Mies jonka kanssa olen jutellut netissä, laittoi viestin "Eihän sulla ole mitään lisukkeita?" Mitä tarkoitti?
Meidän on tarkoitus tavata ja mennä kahville näin aluksi ainakin, mutta mitä tuo lause tarkoittaa? Siis eikös lisuke ole ruokatermi? Kysyn nyt ensin täältä jos joku vaikka tajuaisi?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Kysyn kyllä, jos emme saa täällä järkevää vastausta asiaan :D Haluan muotoilla sen kysymyksen jotenkin niin, etten vaikuta ihan uunolta.
Ap
Mieshän tuossa on uuno. Tuollaiseen voi ihan aiheellisesti kysyä, että mitä h*lvetin lisukkeita.
Sano että on, silikonitissit ja ankkahuulet.
Näitä ei kannata jäädä märehtimään. Rasti päälle vaan ja lähdet deittaamaan seuraavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia meinaa. Käytin itse samaa termiä poikamiehenä, yh:ita vältellessäni.
M37
Oletko edelleen sitä mieltä että annoit fiksun vaikutelman kysymykselläsi?
Miksi ihmeessä ei voi kysyä samaa asiaa ihan oikeilla termeillä?Minä taas ajattelin, että sinänsä lisuke-termi ei välttämättä ole pahantahtoinen ilmaisu, jos sitä käyttää leikkisästi. Mutta ap:n tilanteessa tuo "eihän"-osuus tekee koko kysymyksestä inhottavan, koska kysyjä kokee lapset negatiivisena asiana JA lisäksi käyttää niistä tuollaista outoa termiä, joka viittaa johonkin ylimääräisyyteen tms. Lasten vanhemmalle lapset eivät ole ylimääräisiä tai mitään muutakaan negatiivista, vaan ylpeyden aihe. Jos ei halua lapsia omaavan kanssa treffailla, niin kannattaa kysyä ihan suoraan, että onko lapsia ja sitten kun on, sanoo, että ei periaatesyistä halua tapailla lapsekasta.
- eri
Minusta tuo on ihan OK kysymys. Siinä voi sitten vastata omantunnon mukaan - tarkoitti kysymyksellä mitä tahansa (ja ehkä tarkoittikin "ethän ole tosikko ja vedä tästäkin jo hernettä sieraimeen")
Miten pitäisi kysyä: "onko sulla" neutraalimpi kuin "eihän sulla" ole
-avannepussia
- kikkeliä
-lävistyksiä
-lapsia
-hankalia exiä takinliepeessä
-pakko ottaa kaveri treffeille makutuomariksi
- pyörätuolia
- hämähäkkiripsiä
Jne
Mä vastaisin jotain tyyliin " olipa diffuusi kysymys, mutta jos tätä mun kännykkää ei lasketa niin eipä taida olla mitään merkittäviä lisäkkeitä, mutta tarkennapa ihmeessä mitä kyselet"
Kylläpä aasilta vaikuttaa koko äijä. Noin tyhmiä kyselee, ennen kuin on tavattu. Ei kannata tuhlata aikaa häneen.
Nuo ”lisukkeet” , mitä ikinä sitten tarkoittaakaan, niiden pitäisi olla eka treffeillä aivan toisarvoinen seikka. Älä mene!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsia meinaa. Käytin itse samaa termiä poikamiehenä, yh:ita vältellessäni.
M37
Oletko edelleen sitä mieltä että annoit fiksun vaikutelman kysymykselläsi?
Miksi ihmeessä ei voi kysyä samaa asiaa ihan oikeilla termeillä?Minä taas ajattelin, että sinänsä lisuke-termi ei välttämättä ole pahantahtoinen ilmaisu, jos sitä käyttää leikkisästi. Mutta ap:n tilanteessa tuo "eihän"-osuus tekee koko kysymyksestä inhottavan, koska kysyjä kokee lapset negatiivisena asiana JA lisäksi käyttää niistä tuollaista outoa termiä, joka viittaa johonkin ylimääräisyyteen tms. Lasten vanhemmalle lapset eivät ole ylimääräisiä tai mitään muutakaan negatiivista, vaan ylpeyden aihe. Jos ei halua lapsia omaavan kanssa treffailla, niin kannattaa kysyä ihan suoraan, että onko lapsia ja sitten kun on, sanoo, että ei periaatesyistä halua tapailla lapsekasta.
- eri
Minusta tuo on ihan OK kysymys. Siinä voi sitten vastata omantunnon mukaan - tarkoitti kysymyksellä mitä tahansa (ja ehkä tarkoittikin "ethän ole tosikko ja vedä tästäkin jo hernettä sieraimeen")
Miten pitäisi kysyä: "onko sulla" neutraalimpi kuin "eihän sulla" ole
-avannepussia
- kikkeliä
-lävistyksiä
-lapsia
-hankalia exiä takinliepeessä
-pakko ottaa kaveri treffeille makutuomariksi
- pyörätuolia
- hämähäkkiripsiä
JneMä vastaisin jotain tyyliin " olipa diffuusi kysymys, mutta jos tätä mun kännykkää ei lasketa niin eipä taida olla mitään merkittäviä lisäkkeitä, mutta tarkennapa ihmeessä mitä kyselet"
En nyt ole ihan varma, mitä tuo listaustasi edeltävä kysymys/virke pitäisi tulkita, mutta tarkoitatko siis, että esim. kysymys "Onko sulla pyörätuolia?" ei olisi sen neuraalimpi kuin "Eihän sulla ole pyörätuolia?" Itse ainakin ajattelen, että pyörätuolissa olevan on huomattavasti kivampi vastata ensimmäiseen kuin toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Joko:
- kroppaan liittyviä lisukkeita (ripset, rakennekynnet, kaipa silikonirinnatkin menisi tähän)
tai
- lapsia
Luulen että mies tarkoitti noita lapsia kyllä.
Mun mielestä lisukkeet on niinku lisäkkeitä, eli ripsiä ja kynsiä, hiusjutskia, silareita jne.
Lapset olis sitten kylkiäisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mietit väärää asiaa. Oikea kysymys on: "Menisitkö treffeille tällaisen tyypin kanssa?" Unohtaisin tämän tapauksen. Olisi edes muotoillut toisin. Jo pelkkä kysymyksen asettelu on niin asenteellinen, että tyyppi ei kuulosta sellaiselta seuralta, johon kannattaa hakeutua.
Juuri näin! Ei luoja mikä juntti! Itse peruisin treffit.
Vastaa vaikka on. Silloinhan hän ei enää kelpuuta sinua treffeillä kanssaan (päätellen tuosta eihän-osasta).
Tuollaisten kysymysten esittäjät ovat yleensä todella vaativia ihmisiä ja varmasti pyörittävät monia samaan aikaan. "Eihän sinulla ole..." ikään, kuin tyrmätään tuntematon ihminen jo heti ennen tutustumista. Toki molemmat siinä saavat sitten jo hyvissä ajoin päättää tapaavatko vai eivät. Minä en lähtisi tapaamaan tuollaisen kysymyksen esittäjää ja jos minulla on niitä "lisukkeita" mitälie tarkoittaakaan, niin hän ei lähde tapaamaan minua.
Itselle tulee mieleen lapset tai sitten jotkut tekoripset tms.
Tulee itselle heti mieleen että lapsia tarkoittaa. -Mies
Lisukkeita jalkojen välissä...eli transnainen.
Lisukkeet, vaikkakin outo kysymys, mielestäni tarkoittaa tekojuttuja: täytteitä, pidennyksiä, implantteja, ehkä tatuointeja.
Useampikin mies on kehunut kun itselläni ei ole tekokynsiä tai -ripsiä(satunnaisesti käytän irrotettavia hillittyjä), eikä täytteitä.
Lapsia on kaksi, mutta en tapailekaan miehiä heidän seurassaan.
Tulkitsisin, että kysymyksen kohteena on joko penis tai muovitissit.
Vierailija kirjoitti:
Kun mekään ei ymmärretä mitä se tarkoittaa, niin et tee itsestäsi tyhmäksi kysymällä.
Kysy neutraalisti "mitä tarkoitat?", niin et joudu paljastamaan omia tulkintojasi.
Tai sitten kysyt, että tarkoittaako perunaa / riisiä vai tatuointejä & lävistyksiä vai tekoripsiä ja hiuslisäkkeitä vai silikoneja vai lapsia. Saa mies vähän mietittävää, että kuinka epämääräisesti ilmaisee itseään.
Kannatan jälkimmäistä. :) Ehkä mies sitten tajuaa, miten typerä kysymys on.
Jos puhuitte kahvittelusta ja olit menossa miehen luokse, niin hän saattoi tarkoittaa otatko kahviin lisukkeita. Maitoa tai sokeria. Suosittelen suoraa kysymistä, jos et tiedä. Fiksumpaa se on kuin yrittää arvailla ja arvata väärin.
Joku ihan torvi. Elä mee. Ei sivistynyt mies laita mitään tuollaisia viestejä. Vähän niin kuin varoitus, että en ehkä sittenkään hyväksy sinua sellaisena kuin olet. Hyi kamala.
Vierailija kirjoitti:
Jos puhuitte kahvittelusta ja olit menossa miehen luokse, niin hän saattoi tarkoittaa otatko kahviin lisukkeita. Maitoa tai sokeria. Suosittelen suoraa kysymistä, jos et tiedä. Fiksumpaa se on kuin yrittää arvailla ja arvata väärin.
Ihan päätön oletus. Miksi hän silloin olisi kysynyt, että eihän sulla ole lisukkeita?
Ja mitä tuihon mieheen tulee, niin vaikuttaa epämiellyttävältä. Ei jatkoon.
No kysy siltä mieheltä, että mitä lisukkeita? : D