Meillä joko kummittelee tai lapsi on seonnut, en tiedä kumpi on pelottavampi ajatus!
Enpä olisi uskonut, että vietän vapaapäiväni tehden tälläisen aloituksen av:lle mutta tässä sitä ollaan .
Eli, meillä on yksi lapsi, normaalisti kehittynyt 11v poika joka on alkanut häröillä sen jälkeen kun muutimme. Ensimmäinen kerta oli kun poika teki läksyjä ja heitti toistuvasti penaalia lattialle, käskin lopettaa jolloin huusi "en mä sitä tee!" Tämä tapahtui keittiössä jossa muuten yksi taulu tuli itsekseen alas, mutta kiinnityksen pettäminenhän nyt ei tarkoita että keittiössä riehuisi poltergeist. Kuitenkin, pojan puheet jatkuivat:
- Tuli valittamaan että joku mumisee huoneessaan.
- Väitti miehen tulleen keskellä yötä karjumaan "HERÄÄ" ja lyöneen häntä selkään. Mies ei ikinä tekisi niin ja oli sitä paitsi yötöissä !
- Kävi suihkussa ja se jälkeen oli shampoopullot pitkin lattiaa, kiisti heitelleensä niitä "ne vaan lenti".
- Näki minut samaan aikaan sohvalla ja makuuhuoneessa (olin sohvalla).
- Lukitsi miehen parvekkeelle ja kiisti tehneensä sen, asunnossa ei ollut muita.
Kommentit (163)
Miten ap muuten elätte. Käyttekö koko perheenä yhdessä jossakin, tai vaikka viettääkö isänsä aikaa pojan kanssa. .? Mitä poika nyt harrastaa? Onko hänellä kavereita kotona tai koulussa? Millaista viestiä Wilmasta tulee. Kysy wilman kautta opettajilta miten koulussa pojalla menee.
Onko isovanhempia tai ketään muita tärkeitä aikuisia kotona koskaan pojan seurana. Poika on vielä aika pieni.
Maailmassa tapahtuu joka päivä niin paljon selittämättömiä asioita ja silti ihmiset selittää silmät suurina ettei mitään selittämätöntä ole. Bakteereihinkaan ei uskottu ennen kuin mikroskooppi kehittyi, miksei tämä olisi sama asia? Eihän me nyt aikuisten oikeesti voida väittää että tiede ja tietomme maailmasta on jo kehittynyt täyteen huippuunsa ja kaikki mitä tämän hetkinen tietomme ei osaa selittää tai perusteella ei voi mitenkään olla olemassa.
Neuvoja jos ei tullut jo:
Hengillä ei ole oikeutta riekkua miten niitä huvittaa. Tiukasti komennos, että ulos ja täällä ei saa olla. Niin monesti kuin tarvitsee.
Suola pitää henget poissa ja puhdistaa.
Pyydät lasta kuvittelemaan itsensä valkoisen muurin sisään josta ei pääse kukaan tai mikään läpi.
Olen itse tutkinut paranormaalia maailmaa 30 vuotta. Aivan järjettömän paljon tapahtuu outoja asioita ihan kelle tahansa. Paljon on myös tilanteita joissa lapsuuden kodissa kummitteli mutta vanhemmat eivät joko uskoneet tai halunneet uskoa (ettei lapsi pelkäisi). Siinä lapsi on sitten kärsinyt jopa 15 vuotta kummittelusta yksin ja neuvottomana. Osa on puhunut miettineensä itsemurhaa päästäkseen tilanteesta pois kun kukaan ei ota tosissaan eikä auta.
Suosittelen kutsumaan paikalle selvänäkijän tai meedion. Kummitusten tutkimusryhmät vain tutkivat, harvemmin putsaavat tiloja.
Suomessa on myös paranormaali auttava puhelin josta voi kysyä apua.
Netflixissä on se mielenkiintoinen sarja "Outoja sattumuksia/ kokemuksia" tms. Siinä on hyvä kun kaksi ihmistä kokee samat asiat.
Vierailija kirjoitti:
Meneekö ohi rekkoja tms, mietin täristääkö jokin kotianne niin että penaalit ja shampooputelit lentelee? "Mutina" voisi myös olla jonkinlaista rakenteiden kaikumista jonka kuulee puheena. Oma mies luuli seonneensa kun tuulettimen hurina muuttui korvissa oopperaksi...
