Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leuansiirtoleikkaus..

Vierailija
10.02.2023 |

Minulle tullaan tekemään alaleuan siirto eteenpäin, purenta romahtanut hampaiden puutosten myötä. Pitääkö ennen leikkausta tehdä jotain oikomishoitoja?
Muita kokemuksia kyseisestä leikkauksesta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Richard Kiel Jaws

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
4/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin moisessa leikkauksessa 10 vuotta sitten, mitä haluat tietää? Mulla oiottiin hampaita 10 vuotta ennen leikkausta, eli en osaa sanoa pitääkö juuri leikkausta varten oikoa. Voisin kuvitella että pitää, jos kerran purentaa halutaan parantaa.

Vierailija
5/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle myös on tehty kys. leikkaus n. kymmen vuotta sitten.

Ennen leikkausta minulle ei tehty oikomishoitoa, mutta sen jälkeen kyllä ja siinä meni odotettua kauemmin. Taisi jotain 3 vuotta olla raudat niin ylhäällä kuin alhaallakin. 

Vielä tänä päivänäkin käytän purentakiskoa öisin stabiloimassa purentaa.

En mitenkään halua peloitella, mutta olin kyllä myös aika kipeä operaation jälkeen, ei mikään ihan pikkujuttu.

Vierailija
6/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tehtiin päänsiirtoleikkaus

Vierailija
7/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin päänsiirtoleikkaus

Ylä- ja alapää vaihdettiin siis keskenään. Harmi, ei auttanut - kukaan ei huomaa eroa.

Vierailija
8/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis:

Minulla on hampaat huonossa kunnossa ja niitä varmaan tullaan vetämään tulevaisuudessa.

Miksi et saanut julkiselta implantteja korjaamaan purentaa. Luulisi tuon leukaleikkauksen olevan paljon vaativampi.

Vierailija
9/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis:

Minulla on hampaat huonossa kunnossa ja niitä varmaan tullaan vetämään tulevaisuudessa.

Miksi et saanut julkiselta implantteja korjaamaan purentaa. Luulisi tuon leukaleikkauksen olevan paljon vaativampi.

Kuulema jos implantit laitetaan nyt niin purenta ns lukitaan paikalleen eikä ole siis kohdallaan. Siksi ensin tämä leikkaus..

Vierailija
10/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis:

Kun purenta on huono, ei ne implantit kestä .

Itsellä on lapsuudenaikaisen onnettomuuden seurauksena alaleuka väärässä asennossa ja voimakas avopurenta. Minullekin tarjottiin kyseistä leikkausta, mutten siihen lähtenyt koska leikkauksen jälkeen olisi tullut vuosien oikaisuhoidot ja leukanivelten kulumien vuoksi ei voitu luvata pysyvää tulosta. Lääkäri ei suostunut arvailemaan ,mitkä onnistumisen mahdollisuudet olisi ollut. Näillä leuoilla nyt mennään hautaan saakka.

Vierailija
11/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tämän kunnallisella?

Vierailija
12/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis jatkaa: Onko tämä kunnallisella.

Kun kerran johtuu hampaiden poistamisesta, niin eikö olisi pitänyt heti hampaiden poistamisen alussa alkaa korjata niitä implanteilla, niin ei olisi tarvinnut leikata.

Vierailija
13/15 |
10.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis jatkaa: Onko tämä kunnallisella.

Kun kerran johtuu hampaiden poistamisesta, niin eikö olisi pitänyt heti hampaiden poistamisen alussa alkaa korjata niitä implanteilla, niin ei olisi tarvinnut leikata.

On kunnallisella. Hampaita ei ole voinut korvata implanteilla ennen tätä.

Vierailija
14/15 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin, että laitetaanko jokaisessa tapauksessa kiinteät hammasraudat

Vierailija
15/15 |
11.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä