Veijo Baltzar Hesarin artikkeli
Luotko läpi ja mitä ajatuksia herätti? Itse voin pahoin ja on surullinen olo kaikkien niiden tyttöjen puolesta. Miksi kukaan ei tehnyt mitään?
Kommentit (1248)
En ymmärrä, mitä poliitikot ovat tuosta ystävyydestä edes saaneet. Ehkä kulttuurimyönteistä julkisuuskuvaa, mutta tuskin mitään muuta. Kaikinpuolin käsittämätöntä, että hän on onnistunut pyörittämään sellaista leegiota silmäätekeviä ihmisiä. Ehkä se, että näyttää olevan hyvää pataa jonkun korkea-arvoisen henkilön kanssa hämää muitakin uskomaan, että tuon kanssa kannattaa olla väleissä, vaikkei edes tiedä, miksi tarkalleen.
Ja miksi kukaan ei ole puuttunut, edes lastensuojelu! Toivottavasti siitä tehdään perusteellinen tutkinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää nuo nuoret naiset, joilla kunnianhimo ylittää lahjat.
Yliksellä oli että Veijo oli hakenut näyttelijöitä Demin palstalta...
Tämän takia järkevät ei ylistä käytä, siellä kun tämäkin asia saadaan käännettyä naisvihaksi, vaikka kyseessä olisivat nuoret työtöt, lapset ja vieläpä traumatisoituneet sellaiset.
Koko sivun saisi kaataa ja käyttäjät heittää johonkin kokemaan maailmaa ennen kuin päästetään nettiin, ällöttävää porukkaa ja todella tietämätöntä typeryyttä yhteen paikkaan ahdettuna.
Demi-juttu oli Minfossakin, tosin en katsonut kummassa se oli ensin. Samoja ihmisiähän kirjoittelee näillä palstoilla. Minfossa oli kuvakaappaus vanhasta lehtijutustakin.
Eikös tämä muistuta sitä Epstein keissiä. Siellä kans demaripoliitikot häärimässä taustalla...
Täällä joku sanoi että Veijon 17v seuralaista Linnassa vähän kumneksuttiin mutta ei muuta. Tämä kertoo miten syvällä tällainen asetelma on. Että on vaan vähän outoa jos 50v papalla on alle 18v. seurneiti (toivottavasti ei enää yhtä hyväksyttävää). Jos Linnaan olisi tullut 50v Päivi käsipuolessaan 17-vuotias poika, olisi siitä noussut kohu ja heti epäilys, että nyt on jokin hullusti, ei teini vapaaehtoisesti lähde mummon mukaan tai seurustele tämän kanssa. Poika on varmasti aivopesty, pakotettu, ei osaa huolehtia itsestään!
Mutta 17-vuotias tyttö on itse vastuussa tekemästään päätöksestä, joka on vähän outo mutta hei, ei tässä ole mitään hälyyttävää, ainahan miehet ovat tykänneet nuoremmista naisista...!
Ihan kamalaa!
Vierailija kirjoitti:
Kuka ja mikä henkilö tai taho on, jonka olisi pitänyt puuttua ongelmiin? Strategisessa ohjausryhmässä mukana olleet poliitikot eivät "kuulleet" eivätkä "nähneet" mitään. Suomalaista Omertan lakia pahimmillaan.
no nähtävästi ei kenenkään. ja joo ymmärrän että poliitikot ei kaikkea voi tietää, mutta tässä tapauksessa heillä oli käytettävissään sen verran tietoa että heidän vähintään olisi oitänyt lopettaa kaikki rahallinen tukeminen asap ja lopettaa kaveeraus ja yhteistyö ko. tyypin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä poliitikot ovat tuosta ystävyydestä edes saaneet. Ehkä kulttuurimyönteistä julkisuuskuvaa, mutta tuskin mitään muuta. Kaikinpuolin käsittämätöntä, että hän on onnistunut pyörittämään sellaista leegiota silmäätekeviä ihmisiä. Ehkä se, että näyttää olevan hyvää pataa jonkun korkea-arvoisen henkilön kanssa hämää muitakin uskomaan, että tuon kanssa kannattaa olla väleissä, vaikkei edes tiedä, miksi tarkalleen.
Ja miksi kukaan ei ole puuttunut, edes lastensuojelu! Toivottavasti siitä tehdään perusteellinen tutkinta.
näkyvyyttä, julkisuutta, verkostoja. tässä huomaa miten itsekästä politiikka on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hai tyttö lähe sie mukkaan, miul on hyvä hevone.
Hai siel! Ottakaa tuo mies kiinni, hää juoksee miun puukko seläs.
Nyt tuli kuset housuun, hai hai :D :D :D
No nyt rasistiset mölisijät saapuivat ketjuun. Harmi.
Karmea juttu, ei tarvitse siihen romaniutta liittää. Itse törmännyt vastaavaan (joskin lievempään) ihan kantasuomalaisista koostuvassa urheiluporukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. Tässä se taas huomattiin, miten metoo on "mennyt liian pitkälle". Kuinkahan moni tuollainen hyväksikäyttäjä, saalistaja-ukko on vielä jäämättä kiinni? Äijä on saanut häärätä aivan rauhassa kymmeniä vuosia, vaikka kaikki teatteripiireissä ovat tienneet ja viime vuosina politiikotkin. Mutta tyttöjen hätä ei ole kiinnostanut ketään.
Niin, ei ole Pyhä Pekka Haavistokaan puuttunut mitenkään, vain sanoutunut irti toiminnasta.
Pyhästä Pekasta on tulossa seuraava presidentti huom.. Siksi ei halunnut liata käsiään ikävässä sopassa.
no ei saa mun ääntäni Pekka. Hänen osaltaan erityisen raskauttavaa koska oli siinä ohjausryhmässä ja olisi siten ollut velvollinen seuraamaan mitä teatterissa tapahtui.
Julkisessa keskustelussa pitäisi muistaa laajempi katsontakanta jotta asioista voidaan puhua niiden oikeilla nimillä. Seksuaalinen hyväksikäyttö on erittäin usein periytyvää samalla tavoin kuin muukin pahuus. Sen lisäksi, että seksuaalisesti hyväksikäytetyt ovat uhreja, jota on tunnepäissään helppo korostaa, pitäisi samalla muistaa, että he ovat samalla myös potentiaalisia pahantekijöitä. Apu pitäisi saada ajoissa ettei uhrista tule tekijää ja pahuuden kierre pääse jatkumaan.
Erehdyin aikoinaan seurustelemaan lapsena seksuaalisesti hyväksikäytetyn nuoren naisen kanssa ja se kokemus ei todellakaan ollut hyväksi, etenkin kun itse vaurioiduin ja sain tukea vasta vuosikausien viiveellä. Vasta vuosia jälkikäteen olen tajunnut miten helposti ne pahat käyttäytymismallit jatkavat kiertokulkuaan ja saavat uusia uhreja.
Surkuhupaisaa, ettei tähän Baltzarin keissiin ole halunnut kukaan tarttua, vaikka tietoa on ollut, mutta sitten joku Louhimies grillattiin todella epämääräisin perustein, kun Suomen kulttuuriskene halusi oman metoonsa ihan väkisin. En sano, että Louhimies on mukava mies, mutta hän ei käsittääkseni ahdistellut tai painostanut ketään seksuaalisesti. Mutta silti lynkattiin julkisesti, samaan aikaan kun tämä yksi psyko pyöritti rinkejään ja oli jo 90-luvulta saakka ollut tiedossa, mikä seksistinen possu on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Romaniyhteisössä ei hirveän hyvällä katsota lapsiin sekaantujia. En haluaisi ola Baltzarin saappaissa linnassa.
ja jos syylliseksi todetaan niin se on linnatuomio sitten. Törkeä ihmiskauppa 2-10v vankeutta ja yli 2v vankeus on aina ehdotonta.
Aikamoinen epeli tuo Veijo kyllä ollut! Vetänyt avustuksia sieltä ja täältä, ministeriö, veikkaus, varmaan EU:sta kanssa. Eikö noita rahoja kontrolloida mitenkään?
Kyllä valtaväestön taiteilijat ovat yleensä nälkätaiteilijoita, avustukset ovat tiukassa.
Vierailija kirjoitti:
IMHO: Poliitikot ovat niin huomionkipeitä etenkin sellaiselle julkisuudelle, joka ei liity suoraan politiikkaan, että he "kaveraavat" kaikkien mahdollisten tyyppien kanssa, kun siihen on tilaisuus, koska he uskovat, että se tekee heistä ihmisten silmissä hyviä tyyppejä. He ovat myös todella sinisilmäisiä näiden kavereidensa suhteen, joten heitä on helppo vedättää kaikinlaisilla tarinoilla. Esimerkkinä nyt vaikkapa Tavja ja Rami ja Paavo ja Veija.
Ja tosiaan tää on ollut laajasti tiedossa koska esim. Kallion lukio, Sibelius-akatemia ja muut taidelukiot on jo pitkään varoittaneet oppilaitaan ko. teatterista ja poistaneet seiniltä mainoksia siihen liittyen(silti niitä ilmestyi).
