Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postilaiset jäävät työttömiksi taantuman alkajaisiksi, kiitättekö ay-liikettä?

Vierailija
25.11.2019 |

Kiinnostaisi tietää, mitä ajattelette tilanteestanne nyt? Suuri osa työntekijöistä joutuu lähtemään, koska tuhositte oman työpaikkanne ay-väen agitoimana. Viime viikon aikana kaksi ystävääni on saanut yt-neuvotteluissa lähtöpassit. Ay-pomonne ovat uskotelleet teille, että voitte käyttäytyä kuin olisitte vientialan avaintyöntekijöitä, vaikka siinä kävi paperimiehillekin huonosti.

Varmasti saatte hyvät lähtöpaketit ja koulutussuunnitelman valtion piikkiin, mutta työllistyminen on siitä huolimatta vaikeaa, koska postin työ ei vaadi mitään sellaisia taitoja, jotka kaikilla muilla aloilla ovat välttämättömiä. Kaiken voi tietysti oppia, mutta tilanne on silti hankala.

En syytä postin työntekijöitä mistään, mutta haluaisin tietää, mitä oikein ajattelette tyypeistä, jotka väittävät puolustavansa etujanne, vaikka eivät selvästikään sitä tee? Ay-johtajilla on korkeammat palkat kuin pääministerillä, kyllä sillä palkalla pitäisi osata toimia viisaammin. Vai?

Kommentit (139)

Vierailija
1/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos postin lakossa työnantajaliitto saa tahtonsa läpi, niin sitten kaikkien muidenkin alojen työehtosopimukset vaihdetaan halvempiin. Sinullakin työaika pitenee, palkka pienenee, lomakorvaus pienenee, lisät ikälisiä myöten lähtevät ja silti osa sinun työkavereista saa potkut. Mutta kiva, että itse tykkäät.

Vierailija
2/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täällä on entisiä paperimiehiä, niin heidänkin kommenttinsa kiinnostavat. Näin haastattelun eräästä, joka oli kouluttautunut lähihoitajaksi vai oliko se nuoriso-ohjaaja. Valtava tulotason ja elintason muutos, mutta mies oli tyytyväinen. Suurin osa jäi kuitenkin pitkäaikaistyöttömiksi alueelle, jossa on hyvin vähän työpaikkoja. Ok-talojen hinnat laskivat pohjamutiin, niistä jäi velkaa yms. Jos ay-liike olisi toiminut viisaasti, olisi kaikki voinut mennä toisin tai ainakin tuhot olisivat olleet vähäisempiä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos postin lakossa työnantajaliitto saa tahtonsa läpi, niin sitten kaikkien muidenkin alojen työehtosopimukset vaihdetaan halvempiin. Sinullakin työaika pitenee, palkka pienenee, lomakorvaus pienenee, lisät ikälisiä myöten lähtevät ja silti osa sinun työkavereista saa potkut. Mutta kiva, että itse tykkäät.

Olen yrittäjä. Ap

Vierailija
4/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Yllätys. :D

Vierailija
5/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Mitä tuolla tarkoitat? Olen ollut 15 vuotta myös palkattuna työntekijänä ja tehnyt töitä 15-vuotiaasta asti. Yksi ensimmäisistä kesätöistä oli lähetti, mikä muistuttaa postin työtä. Ap

Vierailija
6/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla esitetyillä postin palkoilla alennusten jälkeen ei maksella omakotitaloja.

Luulen muutenkin että parempi menettää se työpaikka kuin ottaa loparit ja karenssi itse.

Vierailija
7/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Ei se ole yllätys, että yrittäjä pakosta ymmärtää usein paremmin kuinka talous kestää pyörimässä ja elättää meidät kaikki.

Ei ap vaan toinen yrittäjä

Vierailija
8/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noilla esitetyillä postin palkoilla alennusten jälkeen ei maksella omakotitaloja.

Luulen muutenkin että parempi menettää se työpaikka kuin ottaa loparit ja karenssi itse.

Se on ihan totta, että lakon syy on ihan ymmärrettävä juuri tuosta syystä. Ihmiset määrittävät lainansa ja menonsa palkan mukaan, jos työ on vakituinen. En ole tässä postin työntekijöitä lyttäämässä, kyllä syylliset ovat ihan muualla. Postia on myös johdettu vuosia päin seinää. Ap

Vierailija
9/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Ei se ole yllätys, että yrittäjä pakosta ymmärtää usein paremmin kuinka talous kestää pyörimässä ja elättää meidät kaikki.

Yrittäjä se haluaa aina olla rohmuamassa työntekijöiltä itselleen. Kuka teidän tuotteita ostaa kun ostovoima kaikilla romahtaa?

Vierailija
10/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kaikki ihmiset eivät anna työnantajan kairata takapuoltaan (pardon my french) loputtomiin työttömyyden pelossa.

Vierailija
11/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Toivotaan että olette sellaisia yrittäjiä jotka maksavatkin sen verran palkkaa ettei tarvitse sossunluukulle mennä.

Vierailija
12/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Kiitos. Sanoisin, että myös suurin osa työntekijöistä ymmärtää, miksi palkoista pitäisi sopia joustavammin työpaikoilla ja ettei tässä pohjimmiltaan olla eri puolilla ainakaan pienyrityksissä. Iso yritys on paljon hierarkkisempi. Ap

Vierailija
13/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanko otsikon aiheesta, kiitos. Ap

Vierailija
14/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Demarit ja AY-liike -- nuo taantuman pääarkkitehdit. ☹

Vierailija
15/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Postin johto tämän lakon aloitti työehtosopimus-shoppailullaan ja työntekijöiden oikeuksien törkeällä polkemisella.

Jos niiden annetaan toteuttaa suunnitelmansa, tulee sama muutos tapahtumaan meidän kaikkien työpaikoilla.

Oletko jo miettinyt miten arkesi tulee muuttumaan kun tuloista lähtee puolet pois, mutta kulut (asuminen, sähkö, vesi, liikkuminen, vaatteet, ruoka...) pysyvät samalla tasolla tai kallistuvat.

Vierailija
16/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarit ja AY-liike -- nuo taantuman pääarkkitehdit. ☹

Totta. Vastuutonta, epäpätevää, Suomen edun vastaista talouspolitiikkaa. Ap

Vierailija
17/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Yrittäjä se haluaa aina olla rohmuamassa työntekijöiltä itselleen. Kuka teidän tuotteita ostaa kun ostovoima kaikilla romahtaa?

Tunnen paljon yrittäjiä, koska itsekin olen ja rehellisesti sanoen ei ole kuin yksi yrittäjä jolla oma tienaaminen tärkeintä ja käyttää mm m@@hanmuutt@jia hyväkseen.

Pienyrittäjät usein saa vähemmän palkkaa käteen kuin työntekijänsä ja ei todellakaan voi lomia pitää

Vierailija
18/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää ottaa niiltä, joilta on vähiten?

Otetaan lääkäreiltä ja opettajilta, johtajilta ja asiantuntijoilta. Eduskunnassa palkat alas.

30% vaan pois palkasta. Kyllä se on hyvä huudella kun toistaiseksi omat palkat on turvassa.

Vierailija
19/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti olen miettinyt sitä että jos ihminen menestyy elämässään, niin miksi ymmärtämättömyys huonompiosaisia suurenee. Luulisi että olisi varaa olla oikeudenmukainen.

Vierailija
20/139 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittäjä. Ap

Kiitos. Sanoisin, että myös suurin osa työntekijöistä ymmärtää, miksi palkoista pitäisi sopia joustavammin työpaikoilla ja ettei tässä pohjimmiltaan olla eri puolilla ainakaan pienyrityksissä. Iso yritys on paljon hierarkkisempi. Ap

Jep, onneksi. Tällä palstalla näkee sen suuren yleisön käsityksen tosin hyvin eli että palkkaa tulee vain jostain ehtymättömästä, näkymättömästä seinästä. Ei tunnuta oikein ymmärtävän kansantaloudesta mitään.

Kolmas yrittäjä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän