Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liivijengiläisen vaimo:"silloin on kaikki hyvin kun mies makaa sohvalla ja komentelee

Vierailija
24.11.2019 |

Tä? Kertoo olevansa vanhan koulukunnan naisia. En usko, että ne vanhan koulukunnan naiset nautti nyrkin ja hellan välissä olosta, vaan piian rooli tuli sen vanhan yhteiskunnan suhtautumisesta naiseen vähäisempänä ja sallittakoon tässä yhteydessä, tyhmempää osapuolena. En voi käsittää miten nainen, jolla on lapsia, sallii miehensä huo...ttelevan? Miltä lapsesta tuntuu? Tiedän että tässä on yksi termi lauseesta, mutta ei se asevelikään nyt sivistyksestä kerro. Tämä vahvistaa stereotypiaa liivijengiläisen naisista. Mies tekee mitä vain, nainen kokkaa, pitää päänsä kiinni ja odottaa miestään kotiin.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokin siinä kaidan polun vieressä kulkevassa kivisessä ja karussa taipaleessa kiehtoo ja olen itsekin sillä taipaleella kulkenut ja reissussa rähjääntynyt. Mulla oli vuosikausia kaksi eri elämää. Toiseen niistä liittyi keskiluokkainen elämä, yliopisto-opinnot sekä työ ja toiseen liittyi rikollisuus, väkivalta sekä bilettäminen.

Se oli jollain tasolla mielipuolista touhua, koska arki ei tuntunut miltään ja koin suurta ulkopuolisuutta tavallisessa elämässä. Niin sanotut normaalit asiat tuntuivat vierailta ja monesti pyörittelin mielessä silmiäni, kun joku kertoi elämänsä "pikkumurheista", vaikka ymmärrän ja ymmärsin jo silloin kyllä, että jokaisen taakankantokyky on erilainen kuin myös elämäntilanne. Tiedän myös, että valinta on ollut omalla kohdallani tietoinen ja se, miten paljon olen menettänyt valintani takia on omaa vikaani.

Elän nykyään keskiluokkaista perhe-elämää. Mieheni ei ole entisistä ympyröistä mutta tarpeeksi läheltä, jotta ymmärtää mistä minä tulen ja hän ei hätkähdä, vaikka poliisi vielä pamahtaisi ovelle. Aina välillä pakenen edelleenkin "todellisuutta" ja tapaan vanhoja kavereitani. Ne ovat hyviä hetkiä ja tuovat hetkellisesti minulle sen tunteen, että koneisto ei ole minua nujertanut vaan olen vapaa. Lasten takia oli pakko muuttua, koska en halua, että he valitsevat samoin kuin minä tai tottuvat ajattelemaan, että tietynlainen elämäntyyli on normaalia.

mikä sun diagnoosi on? Maanis-depressiivisyys, alkoholismi? Jokin erikoisempi?

Vierailija
62/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi hän passitti humalaisen kaverin matkoihinsa Immun aseen kanssa?? Kaverihan oli juuri vahingossa ampunut asunnosta löytämällään aseella?

No se kyllä luki siinä se syy - polliisit jos tulloo, niin ei löydy asetta.

Joo, mutta mitä Immu ja jengi olisi tuumannut vaimon ratkaisuun kun kaveri olisi sitten vahingossa ampunut itsensä/sivullisen?

En usko että on edes osannut tyhjentää lipasta, kertoi että tuona yönä kuuli ensimmäistä kertaa eläissään aseen laukeavan.

No ei kai se mikään rekisteröity mutka ole. Niin miten sen liittää immuun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin uutisen josta välittyi rakkaus ja periksiantamattomuus. Ja se kuinka molemmille perhe tärkeä. Sallittakoon heille omannäköinen onnensa ilman mielensäpahoittamista, etenkin jos nyt kaidalla polulla

Vierailija
64/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tällaisten kanssa on perhetuttu? Samanmieliset? Itseäni lähinnä halveksuntaa tällaiset ihmiset.

"Jonna piti Immun saamaa tuomiota epäreiluna, joten hän ei häpeillyt puhua asiasta jopa Oton koulukaverien vanhemmille. Jonna yllättyi ihmisten suhtautumisesta.

– Ihmiset reagoivat todella ihanasti. Tajusin, että olen ihan turhaan stressannut näitä juttuja. Oton koulukaverit säilyivät ennallaan, ja vanhemmat olivat aivan ihania. Ei kukaan meitä tuominnut."

Ketä nämä koulukaverit/vanhemmat ovat? Tavan ihmisiä vai samaa sakkia?

Miksi hyväksyivät tuomion ja olivat ihania, pelosta?

Jotain muita ongelmaisia. Nehän kerääntyy asumaan samoille asuinalueille. Kaikki alkoholistit, narkit, liivijengiläiset ja muut elämänkoululaiset. Ei kai tuon kans kukaan normaali ole missään tekemisissä.

Vierailija
65/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen elää tavallaan, ei ole minun tehtäväni tuomita ketään

Eikö ole sinun asiasi?

Krp varoittaa: Kuka tahansa voi joutua rikollisten liivijengien uhriksi - ”Jos et itse pysty maksamaan, äitisi pystyy”

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d45658b-6ac6-49d8-a4f4-15fb8cadf428

Ahlgren sanoo, että käytännössä kuka tahansa voi joutua esimerkiksi kolariin, jossa toisena osapuolena on huumaantuneena ajava aseistautunut jengirikollinen.

Vierailija
66/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin uutisen josta välittyi rakkaus ja periksiantamattomuus. Ja se kuinka molemmille perhe tärkeä. Sallittakoon heille omannäköinen onnensa ilman mielensäpahoittamista, etenkin jos nyt kaidalla polulla

Ei tuollaiset ole ikinä millään kaidalla polulla.

Vierailija
67/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kerran sossussa asiakkaana huumekauppias. Siis ihan kunnon määristä kiinni jäänyt ja tuomittu, siinä ei mitään epäselvää. Se vaan totes ammatistaan että hän vaan vastaa kysyntään. Ja sitä kysyntää muuten on, ihan kaikenlaisissa piireissä.

Jos ei olis menekkiä niin ei koko bisnestä kukaan yrittäisi pyörittää.

Joo kun asiakas on saatu koukkuun, niin sen jälkeen ei tarvitse markkinoida. Olen jostain lukenut että ekat annokset on tosi halpoja ellei peräti ilmaisia. Näin sitä kysyntää luodaan. On hienoo

Ja todella kestävä bisnes luodaan veloilla. 

Vierailija
68/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin yksinkertaisen oloisia molemmat, tulee mieleen se yksi jenkkisarja joka kertoi liivijengistä - en voinut katsoa kuin yhden jakson kun ne jengiläiset olivat niin yksioikoisia, mustavalkoisia, sovinistisia ym. Olisi tehnyt mieli sanoa että lopettakaa se lapsellinen päristely, vaihtakaa vaatteet ja menkää johonkin hyödylliseen työhön. En voi kyllä käsittää tuota "elämäntapaa"..huh onneksi ei ole liiviukkoa passattavana, ah ihana vapaus! :)

Ei kai nämä koskaan ole kasvaneetkaan miehiksi. Toisista jengiläisistä hakevat tukea ja turvaa. Yksin eivät ole mitään, jos olisivat eivät tarvitsisi tuossa määrin muita jengiläisiä. Ryhmän luomaan pelkoon tuo perustuu, ei yksittäisen "miehen" pelkoon.

Loppupeleissä pas.ka.huo.su.ja kaikki jengiporukat, kun ryhmää tarvitsevat todistaakseen olevansa jotain mitä yksinään eivät ole.

Vierailija
69/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin linkin. Poistuu oksentamaan 🤮

Vierailija
70/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vi**u, kaikista näitä juttuja tehdäänkin lehteen.

Vierailija
71/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois vierailla nuoren huumeisiin kuolleen haudalla ja kysyisi sen jälkeen itseltään, että onko huumeiden myynti ihan ok??? Hän on osallinen, kun tiesi ja käänsi vain katseensa toisaalle.

Vähän voisi tuota toimittajan vastuutakin miettiä.

Nää on mun ykkösiä. Kun toimittajan juttu ei miellytä, niin "suvaitsevaistossa" ollaan viittä vaille lähdössä ennakkosensuurin tielle. Aivan sama tapahtui, kun Hesari kirjoitti jutun Juha Mäenpäästä. Sama virsi "toimittajan vastuusta".

Kun toinen laita kritisoi artikkeli, sen julkaisemaa lehteä ja jutun toimittajaa, niin se on "maalittamista", jota vastaan pitää tehdä erillinen lainsäädäntö.

On se niin kiva kun pikku päähän ei mahdu muita oletuksia ihmisistä kuin omat kaverit ja kaikki muut jotain mystistä syväitseväistöä jota ollaan näkevinään siellä ja täällä. Ja mitään muuta ei ole journalismissakaan kuin joko kaiken ske idan saa tuutata ilmoille tai sitten Pohjois-Korean sensuuri?

Huumekauppiaista ei tarvi kirjoittaa yhtään akkainlehtityylistä söpöä perhejuttua. Piste.

Vierailija
72/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän on suhteeseensa tyytyväinen, niin sehän on sitten hyvä. Toivottavasti kyse ei ole mistään kohtaloon alistumisesta tmv.

Portsarit sai kyllä melkoisen kiillotuksen kilpeensä tuossa samalla...

Vierailija
73/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa heidän tapauksessaan se on hyvä. Ei ole ammuskelemassa ihmisiä viina- huumepäissään.

Vierailija
74/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama millaista kotia aikuiset ihmiset keskenään pitävät, mutta omaan silmään pistää tuo että mies liittyi jengiin kun lapsi oli vuoden ikäinen. Naurettavaa että mies lähtee leikkimään mopopoikien kanssa kovaa jätkää ja laiminlyö roolinsa isänä.

Lapsi on se joka kärsii kun isä on vankilassa tai kuollut.

Vierailija
75/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopoväellä on näitä periaatteita, vihataan yhteiskuntaa jne. Kuitenkin kovimmat vihaajat myös kuormittavat yhteiskuntaa ja muita ihmisiä eniten. Muuttaisivat korpeen mopoilemaan ja hoitamaan yhteisöään ihan miten tykkäävät. Vois valuu kusi sukkaan nopskasti ilman sossupalveluita ja sairaanhoitoa.

Vierailija
76/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mottoripyöräthän suunniteltiin alunperin siten että siihen saa hyvin naisen makamaan ja takaapäin pääsee puikkoihin. Brummm Brummmm

Vierailija
77/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelu oli hyvä ja haastateltu vaikutti mukavalta ihmiseltä. Ei ole tarvetta lähteä heidän valintojaan täällä VAUVAPALSTALLA kritisoimaan.

Vierailija
78/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä viehtymys naisilla on rikollisia kohtaan?

Vierailija
79/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä viehtymys naisilla on rikollisia kohtaan?

Naisella. Tuo nainenkinhan sanoi että muut naiset ovat kehottaneet eroamaan.

Vierailija
80/166 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos tuollainen meno ei kuulu omaan elämääni mikään tavalla!