Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä joko kummittelee tai lapsi on seonnut, en tiedä kumpi on pelottavampi ajatus!

Vierailija
25.11.2019 |

Enpä olisi uskonut, että vietän vapaapäiväni tehden tälläisen aloituksen av:lle mutta tässä sitä ollaan .
Eli, meillä on yksi lapsi, normaalisti kehittynyt 11v poika joka on alkanut häröillä sen jälkeen kun muutimme. Ensimmäinen kerta oli kun poika teki läksyjä ja heitti toistuvasti penaalia lattialle, käskin lopettaa jolloin huusi "en mä sitä tee!" Tämä tapahtui keittiössä jossa muuten yksi taulu tuli itsekseen alas, mutta kiinnityksen pettäminenhän nyt ei tarkoita että keittiössä riehuisi poltergeist. Kuitenkin, pojan puheet jatkuivat:
- Tuli valittamaan että joku mumisee huoneessaan.
- Väitti miehen tulleen keskellä yötä karjumaan "HERÄÄ" ja lyöneen häntä selkään. Mies ei ikinä tekisi niin ja oli sitä paitsi yötöissä !
- Kävi suihkussa ja se jälkeen oli shampoopullot pitkin lattiaa, kiisti heitelleensä niitä "ne vaan lenti".
- Näki minut samaan aikaan sohvalla ja makuuhuoneessa (olin sohvalla).
- Lukitsi miehen parvekkeelle ja kiisti tehneensä sen, asunnossa ei ollut muita.

Kommentit (163)

Vierailija
61/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo porvoossa?

Vierailija
62/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoittaa jotenkin oudosti. Rivien välistä voi lukea että ihan huuhaata on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

P a skoja vastauksia täällä. Luuleeko ihmiset ettei oikeasti missään kummittele? Että sellaiset on satuja? Kannattaa mennä yöksi paikkoihin jossa sanotaan kummittelevan ja katsoa sitten.

Ap:lle, kannattaa hetki kuulostella vielä mihin suuntaan asiat menee. Pyytää poikaa aina kertomaan kun jotain tapahtuu. Luulisi kyllä että poika itsekin vähän pelkäisi ja tulisi siksi sanomaan?

Muualta löytyy asiallisempia neuvoja kummitteluun kuin täältä jos siitä kyse. Sitten vain soittoa ja selvittämistä edellisiin asukkaisiin ja mitä talossa mahdollisesti tapahtunut.

Minusta on asiatonta kuitata tapahtumat vain toteamalla että kyllä siellä nyt kummittelee. Mielen sairaudet voivat oireilla jo nuorena tai kyseessä voi olla joku pakko-oireyhtymä tms. Menisin lääkärille joka tekee tarvittavat testit ja mand. neurologiset tutkimukset. Trauma jostain asiasta?

Agnostikkona en kiistä tai myönnä sitä onko kummituksia ja maailmassa on varmaan paljon selvitettävää. Menisin kuitenkin faktat edellä.

Pakko-oireinen häiriö ei ole psykoottinen häiriö. T. Ocd:n kanssa päivittäin kamppaileva

Vierailija
64/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penaali tippuu monesti eikä poika muka ihmettele asiaa ja sano sulle että äiti kato.

Vierailija
65/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta asian selittää 100% varmuudella pojan omiksi höpötyksiksi se että hän ei vaikuta pelkäävän itse tapahtumia.

Ihan kuin joku jo kirjoitti niin hei haloo: jos samppoopullot lentelevät silmien edessä ja penaalit tippuvat toistuvasti lattialle niin kyllä kuka tahansa jo kauhistuisi ja kertoisi siitä kauhuissaan vanhemmilleen. Eikä odottaisi että äiti ärähtää ja huomaa asian.

Miksi poika sitten valehtelee onkin toinen asia.

Vierailija
66/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta asian selittää 100% varmuudella pojan omiksi höpötyksiksi se että hän ei vaikuta pelkäävän itse tapahtumia.

Ihan kuin joku jo kirjoitti niin hei haloo: jos samppoopullot lentelevät silmien edessä ja penaalit tippuvat toistuvasti lattialle niin kyllä kuka tahansa jo kauhistuisi ja kertoisi siitä kauhuissaan vanhemmilleen. Eikä odottaisi että äiti ärähtää ja huomaa asian.

Mä luulen että mitään poikaa ei olekaan, ap taitaa itse olla sekoamassa...

Vai oisko sittenkin vaan surkea provo koko juttu 🤔😉

Vierailija
67/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kirjoittaa jotenkin oudosti. Rivien välistä voi lukea että ihan huuhaata on.

Se lukee ihan siellä tekstissä. Mieti nyt: aikuinen ihminen väittää että kummituksia on olemassa... huoh.

Vierailija
68/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt vaan mene mitään kummitustarinoita uskomaan ja sepittämään pojallesi... Käytös on ihan selvästi jotain ahdistusta ja huomionhakua jostain syystä. Joo, varmasti jossain määrin on asioita, joita ei pystytä selittämään mitenkään, mutta tämä ei sitä ole. 11-vuotias on todella herkässä iässä ja vastoinkäymiset esimerkiksi koulussa voi saada aikaan ahdistusta, joka näkyy uniongelmina (unihalvaus, kauhukohtaukset), kiusan tekona ja erikoisina päähänpistoina kotona (isän lukitseminen parvekkeelle, shampoopullojen pudottaminen) jne.

Myös nuo äänten kuulemiset kannattaa ottaa vakavasti (ei siis todellakaan kummituksien vuoksi). Ihminen, joka kuulee kuiskauksia, mutinaa, käskyjä jostain päänsä sisältä on aika todennäköisesti sairastumassa johonkin psykoottiseen sairauteen.

Vierailija
69/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se pelottomuus välttämättä kerro, että kyseessä on valhe. Poika on jo tottunut noihin, etenkin kun ovat pääasiassa vaarattomia juttuja (pl. se yöllinen lyöminen, mutta sen voi selittää unihalvauksella tai vastaavalla). Unohtamatta miten vanhemmat vähättelevät koko juttua. Kyllä siinä itse kukin tuhautuisi, jos syytetään kaikesta mille ei vaan voi mitään. Miksi edes kertoa kellekkään, kun kumminkin saa vain huudot?

Vierailija
70/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se pelottomuus välttämättä kerro, että kyseessä on valhe. Poika on jo tottunut noihin, etenkin kun ovat pääasiassa vaarattomia juttuja (pl. se yöllinen lyöminen, mutta sen voi selittää unihalvauksella tai vastaavalla). Unohtamatta miten vanhemmat vähättelevät koko juttua. Kyllä siinä itse kukin tuhautuisi, jos syytetään kaikesta mille ei vaan voi mitään. Miksi edes kertoa kellekkään, kun kumminkin saa vain huudot?

Höpö höpö

Vierailija
71/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niitä ihmisiä, jotka eivät pidä skitsofreenikoitakaan sairaina, vaan he jopa ovat niitä normaaleja ja näkevät ja kuulevat oikeita asioita eikä harhoja.

Vierailija
72/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut väittämän, että lasten aivot eivät ole vielä.kehittyneet ja stressistä ja masennuksessa voi aivojen liikenne mennä sekaisin. Silloin aivot luovat välillä vääriä kuvia ja ääniä.

Vierailija
73/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen että mitään poikaa ei olekaan, ap taitaa itse olla sekoamassa...

Vai oisko sittenkin vaan surkea provo koko juttu 🤔😉

Tarkoitatko, että AP näkee hallusinaationa? Pojan joka heittelee tavaroita ja lukitsee ihmisiä parvekkeelle? Onko sitä miestä jään ole.asaa, koska kai ihminen huomaa jos joku lukitsee parvekkeen oven?

Vierailija
74/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi sairastua kovin nuorenakin psyykkisesti. Äitini on kuullut ääniä jo lapsena, myöhemmin sairastui psykoosiin. Eli voi olla psykoosin ensioireita. Vaikka olisi vain huomionhakua, niin pitää silti tutkia, taustalla voi olla kiusaamista tai h y v ä k s i k ä y t t ö ä. 

Lääkäriin mars. 

Vierailija
75/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummituksia ei ole olemassa. Sen pitäisi olla aivan itsestäänselvyys kaikille oikeuskelpoisille aikuisille ihmisille. Ei näytä olevan, mutta toisaalta uskoohan useampi myös jumalaan. 

Vie lapsi lääkäriin. Kyseessä voi olla psykoosi tai oireilu, joka johtuu jostain muusta asiasta. Tämä kannattaa ottaa ihan vakavasti ja hoitaa pois alta. Ammattilaiset osaavat auttaa. 

Vierailija
76/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla niitä ihmisiä, jotka eivät pidä skitsofreenikoitakaan sairaina, vaan he jopa ovat niitä normaaleja ja näkevät ja kuulevat oikeita asioita eikä harhoja.

Moni näkyy tulkinneen tuon viestin omituisesti. En sitä itse kirjoittanut, mutta mielestäni käsitin, mitä kirjoittaja ajaa takaa. Harhaiset ihmiset usein nimenomaan pitävät harhojaan aivan arkisina juttuina, eivätkä pelkää, vaan ennemminkin ärsyyntyvät siitä, että "taas ne tyttö ja poika nukkuu mun sängyssä".

Kaikkien muiden korviin jutut kuulostavat älyttömiltä, kummallisilta tai pelottavilta, mutta kokija itse suhtautuu harhoihin kuin olisi aivan tavanomaista, että Cheek käy yöllä näyttämässä takapuolta ikkunasta tai tavarat lentelevät.

Vierailija
77/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen pieni kamera ei maksa paljoa. Sillä saat todistusaineistoa.

Vierailija
78/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä muistan lapsuudesta oudon jutu., olin noin 4-5vuotias ja näin keittiönkaappien heiluvan ja tavarat putosi alas. Äiti väitti että ei ole tapahtunut sellasita ehkä näin unta mutta todela toden peräinen oli. Lisäksi kärsin pahasta myrkykammosta johon olin jo saamassa apua mutta se sit lähti pois. uskon itse aiempaan elämään ja uskon kuolleeni myrskyssä. mutta seuraa tilanetta ja varaa aika koululääkärille itse niin tekisin.

Vierailija
79/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä muistan lapsuudesta oudon jutu., olin noin 4-5vuotias ja näin keittiönkaappien heiluvan ja tavarat putosi alas. Äiti väitti että ei ole tapahtunut sellasita ehkä näin unta mutta todela toden peräinen oli. Lisäksi kärsin pahasta myrkykammosta johon olin jo saamassa apua mutta se sit lähti pois. uskon itse aiempaan elämään ja uskon kuolleeni myrskyssä. mutta seuraa tilanetta ja varaa aika koululääkärille itse niin tekisin.

siis myrskykammosta

80/163 |
25.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys koulun terveydenhoitajan ja kuraattorin.

Yksi mahdollisuus on epilepsia. Todennäköisesti poika hakee huomiota. Tärkeintä on selvittää miksi.