Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hesarissa tänään: Meikin vuoksi työtön?

Vierailija
22.11.2019 |

"Vahva meikki on niin iso osa identiteettiäni, etten ole valmis luopumaan siitä työn vuoksi”, Eeva-Kaisa Metsola sanoo. Tuttavien mielestä vahva meikki estää Eeva-Kaisa Metsolaa saamasta työpaikkaa. Metsola ei aio tyyliään muuttaa, sillä ulkonäöllä ei pitäisi olla tekemistä osaamisen kanssa. Onko oikein, että ulkonäkö voi kuitenkin vaikuttaa työelämässä esimerkiksi siihen, kuka saa työpaikan.

Mitäs av-raati sanoo: Saako ulkonäkö vaikuttaa työnsaantimahdollisuuksiin? Saako töihin tulla missä asussa ja meikissä tahansa?

Kommentit (432)

Vierailija
121/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://anna.fi/lifestyle/kauneus/eeva-kaisa-metsola-ei-pelkaa-kommentt…

Pesukarhulook mutta ei nyt pahimmasta päästä meikkien/pukeutumisen suhteen. Varmasti voi työskennellä ihan tavallisissa töissä.

Ammatiltaan restonomi. Toki esim jossain liukuhihnatöissä jossa ei olla elintarvikkeiden tai asiakkaiden kanssa tekemisissä tuo ei ketään haittaa.

Vierailija
122/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvasta tuli mieleen joku yksin kotona leffa missä rosvo kurkkaa postiluukusta ja pikkupoika vetää mustaa spraymaalia silmille. Ihan samanlainen lopputulos oli rosvolla 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesukarhulook mutta ei nyt pahimmasta päästä meikkien/pukeutumisen suhteen. Varmasti voi työskennellä ihan tavallisissa töissä.

Ammatiltaan restonomi. Toki esim jossain liukuhihnatöissä jossa ei olla elintarvikkeiden tai asiakkaiden kanssa tekemisissä tuo ei ketään haittaa.

Esim myyntityö rajautuu pois. Jotenkin tulee epähygieeninen olo tuosta ulkoasusta. Varmasti ihan siisti ihminen, mutta semmoinen olo vaan tulee.

Vierailija
124/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mä taas olen miettinyt pikemminkin päinvastoin, että voiko meikkaamattomuus vaikuttaa työnsaantiin (jos ei pysty allergiasyistä meikkaamaan)? En nykyisin enää meikkaa, tosin uskon että se on joissain tapauksissa jopa auttanut työllistymäänkin varmaan. Ei kait sitä voi aina tietää, mistä mikäkin johtuu - ellei toki ole jokin ala, missä esim. ulkonäöllä on todellakin merkitys tai kynsilakkaa ei voi käyttää (vrt kauneusala, myyjät vs. keittäjä).

Ensivaikutelmahan (ne ensimmäiset sekunnit) kai merkkaa siinä lähinnä. Mun täytyy sanoa että kuvan nähdessäni kieltämättä ei ihan tavallinen meikkaustyyli. Ehkä hieman outo.. ei edes muistuta mitään animea. Yhtä hyvin ois voinut nokea pyyhkäistä... :/ sori. En yleensä sano tällaista, mut nyt en ihmettele kun joku sanoi ett pistää miettiin onko henkisesti kunnossa.. on sen verran suttuinen tai niinkuin joku silmään ois nyrkillä osunut. Ihan kuin olis meikannut itsensä halloweenina viikatemieheksi.

Pahoittelut tästä, tää on vaan mun mielipide.

Vierailija
125/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista on se, että media nostaa tämän huonot meikkaustaidot omaavan naisen mediahuomioon. Anna-lehden meikkausvideostakin tulee ilmi lähinnä se ettei Metsola osaa meikata. 

126/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä sinänsä, että muodostuu näitä anonyymejä ketjuja, jotta sekä kyseinen nainen että muutkin näkevät todellisen enemmistömielipiteen.

Tämä sama nainen on nimittäin tuonut "ongelmaansa" esille esim. eräässä ryhmässä facebookissa ja siellä tekopyhät hymistelijät kilvan selittelivät, että on se niin väärin jos meikki estää duunin.

Minussa tuo musta suttu herättää seuraavat ajatukset:

- MT-ongelmaa

- häpeää perhe/parisuhdeväkivallasta

- äärimmäisen hankala persoona

En palkkaisi. En mihinkään rooliin enkä mihinkään työyhteisöön.

Vierailija
127/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku on taas keksinyt millä pystyy näppärästi uhriutumaan ja saamaan sen oman 15 minuuttiansa. "HEEYYYY look at me I'm an attention whor......"

Vierailija
128/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei naiset rauhoittukaa jo... Tajuatteko miten pahalta nuoren naisen tuntuu lukea kommennteja joissa sanotaan jutun naisen meikin olevan ruma, väärä ja ei  tyylikäs? Rupesin nyt entistä enemmän pelkäämään muita naisia. Haluavat että kaikki kuuluu samaan muottiin. Mutta ei liian paljon koska silloin saa kuulla olevansa "massateini". 

Jos minä menen työhaastatteluun vaikka Jokeri-elokuvan päähenkilöksi laittautuneena niin luuletko että minut palkataan? Jonkun täytyy kertoa nuorillekin mikä on työelämässä sopivaa ja mikä ei, tästä naisesta ei siihen selvästi ole. 

Vierailija
129/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sattu mulla taustalla soimaan Kissin I was made for lovin' you :D Josko tää ko bändiin lähettäis työhakemuksen.

Vierailija
130/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpähoitojen aikana minua hoidettiin viikkoja sairaalassa. Meikit eivät hätkähdyttäneet, mutta hajuvedeltä LÖYHKÄNNEET hoitajat ällöttivät.

Vierailija
131/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan hommasta. Eeva-Kaisa Metsolaa en näe kosmetologina tai Stockan meikki-osastolla asiakaspalvelijana. Mutta esim. jäteaseman työntekijää tuollainen lookki ei haittaa.

Vierailija
132/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän monia naisia, jotka käyttävät vahvaa meikkiä, ja se on hyvin tehtynä hieno. Mut siis tuosta tulee mieleen lähinnä alle kouluikäisen lapsen kokeilut, kun pääsee ensimmäistä kertaa äitinsä meikkipussille. Tuo meikkihän ei ole mikään "vahva" vaan ihan karmea törky. Tuo alaluomen meikki varsinkin on ihan käsittämätön. Ja eihän tuota ole edes häivytetty mitenkään, vaan siveltimen jäljet näkyy hassuina vanoina sen varsinaisen meikkialueen ulkopuolella. Tulee mieleen isotätini, joka oli ikänsä meikannut mutta sitten yli 70-vuotiaana oli niin huononäköinen että kun suti sitä harmaata luomiväriään niin jälki oli saman tasoista (mutta hän ei sentään silmän alle levittänyt). 

Vierailija
133/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan hommasta. Eeva-Kaisa Metsolaa en näe kosmetologina tai Stockan meikki-osastolla asiakaspalvelijana. Mutta esim. jäteaseman työntekijää tuollainen lookki ei haittaa.

Voisi mennä sinne kaatopaikalle töihin, jossa päivystää se hulvaton trans-nainen, josta on tehty videoitakin Perjantai-ohjelmaan ja Seiskaan. Vai oliko se sen oma takapiha? 

Vierailija
134/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin 5-vuotiaalle lapselle olisi annettu palanen hiiltä ja pyydetty tekemään Eeva-Kaisasta nätti

Vierailija
135/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpähoitojen aikana minua hoidettiin viikkoja sairaalassa. Meikit eivät hätkähdyttäneet, mutta hajuvedeltä LÖYHKÄNNEET hoitajat ällöttivät.

Olitko Suomessa sairaalassa? Eikös täällä ole suureksi osaksi kielletty hajuvedet hoitohenkilökunnalta?

Vierailija
136/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just sattu mulla taustalla soimaan Kissin I was made for lovin' you :D Josko tää ko bändiin lähettäis työhakemuksen.

Mulle tuli mieleen, että Alice Cooperilta vois kysellä töitä.

Vierailija
137/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämähän on näppärä konsti laistaa töistä. Pakkelia vaan naamaan, niin voi olla lokoisasti kotona.

Vierailija
138/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahva mutta taidokas meikki ei näytä maskeeraukselta. Meikki voi herättää huomiota esim. jollain erikoisemman sävyisellä luomivärillä tai erilaisilla silmänrajauksilla, mutta työelämässä meikin ainut tarkoitus ei voi olla ihmisten hätkähdyttäminen.

Olen itse goottihenkinen ja minun tyyliini kuuluu erikoisempi hiusväri ja vahvempi meikki. Työhaastatteluihin menen hyvinkin konservatiivisen näköisenä, ja töitä tehdessä en tietenkään ole täysissä yökerhomeikeissä.

Vierailija
139/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Pakko olla mielenterveysongelmia.

Mulla on yksi psykiatrinen potilas, joka meikkaa juuri tuolla tavalla. 

Vierailija
140/432 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huh huh. Pakko olla mielenterveysongelmia.

Mulla on yksi psykiatrinen potilas, joka meikkaa juuri tuolla tavalla. 

Ylipäätään kun katsoo tuon linkatun Annan sivuilla olevan meikkausvideon, herää vahva epäilys henkilön henkisestä tilasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi