Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä julkisilla paikoilla ahdisteleville miehillä

Maija92
26.11.2019 |

Hei.
Alkaa jo ahdistaa asia, ja olen miettinyt jo pk alueelta muuttoa.

Minua ahdistellaan säännöllisesti, yleensä varsinkin julkisenliikenteessä tai pysäkeillä, lähinnä ulkomaalaisia miehiä 20-40 vuotiaita. Puristelua ja koskettelua ja ahdistelua pääsääntöisesti, mutta joskus myös syljetään tai tönitään ja haukutaan halveksuvasti.

Mitä tehdä asialle? Olen yrittänyt olla pukeutumatta mitenkään erikoisesti ja värjännyt hiukseni vaaleasta mustaksi eikä se auttanut, miehenikään ei kerkiä kun perjantaisin tulla saattamaan minut

Kommentit (129)

Vierailija
1/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko.

Vierailija
2/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä vuosi toisensa jälkeen ihmettelen minkä näkösiä nää naiset on jotka saavat miehiltä tuota huomiota? En ole itse saanut koskaan ja ikää kohta 31 vuotta... Edes kännissä miehet eivät ole ottaneet mitään kontaktia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottavaa. Mä varmaan karjuisin et mee jätkä iirokkii. Huuda poliisi.

Vierailija
4/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista se oli 80-luvullakin, tekijät ihan kotimaisia. Uhkaa poliisilla. Korota ääntäsi. Tehdään tästä viimeinkin näkyvää.

Vierailija
5/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis saattanut mennä provona läpi ilman tuota loppulausetta.

Vierailija
6/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä vuosi toisensa jälkeen ihmettelen minkä näkösiä nää naiset on jotka saavat miehiltä tuota huomiota? En ole itse saanut koskaan ja ikää kohta 31 vuotta... Edes kännissä miehet eivät ole ottaneet mitään kontaktia.

Minä sain 13-15-vuotiaana liikaa lähestymisiä aikuisilta _ulkkarimiehiltä_. Se oli todella ahdistavaa. Nyt olen 20v eikä lähestymisiä ole tullut. Miten miehiä tuntuu pääasiassa kiinnostavan pikkulapset? Oksettaa.

Vierailija
7/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin harvoin kun minua on yritetty ahdistella, olen karjunut tosi lujaa tai lyönyt. Siihen on loppunut.

Vierailija
8/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂 Aika montaa mun tuntemaa ahdistellaan just noin itse mukaan lukien.

Vierailija
9/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi viimeisin tapaus oli metrossa reilu viikko sitten, viereen istuutunut mies laski kätensä minun sisäreidelleni, sanoin ettei koske ja yritin nostaa käden pois, mutta hän samalla tarttui ranteeseeni ja nosti käteni haaroilleen.

Vierailija
10/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuori, en mikään mega-kaunotar vaan normaalipainoinen, urheileva, maatuskanaama. Uskon, että ahdistelua tulee vaikken väitä, että KAIKKI ahdistelisivat, mutta kun tuli minullekin niin miksei sinullekin. Tein yhteen väliin työtä, jonka vuoksi minun täytyi liikkua paljon pimeällä T-junalla ja se vasta olikin pelottavaa, varsinkin viikonloppuisin - ei toivoakaan, että saisi olla rauhassa. Siinä oli ikävintä juuri se kun ei voinut lyöttäytyä aina normaalien ihmisten seuraan kun saattoi olla, ettei paikalla vain ollut ketään. No, sit muutinkin pois sieltä, Hyvinkäälle. Täältä pääsee hyvin kulkemaan pk-seudulle junalla kouluun (ja töitä löytyy täältäkin), on itse asiassa kaikki mitä voi tarvita hyvien etäisyyksien päässä, paitsi meri/järvimaisemat (ainakaan ihan keskustassa). Ja vaikka äänestänkin lähinnä vihreitä niin minusta on positiivista, ettei tänne kaavailla suur m oskeijaa eikä tarvitse olla niin ahdistunut sitten omien lasten puolesta liikenteessä ja koulussa.

Vierailija
11/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kilistellä avaimia uhkaavassa tilanteessa!

Vierailija
12/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen lääkeannoksen tarkistamista.

Vierailija
13/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.

Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.

Vierailija
14/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi millaisia nämä naiset ovat jotka saavat huomiota: jotkut naiset vaan kiinnostavat miehiä ihan sikana niin että ne oikeasti tulevat hulluiksi kun haluavat juuri sellaisen. Ihan sama miten pukeutuu, meikkaako tai koulutettu käyttäytyy- se on vaan siellä miesten päässä. On ihan sama onko vaalea vai tumma vai siltäväliltä, sama onko neitsyt vai naimisissa ja siltäväliltä.

Ja hurjinta on etteiiso osa miehiä uskalla lähestyä positiivisesti vaan kieltävät asioita ja alkavat käyttäytyä alistavasti.

En ole ikinä todistanut tuollaista missään julkisella paikalla, ja stadissa on kuitenkin tullut se 50 vuotta pyörittyä, joten en voi muuta kuin suhtautua noihin väitteisiin syvällä skeptisyydellä.

Vierailija
15/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helisytä avainnippua ja sano tiukasti EI!

Vierailija
16/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisesta pitää soittaa poliisille! Eivät nämä muuten lopeta.

Vierailija
17/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko alkaa huutamaan? Kirkumaan? "Raiskaaja!" toimisi aika hyvin. Jos läsnä on yhtään ketään muuta, tuollainen huomion kiinnitys toimii. Niin ja hiuslakka tai spray-deodorantti toimii hyvin kyynelkaasusta, paitsi että ovat laillisia.

Vierailija
18/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran Pohjoisesta Helsingissä junalla. Junassa konduktööri alkoi pyytelemään puhelinnumeroani, kun jatkoin maalle bussissa Helsingistä alkoi bussikuski kyselemään olenko sinkku... Siis tätä rataa ja ihan koko elämän ajan, riippumatta mistään mihin olisin voinut itse vaikuttaa, paitsi oma auto. Nuorena ei monella ole sellaista. On vaan kestettävä. Ja jos on opetettu kotona kaikille ystävälliseksi niin tilanne on aina haastavampi tytölle.

Vierailija
19/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliitti joka johtaa keskustelua ahdistelusta liikkuu itse autoilla ja takseilla jolloin kosketuspinta ahdistelijoihin on minimissä. Mutta auta ja varjele kun kerrankin tällainen eliitin edustajanainen joka oli epäuskoinen ahdistelusta liikkui julkisella itse niin jo asemalla oltiin häntä uhattu mm potkaista.

Menkäähän itse sinne julkisiin välineisiin sieltä autoistanne, niitähän te kannatatte kaikki Li Anderssonit ja muut. Kokeilkaapa.

Vierailija
20/129 |
26.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ettei stadissa tuollaista tapahdu? Hah, minua on lääpitty, puristeltu, puhuttu imeliä, kun eivät ole saaneet vastakaikua, alettu haukkumaan rumaksi rasistiksi, huoriteltu,  ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän