Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ilmeisesti yksinkertainen, lapset ja kotityöt.

Vierailija
22.11.2019 |

Voisko mulle joku selittää miksi niitä kotitöitä ei ehdi tehdä jos pieni lapsi? Tai syödä/käydä suihkussa ym?

Täällä aina välillä kuinka siivotaan yöt, kulketaan päivä nälissään ja aitten ei jaksa, ei käydä suihkussa, ei voida kutsua vieraita kun ei ehdi siivota, ym ym

En tarkota, että aina pitäis olla tip top, mutta monelle näyttää ne arkiaskareetkin olevan liikaa lapsen kanssa. ja ihan perua omasta hygieniasta huolehtiminen tai syöminen. Kai ihminen on silloin jo oikeasti masentunut tai jotain häikkää?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osata tehdä useaa asiaa samanaikaisesti, kuormitutaan? add?

Vierailija
2/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei saa nukuttua tarpeeksi niin multa ei ainakaan lopulta mikään tahdo onnistua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei saa nukuttua tarpeeksi niin multa ei ainakaan lopulta mikään tahdo onnistua.

👆

Vierailija
4/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tumpelot ei osaa

Vierailija
5/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensin niin että heräät 1,5-3h välein puoleksi tunniksi jalkeille tuoliin istumaan ja sitten heräät normaalisti viimeistään klo 7 ja katso sitten voitko siivota, puleerata tms. Ja toista tämä myös useana päivänä peräkkäin.

Sitten päivällä saat nukkua vasta klo 12 päiväunet ja nekään ei välttämättä ole kuin 1/2h, kuten meillä. Suihkuun ei voi mennä koska Että tule sitten valittaa että et ymmärrä.

Vierailija
6/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile ensin niin että heräät 1,5-3h välein puoleksi tunniksi jalkeille tuoliin istumaan ja sitten heräät normaalisti viimeistään klo 7 ja katso sitten voitko siivota, puleerata tms. Ja toista tämä myös useana päivänä peräkkäin.

Sitten päivällä saat nukkua vasta klo 12 päiväunet ja nekään ei välttämättä ole kuin 1/2h, kuten meillä. Suihkuun ei voi mennä koska Että tule sitten valittaa että et ymmärrä.

Nii miksi ei voi mennä suihkuun. Mielummin vaikka se 5 min suihkussa mitä paskasena.

Ja kyllä olen valvonut ja PALJON. Ainoastaan yksi lapsi ollut vauvana tyytyväinen. Kahdeksaan vuoteen en ole kunnon unia nukkunut, pahimmillaan meni pari vuotta niin, että heräsin koko yön puolen tunnin-tunnin välein. Niinä vuosina oltiin sairaalassa 1/3 vuodesta. Nykyisin vain yhteensä se kuukausi kaksi. Että olen kokeillut, mies tekee kotitöitä äärettömän harvoin ja on yksityisyrittäjä, ei paljon kotona arkena näy.

Silti olen aina sentäs saanut syötyä, yleensä käynyt suihkussa edes sen 5 min ja kohtuullisessa kunnossa siisteys pysynyt.

Monella tuntuu olevan se, että ei voi tehdä kotitöitä, käydä suihkussa ym jos lapsi hereillä. Miksi ei?

Osalla vaikiaa vaikka lapsi olisi vaikka jo sen 2-3v.

Ap

Vierailija
7/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nii miksi ei voi mennä suihkuun. Mielummin vaikka se 5 min suihkussa mitä paskasena.

Ja kyllä olen valvonut ja PALJON. Ainoastaan yksi lapsi ollut vauvana tyytyväinen. Kahdeksaan vuoteen en ole kunnon unia nukkunut, pahimmillaan meni pari vuotta niin, että heräsin koko yön puolen tunnin-tunnin välein. Niinä vuosina oltiin sairaalassa 1/3 vuodesta. Nykyisin vain yhteensä se kuukausi kaksi. Että olen kokeillut, mies tekee kotitöitä äärettömän harvoin ja on yksityisyrittäjä, ei paljon kotona arkena näy.

Silti olen aina sentäs saanut syötyä, yleensä käynyt suihkussa edes sen 5 min ja kohtuullisessa kunnossa siisteys pysynyt.

Monella tuntuu olevan se, että ei voi tehdä kotitöitä, käydä suihkussa ym jos lapsi hereillä. Miksi ei?

Ap

Eikö ole melko alkeellista olettaa, että vähäunisuus vaikuttaa muihin samalla tavalla kuin suhun? Sitten on ihmisiä, joille oikeasti nuo asiat ei merkkaa niin paljon tai menevät tärkeysjärjestyksessä hännille. Tämä myös siinä tapauksessa, ettei ole lapsia. Jos kenenkään henki tai terveys ole uhattuna, niin mitä väliä.

Vierailija
8/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ihan siksi, ettei monet jaksa. Myös lapset ovat erilaisia.

Vierailija
9/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos se lapsi vaikka huutaa? Oletkos koliikista koskaan kuullut?

Vierailija
10/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somettaminen vie niiden ajan kun pitää sinne kuvia laitella ja hehkuttaa kuinka ihanaa on. 

Harvalla sitä koliikki lasta on. Jos on yh niin oma vika ja valinta. 

Vierailija
11/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos haluavat viettää niitten lasten kanssa tämän ajan? Sinun jaksamisesi huonoilla yöunilla ei myöskään ole verrannollinen muiden jaksamiseen samalla määrällä. Sinun lapsesi luonteet eivät myöskään ole muiden lapsien luonteita. Sinun kotisi ei myöskään ole muiden koti, esim rmt taloissa edelleen lämmitetään puilla. Pidänkö torpan lämpimänä vai siivoanko? Helppo valinta. Ja kun ehtisin suihkuun niin onko käyttövesi aina silloin lämmin? Ei. Minä valvon ja autan lapsiani läksyissä, teen ruokaa heidän kanssaan, pelaamme lautapelejä, käytän heitä harrastuksissa ja vietämme aikaa perheenä yhdessä mieluummin kuin jynssään itseäni ja koriste-esineitä. Valintakysymyksiä. Mutta silti minullakin on oikeus välillä narista kun kaaos alkaa ahdistaa, ihan kuten sinullakin on oikeus narista oman elämäsi ärsytyksistä.

Ps. Meillä ei lapsia jätetty yksikseen kotiin erkkalapsen sairaalajaksojen aikana, eli ei siellä ketään silloin sotkemassa ollut. Söimme sairaalan ruokalassa niin eipä tarvinnut ruokaakaan tehdä. Että en nyt käsittänyt miten liittyi asiaan mitenkään.

Vierailija
12/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somettaminen vie niiden ajan kun pitää sinne kuvia laitella ja hehkuttaa kuinka ihanaa on. 

Miten niin on yh:n oma vika ja valinta olla yh? Onko esim. Yh:n vika, jos ihan kunnollisesta isästä/miehestä on vuosien saatossa tullut ilkeä ja väkivaltainen alkoholisti ja ainoa vaihtoehto lasten hyvinvoinnin takia ollut ero? Tai jos vaikka lasten isä kuollut, onko sekin yh:n vika?

Vierailija
13/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin harvalla? Ja kyllä ne lapset huutaa ilman koliikkiakin, se oli vain esimerkki. Oma poikani kitisi kaiken hereilläoloaikansa, ainoastaan sylissä ja vaunuissa rauhoittui. Yöt nukkui vieressä. Voi kun tietäisit, miten monta pitkää iltaa yritin häntä nukuttaa omaan sänkyyn. Ei onnistunut. Poika meni illalla nukkumaan yhdeksältä ja vieressä piti maata koko yö. Ei puhettakaan, että olisin päässyt suihkuun illalla.

Vierailija
14/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas hyvä viesti poliittisille päättäjille, miten perhevapaita käytetään väärin ja lisätään vanhempien vapaa-aikaa ja lapsen isän mahdollisuus pitempään yrittäjyyteen ja harrastuksiin. Uusi laki on enemmän kuin tervetullut ja äidit töihin.

Jos äiti on veronmaksajien ja työnantajan tuella hoitamassa alle 3v lasta kotona, niin ei hittovie se ole tarkoitettu kotitöiden tekemiseen tai lisäämään isän vapaa-aikaa tai yrittämistä, jotta hän voi siirtää isyytensä ja kotityöt naisen tehtäväksi ja lasku laitetaan .yhteiskunnan piikkiin. Jo nimikin sanoo, se on kotihoidontuki ei kodinhoitotuki.

Perhevapaat ovat olleet pitkän ja tuskaisen tien lopputulos, jota on taisteltu lapsen hyvinvoinnin ja varhaiskasvatuksen vuoksi.

Ja kotona olevan vanhemman tehtävä on hoitaa lasta, antaa varhaiskasvatusta, hoivaa ja syliä. Mahdollisuus lapsen liikuntaa ja ulkoiluun, joka päivästä vie 3-4 tuntia, ruokailut ja välipalat 1-2h, leikki useampi tunti.

Todella surullista ja vastuutonta toimintaa ja yllyttää vielä muita äitejä mukaan, kun ap. lapsen etu ja oikeudet ovat toisarvoiset.

Vierailija
15/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos se lapsi vaikka huutaa? Oletkos koliikista koskaan kuullut?

Ei se siihen huutamiseen kuole. Anna huutaa sen aikaa kun olet suihkussa. Huutaa kai se vaikka olisi sylissäkin jos koliikki on.

Vierailija
16/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kerta kaikkiaan jaksanut syödä tai käydä suihkussa. Päässä kohisi, jalat tärisi ja sydän meinasi tulla rinnasta läpi. Pakko oli yrittää nukkua ne hetket kun pystyi kun koskaan ei tiennyt kuinka monta tuntia menee seuraavaan hetkeen että saa torkahtaa hetkeksi.

Vierailija
17/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut koliikista, allergia lapsesta, sairaasta lapsesta joka kipeä, refluksi lapsesta, leikelty monesti, nukutettu sen sata kertaa, jumpattu, puheterapiat, järkyttävät raivarit yöllä ja päivällä, lasten täysin ymmärrettävät reagoinnit ja ikävät kun äiti ollut pakosta paljon poissa, olen kuullut korvakoerre lapsista, olen kuullut ja kokenut tömän kaiken itse lasten kanssa. Olen kokenut uupumuksen ja masennuksen.

Kyllä minäkin lasteni kanssa touhua, luetaan paljon, keskustellaan, leikitään, askarrellaan, pelataan kortti ja lautapelejä, ulkoillaan päivittäin ym ym. Erittäin harvoinkäyn yksin missään. Koti ei kiillä mutta perus siistiä yleensä on, ei toki aina.

Monesti on kaikki lapset mukana saoraalassa, aina se ei mahdollista. Sielä ruokaan ei varaa monestikaan.

Eikä se mitään jos ei ehdi tehdä eikä halua, mutta yhä ihmetyttää ne, jotka valittaa siitä ettei ole aikaa syödä, siivota, käydä suihkussa ym. Sitä en ymmärrä.

Ja kyllä, olen ollut tästä ajasta töissä 3,5 vuotta. Ja ei se yksityisyrittäjä voi jäädä vuodeksi pariksi kotiin hoitamaan lapsia jos haluaa, että senki jälkeen olis asiakkaita.

Kaikki saa olla siivoamatta, peseytymättä, laittamatta joulua, synttäreitä, syömättä. Mutta ihmettelen jos niihin ei löydy aikaa vaikka haluaisi, koska lapset. Aina ei voi mennä satalasissa, sillon hiljennetään tahtia.

aen ymmärrän jos masentunut ja ei vaan jaksa vaikka hakuaisi.

Mutta mitäpä kysymystä vääntämään kun sitä ei haluta ymmärtää.

Ap

Vierailija
18/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme teitä nykyäitejä vaivaa? Ihan kuin äitiys olisi joku kilpailu ja ylpeilette vielä kuinka koti on siisti, teette kotityöt, hoidatte lapset ja lapsen isältä viette oikeuden isyyteen ja teette edelleen tutkimuksen mukaan lähes

kaikki kotityöt ja ap. vielä ylpeilee, kuinka mies voi yrittäjänä tehdä pitkää päivää eli käytännössä ap. on yh ja lapsi-isäsuhde olematon ja tällä vielä joku nainen ylpeillään.

Todella surullista millaisen mallin ja esimerkin annatte lapsillenne ja tuhoatte esiäitimme työt naisen oikeuksusta ja perheen tasa-arvosta.

Vastaus ap. kysymykseen. Juu taidat olla yksikertainen ihminen ja alistettu.

Vierailija
19/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihan oikeassa, minäkään en ymmärrä tätä nykyistä touhua. Jotenkin luulisin, että niitä normaalisti nukkuvia ja välillä yksin viihtyviä lapsia on enemmistö, mutta nämä ongelmatapaukset tulee jotenkin kärkkäästi esiin.

Tai sitten nykyvanhemmat on ihan pihalla normaalista elämästä ja maalaisjärki on vedetty sinne somen syövereihin.

Vierailija
20/20 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies touhuaa viikonloppusin lasten kanssa, ei oo vieraantuneet ja 1v kin kiirujtaa isää vastaan kun tulee töistä.