9v lapsi oli vastannut kaverinsa luona viestiini ruokapöydässä ollessaan, sai "huonojen käytöstapojen" takia viikon porttikiellon kaverille
Olen lapselle sanonut, että soittoihin ja viesteihin on vastattava. Lapsi toimi siis ohjeideni mukaan kaverinsa luona. Mielestäni porttikielto on tällaisesta asiasta liioittelua, jos lapsi vastasi nopeasti viestiin kesken ruokailun?
Kommentit (91)
Minun lapseni ainakin käyttää kännykkää ruokapöydässä.
Lapseni kännyssä on on Libre-app, jolla lapsi mitta verensokerinsa että osaa annostella oikean määrän insuliinia. Kaikki 1 tyypin -diabeetikot kaiketi ovat perus-av-mammojen mielestä white trashia , koska moni joutuu käyttämään ruokaillessaan kännykkänsä, jonne verensokeriarvot tallentuvat?
Täytyy sanoa, että ei ole tullut mieleenkään, että joku pitäisi lastani white trashina sen takia että hän mittaa verensokerinsa ruokapöydässä kännykällä, mutta av-mammat eivät petä koskaan. Jos erehtyy luulemaan ihmisiä hyväntahtoisiksi, niin pieni vilkaisu av:lle riittää taas muistuttamaan, että eihän se nyt niin menekään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ihan nämä ”kutsuttu päivälliselle”,
” pyytää lupa vastata viestiin äidille” ym.Meillä on usein lasten kavereita, esim 9 vee pojan paras kaveri lähes päivittäin. Joskus sattuu olemaan meillä ruoka-aikaan ja tottakai saa syödä. En ole edes ajatellut onko puhelin taskussa ja jos sitä katsoo ja vastaa vaikkapa nyt äidin tai mummon tai presidentin viestiin niin ei se kyllä minun asiani ole. Muut syödään ja jutellaan ja juttu jatkuu.
Ai niin, meillä onkin sillä tavalla ilmeisesti erilaista, että kaveri saattaa jättää puhelimen sisälle lataukseen ja huikata mulle että ”vastaa jos äiti soittaa ja sano että ollaan pihapeleissä”. Minusta tämä on täysin ok ja voin vastata vaikka olisin just syömässä sitä superhienoa päivällistäni. Meillä syödään usein eri aikaan, mies vuorotöissä, minä kotona pienten kanssa, isommilla reenejä mihin aikaan sattuu...
Kaikki ei elä tappi hanurissa ja väkisin yritä olla jotain, mikä vain vain hankaloittaa elämää. Ja meillä on kuulemma esimerkillisesti käyttäytyvät lapset niin opejen kuin kavereiden vanhempien mielestä, näin on sanottu eikä ole ainakaan porttikieltoa tullut vielä koskaan eikä yhtään wilmaviestiä 😆
Kovasti yökyläilevät puolin ja toisin enkä ole koskaan moiseen bullshittiin törmännyt, aivan vallan naurattaa 😂joo, muakin haittaa ne tappi istujat, jos kaivan bluetoothkaiuttimwn kesken leffaesityksen, kun on tylsä kohta ja alan soittaa räppiä... katoa kun meillä kotonakin on sellainen cool tapa, että ei mua yhtään n’häiritse, jos lapsen kaverit kattoo youtubea ja lähettelee tiktokkeja meiltä ja yks soittaa musaa samalla.. se on musta hei cool, vaikka superyyber suklaalevyä halailenmin samaan aikaan. jos sitten joku leffateatterissa vetää herneet nenää siitä, kun kaivan tietsikan esiin, niin sanon vaan et ottakaa se tappi hanuristanne ja relatkaa hei! so cool!
Tämähän on siis lähes sama asia, voi veljet 😂 Mutta joo, nykyään teitä tahallaan väärin ymmärtäjiä riittää, mihinkäs teistä pääsisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ihan nämä ”kutsuttu päivälliselle”,
” pyytää lupa vastata viestiin äidille” ym.Meillä on usein lasten kavereita, esim 9 vee pojan paras kaveri lähes päivittäin. Joskus sattuu olemaan meillä ruoka-aikaan ja tottakai saa syödä. En ole edes ajatellut onko puhelin taskussa ja jos sitä katsoo ja vastaa vaikkapa nyt äidin tai mummon tai presidentin viestiin niin ei se kyllä minun asiani ole. Muut syödään ja jutellaan ja juttu jatkuu.
Ai niin, meillä onkin sillä tavalla ilmeisesti erilaista, että kaveri saattaa jättää puhelimen sisälle lataukseen ja huikata mulle että ”vastaa jos äiti soittaa ja sano että ollaan pihapeleissä”. Minusta tämä on täysin ok ja voin vastata vaikka olisin just syömässä sitä superhienoa päivällistäni. Meillä syödään usein eri aikaan, mies vuorotöissä, minä kotona pienten kanssa, isommilla reenejä mihin aikaan sattuu...
Kaikki ei elä tappi hanurissa ja väkisin yritä olla jotain, mikä vain vain hankaloittaa elämää. Ja meillä on kuulemma esimerkillisesti käyttäytyvät lapset niin opejen kuin kavereiden vanhempien mielestä, näin on sanottu eikä ole ainakaan porttikieltoa tullut vielä koskaan eikä yhtään wilmaviestiä 😆
Kovasti yökyläilevät puolin ja toisin enkä ole koskaan moiseen bullshittiin törmännyt, aivan vallan naurattaa 😂joo, muakin haittaa ne tappi istujat, jos kaivan bluetoothkaiuttimwn kesken leffaesityksen, kun on tylsä kohta ja alan soittaa räppiä... katoa kun meillä kotonakin on sellainen cool tapa, että ei mua yhtään n’häiritse, jos lapsen kaverit kattoo youtubea ja lähettelee tiktokkeja meiltä ja yks soittaa musaa samalla.. se on musta hei cool, vaikka superyyber suklaalevyä halailenmin samaan aikaan. jos sitten joku leffateatterissa vetää herneet nenää siitä, kun kaivan tietsikan esiin, niin sanon vaan et ottakaa se tappi hanuristanne ja relatkaa hei! so cool!
Eikö teillä saa lapset kuunnella musiikkia? Tehdä tictokkeja? Melkoista, missä ne käyttää niitä kajareitaan, joita kuitenkin suurimmalla osalla on?!? Ulkona? Koti on myös lasten koti!
Maisaaac kirjoitti:
Lapseni kännyssä on on Libre-app, jolla lapsi mitta verensokerinsa että osaa annostella oikean määrän insuliinia. Kaikki 1 tyypin -diabeetikot kaiketi ovat perus-av-mammojen mielestä white trashia , koska moni joutuu käyttämään ruokaillessaan kännykkänsä, jonne verensokeriarvot tallentuvat?
Täytyy sanoa, että ei ole tullut mieleenkään, että joku pitäisi lastani white trashina sen takia että hän mittaa verensokerinsa ruokapöydässä kännykällä, mutta av-mammat eivät petä koskaan. Jos erehtyy luulemaan ihmisiä hyväntahtoisiksi, niin pieni vilkaisu av:lle riittää taas muistuttamaan, että eihän se nyt niin menekään...
minkä vuoksi tuo kaikki pitää tehdä juuri ruokapöydässä? meillä ei ainakaan kukaan käsittele verta ruokapöydässä. perheemme diabeetikko ottaa näytteen juuri ennen ruokapöytään siirtymistä, annostelee insuliinin ja sitten ottaa uuden näytteen ruokailun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Maisaaac kirjoitti:
minkä vuoksi tuo kaikki pitää tehdä juuri ruokapöydässä? meillä ei ainakaan kukaan käsittele verta ruokapöydässä. perheemme diabeetikko ottaa näytteen juuri ennen ruokapöytään siirtymistä, annostelee insuliinin ja sitten ottaa uuden näytteen ruokailun jälkeen.
Meilläkin on diabeetikko, eikä hän varsinaisesti ”käsittele verta” mitatessaan sokeriarvoja. Sen voi tosiaan tehdä ruokapöydässä, eikä kännykkä ole mitenkään häiriöksi.
Tässäkin on varmaan Iin, että lapsi ei edes tiennyt kyläpaikan sääntöjä, vaan emäntä on vetänyt herneen nenään heti aja olettaen että kaikki ymmärtävät tuollaiset ilman sanomista.
Lapsi olisi hyvin ehtinyt vastaamaan ruokailun jälkeen. Ei missään tapauksessa kännyköitä pöytään!
Aloittaja voisi opetella kirjoittamaan oikein. Onko kyseessä kysymys vai toteatko vain tämän asian? Lisäksi olisi syytä kasvaa aikuiseksi ja lopettaa tyhjän valitus. Voi kauheaa, kun joku tekee noin. Mitä sitten?
Kännyköiden puolustajille kysymys. Miten perustelette sitä että ruokapöydän ääressä käsitellään kodin vakteeripitoisinta laitetta? Olisiko teille ok että joku käy kesken ruokailun vessassa eikä pese käsiään vaan tulee käyttämään samaa juustohöylää, soppakauhaa jne kuin muutkin? Todennäköisesti vessakäynnin jälkeen käsissä olisi kuitenkin vähemmän huonoja bakteereja mitä kännykän räpeltämisen jälkeen?
Maisaaac kirjoitti:
wow---- tällä vastauksella uhriutit itsesi asiassa,joka ei koskenut sinua ikäänkuin aloittajan ongelma olisi ollut joku verensokerimittaus. samalla tällä vastauksella todistit olevasi wt-väkeä, koska uhriuduit asiassa, jossa ei olisi tarvinnut uhirutua. ja ruokapöydässä ei todellakaan tarvitse mitata verensokeria. ei siellä pissanäytteitäkään oteta.
joo, muakin haittaa ne tappi istujat, jos kaivan bluetoothkaiuttimwn kesken leffaesityksen, kun on tylsä kohta ja alan soittaa räppiä... katoa kun meillä kotonakin on sellainen cool tapa, että ei mua yhtään n’häiritse, jos lapsen kaverit kattoo youtubea ja lähettelee tiktokkeja meiltä ja yks soittaa musaa samalla.. se on musta hei cool, vaikka superyyber suklaalevyä halailenmin samaan aikaan. jos sitten joku leffateatterissa vetää herneet nenää siitä, kun kaivan tietsikan esiin, niin sanon vaan et ottakaa se tappi hanuristanne ja relatkaa hei! so cool!