Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkoholisti, enkä osaa lopettaa. Kertokaa mulle kauhutarinoita alkoholismista. Puhukaa suoraan.

Vierailija
21.11.2019 |

Eilen googlettelin kaikenlaista. Hakusanoja oli mm. "alcoholism jaundice", "alcoholism death" ja esim. "alcoholism ascites". Nuorikin ihminen voi kuolla tähän. Alkoholismi tosiaan tappaa ja se kuolema on hirveä. En ikinä haluaisi mun läheisteni joutuvan katselemaan, kun muutun keltaiseksi, ihoon tulee isoja punaisia läiskiä kun veri ei enää pysy suonissa ja maha turpoaa valtavaksi palloksi.

Lueskelin myös Juha Kemppisen juttuja alkoholismista ja kuulostaa tosi tutulta.

Tällä seudulla asuu paljon vanhoja alkoholisteja. Juttelen joskus muutaman kanssa ja mua surettaa oikeasti heidän kohtalonsa. Yksikin vanhempi nainen on hirvittävän mukava, mutta juo. Hänkin varmasti vielä kuolee viinaan ja pian. Hänen elimistö ei kestä enää kauaa. Lisäksi on jatkuvasti ilmeisen huonoissa suhteissa alkoholistimiesten kanssa. Hän tsemppaa mua aina ja hänenkin takia haluaisin taistella tätä pirua vastaan.

Sitten on niitä alkoholisteja, jotka puhelee pelkälle ilmalle. Olen itse kokenut harhoja ihan muista syistä, mutta pelottaa tuommoinenkin.

Painta on se, että en pysty siltikään lopettamaan. Hörpin tässä nytkin olutta. Huomenna menen kuitenkin toivottavasti AA:n tapaamiseen. En ole ennen saanut sieltä apua oikein, mutta kokeilen silti uudestaan. Hukkuva tarttuu kaikkeen kelluvaan.

Mun pitäisi pian päästä myös traumaterapiaan. Ehkä. Mulla on liikaa henkistä painolastia. Sen vuoksi ja ehkä ihan geenienkin takia jäin heti koukkuun 12 vuotta sitten. Olen saanut elämääni järjestettyä paremmaksi viime vuosina, enkä halua juoda tätä pilalle.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap? 

Vierailija
82/86 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti haisee, inhottaa työkavereita / perhettä.

Luulee käyvänsä selvästä, mutta ei käy, vaikka miten esittää.

Alkoholistia ei voi ottaa vakavasti, eikä hänelle voi uskoa asioita / tehtäviä, joiden pitää oikeasti tulla tehdyiksi ja oikeaan aikaan.

Alkoholisti on se,  josta työkaverit puhuu takana päin.

Kun alkoholismi etenee, alkoholistin puhe muuttuu sössöttäväksi myös selvin päin.

- Siinä muutamia syitä lopettaa alkoholin käyttö ja keksiä muuta tekemistä sen sijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
23.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuohon voi mitään sanoa. Sun elämäs, sun sairautes, sun päätökses, mitä asialle teet. Yhteiskunnalla on paljon mahdollisuuksia auttaa matkan varrella, mutta sun täytyy tehdä itse työ. Se on kokonaisvaltaista sairaudenhoitoa. Kyseessä on tunnelukkoja, tunnettomuutta, addiktiota, pelkoja ja voimattomuutta. Askel kerralla kun etenee ja jaksaa käydä kamppailut läpi yksi kerrallaan, niin se on mahdollista. Jokaisella on omat haasteensa ja yhteiskunnasta tulee niitä lisää. Tarkoitan siis sitä, että vaikka yhteiskunnalla on keinonsa, niin kaikille ei ole valmista pakettia antaa, vaan SINUN pitää tehdä se työ, että löydät itsellesi sopivan avun ja vertaistuen.

Se tulee olemaan Hel vettiä. Mutta tulet myös rakastamaan itseäsi ja sitä, kun siitä selviät.

Vierailija
84/86 |
29.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada laillista valvottua terapiaa:

https://yle.fi/uutiset/3-11091468

Vierailija
85/86 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
86/86 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join 14 vuotta joka päivä Kelan tuilla. Kaikki rahat meni juomiseen paitsi vuokran maksoin niin oli katto pään päällä. Salailin sitä pitkään, mutta lopulta aloin näyttämään kunnon juopolta resuisine vaatteineni yms. Lopulta en vain enää jaksanut ja soitin itkupuhelun, jossa romahdin täysin yhteen hoitopaikkaan, jossa olin aiemmin ilman tulosta. Pahimmat viinakrampit sun muut hoidettiin bentsoilla. Ne lopetettiin aika pian. Nyt mennyt 2 vuotta raittiina ja asun tuetussa asumispalvelussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme