Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1661/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä kammonaapureita? 

Ei tarvii edes etsiä. Edellinen yläkerran naapuri oli tosi hiljainen. Sitten myi asuntonsa ja tilalle muutti nainen lapsensa kanssa (kaksio). Lapsi laukkasi keppiheppansa kanssa ekan vuoden ympyrää. Ja koska makkari on lapsen huone niin nyt esiteininä tavaroita paiskotaan makkarissa myöhään illalla kun yritämme nukkua (meillä molemmilla alkaa työt 5-7 välillä).

Nainen löysi miesystävän jonka kanssa harrastavat huutoulvontas3xiä heti kun lapsi lähtee isälleen tai on ulkona kaverinsa kanssa. Myös riitely on kovaäänistä ja kuulen miten mies huutaa ilmeisesti välillä lapsellekin. Nainen vetää kantapääraivoaskeleella puolet ajasta ja imuroi jollain joka kuulostaa siltä että lattiaa raastetaan irti. Luultiin ensin että hiovat parkettia... Imurointi on vähintään kerran päivässä ja viikonloppuisin tietysti aikaisin aamulla. Tuntuu että eivät koskaan nuku.

Kävivät lomalla jossain ja oli ihanan hiljaista ja saatiin nukuttua. Lomalta tullessaan toivat luteet sitten mukanaan... Jos taloustilanne ei ois näin huono (kämpät ei liiku tällä alueella), ois tää kämppä jo myyty ja muutettu johonkin muualle. Harmi kun muuten on niin kiva yhtiö ja muut naapurit tosi kivoja ja hiljaisia. Enkä pääse pakoon tätä katosta tulevaa mekkalaa edes toimistolle, kun teen töitä 90% etänä.

Vierailija
1662/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan en ole kerrostalossa asunut ja oikeastaan tarkoituksella niitä vältellyt. Aikoinaan nuorena olin kuitenkin sukulaisten kerrostaloasunnossa Helsingissä säännöllisesti ja jatkuvasti sai varoa äänitasoa yöaikaan. Suihkut ja pesukoneet oli ehdoton ei ja myös lavuaarin käytöstä saattoi naapuri tulla koputtamaan ja valittaa asiasta. En ymmärrä millään miten joku tuollaisessa viihtyy. Rivarissa ei ole elämäni aikana ainuttakaan kertaa ollut naapuristosta tulevan äänen kanssa ongelmia. Ääntä hädintuskin edes kuuluu. Imurointikin vain juuri ja juuri. 

Rivareissa asuu melkoisia k sipäitä usein!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1663/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrassani asui aikoinaan äiti aikamiespoikansa kanssa. Pojan tullessa myöhään illalla kotiin alkoi aina ihan järjetön meteli; huonekalujen siirtelyä, hiomakoneella työskentelyä, nikkarointia ja pahinta oli se kantapäillä jyskyttäminen. Tätä riitti siis myöhään yöhön asti. Meteli kuului selvästi myös minun alapuolella asuvalle. Eräänä päivänä menimme yhdessä soittamaan kyseisen asunnon ovikelloa. Poika tuli avaamaan ja kerroimme ystävällisesti varsinkin jalkojen jyskytyksestä. Saimme vastauksena, että "isäni oli merimies"... Olimme ihan, että "mitä hel....iä"! Noh sama peli jatkui... Muutin pois!

Vierailija
1664/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin olosta omakotitalossa.

On tilaa ja rauhaa.

Kerrostaloon eli luukkuun minua ei enää saa.

Osanottoni kerrostalo kämpissä kärvisteleville.

Vierailija
1665/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan  niitä löydä! Ne vaan rantautuu normaalisti elävien ihmisten pariin. Aina löytyy yksi joka häiritsee yöt läpeensä naapureiden nukkumisrauhaa.

27 vuotta olen asunut kerrostaloissa, eri kaupungeissa (eniten Suomessa, lyhyitä pätkiä Virossa, Saksassa ja Belgiassa), aina vuokralla halvimmissa mitä olen löytänyt. Kertaakaan ei ole ollut tuollaista jatkuvaa melua. Joskus yksittäisiä hetkellisiä ääniä, mitä nyt syntyy kenestä tahansa. Niitä tulee myös siellä ok-talossa syvimmässä korvessa. 

Mahtaako tässä ketjussa olla ketään, joka olisi asunut oikeasti kerrostalossa tällä vuosituhannella? 

Vierailija
1666/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai kukaan  niitä löydä! Ne vaan rantautuu normaalisti elävien ihmisten pariin. Aina löytyy yksi joka häiritsee yöt läpeensä naapureiden nukkumisrauhaa.

Ollaan ihmissusia ja siksi syntyy meteliä erityisesti täyden kuun aikaan, jolloin tulee roimasti painoakin lisää. Ei sitä luonnolleen mitään voi.

Vierailija
1667/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme uudehkossa kerrostaloasunnossa, ja hyvin harvoin mitään ääniä kuuluu naapureista. Joskus kuuluu yläkerrasta kolahduksia ja ehkä pientä imurin hurinaa. Ihmeellisen hiljaista. 

Vierailija
1668/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muijaa lähinnä.

t. Pentti 58-v, PerusS

Vierailija
1669/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumme uudehkossa kerrostaloasunnossa, ja hyvin harvoin mitään ääniä kuuluu naapureista. Joskus kuuluu yläkerrasta kolahduksia ja ehkä pientä imurin hurinaa. Ihmeellisen hiljaista. 

Meillä olisi varaa asua tulevaisuudessakin (nyt asumme) omakotitalossa, mutta valitsimme kerrostaloasunnon tulevaksi pysyväksi asunnoksi monestakin syystä. 

Vierailija
1670/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten nää koiranräksyttäjät, jotka ulkoiluttaa piskiään yöllä? Kumpikaan ei tietysti ole mitenkään mahdollista: olla ulkoiluttamatta piskiä yöllä tai opettaa se olemaan räksyttämättä.

Itse en kuulu näihin mutta et sattumoisin tiedä että ihmiset tekee töitä eri aikaan. Se on vähän pakko käyttää siihen aikaan ulkona kun voi jos ei halua että koira paskoo lattialle. Kuinka ette tätä ymmärrä?

Vierailija
1671/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvii edes etsiä. Edellinen yläkerran naapuri oli tosi hiljainen. Sitten myi asuntonsa ja tilalle muutti nainen lapsensa kanssa (kaksio). Lapsi laukkasi keppiheppansa kanssa ekan vuoden ympyrää. Ja koska makkari on lapsen huone niin nyt esiteininä tavaroita paiskotaan makkarissa myöhään illalla kun yritämme nukkua (meillä molemmilla alkaa työt 5-7 välillä).

Nainen löysi miesystävän jonka kanssa harrastavat huutoulvontas3xiä heti kun lapsi lähtee isälleen tai on ulkona kaverinsa kanssa. Myös riitely on kovaäänistä ja kuulen miten mies huutaa ilmeisesti välillä lapsellekin. Nainen vetää kantapääraivoaskeleella puolet ajasta ja imuroi jollain joka kuulostaa siltä että lattiaa raastetaan irti. Luultiin ensin että hiovat parkettia... Imurointi on vähintään kerran päivässä ja viikonloppuisin tietysti aikaisin a

Ovatko vuokralla vai asunnon omistajia?  Oli kummin päin vain, kannattaa ottaa puheeksi joko yhtiökokouksessa tai isännöitsijän kanssa. Entä muut naapurit, oletko ollut yhteydessä heihin? Voisitte yhteistuumin tehdä asunnosta valitus. 

Vierailija
1672/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asunut 2 kertaa kerrostalossa olosuhteiden pakosta ja ei enää ikinä. Aamulla ei saa edes rauhassa nukkua kun jonkun pennut juoksee ja kolistelee yläkerrassa. Yöllä heräät siihen kun joku jannu lorottaa kuset pönttöön. Toisessa asunnossa joku alakerran naapuri joka ilta ennen nukkumaan menoa siirteli tuolia ja siitä kuului hirveä meteli

Vierailija
1673/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kantakävelijät opetelkaa rauhallinen kävely ja hankkikaa matot.

Sotanorsujen marssin harjoittaminen ei kerrostalossa ole ok muita kohtaan.

Vierailija
1674/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerta: Rummuttelee pöytään 2 tuntia illassa. Raahaa jotain muutamia kertoja illassa. Aina kun on hellepäivä ja -ilta, niin grillaa parvekkeella useita tunteja joten minun pidettävä ovet ja ikkunat kiinni. Ps. Tämä raahaus ja pauke on oikeasti outo juttu, kun muutkin sitä näköjään tekee. 

Vierailija
1675/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerta: Rummuttelee pöytään 2 tuntia illassa. Raahaa jotain muutamia kertoja illassa. Aina kun on hellepäivä ja -ilta, niin grillaa parvekkeella useita tunteja joten minun pidettävä ovet ja ikkunat kiinni. Ps. Tämä raahaus ja pauke on oikeasti outo juttu, kun muutkin sitä näköjään tekee. 

Parvekkeella grillaaminen on meidän talossa kielletty ja tupakointi myös. 

Vierailija
1676/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kanta-astujan alapuolella muutaman vuoden ja tulin siihen tulokseen, että ominaisuus on periytyvä. Kun lapsi alkoi kävellä, askellus oli samaa luokkaa kuin äidillään, hiukan vain tiheämpitahtista. Ponteva tyyli kävellä tarkoitti samaa otetta myös siivotessa. Selkeästi kuului meille alas, miten imuri pudotettiin kovaäänisesti eteisen siivouskaapista lattialle, sitten hangattiin kiihkeästi lattiaa ja tunnontarkkaan kierrettiin jokaisen huoneen seinustat jalkalistoja rytmikkäästi paukutellen. Parempi silti siisti kuin sottainen naapuri. Sellaiseenkin on tullut törmättyä.

Erään kerran alapuolellamme asui vanhempi pariskunta, joka opetti muut naapurit elämään todella hipihiljaa. Pienikin äänenvoimakkuuden lisääntyminen, esineen putoaminen lattialle tai muu ääni aiheutti harjan tms. koputusta lattiaan, patteriin tai seinään. Jos lapsi pudotti lattialle lelun tai kaatoi leikkiessään jonkin esineen, oppi pian viemään sormen suun eteen ja hyssyttelemään "sshh, hiljaa, ettei täti kuule". Vessaa ei uskaltanut vetää enää iltauutisten jälkeen, suihkussa ei sopinut käydä aikaisin aamulla eikä nukkumaan mennessä ja rappukäytävässä ei saanut keskustella kuin kuiskaamalla tai he ryntäsivät ilmoittamaan liian äänekkäästä keskustelusta. Joskus yhtiökokouksessa yritin virittää keskustelua tupakansavusta, joka heidän parvekkeeltaan nousi aamusta iltaan estäen kesäaikaan parvekkeella oleskelun. Vastaukseksi sain kehotuksen hankkia suihkutettavaa ilmanraikastinta ja pysymään pois parvekkeelta.

Osalla ihmisistä tuntuu olevan asenne, että "elämisen äänistä" häiriintyvällä on jokin ongelma ja näiden ihmisten pitäisi saada elää rymistellä muista piittaamatta ihan niin kuin heistä itsestä sattuu parhaalta tuntumaan. Niin kuin toisista ihmisistä piittaamaton, estoton metelöinti olisi jokin perustuslain määrittelemä oikeus ja muiden pitäisi se vain sietää tai muuttaa metsän keskelle.

Vierailija
1677/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä pitää asiaa esillä somessa, joku voi jotain oppiakin. Itekin oon varmaan ollut meluisa naapuri nuorempana, kun muutin kotoa omakotitalosta kerrostaloon. Olen kantapääjyskännyt satavarmasti. Siihen aikaan ei ollut somea, eikä kukaan tullut koskaan sanomaan. Jos vain taidot riittää mennä sanomaan ystävällisesti, kannattaa. Ihmiset voi korjata tapansa eikä naapurin tarvitse kärsiä ja kiehua vihasta.

Nykyään on onneksi some, jossa voi keskustella. Tosin epäilen lukeeko ne pahimmat mellastajat justiin näitä ketjuja. Eihän ne ehdi, kun koko ajan rempataan, paiskotaan, huudetaan lapsille, siirretään huonekaluja yms.

Itse olen joskus rähjännyt möykkääjille, kun olen herännyt meteliin kesken nukahtamisen. Hävettää, kun asiasta voisi sanoa asiallisestikin. Oon vain tosi raivo jos joku herättää metelillä juuri sillä hetkellä kun olen vaipumassa uneen. Juuri viime yönä huusin ikkunasta jollekin, joka haukutti koiraansa siinä alla. Vaikea ymmärtää, miksi yöllä pitää tulla lenkittämään haukkuvaa koiraa sisäpihalle.

Vierailija
1678/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

27 vuotta olen asunut kerrostaloissa, eri kaupungeissa (eniten Suomessa, lyhyitä pätkiä Virossa, Saksassa ja Belgiassa), aina vuokralla halvimmissa mitä olen löytänyt. Kertaakaan ei ole ollut tuollaista jatkuvaa melua. Joskus yksittäisiä hetkellisiä ääniä, mitä nyt syntyy kenestä tahansa. Niitä tulee myös siellä ok-talossa syvimmässä korvessa. 

Mahtaako tässä ketjussa olla ketään, joka olisi asunut oikeasti kerrostalossa tällä vuosituhannella? 

Voi hitto nyt. Se että SINULLE EI OLE OSUNUT EI TARKOITA ETTEIKÖ MUILLE OLISI OSUNNUT!! TOIVOTTAVASTI SAAT NAAPURIKSI JONKUN JUOPPOHULLUN TAI KYLÄHULLUN NIIN TIEDÄT MITÄ ON OLLA NUKKUMATTA KOKO VIIKKONA KUIN 3 TUNNIN PÄTKISSÄ!!

Vierailija
1679/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte kanta-astumisisesta? Ihminenhän on kanta-astuja. Eli kävelelessa kantapää osuu aina ensin maahan. 

Vierailija
1680/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalokyttääjät voi katsoa peiliin ja miettiä hetken aiheuttavatko itse koskaan minkäänlaisia ääniä jotka kuuluvat naapuriin..