Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita?

Vierailija
24.11.2019 |

Kertokaa kerrostaloasujat, mitä ihmettä te jyskytätte ja paiskotte pitkin seiniä ja lattioita? Olen muuttanut väliaikaisesti kerrostaloon ja uudet naapurini tuntuvat pitävän jumppa- ja punttisaleja kodeissaan, ainakin äänistä päätellen. Mitä ihmiset tekevät kodeissaan, että jatkuva töminä ja pauke raikaa pitkin taloa? Musiikki ei onneksi raikaa mutta tämä tällainen käsittämätön hakkaamisen tahti ihmetyttää? Talossa ei asu lapsia.

Kommentit (1698)

Vierailija
1681/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa asuessa alakerrassa asui nistipariskunta, joka tietenkin valvoi ja veteli aineita kaiken yötä. Sänkypuuhat oli myös kaikkien naapureiden tiedossa, eukko huuti hulluna, varmaan reppanaan sattui. Soittelin välillä poliiseja paikalle, tehtiin naapureitten kanssa valituksia, mutta jotenkin ne sai vaan asua siinä! Oli osaketalo, jossa noi oli vuokralla.

Muutin rivitaloon ja siellä kans outo naapuri. Päivät on ihan hiljaa, mutta yöllä lappaa kavereita ja sukulaisia. Elääks noi jotenkin eriaikaan kun ite?? Yöllä yleensä nukutaan, ei pyydetä kahville. En usko että naapuri on alkkari, mutta kovaäänistä touhua tuntuu taas olevan. Toisella naapurilla koira, joka reagoi joka hemmetin rasahdukseen. 

Oispa oma pikku talo, kiitos.

Vierailija
1682/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalokyttääjät voi katsoa peiliin ja miettiä hetken aiheuttavatko itse koskaan minkäänlaisia ääniä jotka kuuluvat naapuriin..

Kyllä on katsottu peiliin ja myös toivotaan, että tultaisiin sanomaan kuten itse on menty sanomaan.

Ei tämä mikään nokittelukisa ole vaan tarkoitus on lisätä ihan kaikkien asumismukavuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa että nimitellään melusta kärsiviä tai valittavia kerrostalokyttääjiksi, tulee esiin taas se sama ajattelu, että metelöinti on ok ja normaalia ja joka siitä valittaa, valittaa vain valittamisen ilosta ja erikseen oikein kyylää löytääkseen valittamista. Ei ymmärretä, että siihen sanomiseen voi olla ihan oikeat perusteet.

Olen asunut taloyhtiössä jossa mummut (juuri ne "kerrostalokyttääjät") piti jöötä ja taloyhtiön asuntojen arvo ei ainakaan laskenut. Niin kuin se laskee aika nopeasti, kun annetaan mellastajien pesiytyä eikä puututa heti. Enemmän pitäisi arvostaa noita ihmisiä jotka on kotona koko päivän ja joilla on aikaa tarkkailla, mitä talossa tapahtuu. Siitä voi olla itsellekin vielä joskus arvaamaton hyöty.

Vierailija
1684/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Sama täällä. Minä tulkitse sen sellaiseksi ääneksi, että joko lapsi tai koira pompottaa palloa.

Vierailija
1685/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi rakastelumme äänet. Meillä seksi on rajua.

Vierailija
1686/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi asun yhden kerroksen omakotitalossa. Ainoa joka voi valittaa lattialle paiskotuista tavaroista on "alakerran Luc".

Vierailija
1687/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua on ihmetyttänyt se ääni yläkerrassa, kun jokin pieni ja kevyt esine putoaa lattialle ja tämä toistuu monta kertaa peräkkäin. En osaa kuvitella mitä siellä pudotellaan ja miksi.

Leikitetään lemmikkiä?

Vierailija
1688/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä kans ihme räimimistä ja äkkinäisiä jysäyksiä jopa aamuyöstä. Ei normaali asunnon lattiapinnatkaan tykkää kun niille jotain pudotellaan.

Vierailija
1689/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän asunnoissaan on portaalit rinnakkaisulottuvuuksiin, joista tulee örkkejä joita vastaan taistelevat. Joskus niistä tulee keijuja ja muita pienempiä söpöjä otuksia, joista lähtee kevyempi ääni.