Tällaista,olen itsekin kuullut, ilmeisesti lämpenevän talon putkien ääni kuulosti klassiselta musiikilta, sävelistä ei tosin saanut selvää.
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa tapahtuu joka päivä niin paljon selittämättömiä asioita ja silti ihmiset selittää silmät suurina ettei mitään selittämätöntä ole. Bakteereihinkaan ei uskottu ennen kuin mikroskooppi kehittyi, miksei tämä olisi sama asia? Eihän me nyt aikuisten oikeesti voida väittää että tiede ja tietomme maailmasta on jo kehittynyt täyteen huippuunsa ja kaikki mitä tämän hetkinen tietomme ei osaa selittää tai perusteella ei voi mitenkään olla olemassa.
Hengillä ei ole oikeutta riekkua miten niitä huvittaa. Tiukasti komennos, että ulos ja täällä ei saa olla. Niin monesti kuin tarvitsee.
Pyydät lasta kuvittelemaan itsensä valkoisen muurin sisään josta ei pääse kukaan tai mikään läpi.
Olen itse tutkinut paranormaalia maailmaa 30 vuotta. Aivan järjettömän paljon tapahtuu outoja asioita ihan kelle tahansa. Paljon on myös tilanteita joissa lapsuuden kodissa kummitteli mutta vanhemmat eivät joko uskoneet tai halunneet uskoa (ettei lapsi pelkäisi). Siinä lapsi on sitten kärsinyt jopa 15 vuotta kummittelusta yksin ja neuvottomana. Osa on puhunut miettineensä itsemurhaa päästäkseen tilanteesta pois kun kukaan ei ota tosissaan eikä auta.
Suosittelen kutsumaan paikalle selvänäkijän tai meedion. Kummitusten tutkimusryhmät vain tutkivat, harvemmin putsaavat tiloja.
Rajatiedon Auttava Puhelin. 040 913 1038 / Email studiorajatieto(at)gmail.com
Vierailija kirjoitti:
Hengillä ei ole oikeutta riekkua miten niitä huvittaa. Tiukasti komennos, että ulos ja täällä .
Onko heillä joku oma tapakoodi?
On tällä palstalla todella pölöä sakkia jos näin iso osa mammoista uskoo kummituksiin. Ajattelin täällä olevan suhteellisen normaalia sakkia, olin väärässä. M 45
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on se mielenkiintoinen sarja "Outoja sattumuksia/ kokemuksia" tms. Siinä on hyvä kun kaksi ihmistä kokee samat asiat.
No, tuo sarja on ihan pelkkää keksittyä p*skaa.
Minulle määrättiin useita, tehottomia lääkkeitä psykoosiin kun olin teini-ikäinen ja näin sekä kuulin asioita. Jostain syystä en koulussa, en kaupungilla enkä kavereilla, vain kotona. Mikään lääke ei poistanut näitä "harhoja" Kun olin 20, äitini paljasti kännissä nähneensä itsekin miten ovet heiluu ja tummia varjoja menee.
Työkaverini näki pahan hengen mustan hahmon ollessaan kylässä, Toisen työkaverin kotona kuppi lensi hyllyn päältä pitkän matkan matolle ja valot välkkyi.Ystäväni kotona kummittelee myös ja hänen pieni lapsi näkee katossa "lapsikummituksen"(hänen muut sukulaiset nähneet saman omissa kodeissaan), valot meni itsestään päälle jne. Ketkään näistä ei ole uskossa. Minä olen uskossa. Nämä ilmiöt on todellisia, pahojen henkien aikaansaamaa. Kannattaa tulla uskoon, "vanhurskaan asuinsijaa Jumala siunaa," Loppuu kummittelut. oikeita kummituksia ei siis ole, mutta pahoja henkiä on. Näin sanoin myös em. henkilöille. Myös ollessani työvuorossa erään New agea harjoittavan kanssa(sen perusti Alistair Croweley, sama joka perusti s-palvonnan) eräs painava metallikone, joka oli metallipöydällä töpseli seinässä,hyppäsi ilman selitystä ilmaan, kääntyi ilmassa ympäri ja tipahti lattialle. Olimme läsnä kun se tapahtui.Sanoin naiselle, että ei kannata sekaantua New ageen! Jeesuksen nimessä pahat henget väistyy, mutta vain jos käskijä on itse elävässä uskossa Häneen. Etsikää Häntä, tehkää parannus ja pyytäkää Jeesukselta syntejä anteeksi. Vain Hän voi antaa rauhan sydämeen ja pelastaa meidät synnin orjuudesta, kuolemasta ja helvetistä.
Mahdollisia selityksiä asioille on monia. Olen itse esimerkiksi asunut kahdessa vanhassa talossa, jossa ilmanvaihtohormien kautta kuuluivat äänet yläkerran ja naapuriasunnoista omaan asuntooni. Toisessa äänet kuuluivat niin selvästi, että pystyi kuulemaan koko keskustelun sanasta sanaan. Kerran yökylässä ollut kaveri heräsi yöllä näihin ääniin ja aamulla peloissaan selitti, miten kuuli "ääniä" yöllä. Juu, naapuripariskunta kotiutui aamuyöstä baarista ja alkoi ilmeisesti kovaan ääneen riidellä.
Näistä ensimmäisessä oli myös kylmiä kohtia ja virtauksia asunnossa, joka sekin johtui ihan vaan vanhan talon puutteellisista lämmöneristyksistä.
Ja olisikohan mahdollista, että shampoopullot ovat lennelleet kun suihkun vesi on osunut niihin? Tätä on itsellenikin joskus käynyt, varsinkin kun uudessa paikassa vettä on tullutkin kovemmalla paineella tms.
Voihan myös olla, että pojalla alkava murrosikä oireilee jotenkin ja on ehkä tavallista kömpelömpi, huolimattomampi, väsyneempi tms. häpeää asiaa ja siksi valehetelee noista jutuista.
Uskon kyllä itsekin siihen, että on olemassa ilmiöitä, joita ei voi rationaalisesti ainakaan vielä selittää, mutta nämä ovat harvinaisia. Ehkä sitten kun on poissuljettu yllämainitut sekä psyykkiset oireilut, voi alkaa pohtia paranormaalin aiheuttajan mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Minulle määrättiin useita, tehottomia lääkkeitä psykoosiin kun olin teini-ikäinen ja näin sekä kuulin asioita. Jostain syystä en koulussa, en kaupungilla enkä kavereilla, vain kotona. Mikään lääke ei poistanut näitä "harhoja" Kun olin 20, äitini paljasti kännissä nähneensä itsekin miten ovet heiluu ja tummia varjoja menee.
Taisi sitten äiti ja tytär molemmat olla niin kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini näki pahan hengen mustan hahmon ollessaan kylässä, Toisen työkaverin kotona kuppi lensi hyllyn päältä pitkän matkan matolle ja valot välkkyi.Ystäväni kotona kummittelee myös ja hänen pieni lapsi näkee katossa "lapsikummituksen"(hänen muut sukulaiset nähneet saman omissa kodeissaan), valot meni itsestään päälle jne. Ketkään näistä ei ole uskossa. Minä olen uskossa. Nämä ilmiöt on todellisia, pahojen henkien aikaansaamaa. Kannattaa tulla uskoon, "vanhurskaan asuinsijaa Jumala siunaa," Loppuu kummittelut. oikeita kummituksia ei siis ole, mutta pahoja henkiä on. Näin sanoin myös em. henkilöille. Myös ollessani työvuorossa erään New agea harjoittavan kanssa(sen perusti Alistair Croweley, sama joka perusti s-palvonnan) eräs painava metallikone, joka oli metallipöydällä töpseli seinässä,hyppäsi ilman selitystä ilmaan, kääntyi ilmassa ympäri ja tipahti lattialle. Olimme läsnä kun se tapahtui.Sanoin naiselle, että ei kannata sekaantua New ageen! Jeesuksen nimessä pahat henget väistyy, mutta vain jos käskijä on itse elävässä uskossa Häneen. Etsikää Häntä, tehkää parannus ja pyytäkää Jeesukselta syntejä anteeksi. Vain Hän voi antaa rauhan sydämeen ja pelastaa meidät synnin orjuudesta, kuolemasta ja helvetistä.
Crowley taisi kylläkin paljastua huijariksi- ainakin moni häntä sellaisena pitää. Eikä hän perustanut satanismia vaan Anton LaVey. New Age ei myöskään ole yksin Crowleyn keksintö eikä yhtenäinen kokonaisuus, vaan suuntauksia ja 'perustajia' on monia.
Mutta siis jos työkaverisi pystyy ajatuksen voimalla samaan painavat, metalliset esineet lentelemään, niin sittenhän New Age ehdottomasti toimii.
Siis minua ihan oikeasti karmii se, kuinka aikuiset ihmiset vähättelee nuorten mahdollisia alkavia mt-ongelmia jollain s*atanan kummittelulla. Kummitukset ja poltergeist siellä kämpässä tiputtaa shampoopullot ja lukitsee isän parvekkeelle :D mutta ihan vakavissaan kannattaa oikeasti ottaa tuollaiset ääni- ja näköharhat. Myös yölliset kauhukohtaukset ja unihalvaukset selittyy univaikeuksilla, joka saattaa johtua ahdistuksesta ja ahdistus taas johtuu jostain mikä pitää selvittää... Nuo unihalvaukset ei ole missään yhteydessä mihinkään henkimaailmaan, vaikka se saattaa tuntua pelottavalta ja epänormaalilta.
Vierailija kirjoitti:
Suola pitää henget poissa? Voi vi ttu.
Joo, maailmassa on vielä paljon selvitettävää. Sinä et voi silti kertoa että sinulla on pätevä selitys tälle selittämättömälle, kun niitä oikeita selityksiä ei kukaan vielä tiedä. Voi olla että ne ovat henkiä tai sitten ei.
No todellakin kummittelee! Älä vain tee sitä virhettä ettet usko lastasi ja syytät hänen mielikuvitustaan, varsinkin kun olet itsekin nämä tilanteet todistanut. Tälläkin palstalla ja vaikka missä muualla internetissä lukuisia samanlaisia tapauksia. Telkkaristakin tulee ainakin yksi aiheeseen liittyvä sarja tällä hetkellä. Suosittelen poismuuttoa tai ainakin jotain kodin puhdistusta näistä hengistä
Ap googlaa Luonnonvoimat yhdistys. Sieltä saat ilmaiseksi avun, kodissasi on todennäköisesti rauhaton vainaja jonka saa helposti poistettua.
Ei ole siis ”kummitus” vaan kuolleen henkilön ”astraaliolenus” joka ei ole osannut mennä kuoleman jälkeen oikeaan paikkaan.toinen vaihtoehto on maakirous tai pistekirous. Senkin selvittävät ja korjaavat.
Vierailija kirjoitti:
No todellakin kummittelee! Älä vain tee sitä virhettä ettet usko lastasi ja syytät hänen mielikuvitustaan, varsinkin kun olet itsekin nämä tilanteet todistanut. Tälläkin palstalla ja vaikka missä muualla internetissä lukuisia samanlaisia tapauksia. Telkkaristakin tulee ainakin yksi aiheeseen liittyvä sarja tällä hetkellä. Suosittelen poismuuttoa tai ainakin jotain kodin puhdistusta näistä hengistä
Äläkä vaan mene sitä virhettä tekemään, että vähättelet lapsen ahdistusta tai mielenterveyttä ja selittelet, että kummitukset tuon aiheuttaa. Ehkäpä kannattaisi ottaa vakavasti puheeksi miten lapsella menee koulussa, kaverisuhteet ja onko jotain mielen päällä ja tarjota tukea ja apua, jos kokee jotain vaikeuksia jonkun asian suhteen. Vanhemmat ovat vastuussa lapsen hyvinvoinnista ja pitää puuttua, jos jotain normaalista poikkeavaa käytöstä ilmenee.
Vierailija kirjoitti:
Oletko tosissasi?
Asun kerrostalo kämpässä jossa on tapahtunut outoja... Ei paljon eikä usein.. Kirjoja lennellyt lattialle hyllystä, koriste esineet vaihtaneet paikkaa.. Olen myös kerran nähnyt vaalean pitkän hahmon kulkevan olo huoneen poikki, mutta olin kyllä juuri herännyt joten en tiedä onko totta.. Mies on myös kerran nähnyt olohuoneessa hahmon silmänurkassaan ja luuli että se olin minä mutta olin silloin keittiössä.. Kissa välillä tuijottelee ja reagoi johonkin näkymättömään mutta sitähän ne tuntuu tekevän.. Ollaan myös huomattu outoja kylmiä virtauksia ja kohtia kämpässä ja sitten ne vaan katoaa.. Ei ole koskaan tullut sellaista tunnetta että olisi pahansuopa.. Vaikka yleensä olen aikamoinen vellihousu..