Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
201/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen kun olen nyt muutamana yönä kuunnellut kuinka naapuri tulee kotiin. Tömistelee raput ylös ja kuulostaa kuin hakkaisi seinää nyrkillään samalla. Avaa kämppänsä oven, pistää kiinni ja tömistelee takaisin ulos :D 

Minä ostin uudet talvikengät, jotka kumisevat kuin kirkonkellot koko rappukäytävässä. Yhtenä aamuna pääsin raput alas ja tajusin, että työpuhelin jäi, joten piti käydä se hakemassa. Sori naapurit. 

Vierailija
202/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se marmorikuulaääni on siis tismälleen tättä TUNTITOLKULLAKIN

Pa pa pam papapapap Pa pa Pam papapapapa Pam pa pam papapapap

siis TUNTIKAUSIA sama ryhmi sama toisto lattiaa vasten heiteltynä. Joskus väliin tulee ihan kovakin heitto.

Löysin kerran netistä naapureitten kiusaamisohjeet muuten ja siinä mainittiin tuo superpallolla pompottelu tuntitolkulla...ja kyseessä oli ilmeisesti poliittisen aktivistin tekemät ohjeet vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo pallonpomputtelu jokin peli kun siinä oli aina se sama rytmi tuntikausiakin.

Vierailija
204/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus sellaiset kaapinovet että niiden sulkeminen (huom. ei paiskominen) kuului naapuriin. :/

Kaapin reunoihin oven ja kaapin väliin kannattaisi liimata pariin kohtaan sellaiset pienet pyöreät silikonityynyt pehmustamaan sulkeutumista. Saranoiden voitelu tarvittaessa.

Vierailija
205/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin vähän aikaa kerrostalossa, jossa oli oikeasti hyvä äänieristys, mutta yläkerran asukas vaan aina käveli joillakin kopisevilla kenkillä ja se kuului aina tosi hyvin. 

Vierailija
206/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jatkuu tuntitolkulla se marmorikuulaääni niin hyvin voi olla kissa joka leikkii juurikin vaikka joulukuusen pallolla. Mulla kissa kerran ryösti liian matalalle ripustetun kuusen pallon keskellä yötä ja heräsin siihen ääneen itse. Ei auta matotkaan lattioilla, kolisutti sitä palloa seiniä päin ja aina innostu uusiksi kun pallo lensi. Kevyt ja metallinen pallo niin ääni tosiaankin ikävä ja kova kolina. 

Toki otin sen sitten pois mokomalta. Mutta kaikki ei ehkä ota, ajattelevat että kissa leikkiköön vaan.

Vierailija
207/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo pallonpomputtelu jokin peli kun siinä oli aina se sama rytmi tuntikausiakin.

Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi. 

Vierailija
208/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan aika suuri osa kolinasta tulee kun aukoo ja laittaa kaapin ovia kiinni. Roskis, astia, tiskikonekaappi, niitä tulee usein avatua. Ja sitten ne pamahtaa tosi kovaäänisesti itsestään kiinni.

Mä laitoin niihin oviin tai listoihin mihin ne osuu sellaiset pehmustetarrat mitkä on tarkoitettu huonekalujen alle. Nyt ei pamahda enää niin kovaa.

Vierailija
209/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaan että tähän tuleva vastauspalaute on todella kettumaista.

Mutta tuo aloitus on totta.Ihmettelen mikä tavaroiden ja huonekalujen siirtourakka ja esineiden pompotteleminen kestää iltamyöhään sekä nämä hemmetin kanta-astujat.

Asun nykyään luhtitalossa,mutta kerrostalosta on paljon kokemusta.

Vierailija
210/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierivä ja säännöllisesti tömähtäviä ääniä päästävä laite saattaa olla robotti-imuri. Olen omistanut muutaman sellaisen, ja ainakin ne vanhemmat mallit navigoi niin että törmäilee huonekaluihin ja lattialistoihin noin tunnin ajan, tai kuinka kauan se akku tai ohjelma kestää. Itse laite on muuten aika hiljainen.

Vierailija
211/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy ovien paiskomiseen on lukkojen voitelemattomuus, lukon salpa jäykistyy. Se voi kyllä tuntua sormin painettaessa vielä kohtuullisen toimivalta, mutta on silti voitelun tarpeessa. Ovi sulkeutuu paljon kevyemmin mikäli salpa liikkuu kevyesti.

Suomessa yleisin Abloy-lukko pitäisi voidella kerran vuodessa esim. aseöljyllä. Huoneiston ovilukon voitelu on asukkaan vastuulla. Ohje löytyy googlaamalla esim. Abloy voitelu.

Vierailija
212/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset harvoin huomio sitä miten paljon seinät ja talon rakenteet vääristää heille kuuluvia naapurin ääniä. Juurikin se poraääni on enemmänkin blenderi ja kummalliset huonekalujen siirtelyt voi olla viatonta vuodesohvan esille vetämisiä. Siis se ääni ei välttämättä ole edes ääntä tuottavan asunnossa yhtä voimakas kuin naapuriasunnossa jonne ääni kuuluu eri tavalla.

Vierailija
213/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus sellaiset kaapinovet että niiden sulkeminen (huom. ei paiskominen) kuului naapuriin. :/

Mulla on nyt juuri sellaiset kolisevat kaapinovet vaikka yrittäisi kuinka hiljaa sulkea. Olen kaikkiin laittanut huopatarrat ja nyt on hiljaiset!

Vierailija
214/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaan että tähän tuleva vastauspalaute on todella kettumaista.

Mutta tuo aloitus on totta.Ihmettelen mikä tavaroiden ja huonekalujen siirtourakka ja esineiden pompotteleminen kestää iltamyöhään sekä nämä hemmetin kanta-astujat.

Asun nykyään luhtitalossa,mutta kerrostalosta on paljon kokemusta.

Mitä kettumaista siinä on, että näille äänille yritetään keksiä luonnollisia selityksiä eikä oleteta että kaikki ovat pelkkää älytöntä kiusantekoa? 

Vierailija
215/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaapin reunoihin oven ja kaapin väliin kannattaisi liimata pariin kohtaan sellaiset pienet pyöreät silikonityynyt pehmustamaan sulkeutumista. Saranoiden voitelu tarvittaessa.

Silikonityynyt = silikonitassut.

Vierailija
216/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset harvoin huomio sitä miten paljon seinät ja talon rakenteet vääristää heille kuuluvia naapurin ääniä. Juurikin se poraääni on enemmänkin blenderi ja kummalliset huonekalujen siirtelyt voi olla viatonta vuodesohvan esille vetämisiä. Siis se ääni ei välttämättä ole edes ääntä tuottavan asunnossa yhtä voimakas kuin naapuriasunnossa jonne ääni kuuluu eri tavalla.

Ja jos tästä on kyse, niin todennäköisesti aiheutatte itse omilla toimillanne yhtäläisesti häiriöitä naapurillenn. Ette vain tajua sitä, koska elätte omasta mielestänne normaalia elämää varoen olemasta kamalan äänekkäitä - mutta joku ovi joka omasta mielestänne ei pauku, kuulostaakin naapurissanne jo paukkeelle tai käytämänne sisäkenkien ääni kuuluu ihan erilaiselle sinne alakertaa vaikkei omasta mielestä mitään häiritsevää kuuluisi.

Vierailija
217/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi. [/quotå

Jos joutuisit itse kuuntelemaan sitä marmorikuulaääntä, tietäisit, ettei se voi olla mikään noista. Vieritä marmorikuulaa lattialla ja heittele sillä pomppuja lattiaan, niin saat käsityksen äänestä.

Vierailija
218/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juuri tätä minä olen yrittänyt selittää tässä ketjussa, mutta aina vain jankutetaan pomppupalloista, marmorikuulista ja huonekalujen siirtelystä. 

Vierailija
219/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt mitenkään voi olla mikään muu ääni, kuin se pallo? Minä olen ehdottanut esimerkiksi tippuvaa vettä suihkukaapissa ja tiskikonetta tai askelkyykkyjä tai kahvakuulatreeniä. Mutta ei, koska se kuulostaa pallolta, sen on pakko olla pallo. Ja poran äänikin on pakosti pora vaikka joka aamu seitsemän aikaan sekin on todennäköisemmin blenderi. [/quotå

Jos joutuisit itse kuuntelemaan sitä marmorikuulaääntä, tietäisit, ettei se voi olla mikään noista. Vieritä marmorikuulaa lattialla ja heittele sillä pomppuja lattiaan, niin saat käsityksen äänestä.

Minä olen asunut asunnossa, jossa kuului tuo marmorikuulan vieritys. Ongelma loppui, kun patterit huollettiin. Toki voihan tietenkin olla, että juuri samaan aikaan naapurista muutti pois henkilö, jonka lempiharrastus oli pelata Fortunaa, mene ja tiedä...

Ohis

Vierailija
220/1698 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kerrostalo on rakennettu 1940-luvulla ja valitettavasti naapurissa asuu pariskunta, joka puhuu ja tappelee kovaäänisesti. Mitä vittua toistuu tiuhaan. Heillä on myös nykyään lapsi (voi lapsiparkaa!), joka itkee usein. Ja bonuksena kaksi kovaäänistä rakkia. Yläkerran naapuri on ilmeisesti hankkinut hiljattain koiran. Ulisee eroahdistustaan usein. Kauheaa eläin (ja naapurien) rääkkäystä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan