9v lapsi oli vastannut kaverinsa luona viestiini ruokapöydässä ollessaan, sai "huonojen käytöstapojen" takia viikon porttikiellon kaverille
Olen lapselle sanonut, että soittoihin ja viesteihin on vastattava. Lapsi toimi siis ohjeideni mukaan kaverinsa luona. Mielestäni porttikielto on tällaisesta asiasta liioittelua, jos lapsi vastasi nopeasti viestiin kesken ruokailun?
Kommentit (91)
Ruokapöydässä ei ole puhelimia kenelläkään. Jos haluaa pitää puhelimen käden ulottuvilla, niin ei tule ruokapöytään.
Eli sinun ohjeesi ei päde muiden ruokapöydissä. Lapsesi syö vain kotona, jos vaadit tuollaista.
Aivan oikein kun sai porttikieltoa. Pöydässä syödään.
Taitaa kaverinsa vanhemmat olla muuta kuin wt-tyyppejä. Toisin kun ap.
Ruokapöydässä ei käytetä puhelinta.
Ihanaa, että joku kasvattaa lasta hyville tavoille. <3
Paitsi, että provohan tämä on. :(
Onhan se niin, että ruokaillessa keskitytään ruokailuun, eikä vastata soittoihin tai viesteihin. Puhelimen paikka ei ole ruokapöydässä. Kukaan syö niin kauan aikaa etteikö se vastaaminen voi odottaa.
Vaaditko tosiaan että lapsesi päivystävät puhelintaan taukoamatta kun eivät ole kotona? Ei vapautta harrastaa, leikkiä, seikkailla ulkona, olla kirjastossa, kavereiden kanssa ilman että ovat talutusnuorassasi koko ajan?
Ja jos siihen viestiin/puheluun on vastattava kesken ruokailun, niin sitten voi avata suunsa "anteeksi, äidillä on asiaa" tms.
No on hyvä, että joku vielä uskaltaa pitää säännöistä kiinni. Hyvä.
Ja eihän heidän ylipäätään ole pakko lastasi ruokkia. Jos ruokkivat, niin heidän asiallista puhelin kieltoa pöydässä on syytä noudattaa.
meilläkin noudatetaan hyviä tapoja. Kännykkä ei kuulu ruokapöytään. Kun ruokaillaan, silloin keskitytään ruokailuun eikä kännykkään riippumatta siitä tekstaileeko äitinsä, isänsä tai kaverinsa kanssa.
Odotatko, ap, että jos lapsesi on vaikka juuri pyyhkimässä takamustaan pöntöllä ja sinulta tulee viesti, niin hänen on vastattava siihen heti vai olisiko parempi kouluttaa itseä ja koittaa ymmärtää, että lapsi palaa asiaan heti, kun voi?
Ruokkikaa itse lapsenne älkääkä antako niiden notkua kavereilla niin myöhään, että perheellä jo omaa aikaa, mitä esim. ruokailu on.
Miten tuo eroaa siitä että se perheen isä vaikka lukee aamiaisella paperista hesaria? Mutta kun se tehdään puhelimella niin asia muuttuu jotenkin saatanalliseksi?
No jos tämä on totta eikä provo, niin sanoisin lapselle, että sen kaverin kotona ei sitten tarvitse enää käydä. Kaveri voi tulla vaikka meille leikkimään tai jotain muuta, mutta jos kaverin vanhemmat ovat noin omituisia, niin heitä on parempi välttää.
Vierailija kirjoitti:
No on hyvä, että joku vielä uskaltaa pitää säännöistä kiinni. Hyvä.
Ja eihän heidän ylipäätään ole pakko lastasi ruokkia. Jos ruokkivat, niin heidän asiallista puhelin kieltoa pöydässä on syytä noudattaa.
Jos meillä olisi ruokapöydässä puhelinkielto, niin en kyllä kehtaisi antaa toisten lapselle viikon porttikieltoa sen rikkomisesta. Korkeintaan huomauttaisin ystävällisesti, että meillä on tällainen tapa, voisitko sinäkin laittaa puhelimen pois, kun me muutkaan emme käytä puhelinta ruokapöydässä. Jos lapsi räpläisi puhelinta silti, en jankuttaisi asiasta, eihän hän ole minun lapseni.
Minä antaisin kaverille ikuisen porttikiellon ja sanoisin lapselle ettei tarvitse mennä sinne.
He voivat oman lapsensa kasvattaa miten haluavat, mutta meidän lasta eivät rankaise.
Jos lapsi ei vastaa viestiini huolestun ja soitan. Ja jos saan kuulla ettei kaverilla ole saanut vastata, annan kyllä näille kaverin vanhemmille tulikivenkatkuista palautetta että lapseni tosiaan vastaa puhelimeen vaikka olisi mikä . Kun enhän minä tiedä onko lapsi kaverin ruokapöydässä vai pyörineen ojanpohjalla !
Vierailija kirjoitti:
No jos tämä on totta eikä provo, niin sanoisin lapselle, että sen kaverin kotona ei sitten tarvitse enää käydä. Kaveri voi tulla vaikka meille leikkimään tai jotain muuta, mutta jos kaverin vanhemmat ovat noin omituisia, niin heitä on parempi välttää.
Onko se tosiaan nykykakaroilta liikaa vaadittu, että ruokailun aikana ei räplätä puhelinta? Tai että sen sääntö olisi jotenkin outo? Tai no, mitä tuota Suomen Supernanny-ohjelmaa olen katsellut, niin ilmeisesti on.
Miksi ruokapöydässä ei saisi katsoa puhelinta? Ei meillä ole tuollaista sääntöä.
Kyllä niihin viesteihin voi vastata ruokailun jälkeen, eikä heti. Älyttömäksi menee!!!!
Siis lapselle asetettiin viikon porttikielto?
Jos lapsi roikkuu jonkun kaverin kotona syömässä useammin kuin kerran viikossa niin syytäkin laittaa viikon porttikielto. Kuka haluaa vieraan kersan kotiinsa hoitoon joka päivä? Syötä ap mukulasi kotona.
Jos et pärjää 10 min ilman lapsesi vastausviestiä, niin sinulla on ongelma.
Ovat sitten sen arestiviikon kaverinsa kanssa teillä.