Tuollaisen käppänän täytyy olla narsisti ja psykopaatti, että on saanut nuoria naisia ja vaikuttavassa asemassa olevia ihmisiä ympärilleen. Tukijat ovat vain ajatelleet että on hienoa tukea kulttuuria, varsinkin vähemmistökulttuuria, mutta ei ole ollut kiinnostusta tutustua asiaan tarkemmin. Ja narsistien tavoin tuo äijänkäppänä on osannut puhua ja käyttäytyä hienosti ylemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuunnelkaa tämä mercedes bentson biisi, jossa kertoo baltsarista. Kaikki käy yhteen. Alussa mainitaan "jumala on suuri" näytelmä ja kun näytelmän nimen laittaa googleen löytyy kuva bentsosta lavalla.
Biisi on julkaistu n. Puolivuotta sitten ja on nimeltään qlaire guiltyNyt osu ja upposi.
Aivan mahtava biisi ja etenkin lyriikat! Huippusettiä, tuli kylmät väreet päivän uutisten jälkeen tuon kuuntelusta. Lyriikat oli myös tubessa:
Mä olin ollut puhtaana juuri/ Kuukauden, kun kuulin, että Jumala on suuri/ Pieni mies, vaikka kumarassa kuljit/ Kai silti itseäsi Jumalaksi luulit/
Sanoin, et kun tapasin sut, mulle kävi hyvin/ Sanoit, et sä teet musta Suomen Marilynin/ Jos Marilyn olis vielä elossa/ Niin eihän teillä olis paljoo ikäerookaan/
Every girl needs a da-da-daddy/ Mut sä voisit olla mun isoisäni/ En mä ajatellut silloin ikääsi/ Ja vaikka mulle oli uskoteltu milloin mitäkin/ Mä luulin, et sä haluut tehdä must tähden/ Sä luulit, että tekisin mitä vain sen tähden/ Sä luulit, että tekisin, mitä tahdot/ Mä olin sun synti ja sä mun isähahmo/
"You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun nymfetti ja kaikkeen mist sua syytettiin/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Mä en oo sun lolita, et pystyny mua omistaa/ You're guilty, niinkuin Clare Quilty/ Clare Quilty/"
Jahtasit mua, niinkuin Quilty Doloresta/ Annoit mulle yhden päärooleista/ Et ollut ohjaaja, olit kultinjohtaja/ Mut luulit ostavas, koska tulin pohjalta/
Mä mietin niitä lapsuuteni iltoja/ Kun mä luin sun kirjoja/ En olis uskonut milloinkaan/ Et katsoitkin mua toivoen, et mul ei ois viel rintoja/
Silloinkaan, kun sä tahdoit ottaa kuvia/ En uskonut, et tahdot toteuttaa sun päiväunia/ Pyysit mut viikonlopuks kartanoos/ Sanoit, tahdot sieluni, mut tahdoitkin mun vartalon/
Aloitit sen jo automatkalla/ Sanoit, tulet huoneeseeni illalla jatkamaan/ Sun silmissä olin niin viaton ja liaton/ Illalla raahasin oven eteen pianon/
"You're guilty...
Lights, camera, acción/ Mä päätin, että show must go on/ Sä tahdoit, että mä pukeudun, kuin teini/ Käskit totella ohjaajaa ja mä tein niin/
Mul oli ruutuhame ja letit/ Sä käskit tulla vierellesi petiin/ Sä olit Charles ja mä Linda Kasabian/ Sä tahdoit tietää, mikä on mun fantasia/
Tahdonko, et sidot mut puuhun ja ruoskit/ "Tää näytelmä on tässä", päätin, kun mä ulos juoksin/ En vastannut sun puheluihin enää koskaan/ Mä tiesin, menestys on paras tapa kostaa/
Sä et tehnytkään musta Marilynii/ Mut mul on vieläkin susta äänityksii/ Kuinkahan moni tunnistais sun äänen?/ Jos mä tahdon niin, mä voin tehdä susta tähden/
Vau! Mitkä lyriikat. Kylmät väreet meni! Upeaa, Mercedes Bentso!
Väreet pitää mennä, se on selvä. Onhan iho myös kananlihalla?
Meni! Sellaista se hyvä taide on! Oletko koskaan kokenut?
Taide kouraisee vähän syvemmältä, nuo väreet ja karvat kuuluu Idols-osastoon.
Sinulla on pätevyys määritellä...?
On.
Sivusta totean, että tämä ei yllätä yhtään.
Juurikin kulttuuriväen edustajaksi oletinkin tämän ketjun muita halveksivan Veijon puolustelijan.
Punavuoresta, apurahoilla ostetun teen äärestä kajahtaa häh?
Ilkka Kanervan kootut selitykset.😂 Taisi haaveilla olevansa Veijon paikalla näytelmässä.
Alanko-Kahiluoto kuuli jo vuosi sitten. Ei kiinnostanut tehdä mitään.