Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi isille tuntuu olevan ylivoimaista maksaa elatusmaksuja?

Vierailija
22.11.2019 |

Lähipiirissä tunnen useammankin isän, jotka eron jälkeen eivät halua maksaa omista lapsistaan elatusmaksuja. Isät ovat olleet innokkaasti olleet tekemässä lapsia, mutta ajatuksena on ilmeisesti ollut, että lapset ovat vain äidin projekti, jotka eivät saa häiritä isän uraa tai vaikuttaa isän taloudelliseen tilanteeseen. Eron jälkeen sitten itketään, kun ei edes minimiä haluta maksaa.

Esimerkiksi exäni mielestä hänen ei tarvitse maksaa mitään, koska hänen mielestään pärjään ilmankin elatusmaksuja ja saanhan peräti lapsilisää. Ymmärtäisin tämän ajattelutavan, jos lapset olisivat vuoroviikkosysteemillä, mutta mies on vain kaksi pidennettyä viikonloppua kuussa lasten kanssa. Ex siis jättää maksuja maksamatta tai maksaa miten sattuu, vaikka lastenvalvojalla on tehty selkeä sopimus. En haluaisi riidellä, mutta eipä tässä taida olla vaihtoehtoja.

Kommentit (178)

Vierailija
41/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotkut ajattelee, että mennyttä elämää ja keskittyvät uuteen. Surullista :(.

Vierailija
42/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän johdu siitä, että monet etäisit elävät katkolla ollutta nuoruuttaan uudelleen; eli bilettävät, ryyppäävät, matkustelevat ja iskevät uusia naisia. Jos uutta ei löydy, ostetaan seuraa.

Elämäntavan muutos saattaa hyvinkin tuoda monille eteen vaikeuksia löytää riittävä määrä kahisevaa kaikkiin kuluihin.

Tätä mieltä olen itsekin miehenä.

Ei kyllä tuo on vaan maalaisjärjen ja laskutaidottomuuden puute, sekä vastuun pakoilu ja kiukun purkaminen lapsen kautta naiseen. 

Voisi kysyä näiltä miehiltä miten olisivat toivoneet oman isänsä toimivan oman äitinsä kohdalla ja itsensä. 

Papat kääntyisivät haudoistaan jos tapaisivat nämä nyky isät. Mitään vastuuta ei kanneta muuta kuin itsestä. On ylpeys olla suomalainen valkoinen hetero mies, kun tuollaisia pelkureita rinnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei myöskään ole innoissaan elatusmaksuistaan. Koska kun lapset tulevat meille, niin hänellä palaa rahaa lapsiin parisataa viikonlopussa. Kun lapset haluavat hoploppiin ja pizzalle ja ja ja....

Niin. Ja kuvittelet että näitä ei äidin luona tapahdu? :D Mietipä siinä kuinka vähän ne elatusmaksut auttavat normiarjessa.

Vierailija
44/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisikin itse valvoa ja seurata, että ne rahat todellakin menevät lasten tarpeisiin.

Kulutosite pakkoa odotellessa.

Ja sitä, että ne kuitin kamat todellakin löytyvät.

No EIHÄN niitä kuitteja eikä kamoja sen enempää löydykään ! Ne rahat menee niiden ä m m i e n perseisiin ja kun aletaan asiaa perkaamaan, niin siitähän se älämölö syntyy kun tietävät jäävänsä kiinni rahojen hussutuksesta.

Jep. Eli äidit ensin hoitavat lapset YKSIN, miehet maksavat jotain nimellistä ”elatusta” joka on murto-osa todellisista kuluista ja sitten pitäisi vielä sen lasten kasvatuksen, työn ja muun ohessa alkaa lähettelemään KUITTEJA sille tyypille joka pitkin hampain näkee lapsiaan kerran kuukaudessa ja maksaa 170e ”elatusta”? Anna mun kaikki kestää.

K Y L L Ä  !!!! Naiset saavat luvan hoitaa tuotoksensa ihan itse, kerran ollaan niin itsenäisiä, pystyviä ja voimaantuneita harppuja että on pitänyt perhe rikkoa ja tähdätä YH-uratykiksi. Se pitää naisten oppia pikku hiljaa kantamaan tekemisistään ja päätöksistään vastuu, eikä aina olla kaulat pitkällä raakkumassa ja vaatimassa muiden kustantamaan perseilynsä.

Tuotoksensa? Kyllä, eihän miehen sukusoluja siinä tarvita ollenkaan? Naisen perseilyä vaan. Oikeasti, provossakin pitäisi olla jotain vähän todellisuuspintaa...

Vierailija
45/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei myöskään ole innoissaan elatusmaksuistaan. Koska kun lapset tulevat meille, niin hänellä palaa rahaa lapsiin parisataa viikonlopussa. Kun lapset haluavat hoploppiin ja pizzalle ja ja ja....

Niin. Ja kuvittelet että näitä ei äidin luona tapahdu? :D Mietipä siinä kuinka vähän ne elatusmaksut auttavat normiarjessa.

Ei minun tarvitse kuvitella mitään. Minulla itsellänikin on pari lasta, kyllä minä tiedän, mihin rahat menevät.

Kunhan vastasin aloitukseen, miksi mieheni ei ole innoissaan niistä. Annoin perustelut.

Vierailija
46/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos voisikin itse valvoa ja seurata, että ne rahat todellakin menevät lasten tarpeisiin.

No EIHÄN niitä kuitteja eikä kamoja sen enempää löydykään ! Ne rahat menee niiden ä m m i e n perseisiin ja kun aletaan asiaa perkaamaan, niin siitähän se älämölö syntyy kun tietävät jäävänsä kiinni rahojen hussutuksesta.

Jep. Eli äidit ensin hoitavat lapset YKSIN, miehet maksavat jotain nimellistä ”elatusta” joka on murto-osa todellisista kuluista ja sitten pitäisi vielä sen lasten kasvatuksen, työn ja muun ohessa alkaa lähettelemään KUITTEJA sille tyypille joka pitkin hampain näkee lapsiaan kerran kuukaudessa ja maksaa 170e ”elatusta”? Anna mun kaikki kestää.

K Y L L Ä  !!!! Naiset saavat luvan hoitaa tuotoksensa ihan itse, kerran ollaan niin itsenäisiä, pystyviä ja voimaantuneita harppuja että on pitänyt perhe rikkoa ja tähdätä YH-uratykiksi. Se pitää naisten oppia pikku hiljaa kantamaan tekemisistään ja päätöksistään vastuu, eikä aina olla kaulat pitkällä raakkumassa ja vaatimassa muiden kustantamaan perseilynsä.

ei näille jaksaisi vastata kun provootaan, mutta niin lapsen tekoon tarvitaan kaksi kuten myös siihen parisuhteeseen, jo se kertoo minusta paljon miehestä jos elareita ei ole halukas maksamaan omista lapsistaan, millainen "mies" on ollut kyseessä, kuka sellaisen kanssa haluaisi olla suhteessa? 

Vierailija
47/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun tarvitse kuvitella mitään. Minulla itsellänikin on pari lasta, kyllä minä tiedän, mihin rahat menevät.

Kunhan vastasin aloitukseen, miksi mieheni ei ole innoissaan niistä. Annoin perustelut.

Miehesi ei sitten ymmärrä? Ei kai sitä äitinäkään tarvitse olla innoissaan, mutta ymmärtää kyllä.

Vierailija
48/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen lapsen kulut moninkertaistuvat erotilanteissa? Eron jälkeen lapseen uppoaisikin yht'äkkiä yli 500 euroa/kk, kun ennen eroa tuolla summalla olisi kustannettu lapsen vaatetusta ja muita tarpeita kuukausien edestä. Eihän niitä kalliita hankintoja muutenkaan tarvitse tehdä kuukausittain.

Öh, tuota... lapsen osuus asumiskuluista, sähköstä, vedestä, harrastukset, puhelin ja sen laskut, koulutarvikkeet, harrastusvälineet, urheiluvälineet, vaatteet, ruoka, kuljetukset, synttärilahjat, viikkorahat, huvipuistot, uimareissut.... lista kuule jatkuu vaan. Ihan jo kouluikäisen lasten pelkkiin perustarpeisiin uppoaa satasia per lapsi per kuukausi. Voit itse ihan laskea yhteen kaiken sen, mitä lapsen ELATUKSEEN kuuluu. Siitä puolet kuuluu etävanhemmalle.

Vierailija
49/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän tietää olevansa epäonnistuja ja yrittää pyyhkiä huonot muistot mielestään.

Vierailija
50/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen lapsen kulut moninkertaistuvat erotilanteissa? Eron jälkeen lapseen uppoaisikin yht'äkkiä yli 500 euroa/kk, kun ennen eroa tuolla summalla olisi kustannettu lapsen vaatetusta ja muita tarpeita kuukausien edestä. Eihän niitä kalliita hankintoja muutenkaan tarvitse tehdä kuukausittain.

Osaatko lukea? Entä  laskea? Ei viitsisi toistaa, yritäs uudestaan sisäistää mistä ne lapsen kulut koostuvat. Yhdessähän sellaista laskutoimitusta ei tarvinnut varmasti tehdä, kun kuluja ei jaettu lasten mukaan vaan vanhempien, asuminen, ruoka, sähkö maksaa, harrastukset maksaa, vaatteet maksaa, menot maksaa. 

Vierailija
51/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat sopimattomia paitsi puolisoiksi, myös isäksi. Onneksi noilla on yleensä vaikeuksia löytää uutta puolisoa, naiset kun tajuavat että yhtä huonosti se mies hoitaisi vastuunsa uudessakin liitossa.

Vierailija
52/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehesi ei sitten ymmärrä? Ei kai sitä äitinäkään tarvitse olla innoissaan, mutta ymmärtää kyllä.

Minä ymmärrän kyllä, ettei mieheni ymmärrä. Minulla on ihan ok tulot, ja pystyn ihan Hyvin elättämään itseni ja lapseni. Isoäiti myös antaa rahallista apua lapsille.

Mies tietää, että eksällä on vielä paremmat tulot kuin minulla, ja lapsilla on isoäiti, joka antaa heille vielä enemmän rahaa. Ja kun mies viihdyttää lapsia rahalla (hoplopit ja muut), niin äidin ei tarvitse käyttää rahojaan vastaavaan viihdytykseen.

Ei tämä nyt ole mikään selitys, ettei elareita tarvitsisi maksaa, enkä puolustele mitään enkä ketään. Yritän vain valottaa tilannetta miehen näkökulmasta.

Vierailija
53/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Kamat”:

-asumiskulut

-vesi

-sähkö

-vakuutukset

-vitamiinit

-lääkkeet

-harrastusvälineet/kulut/kausimaksut

-ulkoliikuntavälineet

-pyörä ja suojavarusteet

-vaatteet

-ulkovaatteet

-ruoka

-lelut/pelit

-kuljetukset harrastuksiin, kavereille

-kaverisynttärilahjat

-joululahjat

-syntymäpäivälahjan

-mopokortti

-mopo

-ajokortti

-auto

Vierailija
54/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle pitäisi lähettää kuitti jokaisen lapsesi vessareissun jälkeen. Siinä saisit tutkia, mistä lapsen sen päiväinen ruokavalio onkaan koostunut ja laskea sille hinnan.

Vierailija
55/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen kadulla asuvan miehen, jolta peritään elatusmaksuja minimitoimeentulotuesta. Kukaan ei ollut tullut maininneeksi hänelle, että niistä voi saada vapautuksen elämäntilanteen perusteella.

Mikset sitten ole käynyt kertomassa hänelle, kun tunnet miehen ja hänen tilanteensa noin hyvin?

Vierailija
56/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, tuota... lapsen osuus asumiskuluista, sähköstä, vedestä, harrastukset, puhelin ja sen laskut, koulutarvikkeet, harrastusvälineet, urheiluvälineet, vaatteet, ruoka, kuljetukset, synttärilahjat, viikkorahat, huvipuistot, uimareissut.... lista kuule jatkuu vaan. Ihan jo kouluikäisen lasten pelkkiin perustarpeisiin uppoaa satasia per lapsi per kuukausi. Voit itse ihan laskea yhteen kaiken sen, mitä lapsen ELATUKSEEN kuuluu. Siitä puolet kuuluu etävanhemmalle.

Et ymmärtänyt pointtiani. Vaikka lapsen harrastukset ym. pysyvät samana ja etä esim. vielä hoitaa kuljetukset vanhempien välillä lapsen kulut moninkertaistuvat eron jälkeen. Emme saaneet mitenkään lapseen uppoamaan 600 euroa/kk kun vielä asuimme exän kanssa samassa taloudessa. Yhtälailla siinä oli laskettu lapsen puhelinlaskut, syömiset, asumiskulut vaatteet jne. Synttärilahja tosin ostettiin kerran vuodessa. ;)

Vierailija
57/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suututtaa, kun lapsi on viety itseltä. Varsinkin, jos vaimo haki eroa.

Luulen, en ole eroisä.

Vierailija
58/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suututtaa, kun lapsi on viety itseltä. Varsinkin, jos vaimo haki eroa.

Luulen, en ole eroisä.

Eihän se lapsen syy ole, joten miksi purat pettymyksen lapseen. Eikä varsinaisesti edes naisen, pettymyksesi syy, eihän kenenkään kanssa tarvitse pakolla olla. Pettymys on ymmärrettävää mutta pitäisikö se pettymys käsitellä muuta kautta kuin entisen, lapasen ja elareiden? 

Vierailija
59/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän kyllä, ettei mieheni ymmärrä. Minulla on ihan ok tulot, ja pystyn ihan Hyvin elättämään itseni ja lapseni. Isoäiti myös antaa rahallista apua lapsille.

Mies tietää, että eksällä on vielä paremmat tulot kuin minulla, ja lapsilla on isoäiti, joka antaa heille vielä enemmän rahaa. Ja kun mies viihdyttää lapsia rahalla (hoplopit ja muut), niin äidin ei tarvitse käyttää rahojaan vastaavaan viihdytykseen.

Ei tämä nyt ole mikään selitys, ettei elareita tarvitsisi maksaa, enkä puolustele mitään enkä ketään. Yritän vain valottaa tilannetta miehen näkökulmasta.

Lasten isoäidin antamat rahat eivät ole kyllä millään lailla lasten elatusta, vaan puolet elatuksesta kuuluu lasten isälle. Ymmärsin muuten kyllä pointtisi.

Vierailija
60/178 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tarvitsee etävanhemman luona yhtälailla huoneen, huonekalut, vaatteet, lelut, pyörät, pelikoneet. Ja sen sijaan, että tulisi 300-400 eur kuussa plussaa, menee kulujen päälle elatuksesta miinusta.

Vaikka lapsi olisi huoneessaan vähemmän päiviä ja polkisi pyöräänsä vähemmän, niin ne asiat silti maksaa ihan yhtä paljon.

Maksetaan tietenkin elarit, mutta meillä palaa siihen bonuslapseen yhtälailla rahaa kuin yhteisiin, en juuri eroa huomaa. Ainoa ns. pienempi kulu on ruoka ja sähkölasku ehkä sen parikymppiä vähemmän. Lapsi ei myös harrasta mitään, niin lähillä ei ole mitään extrakuluja, joita meillä ei olisi poislukien satunaiset luistimet.. Ei ne lähin kustannukset aina kyllä todellakaan ole niin käsittämättömät verrattuna etään, että voisi henkseleitään lähteä paukuttelemaan.