80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Muistatteko missä olette kuulleet seuraavat kappaleet:
Joe Cerisano: "Take Me Home"
Trevor Bastow: "Mechanics"
Vierailija kirjoitti:
Kuulin nämä ensimmäistä kertaa kotonani 11.5.2023 noin klo 18:20.
Ja olin kyllä 80-luvullakin olemassa, 5-15 vuotiaana :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin nämä ensimmäistä kertaa kotonani 11.5.2023 noin klo 18:20.
Ja olin kyllä 80-luvullakin olemassa, 5-15 vuotiaana :P
Ilmeisesti et sitten ole sattunut koskaan olemaan TV:n ääressä näiden mainosten aikana:
He-Man oli ilmiömäisen suosittu piirrossarja. Lisäksi oli sarjakuvia. Keräilyhahmosarja varusteineen oli sen ajan mittapuulla oli tosi kallista tavaraa täynnä. Jouduttiin kaverien kesken sopimaan minkä hahmon kukin hommaa, niin olisi edes muutama erilainen. Siihen linnaan ei ollut kenelläkään varaa, niin rakennettiin pahvilaatikosta itse vastaava. Monenlaista He-Man aiheista sivutuotetta oli tarjolla, osaa käytiin marketissa ihmettelemässä ilman aikomustakaan ostaa, kun tiedettiin ettei ole varaa. Oli jopa He-Man Commodore 64 pelejäkin!
Ne hirveet olkatoppaukset, paksut miehekkäät kulmakarvat naisilla, naisten maskuliinisuus, teknomusa, omasta vartalostaan tehtiin temppeli jota treenattiin nauttomissa trikoissa, aeropik, tekopyhyys ja ällöt jupit.... onneksi ei ole enää kasari.
Kuka vanhoja muistaa, sitä tikulla silmään.
Muskettikoirat, pikkukakkonen, Tao Tao, Tontut, Histamiini joulukalenteri, Ritari Ässä ja Kitt, MacGyver, Dallas, Dynastia, Miami Vicen Sonny Crockett ja Testarossa, Dingo, Billy Idol, Twisted Sister, Kiss, Studioline L'Oreal, Anytime meikit, neonvärit, varsilenkkarit, Suosikki ja julisteet, Fii deodorantit yms.
Kotona oli mustavalkotelevisio, josta katsottiin kasarilla ainakin seuraavia: luonto-ohjelmia, vanhoja länkkäreitä, vanhoja Suomi filmejä, Benny Hill, Sämpy (joka taisi pyöriä jo 1970-luvun ihan lopussa ja vielä kasarin ihan alussa. Vielä vuonna 1980 taisi tulla, ellei tämä ole taas joku valemuisto), Pieni talo preerialla, Kenny Everett show, Taisteluplaneetta Galactica, Knight Rider, Katuhaukka, Hart to Hart, Lemmenlaiva, Dallas, Dynastia ja Ihmemies.
Isä oli semmonen saatanan juutalainen, ettei meille ostettu mitään stereoita, josta olisi kuunneltu kunnon musaa. Hirveän myöhään alkoi mulla oikeastaan minkään musan kuuntelu, koska kotona soi aina ne isäni suosimat ikivihreät ja humpat, eikä mistään nykyaikaisesta saanut tykätä, koska isä ei tykännyt. Oli kiva, kun koulussa pidettiin välillä levyraatia, niin meikäläinen joutui viemään kuunteluun jotain paskaa, mistä tuli sitten huonoimmat pisteet ja pilkkanaurut, kun muut veivät sinne tuoreimmat hitit ja kunnon hevit. V..tu sai hävetä.
Dent's hammastahna "Puhtaat hampaat, raikas suu. Dent's eikä mikään muu!"
Tuliko Muppet Show vielä kasarilla? Naurettiin lapsena kippurassa noille.
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se. Ihanat Kermit ja Miss Piggy.
Vierailija kirjoitti:
He-Man oli ilmiömäisen suosittu piirrossarja. Lisäksi oli sarjakuvia. Keräilyhahmosarja varusteineen oli sen ajan mittapuulla oli tosi kallista tavaraa täynnä. Jouduttiin kaverien kesken sopimaan minkä hahmon kukin hommaa, niin olisi edes muutama erilainen. Siihen linnaan ei ollut kenelläkään varaa, niin rakennettiin pahvilaatikosta itse vastaava. Monenlaista He-Man aiheista sivutuotetta oli tarjolla, osaa käytiin marketissa ihmettelemässä ilman aikomustakaan ostaa, kun tiedettiin ettei ole varaa. Oli jopa He-Man Commodore 64 pelejäkin!
Näitä kun olisi aikoinaan ostanut ja säästänyt kaikki, niin nyt niistä saisi hyvät rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulihan se. Ihanat Kermit ja Miss Piggy.
Niillekin tuli avioero tässä kymmenisen vuotta sitten. Vuodesta 1979 olivat kimpassa.
Sam Brown - Stop Live Formel Eins
Hirveät permanentit :((
Musa oli hyvää. Levyjä tuli ostettua. Tv.n leffat katsottiin tarkasti ja Dallas perjantaina.
Vierailija kirjoitti:
Ne hirveet olkatoppaukset, paksut miehekkäät kulmakarvat naisilla, naisten maskuliinisuus, teknomusa, omasta vartalostaan tehtiin temppeli jota treenattiin nauttomissa trikoissa, aeropik, tekopyhyys ja ällöt jupit.... onneksi ei ole enää kasari.
Hiljaa, harhaoppinen.
"Ne hirveet olkatoppaukset, paksut miehekkäät kulmakarvat naisilla, naisten maskuliinisuus"
Ei ne mitään "olkatoppauksia" olleet, tuohon aikaan kaikilla oli oikeita töitä ja se näkyi kehossa rotevina hartioina
Nykyisin työt ovat pelkkää hiiren näpyttelyä ja se näkyy kaljapullohartioina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin 80-luvulla 0-9-vuotias. Muistan, että kaverini isosiskolla oli leffajulisteita seinällä, ja yksi oli Princen Purple rain -leffasta. Itse katsoin kyseisen leffan vasta 90-luvulla, mutta olin ihan että vau! Samaten muistan Gremlinsit ja Masters of the universen. Dallasin Bobbyyn olin lapsena ihastunut. Tieteissarja V:tä katsoin salaa yhden jakson ja sain sontahalvauksen.
Se hiiren syöminen... yöks!
Olin 20-30vuotias.
Mistä puhutaan? Nih näh🤣😄
Gary Moore, out in The Fields
Kiss, lick it up, I love it loud
Fancy, Flames of love
Key Francis, Take me and you' ll win
Fancy, Bolero
Bruce Springsteen, Point Blank
Bryan Adams, one night love affair, run to you
Olihan niitä 🥰