Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä nyt sitten on oikea tapa maito- ja mehutölkkien lajittelemisessa?

Vierailija
24.11.2019 |

Yksi ohje käskee litistää pakkaukset ja laittaa ne yhteen avattuun törppöön niin, että siihen menee mahdollisimman monta eikä kartonkikeräysastia heti täyty irrallisista tölkeistä.

Toinen ohje taas sanoo, ettei muovista korkkia pidä poistaa, sillä muovi saa kartongin palamaan iloisemmalla liekillä ja nopeuttaa jätteen käsittelyä. Muovi suorastaan _kuuluu_ kartonkijakeeseen.

Täällä minä nyt sitten yritän sormet verillä näitä muovikorkkisia pas koja litistellä että miten olisi herrasväelle hyvä. Poltetaanko jäte vai eikö polteta? Siitähän se riippuu. Eihän nuo liian tiukkaan litistetyt kartongit edes pala kunnolla, että jos jae poltetaan, niin irrallaanhan ilmavasti nuo olisi hyvä jäteastiaan palauttaa.

Mikä on lopullinen totuus?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen samaa. Ensin ohjeistettiin, että korkit saa jättää. Nyt ne pitäisi irroittaa, ja laittaa muovinkeräykseen. Vaan kun meillä ei kerätä muovia!

Eli jätänkö, vai irroitanko ja laitan poltettaviin?

Kannattaa ehdottaa taloyhtiölle muovin kierrätystä. Muun jätteen määrä pienenee huomattavasti, kun siitä erottelee muovit pois.

Saimme vasta äskettäin biojätteen ja kartonginkeräykset, kun oli pakko. Muovi tuskin on tulossa tähän yhtiöön ihan äkkiä, koska siihen ei velvoiteta - perinteinen pieni rivitaloyhtiö, jossa monta eläkeläispariskuntaa. Muovin keräyspisteeseen meillä on 3km väärään suuntaan. Heitän mielummin muovin poltettaviin, kuin ajan 6km eestaas.

Kierrätyspisteitä alkaa ainakin meillä olla niin paljon, että aina joku niistä on matkan varrella riippumatta että mihin päin lähtee. t. turkulainen

Vierailija
22/22 |
24.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä ole n "äänestänyt jaloillani" ja ostan vain korkittomia tölkkejä. En tue valmistajien typerää ideaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän