija
293/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies35vuotta kirjoitti:

Omistan auton. Osaan tankata sen. Ja lisätä sitä ikkunan pesuaineliuosta sinne konepellin alle. Mitään muuta huoltotoimepiteitä en osaa. En vaihtaa renkaita, enkä öljyjä. ym. Ei ole kukaan koskaan opettanut. Miten voisin osata? Pitääkö ne jotenkin itse vaan tajuta?

Äsyttää aina kun on jossain ns. jätkien kesken, niin pitää puhua sitten "miesten juttuja". Ja usein multa kysytään, Minkä kokoinen moottori tossa sun autossa on? Tai onko se bensa vai diesel? Tai mikä vuosimalli se on? Öööö...? Mitä väliä?

Jos olisit nainen, tuota ei pidettäisi uusavuttomuutena. Ei kukaan ihmettele sitä, jos perheessä äiti ajaa ja tankkaa, muttei muuten tiedä autoista mitään tai osaa tehdä niille mitään. Minäkään (nainen) en osaa tehdä autolle kummempia, pissapoikaan osaan laittaa lisää nestettä, osaan tankata, lukea merkkivaloja ja teoriassa osaan vaihtaa renkaat, mutta voima ei riitä. Ei kukaan ole ajatellut, että olen uusavuton. Mieheni sen sijaan on opetellut kaikki pikkurempat tekemään itse eikä hänellä ole ollut korttia kuin kaksi vuotta. Tällä hetkellä hän vielä opetteleekin vasta ajamaan ja minä olen selvästi parempi kuski (hänenkin mielestään) mutta kaikki autohommat muuten osaa -minä en.

Öljyä EI KANNATA vaihtaa itse. Öljyhuolto tekee sen melkein öljyn hinnalla ja lisäksi hoitaa jäteöljyn pois.

Vierailija
294/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.

Ei keittimen omalla pannulla kaadeta tietenkän vettä. Pannu on sen verran likainen ja pinttynyt, että kahvista ei kyllä hyvää tule. Aina eri astialla tietenkin!

Tämä on kyllä jonkin sortin uusavuttomuutta, ettei osata tiskata kahvipannua. Useimmat kestää konepesunkin. Ei sen pannun kuulu olla likainen ja pinttynyt. Valitettavasti monilla kahvinkeitin on aivan järkyttävässä kunnossa, kun siitä ei osata pitää huolta.

Ei kukaan laita sitä kahvipannua joka kahvinkeiton välissä asdtianpesukoneeseen tai hinkkaa soodalla. Pelkkä tavallinen asianpesuaumineella pesu ei riitä poistamaan sitä.kahvissa olevaa rasvaa ja tämä rasva sitten "jymähtää" Kahvinkeittimen putkiin ja tukkii sen. Eli ihan puhtaalla vesikannulla tms. laitetaan vesi kahvinkeittimeen

Vierailija
295/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs tuntemani nainen, noin 25-vuotias on juuri tällainen. Hän ei osaa yksin kulkea kilometrin matkaa kaupungissa paikasta A paikkaan B, vaikka hänen kanssaan olisi aiemmin kulkenut saman reitin yhdessä muutamaankin otteeseen ja vaikka hänellä olisi karttasovellus apuna (ei osaa käyttää sitä). Kaupassa ei osaa tehdä minkäänlaista hintavertailua (esim. on halvempaa ostaa monipakkaus, kuin yhtä monta yksittäispakattua - oli järkyttynyt, miten hyvä säästövinkki tämä oli), ei tiedä onko tumma vai vaalea leipä terveellisempää tai miten etukortti höylätään lukijassa. Kaikkien normaaleiden arkipäiväisten asioiden hoitaminen on itsenäisesti hänelle suunnattoman vaikeaa. Syy on siinä, että omien sanojensa mukaan vanhemmat ovat koko elämän ajan kuljettaneet hänet joka paikkaan ja huolehtineet kaikesta.

Mutta miksi 1,5 litran maitotölkissä on korkeampi litrahinta kuin sama maito 1 litran tölkeissä ostettuna?

Vierailija
296/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi 1,5 litran maitotölkissä on korkeampi litrahinta kuin sama maito 1 litran tölkeissä ostettuna?

Tuotantovolyymi, sama makaroneissa.

Vierailija
297/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.

Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).

Jos kahvipannun huuhtelee käytön jälkeen kuumalla vedellä, ja seuraavan kerran kahvia keitettäessä pannu on jäähtynyt, niin se 4 asteinen vesi ei irrota mahdollisesti pannuun jäänyttä rasvaa lainkaan. Tämä on ihan krypitnen myytti mikä on voimissaan. 

Vierailija
298/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänen tapansa oli ain lähteä metsään tai merille, jos työ ei kannattanut."

mitä minä teen metsässä? lunta n 10 senttiä ja puita.

miten lähtään merille? kävelen rantaan ja pysäytän ohi ajelevan rahtilaivan=?

aina nuo vanhat tarinat niin täynnä keksittyä ku olla ja voi.

Vierailija
299/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen mies ei osannut edes koodata yksinkertaista ehtolausetta, vaikka oli muka korkeakoulutettu

Vierailija
300/387 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies35vuotta kirjoitti:

Minua raivostuttaa tuo tapa heittäytyä avuttomaksi ja vedota siihen, että kukaan ei ole koskaan kertonut.

Ei ole kertonut minullekaan monia asioita. Kun on tullut tarve, olen ottanut niistä selvää ihan itse ja oma-aloitteisesti. Niin sitä ihminen oppii. Hoh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän