Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kerrotte miehelle menkoista vai jätättekö kertomatta?

Vierailija
20.11.2019 |

Meillä tuore parisuhde ja yhteenmuutto, minkä takia mietin kerronko miehelle menkoista ja miten?
Miten teillä on käyty menkkakeskustelu?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Onhan ne miehet toopeja mutta kai ne nyt sen verran tietävät että naisille tulee "se aika kuukaudesta" ja thats it. Jos jotkut tosissaan aikovat ruveta tekee puolukkasurvosta niin sitten voi asiasta mainita että "juu tuu vaa ja tuo musta pyyhe alle" mutta eiköhä useimmat ole että no thankjuu.

Kaikki eivät vuoda kuin seula, mutta voivat kärsiä muista ongelmista menkkojen aikaan. En tarvitse pyyhkeitä alleni eikä mieheni ole tyhmä. Aihe on arka ja mies on huolissaan, niin siksi pohdin miten pystyn puhumaan asiasta ilman häpeää.

Vierailija
42/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen jo kaupassa näkee. Mä ainakin ostin tamponit ja yörätit samalla kauppareissulla kun muutenkin käytiin kaupalla. Muutenkin kun olin myös aina tosi kipeä, nappailin särkylääkettä, kun lääke laatikolle useamman kerran menee, kyllähän toinen jo sillo kysyy, että mikä on. Yleensä oli jo huomannutkin. Myös kun koko viikon joka ilta kulkee wc:n roskapussi kainalossa ulos. Ei mulla tullut mielenkään sitä piilotella, kyllä mies mun menkoista tiesi. Vieläkin ollaan yhdessä, 😀 ja ollaan yli 40v. Nyt otin kierukan, ei enään menkkoja. En kyllä tajua miten toiset pystytte asian salaamaan? Roskat, suojien ostot..... Ja miksi ne edes pitäisi salata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Onhan ne miehet toopeja mutta kai ne nyt sen verran tietävät että naisille tulee "se aika kuukaudesta" ja thats it. Jos jotkut tosissaan aikovat ruveta tekee puolukkasurvosta niin sitten voi asiasta mainita että "juu tuu vaa ja tuo musta pyyhe alle" mutta eiköhä useimmat ole että no thankjuu.

Kaikki eivät vuoda kuin seula, mutta voivat kärsiä muista ongelmista menkkojen aikaan. En tarvitse pyyhkeitä alleni eikä mieheni ole tyhmä. Aihe on arka ja mies on huolissaan, niin siksi pohdin miten pystyn puhumaan asiasta ilman häpeää.

Siis mistä mies on huolissaan? Tuskin nyt sentään kuukautisista? Eiköhän tiedä, että naiset vuotaa kerran kuussa.

Vierailija
44/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin esiin ala-asteen biologiankirjan, ja laitoin miehen lukemaan ääneen. Samalla kerroin, että naiset myös kakkaavat. Tämä tuli järkytyksenä miehelleni, hän ei osannut kuvitellakaan moisia naisten vulgaareja ruumiintoimintoja.

Vierailija
45/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos siis aikoisitte harrastaa seksiä

.

Mielettömät halut silloin. Paksu pyyhe sängyn suojaksi...

Vierailija
46/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kehtaa kertoa että mulla on menkat. Näytän sen hänelle istumalla hänen syliinsä alasti ja jättämällä pienen "hilloläikän" hänen housuihinsa.

Vierailija
47/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkat on normali asia ja 2000-luvun miehet ovat kyllä saaneet opetusta asiaan jo ihan koulussa. Eli sanot, että sulla on menkat. Se siitä.

Mulla tulee aina noin viikkoa ennen vuodon alkua aivan jäätävä *itutus, joten saatan jo siinä vaiheessa sanoa, että menkat tulossa ja nyt kannattaa olla haastamatta riitaa tai pilailematta muutenkaan, on päivät jolloin huumorintaju on täysin kadoksissa. Mies siinä vaiheessa toteaa, että voi pientä rassukkaa ja silittää hiuksista. Ja on oppinut pysymään kauempana. Siitä se sitten tietääkin vuodon ajankohdan olevan lähellä, jos asialla nyt on merkitystä. Ja jos ei tiedä, niin asiasta voi sanoa.

Vierailija
48/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore parisuhde ja yhteenmuutto. Ymmärrykseni loppui tuohon.

Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.

Älä hyvä lapsi leiki avoliittoa, jos et tuollaisista asioista pysty puhumaan!

Ei sinun tarvitse elää parisuhteessamme kolmantena pyöränä, mutta toivottavasti ymmärrät "järkevänä aikuisena", että ihmiset suhtautuvat asioihin eri tavalla. Aihe on minulle vaikea ja häpeällinen, koska minua on moitittu nuoresta asti. Kaikki eivät huuda tai töksäyttele asioita kumppanille. En ole lapsi enkä leiki avoliittoa mieheni kanssa.

Ei ole mitään hävettävää menkoissa. Sinulla on nyt joku klikki päässä tämän asian suhteen. Luultavasti miehesi ei suhtaudu millään tavalla menkkoihin. Jotkut tykkää seksistä silloinkin ja jotkut ei, muuta merkitystä menkoilla suhteessa ei ole. Ne tulee ja menee eikä se ole hävettävää.

Olet varmaan elänyt yliliberaalissa perheessä, mutta minulle menkat eivät ole pikkujuttu. Mies ei pilkkaa tai moiti, joten luotan mutta toisin oli lapsuudenperheessä. En usko, että ymmärrät kuinka paljon olen asiaa piilotellut ja häpeillyt. Olen löytänyt hyvän miehen, jonka suhtautuminen on normaalia ja toinen haluaa auttaa sekä hoivata.

Vierailija
49/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä mies on huolissaan? Tuskin nyt sentään kuukautisista? Eiköhän tiedä, että naiset vuotaa kerran kuussa.

Menkoista ja niiden oireista. Mies ei ollut koskaan nähnyt minua niin sairaana ja kalpeana ja huolestui. Mies haluaa auttaa ja hoivata.

Vierailija
50/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen jo kaupassa näkee. Mä ainakin ostin tamponit ja yörätit samalla kauppareissulla kun muutenkin käytiin kaupalla. Muutenkin kun olin myös aina tosi kipeä, nappailin särkylääkettä, kun lääke laatikolle useamman kerran menee, kyllähän toinen jo sillo kysyy, että mikä on. Yleensä oli jo huomannutkin. Myös kun koko viikon joka ilta kulkee wc:n roskapussi kainalossa ulos. Ei mulla tullut mielenkään sitä piilotella, kyllä mies mun menkoista tiesi. Vieläkin ollaan yhdessä, 😀 ja ollaan yli 40v. Nyt otin kierukan, ei enään menkkoja. En kyllä tajua miten toiset pystytte asian salaamaan? Roskat, suojien ostot..... Ja miksi ne edes pitäisi salata.

Yöraitit? Mitkä yörätit? :D Ap:lle suosittelen kuukuppia

Vierailija
51/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kertoa, sen huomaa kyllä Erkkikin, viimeistään siinä vaiheessa kun juon olutta niin meno on kuin villissä lännessä.

Vierailija
52/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuore parisuhde ja yhteenmuutto. Ymmärrykseni loppui tuohon.

Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.

Älä hyvä lapsi leiki avoliittoa, jos et tuollaisista asioista pysty puhumaan!

Ei sinun tarvitse elää parisuhteessamme kolmantena pyöränä, mutta toivottavasti ymmärrät "järkevänä aikuisena", että ihmiset suhtautuvat asioihin eri tavalla. Aihe on minulle vaikea ja häpeällinen, koska minua on moitittu nuoresta asti. Kaikki eivät huuda tai töksäyttele asioita kumppanille. En ole lapsi enkä leiki avoliittoa mieheni kanssa.

Ei ole mitään hävettävää menkoissa. Sinulla on nyt joku klikki päässä tämän asian suhteen. Luultavasti miehesi ei suhtaudu millään tavalla menkkoihin. Jotkut tykkää seksistä silloinkin ja jotkut ei, muuta merkitystä menkoilla suhteessa ei ole. Ne tulee ja menee eikä se ole hävettävää.

Olet varmaan elänyt yliliberaalissa perheessä, mutta minulle menkat eivät ole pikkujuttu. Mies ei pilkkaa tai moiti, joten luotan mutta toisin oli lapsuudenperheessä. En usko, että ymmärrät kuinka paljon olen asiaa piilotellut ja häpeillyt. Olen löytänyt hyvän miehen, jonka suhtautuminen on normaalia ja toinen haluaa auttaa sekä hoivata.

Ihan normaalissa perheessä olen elänyt. Ei ole ylikorostetusti näistä puhuttu, mutta ei demonisoitukaan. Vanhemmat osti joskus kirjan joka tarkoitettu tytöille murrosiästä ja naisten jutuista kertomaan, kaiketi jotta olivat varmoja, että opin tietämään asioista vaikka en kehtaisi kysyä teininä.

Kyllä ymmärrän sinua ja siksi sanoinkin, että sinulla on joku klikki päässä tämän asian suhteen. Se on ilmiselvästi luotu lapsuudenkodissasi epäterveellä suhtautumisella. Siksi sinun on tärkeää ymmärtää, että nuo ajatukset johtuvat siitä. Kuitenkin kuukautiset on normaali asia eikä ihmiset yleensä suhtaudu asiaan noin eikä sinulla ole mitään syytä hävetä sitä, että vartalosi toimii normaalisti.

Viestini ei siis missään tapauksessa ollut tarkoitus vähätellä tunteitasi vaan tuoda näkökulmia asiaan jotta pystyisit paremmin käsitellä aihetta.

Vierailija
53/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkoista ja niiden oireista. Mies ei ollut koskaan nähnyt minua niin sairaana ja kalpeana ja huolestui. Mies haluaa auttaa ja hoivata.

Kerrot vaan, että on tuollaisia oireita menkkojen aikaan, mutta ei mitään vaarallista. Sitten ei tarvitse olla huolissaan.

Vierailija
54/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olette olleet yhdessä yli kolme viikkoa ennen yhteenmuuttoa.

Tuolle ajalle on siten varmaan osuneet ainakin yhdet kuukautiset. Miten käsittelit asian silloin?

Vierailija
55/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti olette olleet yhdessä yli kolme viikkoa ennen yhteenmuuttoa.

Tuolle ajalle on siten varmaan osuneet ainakin yhdet kuukautiset. Miten käsittelit asian silloin?

Vuosi seurustelua ennen yhteemuuttoa. Miksi luulit, että olemme olleet yhdessä vain kolme viikkoa? Olemme nähneet miehen kanssa joka viikko ennen yhteenmuuttoa ja joka kerta ajoitin tapaamiset niin ettei miehen tarvitse nähdä minua huonovointisena menkkojen aikaan.

Vierailija
56/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verilöyly alkoi tänään."

Vierailija
57/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä kehtaa kertoa että mulla on menkat. Näytän sen hänelle istumalla hänen syliinsä alasti ja jättämällä pienen "hilloläikän" hänen housuihinsa.

Hilloläikkä! 😃

Vierailija
58/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti kertoi isille, että kuukautiset tuli taas. Isi sanoi että no, sepä oli hyvä juttu.

Vierailija
59/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää, miten menkat olisivat herkkä asia. Yhtä neutraali ja luonnollinen asia kuin syöminen ja kakkaaminen. Itse koen, että (tyhmällä) huumorilla suhtautuminen helpottaa sitä kipua ja alakuloisuutta, mikä itselläni menkkoihin kuuluu:

Käytän kuukuppia ja ekat kaksi päivää tavaraa tulee paljon, joten sanon miehelleni reippaasti että "maljani on (jälleen) ylitsevuotavainen". Anteeksi jos tämä loukkaa jotakuta.

Lisäksi saatan vitsailla, että nyt ei kannata meikäläisen aivastaa kun muuten saavat seinätkin uudet maalipinnat.

Vierailija
60/129 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrot vaan, että on tuollaisia oireita menkkojen aikaan, mutta ei mitään vaarallista. Sitten ei tarvitse olla huolissaan.

Viimeksi mies huolestui niin paljon, että perui tapaamisen ystävänsä kanssa ja jäi kotiin hoivaamaan minua. Mies kysyi, että onko minulla aina tällaiset oireet ja kun kerroin, että on, niin mies huolestui vielä enemmän ja pyysi minua menemään lääkäriin ensi kerralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän