Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
181/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Asutkohan meidän alakerrassa? Heitellään kissalle pientä joulukuusenpalloa, joka pomppii ja kissa loikkii sen perässä :D

Vierailija
182/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mitä tässä tarkoitetaan tuolla marmorikuulajutulla, mutta meillä parvekelasien lukko toimii sellaisella vetonarusysteemillä, eli narun päässä on sellainen muovi, joka paukkuu parvekelasia vasten tuulella. Ja samantapainen ääni kuului lapsuudenkodissani rullaverhon vetonarun muovivetimestä, kun se jäi napsumaan ikkunaa vasten. 

Minulla on samanlainen vetonarusysteemi parvekkeella, se naru pitää vetää kireäksi, ei pauku yhtään vaikka tulisi tornado

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos siihen kolinaan tai töminään kyllästyy on vaihtoehtona aina myös itse lähteä vaikka kävelylle, tai varsinkin yöllä pistää korvatulpat. Normaalistikaan eläen kaikkia ääniä ei millään pysty välttämään. Ja kun kerrostalossa on parhaimmillaan monta seinä-, katto- tai lattianaapuria, niin ääntä tulee sitten vähän joka asunnosta eikä ole mitenkään epätodennäköistä, että jollain sattuu olemaan myös remontti meneillään. Nämä on näitä kerrostaloelämän realiteetteja joihin täytyy vain yrittää tottua ja suhtautua hieman armollisemmin. Maailmasta ikinä tuskin tulee niin täydellinen että kerrostalon äänistä päästäisiin lopullisesti eroon. 

Olen jo pari kertaa ilmoittanut putkien kolinoista ja on mm. naapurissa käyty purkamassa paikkoja sekä siellä välikatolla putkimiehen kera katsomassa, mihin yritettiin myös korjausta, vaan edelleen kolisee. Siis aivan selkeästi kuuluu kuin putki heilahtaisi ja löisi jotain vasten, kun jossain naapurilla pesukonetta tai suihkua käytetään. En vaan haluaisi olla mikään valittava ongelma-asukki joka vaikeuttaa naapureiden asumista omilla mahdollisilla ääniherkkyyksillään jos kerran ainut nähtävästi olen jota ne jumalattomat putkien paukkeet haittaa. Tai ehkä niille ei yksinkertaisesti edes voi mitään.

Meillä myös putket ns. väpättivät eli samanlaista ääntä - vanhenevien talojen ongelma ja todella vaikea kohdentaa mistä se ääni oikein kuuluu. Joku putki jossain pääsee liikkumaan kannakkeissaan ja siitä syntyvät oudot äänet.

Tämä ratkesi kuuman tuloveden painetta laskemalla. Yhtiössämme rivi- ja pienkerrostaloja. Kysy taloyhtiösi huoltovastaavalta asiasta ja guuglaa taustatietoja!

Vierailija
184/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miedän yläkerrassa yksin asuva parikymppinen kaveri elää niin sanotusti täysillä. Hän paiskaisee kiinni ulko-oven ja kaapinovet, lyö vesihanan kiinni ja pudottaa astiansa ruokapöydälle. Hyppii myös päivittäin narua niin, että laskeutuu lattialle kantapäät edellä. Puhelimeen puhuessaan hän suorastaan huutaa, ja aivan kaikki kuuluu meille. Kävin joskus hänelle sanomassakin, että "anteeksi, mutta voisitko puhua hiljempaa kun on jo hiljaisuuskin - ja sitä paitsi kaikki kuulee, mitä sä sanot". Tällä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta, luulisi että olisi edes vähän nolostuttanut.

Aina kun hän kutsuu kavereitaan kylään, niin meteli on korviahuumaava ja lisäksi he KARJUVAT milloin mitäkin biisejä yhteen ääneen pikkutunneilla. On uskomatonta, kuinka vähän jotkut ihmiset oikeasti ajattelevat ja piittaavat kanssaeläjistään, näille ei ilmeisesti tule mieleenkään, että jotkut naapurit ehkä nukkuvat aamukolmelta :D

Vierailija
185/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli myös outoja ääniä, mutta kun talossa rempattiin putkistoa ja patterisysteemiä, monet oudot äänet loppuivat. Aina ei ole kyse siitä, että äänet tulisivat naapurista, ne vaan kuulostavat siltä. Lisäksi saattaa olla että kun talossa kulkee putkiä sellaisissa kuiluissa, äänet saattavat koventua niissä

Mulla myös pattereista kuului ääni, joka kuulosti siltä kuin naapuri olisi kolistellut pattereita. Myöhemmin alkoi kuulua lirinää ja lorinaa, jolloin kutsuin talohuollon paikalle. Patterit huollettiin ja kaikki äänet katosivat.

Kunpa noin sadunomaisesti ratkeaisi putkiäänet täälläkin, vaan ei, kai se vaan on niiden kanssa elettävä vaikka putket hakkaa välikatolla.

Joskus pattereiden ilmaus auttaa eli päästetään ilmat ulos! Loppuu oudot kolauksen ja lotinaa.

Vierailija
186/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamuseitsemän poraaja on blenderi. Marmorikuulat kissojen palloja.

Mä laitan telkkarin hiljaiselle johonkin huoneeseen ni ei tule kuultua/ kuunneltua niin kauheesti että hermot menis...

Ei pahalla, mutta erotan kyllä poran ja blenderin äänet toisistaan. Asunnoissa on myös sama pohjaratkaisu ja poraus kuuluu olohuoneesta eikä keittiöstä joka on ihan toisella puolella asuntoa.

Ettei vain olisi ompelukoneen käytöstä aiheutuva ääni? Jos vähänkään kiikkerällä pöydällä ompelee, saattaa meteli olla melkoinen ja kantautua rakenteita pitkin kauaskin.

Vierailija
187/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Varvas jumppaa.

Vierailija
188/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietiskelin joskus erikoista ääntä, joka toistui päivittäin. Ensin poksahdus, kuin kaljatölkki olisi avattu ja sen jälkeen vierivä ääni (marmorikuula?). Mietiskelin onkohan naapurilla tapana kaataa olut lasiin ja vierittää tyhjä tölkki lattiaa myöten johonkin nurkkaan? Tuli mieleen, myös voisiko ilokaasun käytöstä syntyä vastaavia ääniä?

Vierailija
189/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asutkohan meidän alakerrassa? Heitellään kissalle pientä joulukuusenpalloa, joka pomppii ja kissa loikkii sen perässä :D

Et voisi hankkia mattoa, jonka päälle heittelet kissalle palloa?

Vierailija
190/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaappien ovia paiskotaan, väliovia ja huoneiden ovia. Sekä joillakin on niin paljon turhaa p*skaa asunnossaan, että on pakko esim. joka päivä siirtää pikkupöytä sohvapöydän edestä, että pääsee istumaan sohvalle ja sohvaa on pakko siirtää että pääsee jonkin muun huonekalun luokse. Ihmisillä on ihan hirveän täyteen tukittuja asuntoja, joten siksi sitä roudaamisääntä joutuu kuuntelemaan joka päivä.

Vierailija
191/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän remppaa mun yläkerran naapurissa mahdetaan tehdä, kun viikoittain kuuluu pauketta, raahausääniä ja sähkösahan surinaa? 🤔

Vierailija
192/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos blenderöi säännöllisesti, kannattaa laittaa esim. paksu solumuovin palanen laitteen alle ja jos mahdollista, sijoittaa se niin, ettei ole naapurin seinustalla. Itse pidän konetta käsissäni myllytyksen ajan.

Vierailija
193/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kanta-astujille: eivätkö kantapäät ole ihan tohjona sen hakkaamisen takia? Tai ehkä ne vauriot jaloissa alkavat näkyä vasta vuosien päästä.

Ihminen on lähtökohtaisesti kanta-astuja. Sinäkö hiivit varpaillasi? Se taitaa kyllä olla epäterveellisempää jaloille. 

Vierailija
194/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen kun olen nyt muutamana yönä kuunnellut kuinka naapuri tulee kotiin. Tömistelee raput ylös ja kuulostaa kuin hakkaisi seinää nyrkillään samalla. Avaa kämppänsä oven, pistää kiinni ja tömistelee takaisin ulos :D 

Vierailija
195/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kerrostalossa ja taidan olla yksi talomme meluisimpia asukkaita. Olen teini-ikäinen, joten pelkästään kutsuessani kavereitani kylään, saamme puheellamme aikaan luultavasti ihan riittävästi meteliä. Lihaskuntoa treenaan usein kotona ja treeniin kuuluu mm. erilaisia hyppyliikkeitä, joista saattaa satunnaisesti lähteä ääntä, mutta tarkoituksenani on tehdä ne mahdollisimman hiljaa. Tykkään soittaa rumpuja, mutta valitettavasti en viitsi oikeita rumpuja kerrostaloon hankkia, joten olen tehnyt itse säälittävän ratkaisun ja rummutan päivittäin kapuloilla tuoliani. Tästä lähtee yllättävän kova ääni. Ihme kyllä, kukaan ei ole tullut valittamaan meille, vaikka meteliä luulisi tulevan aika paljon. Toisaalta yläkerrassamme asuu äänekäs lapsiperhe, joilla on mm. koira, joten emme ole ainoat kolistelijat :D Tässä nyt oli muutamia esimerkkejä xd

Vierailija
196/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja joku kummallinen ääni niin kuin marmorikuulia pudoteltaisiin lattialle. Tätä ääntä kuulee varsinkin iltaisin."

Tuo on kyllä mystistä. En keksi, mistä ihmeestä tuollainen ääni tulee. Enää sitä ei kuulu, kun naapurit muuttivat pois. Mutta  aiemmin oli jokailtainen kuularalli.

Täällä myös mystinen kuularalli, siis aivan kuin joku todella viskoisi marmorikuulia lattialle. Tämä viskoja vaan valitettavasti aloittaa aamuvarhaisella, neljältä, viideltä tai viimeistään kuudelta.

Voisiko tuo "kuularalli" olla aterimien paiskomisesta tuleva ääni? Siis kun tyhjennetään tiskikonetta niin heitellään vinot pinot aterimia laatikkoon. Jos se ääni seinien läpi vähän vääristyy... 

Vaikea keksiä ainakaan muuta ees sinne päin olevaa usein toistuvaa äänenlähdettä ihmisten ns. tavallisesta arjesta.

Vierailija
197/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kanta-astujille: eivätkö kantapäät ole ihan tohjona sen hakkaamisen takia? Tai ehkä ne vauriot jaloissa alkavat näkyä vasta vuosien päästä.

Ihminen on lähtökohtaisesti kanta-astuja. Sinäkö hiivit varpaillasi? Se taitaa kyllä olla epäterveellisempää jaloille. 

Minä kävelen normaalilla tavalla, en varpaillani enkä hakkaa kantapäitä kovalla voimalla. Hassua, jos kantapääastujat eivät ymmärrä vaihtoehdoksi muuta kuin toisen ääripään.

Vierailija
198/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhdellä eläkeläisnaapurilla on sellaiset puukengät, joilla kopistelee menemään. Tuntuu, että tekee noin ihan naapureiden kiusaksi :/

Vierailija
199/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muuten sellainen tiskikone, josta kuuluu ihan ihmeellisiä ääniä. Se saattaisi naapuriin ja tässä omassakin asunnossa kuulostaa marmorikuulilta. 

Vierailija
200/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin meillä melun syitä ovat:

Kissat 2 kpl saa välillä durazell kohtauksia silloin viskotaan kaikki mitä vaan käpäliin saadaan esim. yöpöydät kaatuu helpostija pompitaan pitkin seiniä. Ja toisinaan leikitän niitä isolla kumipallolla

Minä itse pahiten pms:n takia pahimmillaan potkaisin eteisen peilikaapin rikki kun omakuva otti niin paljon päähän :D

Mutta kyllä muutenkin esim.voimistellessa jumppapallo,voimailutanko,ja kahvakuulat aiheuttavat ääntä.

Lämpöpatterit kolisevat ja napsuvat välillä yllättävän kovaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän