Veijo Baltzar Hesarin artikkeli
Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?
Kommentit (1248)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää nuo nuoret naiset, joilla kunnianhimo ylittää lahjat.
Yliksellä oli että Veijo oli hakenut näyttelijöitä Demin palstalta...
Tämän takia järkevät ei ylistä käytä, siellä kun tämäkin asia saadaan käännettyä naisvihaksi, vaikka kyseessä olisivat nuoret työtöt, lapset ja vieläpä traumatisoituneet sellaiset.
Koko sivun saisi kaataa ja käyttäjät heittää johonkin kokemaan maailmaa ennen kuin päästetään nettiin, ällöttävää porukkaa ja todella tietämätöntä typeryyttä yhteen paikkaan ahdettuna.
Demi-juttu oli Minfossakin, tosin en katsonut kummassa se oli ensin. Samoja ihmisiähän kirjoittelee näillä palstoilla. Minfossa oli kuvakaappaus vanhasta lehtijutustakin.
Vierailija kirjoitti:
Kyä jälkiviisaus on parasta!
joo, tässä tapauksessa oli kyllä aika paljon evidenssia jo etukäteen tiedossa jonka perusteella olisi pitänyt olla varuillaan. Tyypillä oli rikostausta, “opetusmenetelmä” oli tutkittu ja todettu epäasialliseksi ja epäeettiseksi. Lisäksi teatterpiireissä varoiteltiin laajasti. Että ei ihan puskista tullut kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.
Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guiltyNyt osu ja upposi.
Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:
Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/
Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/
Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/
"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"
Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/
Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/
Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/
Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/
"You're guilty...
Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/
Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/
Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/
Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/
Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!
Väreet pitää mennä, se on selvä. Onhan iho myös kananlihalla?
Meni! Sellaista se hyvä taide on! Oletko koskaan kokenut?
Taide kouraisee vähän syvemmältä, nuo väreet ja karvat kuuluu Idols-osastoon.
Sinulla on pätevyys määritellä...?
On.
Sivusta totean, että tämä ei yllätä yhtään.
Juurikin kulttuuriväen edustajaksi oletinkin tämän ketjun muita halveksivan Veijon puolustelijan.
Punavuoresta, apurahoilla ostetun teen äärestä kajahtaa häh?
En ole ottanut kantaa ketjun varsinaiseen aiheeseen lainkaan. Ihan iloisesti olen kirjoittanut täysin aiheen vierestä. Saatan jopa jatkaa samalla linjalla, kun suosiota näyttää olevan.
Täällä kirjoittelee käsittääkseni aika monta eri ihmistä. Jopa satoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista sen verran, että ymmärrän ettei kukaan yksittäinen korkean tason poliitikko ole puuttunut. Noilla on varmaan satoja yhteistyökuvioita (ihmiset, yritykset, projektit) vuosittain ja moneen varmaan perehdytään vaan vähän, koska perusteelliselle taustatutkimukselle ei yksinkertaisesti ole aikaa. Senkin ymmärrän, että jos joku on onnistunut saamaan hyvän maineen, siihen luotetaan, ja että jos on kuullut yhden näistä tapauksista ei ole oitis julkisesti ole vaatimassa päätä julkisesti vadille, koska pitäähän tietoja saada jotenkin varmistettua jos meinaa vakavia syytöksiä esittää. Se on kuitenkin outoa ettei kukaan poliitikoista ole ihmetellyt kun teatteripiireissä Veijoa on ilmeisesti pidetty pidempään vähintäänkin kyseenalaisena tyyppinä, luulisi että joku tuntisi teatteriväkeä sen verran että olisi kuullut Baltzarin maineesta sitä kautta. Huom, en siis väitä että kaikki Baltzarin kanssa tekemisissä olleet poliitikot olisivat täysin tietämättömiä ja viattomia, ainoastaan sen että vaikea tietää kuka on ollut pimennossa ja kuka on tiennyt mitä kulissien takana tapahtuu.
mua ihmetyttää eikö Veijon aiempi rikostausta ollut noilla poliitikoilla tiedossa? Se oli kuitenkin uutisoitu ja netissä, eli googlella olisi löytynyt. Eikö esim. Lipposelle tullut mieleen googlata tyyppiä ennen kuin suostuu menemään antamaan puheen hänen esitykseensä? Eikö noi poliitikot yhtäät seulo ketä tukevat ja lobbaavat?
Onhan Lipponen ainakin tiennyt. Eikös Veijo ja Paavo olleet inttikavereita ja molemmat kotoisin Kuopiosta.
Ei Paavo ole voinut olla törmäämättä uutiseen, molemmat uutisoitiin lehdissä aikanaan. Minäkin ne muistan, enkä koskaan ole Veijo-herraa tavannut.
Vähän häiritsee myös tuo Hesarin tapa kuvata noita tyttöjä jonakin traumansa takia ymmärrystä vailla olevina marionetteina. Ei ne traumataustaiset aina mitään hyväksikäytettäviä reppanoita ole, itseasiassa moni tietää hyvin miltä hai näyttää ja osaa olla laskelmoiva itsekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan tää on ollut laajasti tiedossa koska esim. Kallion lukio, Sibelius-akatemia ja muut taidelukiot on jo pitkään varoittaneet oppilaitaan ko. teatterista ja poistaneet seiniltä mainoksia siihen liittyen(silti niitä ilmestyi).
Miksi sitten metoo ei grillannut tätä äijää, kun se kepein perustein lähes tuhosi Louhimiehen?
Tämä lehtijuttu Baltzarista on ihan sitä samaa jatkumoa kuin muutkin MeToo -tapaukset. Ei tämä ole mitenkään erillinen. Tällaisia lehtijuttuja tehdään usein hyvin pitkään, koska asioiden selvittäminen vie aikaa, ja toisin kuin jotkut ehkä saattavat luulla, ei tällaisia voi julkaista ennen kuin on todella vahvaa näyttöä ja paljon asiaa tukevia lausuntoja. Törhösen ja Louhimiehen tapausten aikoihin tihkui tietoa, että lisää caseja on tulossa. Tämä on nyt yksi niistä selvästikin. Ilman MeToo- liikettä Baltzar luultavasti edelleen jatkaisi touhujaan.
Surkeinta on että kaikki tiesi tästä teatteriskenessä mutta kaikki halusi pysyä etäällä. Romanien kostoa on pelätty vaikka ollaan muuten suvaitsevaisia.
Vierailija kirjoitti:
Surkuhupaisaa, ettei tähän Baltzarin keissiin ole halunnut kukaan tarttua, vaikka tietoa on ollut, mutta sitten joku Louhimies grillattiin todella epämääräisin perustein, kun Suomen kulttuuriskene halusi oman metoonsa ihan väkisin. En sano, että Louhimies on mukava mies, mutta hän ei käsittääkseni ahdistellut tai painostanut ketään seksuaalisesti. Mutta silti lynkattiin julkisesti, samaan aikaan kun tämä yksi psyko pyöritti rinkejään ja oli jo 90-luvulta saakka ollut tiedossa, mikä seksistinen possu on kyseessä.
Joo ja mua ällöttää aivan s aa tanasti se, kun mun intellektuellikaverit jauho Louhimiehestä aivan muna pystyssä ja nautti kun Akua grillattiin, mutta nyt tästä paljon pahemmasta Baltzarin keissistä ei MITÄÄN. Täysi hiljaisuus, ei kommentin kommenttia.
IRL en ole kuullut pihaustakaan koko aiheesta missään.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi huomionarvoista on se, että kukaan näistä politiikoista ei ole sanallakaan pahoitellut tyttöjen puolesta! Kova kiire on kiistää yhteydet Veijoon. Esim. muumimamma Halonen. Ei sanallakaan myötätuntoa uhreille.. se mulla kalahti korvaan. Ja kukaan ei tehnyt asian eteen mitään, vaikka asia on varmasti ollut tiedossa vuosikauet. Mutta koska demarien multikulttitoteemilemmikki.
Ja vaikka en arvosta HS:n tyyliä käsitellä asioita, niin tämä artikkeli ja haastattelu on täyttä rautaa, näin pitäisi hiilostaa myös politiikkoja aiheen tiimoilta tai vaikka ihan minkä tahansa aiheen tiimoilta.
Käypä tuolta vilkasemassa millasia artikkeleja HS(kin) aikanaan teki tuosta vekkulista: https://www.veijobaltzar.fi/linkkeja
Ei ole ihme että nyt on kova tarve hiillostaa kaikkia muita...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkuhupaisaa, ettei tähän Baltzarin keissiin ole halunnut kukaan tarttua, vaikka tietoa on ollut, mutta sitten joku Louhimies grillattiin todella epämääräisin perustein, kun Suomen kulttuuriskene halusi oman metoonsa ihan väkisin. En sano, että Louhimies on mukava mies, mutta hän ei käsittääkseni ahdistellut tai painostanut ketään seksuaalisesti. Mutta silti lynkattiin julkisesti, samaan aikaan kun tämä yksi psyko pyöritti rinkejään ja oli jo 90-luvulta saakka ollut tiedossa, mikä seksistinen possu on kyseessä.
Joo ja mua ällöttää aivan s aa tanasti se, kun mun intellektuellikaverit jauho Louhimiehestä aivan muna pystyssä ja nautti kun Akua grillattiin, mutta nyt tästä paljon pahemmasta Baltzarin keissistä ei MITÄÄN. Täysi hiljaisuus, ei kommentin kommenttia.
IRL en ole kuullut pihaustakaan koko aiheesta missään.
Kertoo vaan miten tekopyhiä paskoja on kyseessä.
Kovin on hiljaisia neitoja nämä aiemmin kovaa mölyä pitäneet metoo-aktiivit. Miksi? Paula voisi nyt avata pelin. Onko A-studio jo varattu?
Vierailija kirjoitti:
Mietin vaan, että kuinka paljon tällaista tapahtuu Suomessa? Mitä jos esim. Piia Ristikankare tai Raisa Räisänen on joutunut tuollaisen kultin uhriksi?
No tämähän on jo ihan höpö höpöä. Pysytään asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen käppänän täytyy olla narsisti ja psykopaatti, että on saanut nuoria naisia ja vaikuttavassa asemassa olevia ihmisiä ympärilleen. Tukijat ovat vain ajatelleet että on hienoa tukea kulttuuria, varsinkin vähemmistökulttuuria, mutta ei ole ollut kiinnostusta tutustua asiaan tarkemmin. Ja narsistien tavoin tuo äijänkäppänä on osannut puhua ja käyttäytyä hienosti ylemmilleen.
Ns. "soturigeeni" saattaisi esiintyä yhteisössä kohtuu vahvana. Kukaan asiaa ei kyllä lähde nykypäivänä tutkimaan.
Vieläkö tekee mieli kaakattaa miehelle alistumisen puolesta? Tässä tulos. Kiitos taas perinteisille akoille.
Vierailija kirjoitti:
Vähän häiritsee myös tuo Hesarin tapa kuvata noita tyttöjä jonakin traumansa takia ymmärrystä vailla olevina marionetteina. Ei ne traumataustaiset aina mitään hyväksikäytettäviä reppanoita ole, itseasiassa moni tietää hyvin miltä hai näyttää ja osaa olla laskelmoiva itsekin.
Vmp. Kysymys on teinitytöistä ja auktoriteettiasemassa olevasta vanhasta ukosta, jolla on kontakteja tärkeisiin tahoihin. Uskomatonta tämä uhrien syyllistämisen määrä ja taipumus ottaa vastuu pois selvästi auktoriteettiasemassa olevilta ja etenkin miehiltä. Naisten, jopa ihan nuorien tyttöjenkin, vastuuttaminen aikuisten miesten seksuaalisuudesta ja valta-aseman väärinkäyttämisestä sen suhteen, istuu kyllä kulttuurissamme tiukassa. Tällaisen salliminen tarkoittaa käytännössä sitä, että on aina suostuttava miespomon lähentelyihin tai jäätävä mahdollisesti työelämän ulkopuolelle kokonaan. Täällähän on myös syyllistetty tyttöjä siitä, että "haluavat tähdiksi", siis pinnallisuudesta. Ja että ovat valmiita tekemään mitä vain sen eteen. Kun tosiasia on, että naiset ja tytöt eivät tästä tykkää, eivät ole ikinä tykänneet, mutta on vain ollut pakko jotenkin sietää. Ja samalla toivoa, että tasa-arvoasiat edistyvät pikku hiljaa, ilman että täytyy oma ura uhrata kokonaan olemalla liian "hankala" nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen käppänän täytyy olla narsisti ja psykopaatti, että on saanut nuoria naisia ja vaikuttavassa asemassa olevia ihmisiä ympärilleen. Tukijat ovat vain ajatelleet että on hienoa tukea kulttuuria, varsinkin vähemmistökulttuuria, mutta ei ole ollut kiinnostusta tutustua asiaan tarkemmin. Ja narsistien tavoin tuo äijänkäppänä on osannut puhua ja käyttäytyä hienosti ylemmilleen.
Ns. "soturigeeni" saattaisi esiintyä yhteisössä kohtuu vahvana. Kukaan asiaa ei kyllä lähde nykypäivänä tutkimaan.
Mitäs tarkoitat ko geenillä?
Vierailija kirjoitti:
#metoo !!!
mannetoo
Joko Iltalehti on soittanut Leena Marsiolle ja pyytänyt kommentteja asiaan liittyen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vmp. Kysymys on teinitytöistä ja auktoriteettiasemassa olevasta vanhasta ukosta, jolla on kontakteja tärkeisiin tahoihin. Uskomatonta tämä uhrien syyllistämisen määrä ja taipumus ottaa vastuu pois selvästi auktoriteettiasemassa olevilta ja etenkin miehiltä. Naisten, jopa ihan nuorien tyttöjenkin, vastuuttaminen aikuisten miesten seksuaalisuudesta ja valta-aseman väärinkäyttämisestä sen suhteen, istuu kyllä kulttuurissamme tiukassa. Tällaisen salliminen tarkoittaa käytännössä sitä, että on aina suostuttava miespomon lähentelyihin tai jäätävä mahdollisesti työelämän ulkopuolelle kokonaan. Täällähän on myös syyllistetty tyttöjä siitä, että "haluavat tähdiksi", siis pinnallisuudesta. Ja että ovat valmiita tekemään mitä vain sen eteen. Kun tosiasia on, että naiset ja tytöt eivät tästä tykkää, eivät ole ikinä tykänneet, mutta on vain ollut pakko jotenkin sietää. Ja samalla toivoa, että tasa-arvoasiat edistyvät pikku hiljaa, ilman että täytyy oma ura uhrata kokonaan olemalla liian "hankala" nainen.
Tällä ei tarkoitettu nimenomaan jutun tyttöjä, vaan yleensä. Hesarin tapa kirjoittaa oli hyvä, mutta tässä suhteessa kapea-alainen. Tämänkin palstan kirjoittajista moni on joutunut traumataustaisen kiusaamaksi esimerkiksi koulussa, eikä ole varmaan helppo ajatella alistajaansa ensimmäisenä uhrina.
Miksi sitten metoo ei grillannut tätä äijää, kun se kepein perustein lähes tuhosi Louhimiehen?