Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerrotte miehelle menkoista vai jätättekö kertomatta?

Vierailija
20.11.2019 |

Meillä tuore parisuhde ja yhteenmuutto, minkä takia mietin kerronko miehelle menkoista ja miten?
Miten teillä on käyty menkkakeskustelu?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Onhan ne miehet toopeja mutta kai ne nyt sen verran tietävät että naisille tulee "se aika kuukaudesta" ja thats it. Jos jotkut tosissaan aikovat ruveta tekee puolukkasurvosta niin sitten voi asiasta mainita että "juu tuu vaa ja tuo musta pyyhe alle" mutta eiköhä useimmat ole että no thankjuu.

Kaikki eivät vuoda kuin seula, mutta voivat kärsiä muista ongelmista menkkojen aikaan. En tarvitse pyyhkeitä alleni eikä mieheni ole tyhmä. Aihe on arka ja mies on huolissaan, niin siksi pohdin miten pystyn puhumaan asiasta ilman häpeää.

Siis mistä mies on huolissaan? Tuskin nyt sentään kuukautisista? Eiköhän tiedä, että naiset vuotaa kerran kuussa.

Menkoista ja niiden oireista. Mies ei ollut koskaan nähnyt minua niin sairaana ja kalpeana ja huolestui. Mies haluaa auttaa ja hoivata.

Kerrot vaan, että on tuollaisia oireita menkkojen aikaan, mutta ei mitään vaarallista. Sitten ei tarvitse olla huolissaan.

Viimeksi mies huolestui niin paljon, että perui tapaamisen ystävänsä kanssa ja jäi kotiin hoivaamaan minua. Mies kysyi, että onko minulla aina tällaiset oireet ja kun kerroin, että on, niin mies huolestui vielä enemmän ja pyysi minua menemään lääkäriin ensi kerralla.

No sähän olet siis jo kertonut sille niistä menkoista. Mitä niistä nyt vielä pitää kertoa.

Vierailija
102/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin outona, jos ei mies haluaisi seksiä menkkojen aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin mieheni aikuisena, niin ei oo tarvinnut biologian oppituntia pitämään. Mulla on menkat on riittänyt.

Vierailija
104/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä kertoisin, en kerro myöskään suolistontoiminnasta tai virtsaamistiheydestä. kyllä aikuinen mies tietää että sellainen ilmiö on olemassa, kysyy jos haluaa jotain tietää. mutta ihmettelisin jos kiinnostaisi.

Vierailija
105/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi ihmeessä kertoisin, en kerro myöskään suolistontoiminnasta tai virtsaamistiheydestä. kyllä aikuinen mies tietää että sellainen ilmiö on olemassa, kysyy jos haluaa jotain tietää. mutta ihmettelisin jos kiinnostaisi.

Kuka toope kertoilee vessareissuista? Niillä ei ole mitään tekemistä menkkojen kanssa.

Vierailija
106/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaan menkoista siinä missä pohditaan mitä syödään tänään, millaisia uusia poliittisia uutisia on tullut, miten meni töissä tai mitä naapuri jutteli postilaatikolla tai millainen talo on tullut myyntiin etuovelle. Puheenaihe siinä missä muutkin.

Vierailija
107/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaukosuhteessa ja mulla oli kauheet menkkakivut yhden videopuhelun aikana ja mies sitten kysyi onko mulla menkat.

Vierailija
108/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää, miten menkat olisivat herkkä asia. Yhtä neutraali ja luonnollinen asia kuin syöminen ja kakkaaminen. Itse koen, että (tyhmällä) huumorilla suhtautuminen helpottaa sitä kipua ja alakuloisuutta, mikä itselläni menkkoihin kuuluu:

Käytän kuukuppia ja ekat kaksi päivää tavaraa tulee paljon, joten sanon miehelleni reippaasti että "maljani on (jälleen) ylitsevuotavainen". Anteeksi jos tämä loukkaa jotakuta.

Lisäksi saatan vitsailla, että nyt ei kannata meikäläisen aivastaa kun muuten saavat seinätkin uudet maalipinnat.

Hyvä jos voit vitsailla, mutta minä en voi enkä halua vitsailla ruumiinosilla ja eritteillä. Ei tarvitse pyytää anteeksi, et loukannut. En mielelläni puhu asiasta, mutta vastasin miehen kysymyksiin kun huomasin kuinka huolissaan mies oli. Luotan mieheen ja miehen suhtautuminen on ollut normaalia. Olen joutunut häpeämään menkkoja niin paljon enkä halua kokea samaa uudestaan.

Toki voisit halutessasi ottaa tämän mahdollisuutena otaksua hieman rennomman suhtautumisen menkkoihisi, koska häpeästäkin voi oppia vähitellen pois, mutta suit yourself...

Jos tarkoitat rentoudella huutelua ja menkkojen mainostamista, niin en halua.

Asia selvä. Mikäs tämän keskustelun pointti sitten mahtaa olla?

Sinulla ei taida olla tilannetajua sitten yhtään? Et taida olla aikuinen tai sitten sosiaaliset taitosi ovat todella huonot jos et tiedä, että on olemassa muitakin tapoja keskustella aroista asioista kuin huutaminen ja kaiken jakaminen.

Vierailija
109/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mieheni ei välitä, onko menkat. Hänelle on aina annettava. Hän ei ole suomalainen.

Vierailija
110/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei voi olla tietämättä, milloin mulla on menkat. Kierron eri vaiheet eli ovulaation ja menkkojen lähestymisen kyllä huomaa. Viimeistään menkkojen alkaminen ihan jo kipujen takia ei voi jäädä huomaamatta.

Minulla menkat vaikuttaa niin paljon arkeen, että niistä on käytännössä pakko puhua. Ihan jo se, etten jaksa laittaa ruokaa tai tehdä kotitöitä. Kipuja ongelmallisempaa pidän niin runsasta vuotoa parin päivän ajan, ettei mistään tule mitään. En voi treenata, en lähde kauppaan, en matkalle, en ystäville. Ihan jo teini-ikäisille pojillenikin sanon, etten voi nyt lähteä käyttämään kaupassa, kun on niin runsaat kuukautiset. Nekin on tottuneet siihen.

Vierailija
111/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei voi olla tietämättä, milloin mulla on menkat. Kierron eri vaiheet eli ovulaation ja menkkojen lähestymisen kyllä huomaa. Viimeistään menkkojen alkaminen ihan jo kipujen takia ei voi jäädä huomaamatta.

Minulla menkat vaikuttaa niin paljon arkeen, että niistä on käytännössä pakko puhua. Ihan jo se, etten jaksa laittaa ruokaa tai tehdä kotitöitä. Kipuja ongelmallisempaa pidän niin runsasta vuotoa parin päivän ajan, ettei mistään tule mitään. En voi treenata, en lähde kauppaan, en matkalle, en ystäville. Ihan jo teini-ikäisille pojillenikin sanon, etten voi nyt lähteä käyttämään kaupassa, kun on niin runsaat kuukautiset. Nekin on tottuneet siihen.

Mene nyt hyvä ihminen gynelle. Ei ole normaalia.

Vierailija
112/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies yleensä huomaa kun pari ekaa päivää kärsin menkkakivuista, on meinaan sellaset kivut ja särkylääkkeitä tulee vedettyä. Itse haluaisin myös seksiä menkkojen aikana, mies ei :D höh.

Vierailija
113/129 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tunnettu reilu kuukausi ja vasta alettu yökyläillä ja harrastaa seksiä. Mies oli lähdössä kotiin sunnuntaina yhteisen viikonlopun jälkeen. Ennen kuin saatoin hänet ovelle, otin kaapista taskuun siteen ja sanoin että alkaa varmaan kuukautiset.

Niin alkoi. Laitoin myöhemmin viestin "en ole raskaana!"

Vierailija
114/129 |
22.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oltiin tunnettu reilu kuukausi ja vasta alettu yökyläillä ja harrastaa seksiä. Mies oli lähdössä kotiin sunnuntaina yhteisen viikonlopun jälkeen. Ennen kuin saatoin hänet ovelle, otin kaapista taskuun siteen ja sanoin että alkaa varmaan kuukautiset.

Niin alkoi. Laitoin myöhemmin viestin "en ole raskaana!"

Olisitkin ollut samalla oven sulkemisella ex-muija. Lapset tehdään avioliitossa. En halua kuulla menkoistanne mitään. M32

Vierailija
115/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän signaaliliputusta. Tiedän, olen vanhanaikainen. 

Totta puhuen, mies on aikuinen. Kyllä se tietää, että naisilla on kuukautiset.

Mikä on signaaliliputus?

Vierailija
116/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla harvinaisen tynnyrissä kasvanut mies, jos ei tiedä että naisilla on kuukautiset. Enkä tarkoita, että tietäisi tarkkaan kiertoa, vaan ylipäätään sitä että naiset vuotavat verta kerran kuussa.

Vierailija
117/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En huolisi miestä joka ei tiedä mitä menkat on tai joka suhtautuu menkkoihin lapsellisesti.

Vierailija
118/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on nyt OT, mutta tulipa mieleeni, kun havaitsin, että kirjoittajissa on monenikäisiä naisia. Miten te toimitte lastenne kanssa eli tietävätkö lapset miten varhain, että äidillä on nyt kuukautiset. Arvelisin, että kaikki naiset eivät mielellään hanki suijia sillä kauppareissulla, jossa lapsetkin ovat mukana. Oma kokemukseni on juurikin tällainen. En koskaan nähnyt, että äiti olisi ostanut siteitä tai tiennyt, että nyt hänellä on parhaillaan kuukautiset. Tapa tarttui minuunkin. En ole koskaan tottunut tuomaan asiaa esille. Olen yksineläjä, joten eipä sillä ole merkitystäkään. Mutta sen olen päättänyt, että mahdollisessa parisuhteessa asiaa en mitenkään peittele.

Minusta tuntuisi luonnolliselta viimeistään sitten, kun koulussa on puhuttu kuukautisista. Käytän kuppia, niin ei minunkaan sideostoksia kyllä kukaan näe, mutta uskon myös, että asiasta on hyvä tehdä arkista. Naisilla on kuukautiset ja se on normaalia. Ihan arkista. Minun elämässä on vuoroviikoin miehen lapset, eipä ole tullut heidän kanssa tämä mitenkään esille, mutta en aio piilotellakaan. 

Itselläni alkoi menkat 4-luokalla, kuukautisista puhuttiin koulussa vasta 5-6 lk. mikä oli/on mielestäni aivan liian myöhään.

Vierailija
119/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen näkee kun verta roiskuaa.

Vierailija
120/129 |
23.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedota asiasta, ellei ole joku syy miksi pitäisi. Mitäs hän sillä tiedolla tekee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi