Pahin aikuisen uusavuttomuus mihin olen törmännyt?
Tapailin hetken miestä, joka ei osannut keittää munia. Laitetaanko kuumaan vai kylmään veteen, monta minuuttia pidetään....
Kommentit (387)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.
Ei keittimen omalla pannulla kaadeta tietenkän vettä. Pannu on sen verran likainen ja pinttynyt, että kahvista ei kyllä hyvää tule. Aina eri astialla tietenkin!
Tämä on kyllä jonkin sortin uusavuttomuutta, ettei osata tiskata kahvipannua. Useimmat kestää konepesunkin. Ei sen pannun kuulu olla likainen ja pinttynyt. Valitettavasti monilla kahvinkeitin on aivan järkyttävässä kunnossa, kun siitä ei osata pitää huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollessani työharjoittelussa, työpaikan eräs henkilö ei hoksannut, että kahvinkeittimen säiliön saisi täytettyä helpoiten vedellä keittimen oman kannun avulla. Tämä sen sijaan antoi veden juosta täysillä altaan kraanasta, samalla kun ryntäili edestakaisin lasin kanssa keittimen ja hanan välillä.
Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.
Joissain kotitalouksissa saa suurinpiirtein selkäsaunan sen pannun käyttämisestä koska siinä on sitä kahvin rasvaa ja sitten on mokkamasteri pilalla!
Joo. Hyvät kahvit tulee, kun pannua ei pestä koskaan ja ne vanhat rasvat härskiintyy sinne D:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ostatteko te vartavasten erikseen astian joka on tarkoitettu vain kahviveden kaatamiseen? :D
Monilla on kotona puhtaita astioita, joita voi käyttää. En usko että moni ostaa justiin tuohon tarkoitukseen. Mistä päättelit niin?
Mutta onko ne astiat puhtaita? Jos niitä käyttää muuhun kuin (mielellään suodatetun) kahviveden kaatamiseen, niin eikö niihinkin jää jotain maagista rasvaa jota on mahdotonta pestä pois? Ja joka kulkeutuu keittimeen ja pilaa sen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi niin paljon alapeukutuksia tälle? Noin on tapahtunut oikeasti, niin oudolta kuin tuo kuulostaakin.
Joissain kotitalouksissa saa suurinpiirtein selkäsaunan sen pannun käyttämisestä koska siinä on sitä kahvin rasvaa ja sitten on mokkamasteri pilalla!
Onhan sekin jonkinlaista uusavuttomuutta, ettei osata kahvikannua pestä kunnolla aina kahvinkeiton jälkeen.
Mä en osaa monia näistä asioista:)
Silti mulla on onnellinen perhe, kaikki hyvin ja työllistän 27 ihmistä sekä itseni.
Keskiarvo6 kirjoitti:
Mä en osaa monia näistä asioista:)
Silti mulla on onnellinen perhe, kaikki hyvin ja työllistän 27 ihmistä sekä itseni.
Drockilako siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kankaisen merkkilaukun hihna oli katki. Tätä ei 20+ neiti osannut ommella kiinni. Ei kyllä osannut äitikään. WHAAAAAT????
Jos hihna on poikki, niin kyllä ompelimiseen tarvitaan ompelukone ja erikoislankaa, jotta se kestäisi käyttöä. Ja onko hihnasta varaa tehdä liitoskohta.
Jos ompelee käsin ja normaali langalla, niin ei tule kestämään.
Outoa, itselläni on kestänyt käsin korjattu laukun hihna jo noin 10 vuotta, ei tietty päivittäin ole ollut käytössä, mutta kyllä käsinommellen itse ainakin saan saumoista jopa kestävämpiä kuin koneella :)
Itse aiheeseen liittyen, olen tavannut useamman "aikuisen" miehen jotka eivät ole osanneet sytyttää nuotiota (pari oli ollut jopa intissä)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkuja siksi että tietenkään kahvinkeittimeen ei laiteta vettä sen omalla pannulla - hyvin harva ihminen pesee sen pannun tarpeeksi hyvin joka käyttökerran jälkeen. Aina omalla astialla, tai mieluiten suodatettua vettä vesikannusta. Näin saa hyvän makuista kahvia (eikä härskiintynyt rasva keittimen osissa pilaa) eikä tarvi kalkkikertymiäkään räjäytellä kemikaaleilla pois (tai no, sitähän ei ihmiset myöskään tee vaan vuosikaudet keittävät sillä rasvalla pilatulla keittimellä puhdistamatta sitä kertaakaan...).
Juuri näin. Järkevät tietää että kahvissa on rasvaa ja se jää sinne pannuun vaikka kuinka pesisi ja sitten kun sillä pannulla kaataa vettä säiliöön, rasvat voi ajan myötä pinttyä sinne seinämiin ja putkistoihin, ei kiva. Miksi on niin vaikeaa ottaa erillisellä kannulla vettä säiliöön? No kukin tyylillään, tietty ; )
En edelleenkään ymmärrä, miksi on niin vaikeaa suunnitella enemmän keittimiä, joissa on irroitettava vesisäiliö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65-vuotias mies, joka ei ole oppinut koskaan kirjoittamaan kunnolla. Kehu olevansa "menestyvä mies" ja "hyvä työssään" mutta todellisuudessa ei osaa edes täyttää KELAn kaavakkeita tai lähettää joulukortteja. Katsos kun se herran "kirjoitus" on pelkkää sotkua ja siitä tekstistä ei saa selvää edes KELAn työntekijät, saati sitten postinlajittelijat tai postinkantajat.
Työpaikka oli pelkkää duunarihommaa eikä tuo "menestyvä mies" käynyt edes lukiota. Yliopisto jäi pelkäksi haaveeksi, kun älynlahjat ovat 10-vuotian pojan tasolla. Itse pitää itseään huippuälykkäänä. Uusavuttomuus on korkealla tasolla, kun ääliö ei edes itse tajua olevansa kyvytön. 10-vuotias koulutyttökin kirjoittaa parempaa tekstiä ja osaa postittaa joulukortit.
Luki- ja kirjoitusvaikeus ei ole uusavuttomuutta, vaikka olisi kuinka vaikea tapaus. Voipipa hävettää tuollainen ennen tyhmyydeksi tai laiskuudeksi käsitetty asia niin paljon, että hän yrittää kompensoida sitä sitten kehuskelemalla itseään? Toki hän voi olla erittäin älykäs, ja häntä harmittaa ettei ole päässyt yliopistoon lukihäiriön vuoksi ja on sen takia katkera?
Laiskuus ja typeryys tuossa on syynä eikä mikään lukihäiriö. 65-vuotias vanha pieru on sitä mieltä, että kaikki sihteerintyöt kuuluu naisille (siis vaimolle) eikä miehen edes tarvitse opetella kirjoittamaan kunnollista käsialaa. Itse kyllä saa selvän omista sekavista kirjaimistaan, mutta se "juosten kustu" teksti ei kelpaa töissä, KELAssa eikä edes vapaa-ajan harrastuksissa (kun pitäisi tehdä yhdistyksen/seuran paperitöitä). Vaimo on tyhmä kuin saapas, mutta hyvä käsiala. Vaimo viihtyy kynnysmattona ja tekee uusavuttoman miehensä kaikki paperityöt. Siis aivan kaiken. Mies on alkujaankin kyvytön ja vaimo vielä passannut niin, ettei miehen edes tarvitse opetella mitään uusia taitoja peruskoulun jälkeen.
T. sama
Ei osata kayttää nettiä, ei ole sähköpostiosoitetta. Ei osata täyttää lomakkeita netissä. Jotkut ( 70 + ) vuotiaat ei ole koskaan lähettäneet tekstiviestiä.
Exäni ei osannut viipaloida/kuutioida vihanneksia..
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä aika yleistä uusavuttomuus keittiössä, kodinhoidossa ja pyykinpesussa. Sen huomaa, kun jotkut on jo nuoresta asti keskittyneet vain rahakkaan työn saamiseen. Nainen joutuu hallitsemaan koko paletin, siis kodin, lapset ja työn yhtaikaa. Työ on naiselle useammin työtä, kun miehelle se on urakehitystä ja ylitöitä. Nainen varmistaa, että mies saa kehittyä vapaasti. Epäreilua.
Et sitten yhtään paskempia yleistyksiä saanut aikaiseksi?
Nykynaiset eivät osaa edes vettä keittää.
Ja siis - kylla minakin osaan nykyaan laittaa kunnon ruokaa. Innostuin kun tv:sta alkoi tulla niita kokkiohjelmia ja opettelin. :) Mutta tama oli vasta lahempana neljaakymppia.
N44
Se, ettei osaa kirjoittaa ääkkösiä käyttäen. Lainauksessa esimerkki. Joo joo, ulkosuomalainen ole minäkin, mutta osaan kyllä vaihtaa näppiksen asettelun laitteessa kuin laitteessa.
Miten se asettelu vaihdetaan esim. jenkkimallin läppärissä? Siis niin, että ihan fyysisesti näppäimistöstä saa ä- ja ö-kirjaimen? Kaapissa lojuu turhana yksi läppäri kun ei jaksa alt-koodeilla aina pelleillä
Vierailija kirjoitti:
Ei osata kayttää nettiä, ei ole sähköpostiosoitetta. Ei osata täyttää lomakkeita netissä. Jotkut ( 70 + ) vuotiaat ei ole koskaan lähettäneet tekstiviestiä.
Kaverini on tuollainen ja ikää 45v.
Nuori mies seisoi kadulla. Kännykkä oli pudonnut kadun varteen pysäköidyn auton alle. Polvilleenkin meni, mutta käsivarsi ei ollut riittavän pitkä kännykkää auton alta noukkimaan. Tulin kohdalle, etsin kepin ja näytin nuorukaiselle, miten keppiä voi käyttää käden jatkona. Nuorukaista ei edes nolottanut, kiitteli vain.
Eräs tuttu nuori nainen sai kuningasajatuksen, että miksi turhaan ostaa aina uusia pusseja pölynimuriin. Sinnehän voi laittaa pienen muovikassin ja käyttää sen aina uudelleen. Kallis uusi imuri lakkasi toimimasta samantien. Kumma juttu. Niin nerokas keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Hyvät kahvit tulee, kun pannua ei pestä koskaan ja ne vanhat rasvat härskiintyy sinne D:
Tuollainen pannu on aromipesä. Sellaitset sumpit että ne maistaa huomennakin. Halusit tai et.
Minä itse. 35 vuotias mies.
Omistan auton. Osaan tankata sen. Ja lisätä sitä ikkunan pesuaineliuosta sinne konepellin alle. Mitään muuta huoltotoimepiteitä en osaa. En vaihtaa renkaita, enkä öljyjä. ym. Ei ole kukaan koskaan opettanut. Miten voisin osata? Pitääkö ne jotenkin itse vaan tajuta?
Äsyttää aina kun on jossain ns. jätkien kesken, niin pitää puhua sitten "miesten juttuja". Ja usein multa kysytään, Minkä kokoinen moottori tossa sun autossa on? Tai onko se bensa vai diesel? Tai mikä vuosimalli se on? Öööö...? Mitä väliä?
Kaveri osti hiilihapotuslaitteeseen aina uuden kaasupullon kun sen olisi voinut aina vaihtaa kaupassa uuteen...
Viiskymppiset joilla ei ole mitään koulutusta eikä ole tehnyt päivääkään palkkatöitä, titteli kotiäiti. Eronnut heti kun on saanut pari kakaraa ja elänyt niistä tulevilla tuilla ja elättänyt veronmaksajien tuilla itsensä koko ikänsä. Mies oli hulttio jollekka jalkansa levitti ja se lähti litomaan. Mitään en eivät osaa kuin mikrossa jonkun eineksen lämmittää. Tyttölapsensa lisääntyvät heti sossun elteiksi kouluja käymättä ja poikalapset siittävät kakaraa eivätkä elätä niitä. Veronmaksajat elättävät. Vuokrakasarmit ovat täynnä näitä hulttioita jotka eivät ota mitään vastuuta elämästään ja vanhemmat näyttävät esimerkkiä.
Anoppi ei osaa avata meidän ulko-ovea. Ihan uusi normaali ovi, jossa se lukitus vipu käännetään 90 astetta vaakasuunnasta pystysuuntaan ja sitten vaan kahva alas ja ovi on auki.
Anopin pitää joka kerta vääntää sitä vipua about 45 astetta ja sitten _koko painollaan_ vetää siitä oven kahvasta ja tuskailla kun ovi ei aukea. Anoppi ei myöskään ole kevyimmästä päästä että oven kahva on vähän jo kärsinyt tästä rynkytyksestä.
Olen myös joka kerta joutunut sen oven hänelle itse avaamaan ja yrittänyt vielä selostaa että tämä vipu tästä näin käännetään vielä vähän pidemmälle, niin pitkälle kun menee ja sitten vaan kahva ala eikä tarvi ovea vetää mihinkään suuntaan.
En ymmärrä.