Vierailija
1690/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on tietokoneessa mekaaninen näppäimistö. Siitä se jatkuva ääni tulee, kun hakkaavat painikkeita. Miksi ette hanki kosketusnäyttöä niihin pöytäkoneisiinne?

Vierailija
1691/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostan koiran ulvomaan pompottamalla koripalloa ja harjoittelemalla salibandyn paluuta. Joskus on vain huudettava lujaa jotta citutus lähtee. Musiikkia soitan myös lujaa ympäri vuorokauden. 

Vierailija
1692/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kostan koiran ulvomaan pompottamalla koripalloa ja harjoittelemalla salibandyn paluuta. Joskus on vain huudettava lujaa jotta citutus lähtee. Musiikkia soitan myös lujaa ympäri vuorokauden. 

Kännykkä korjasi tekstejä vääriksi

Vierailija
1693/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ehkä imuroin kerran kuussa niin kuuluu vetely, ennen mies heitteli minua pitkin seiniä. Näin ne ajat muuttuu ja mieskin on viisastunut nyt vanhemmalla iällä.

Vierailija
1694/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälä kans ihme räimimistä ja äkkinäisiä jysäyksiä jopa aamuyöstä. Ei normaali asunnon lattiapinnatkaan tykkää kun niille jotain pudotellaan.

Ei ihme että alkaa seinät halkeilemaan ja laatat putoilemaan seiniltä kun joka saakelin ovi läimitään voimalla kiinni. Onko kyse jostain mieltymyksestä että tulee hyvä tunne kuinka ovi on varmasti kiinni vai mistä on kyse, ettei sitä voi hiljaa sulkea.

Vierailija
1695/1698 |
04.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata, koska kostamalla metelöimällä takaisin aiheuttaa vain lisää häiriötä muille.

Vierailija
1696/1698 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä te löydätte näitä kammonaapureita? 

Eikai kukaan  niitä löydä! Ne vaan rantautuu normaalisti elävien ihmisten pariin. Aina löytyy yksi joka häiritsee yöt läpeensä naapureiden nukkumisrauhaa.

27 vuotta olen asunut kerrostaloissa, eri kaupungeissa (eniten Suomessa, lyhyitä pätkiä Virossa, Saksassa ja Belgiassa), aina vuokralla halvimmissa mitä olen löytänyt. Kertaakaan ei ole ollut tuollaista jatkuvaa melua. Joskus yksittäisiä hetkellisiä ääniä, mitä nyt syntyy kenestä tahansa. Niitä tulee myös siellä ok-talossa syvimmässä korvessa. 

Mahtaako tässä ketjussa olla ketään, joka olisi asunut oikeasti kerrostalossa tällä vuosituhannella? 

Mulla oli sama juttu, vaikka kuinka monessa kerrostalossa asunut ja aina jonkun alapuolella. Ei koskaan haitannut kuin satunnainen kovaääninen musiikinkuuntelu. Sitten muutin nykyiseen asuntooni ja päädyin tähän ketjuun. Ei olisi arvannut, kuinka kova meteli naapurin normaaleista elämisen äänistä voi tulla.

Olen myös herkkä äänille. Puolisoni pystyy nukkumaan, kun yläkerran naapuri aloittaa kantapääastumisen. Itse herään askelten ääneen monta kertaa viikossa korvatulpat korvissakin. En tiedä, pitäisikö minun sitten mennä terapiaan, kun olen tällainen kyttääjä.

Vierailija
1697/1698 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilöä on yläkerrassa apinoita. Jos on lehmänpaskamajassa tottunut asumaan niin eihän älykkyys riitä kerrostaloasumiseen.

Vierailija
1698/1698 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs sitten nää koiranräksyttäjät, jotka ulkoiluttaa piskiään yöllä? Kumpikaan ei tietysti ole mitenkään mahdollista: olla ulkoiluttamatta piskiä yöllä tai opettaa se olemaan räksyttämättä.

Itse en kuulu näihin mutta et sattumoisin tiedä että ihmiset tekee töitä eri aikaan. Se on vähän pakko käyttää siihen aikaan ulkona kun voi jos ei halua että koira paskoo lattialle. Kuinka ette tätä ymmärrä?

Niin. Ja kun kerran työajat on tollaset, niin on pakko ottaa räksyttävä koira jota ei voi opettaa hiljaiseksi? Aha.