80-LUKU OFFICIAL -elokuva-, tv-, musiikki- ym muistoja elämästä silloin
Itse olin 80-luvulla 8-18v, joten se eittämättä on itselleni rakkain vuosikymmen lapsuusmuistoineen, karkkeineen, MTV-musiikkivideoineen ja ensirakkauksineen.
Ajattelin tehdä ketjun, upean ajan kunniaksi.
Mitä sinä muistat 80-luvulta. Tai mitä musiikkia ja viihdettä haluat jakaa siltä ajalta.
Jos laitat linkin esim tubevideoon, muista laittaa myös teksti, mitä linkki sisältää.
Toki saa osallistua, vaikkei olisi sillon vielä syntynytkään. Moni nuorikin on onneksi löytänyt 80-luvun.
Laitan ketjun nyt alulle näin arkisena aikana, toivottavasti se ajan kanssa kuitenkin tuottaa hedelmää, ainakin viikonloppuisin kun ihmiset haluavat viihdyttää itseään kasarihelmien parissa.
ps. Official tarkoittaa tässä tapauksessa, että vain virallinen kasarimatsku tervetullutta, älä siis laita matskua muilta vuosikymmeniltä, vaikka ne jäljittelisivät kasaria.
Kommentit (933)
Divine - Shoot Your Shot (1983)
muistatteko värikkäät swatch rannekellot. mulla oli punakeltanen. en muista ihan tarkkaan, millainen, mutta värit muistan.
Ray Parker Jr. - Ghostbusters ♥
Ikonisimpia 80-luvun alun biisejä yökerhoissa ja discoissa
New Order - Blue Monday
Michael Jackson - Billie Jean
Hall & Oates : Man Eater
noi tuli ekana mieleen, kaikissa oli erittäin hypnoottiseen bassokuvioon nojaava biitti jota ei pystynyt vastustamaan.
Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You
Oli niin mukavaa kasarilla, kun ei ollut Susinukke Kosoloita inisemässä joka asiasta.
Ei tässä mitään kuvia tule, mutta oli hyvää aikaa kun töitä riitti. Valmistuin vuosikymmenen alussa sellaiselle auringonlaskun alalle, että työt vähänivät. Oma kurssini taisi olla ensimmäinen, jossa ei kaikilla ollut valmistuessaan työpaikkaa. CV onkin niin monisivuinen, että on pitänyt tiivistää sitä.
Vakituista työtä en koskaan saanut ja olin usein työttömänä. Silti erään kerran oli työttömyyspäivärahailmoituksessa " 5 vuoden aikana maksetut työttömyyskorvauspäivät: 35 päivää".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvasitteko jo silloin esim. George Michaelin suuntautumisen? Oliko ne oikeasti salaisuuksia vielä silloin? (Elton John, Freddie Mercury ym.)
Muistan kun Bravossa oli joku asiantuntija analysoimassa hittibiisien sanotuksia ja sanoi Wham ! hitistä I´m your man tekstin on tehnyt nainen tai homo. Tiesin että GM oli tehnyt sanoituksen joten se jäi mieleen.
Bravon lukijat muuten raivostui kun George sanoi brittimediassa Cant think of a more boring place to tour than Germany
Tuo on just sitä poliittista epäkorrektiutta jota kaipaan kasarilta
Vierailija kirjoitti:
Heart - All I Wanna Do Is Make Love To You
Sorry mutta noi sanat on todella kornit ja se nauratti mua jo silloin
Vierailija kirjoitti:
London Boys - London Nights - 1989
Oh la la. Wow. 🤩
Muistan sen toiveikkuuden, kaikki ei ollut kyynistä mulle-mulle-elämää. Saattoi luottaa siihen, että yhteiskuntaa rakennettiin ihmistä varten ja oli jotenkin turvallinen olo suhteessa maailman rakenteisiin. Tai ehkä Suomen.
Näistä asioista miua muistuttavat pastellisävyiset vaatteet, E.T., Dingo, Eppu Normaali, Anttilan postimyyntiluettelo, lumiset talvet ja lämpimät kesät.
Muistan kun irtokarkeissa oli kappalehinta kioskilla, ostettiin kaks merkkaria, viis salmiakkipilliä. Ei kyllä ollut ylipaino-ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
muistatteko värikkäät swatch rannekellot. mulla oli punakeltanen. en muista ihan tarkkaan, millainen, mutta värit muistan.
Kyllä. Tässä Swatch mainos. :)
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun irtokarkeissa oli kappalehinta kioskilla, ostettiin kaks merkkaria, viis salmiakkipilliä. Ei kyllä ollut ylipaino-ongelmia.
Ja tenavat pelasi aina keskenään pihalla, aina juostiin jossain tai tarvottiin ryteikössä.
Markalla merkkareita sai jo hyvän pussin imeskeltävää.. Muistaisiko joku merkkarin hinnan jonain kasarivuonna.?
London Boys - London Nights - 1989