Miten kerrotte miehelle menkoista vai jätättekö kertomatta?
Meillä tuore parisuhde ja yhteenmuutto, minkä takia mietin kerronko miehelle menkoista ja miten?
Miten teillä on käyty menkkakeskustelu?
Kommentit (129)
Sanon, että on "öljynvaihto" menossa
Vierailija kirjoitti:
Tuore parisuhde ja yhteenmuutto. Ymmärrykseni loppui tuohon.
Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.
Älä hyvä lapsi leiki avoliittoa, jos et tuollaisista asioista pysty puhumaan!
No mutta onhan tällä palstalla ollut niitäkin, jotka ei voi käydä paskalla, jos mies on kotona.
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että minulla on kuukautiset ja saa panna, jos haluaa, mutta ei ole pakko.
Puhutteko te, aikuiset naiset, oikeasti menkoista?
Puhun. Miksei? Voin kyllä puhua kuukautisistakin tai vaikka menstruaatiosta, mutta niissä on sama terveystietotuntimainen vivahde kuin siittimessä ja vaginassa, joten arjessa tulee herkemmin käytettyä lyhyempää ja rennompaa lempinimeä.
En ole koskaan asiaa piilotellut tai häpeillyt. Puhun varsin avoimesti, en erityisemmin korosta asiaa. Tajuaa kyllä muutenkin, kun endon takia on 1-2 vko ennen menkkoja jo kipuja ja itse menkat sellaiset, ettei istumaankaan pysty pyörtymättä. Mutta mieheni onkin aikuinen ihminen onneksi, joka suhtautuu myös huumorilla ja tuo lääkettä, vettä, suklaata kun pyydän.
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miten menkat olisivat herkkä asia. Yhtä neutraali ja luonnollinen asia kuin syöminen ja kakkaaminen. Itse koen, että (tyhmällä) huumorilla suhtautuminen helpottaa sitä kipua ja alakuloisuutta, mikä itselläni menkkoihin kuuluu:
Käytän kuukuppia ja ekat kaksi päivää tavaraa tulee paljon, joten sanon miehelleni reippaasti että "maljani on (jälleen) ylitsevuotavainen". Anteeksi jos tämä loukkaa jotakuta.
Lisäksi saatan vitsailla, että nyt ei kannata meikäläisen aivastaa kun muuten saavat seinätkin uudet maalipinnat.
Hyvä jos voit vitsailla, mutta minä en voi enkä halua vitsailla ruumiinosilla ja eritteillä. Ei tarvitse pyytää anteeksi, et loukannut. En mielelläni puhu asiasta, mutta vastasin miehen kysymyksiin kun huomasin kuinka huolissaan mies oli. Luotan mieheen ja miehen suhtautuminen on ollut normaalia. Olen joutunut häpeämään menkkoja niin paljon enkä halua kokea samaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Esitin modernin tanssin keinoin kuukautiskramppeja ja tein vielä tilataideteoksen jossa roikkui tamponi.
Voisitko tehdä opetusvideon aiheesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi ymmärtää, miten menkat olisivat herkkä asia. Yhtä neutraali ja luonnollinen asia kuin syöminen ja kakkaaminen. Itse koen, että (tyhmällä) huumorilla suhtautuminen helpottaa sitä kipua ja alakuloisuutta, mikä itselläni menkkoihin kuuluu:
Käytän kuukuppia ja ekat kaksi päivää tavaraa tulee paljon, joten sanon miehelleni reippaasti että "maljani on (jälleen) ylitsevuotavainen". Anteeksi jos tämä loukkaa jotakuta.
Lisäksi saatan vitsailla, että nyt ei kannata meikäläisen aivastaa kun muuten saavat seinätkin uudet maalipinnat.
Hyvä jos voit vitsailla, mutta minä en voi enkä halua vitsailla ruumiinosilla ja eritteillä. Ei tarvitse pyytää anteeksi, et loukannut. En mielelläni puhu asiasta, mutta vastasin miehen kysymyksiin kun huomasin kuinka huolissaan mies oli. Luotan mieheen ja miehen suhtautuminen on ollut normaalia. Olen joutunut häpeämään menkkoja niin paljon enkä halua kokea samaa uudestaan.
Toki voisit halutessasi ottaa tämän mahdollisuutena otaksua hieman rennomman suhtautumisen menkkoihisi, koska häpeästäkin voi oppia vähitellen pois, mutta suit yourself...
No laita vaikka viesti jos et voi sanoa ääneen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuore parisuhde ja yhteenmuutto. Ymmärrykseni loppui tuohon.
Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.
Älä hyvä lapsi leiki avoliittoa, jos et tuollaisista asioista pysty puhumaan!
No mutta onhan tällä palstalla ollut niitäkin, jotka ei voi käydä paskalla, jos mies on kotona.
Jokainen yksilö hoitakoon ulostamiset itse. Ei niistä tarvitse erikseen ilmoittaa. Suosittelen aplle edelleen rentoa suhtautumista ja kuukuppia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voisit halutessasi ottaa tämän mahdollisuutena otaksua hieman rennomman suhtautumisen menkkoihisi, koska häpeästäkin voi oppia vähitellen pois, mutta suit yourself...
Jos tarkoitat rentoudella huutelua ja menkkojen mainostamista, niin en halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitat rentoudella huutelua ja menkkojen mainostamista, niin en halua.
Asia selvä. Mikäs tämän keskustelun pointti sitten mahtaa olla?
No voi morijens.. Huh huhh ja vielä kerran huhhuh
"Menkat alko"
"Saako siis tulla taas sisään?"
"Joo"
"Kiva" :)
Ollaan oltu sen verran yhdessä että mies suunnilleen tietää milloin mulla on menkat. Joskus jos ovat myöhässä niin saattaa ihmetellä että "eikö sun menkat olekaan alkaneet vielä?"
Joskus pyydän miestä tuomaan tamponeja kaupasta tai totean että ikävät kivut, mies suhtautuu ihan normaalisti.
Ei tarvi kertoa kun huomaa kyllä pms oireista
Sanon vain että menkat alkoivat. Mies ei suostu seksiin menkkojen aikana, joten pakko kertoa. Ja joo, todella lapsellista käytöstä häneltä, on kuitenkin aikuinen lähes nelikymppinen mies. En ole ikinä ennen tavannut miestä, joka ei suostu seksiin menkkojen aikaan. Tosi kiva kuiva kausi joka neljäs viikko.
Näytän sitä VRn vessakuvaa ja osoitan housujani
Sanon jos aletaan seksia harrastamaan, etta nyt on hyva laittaa pyyhe alle, kun on menkat, ettei lakanat sotkeudu.
Mutta tietaa se muutenkin kun mulla on menkat, nakee kuukautissuojat roskiksessa ja nakeehan tuo pillerilaatastakin etta koska ne on taas tulossa.
En ole tainnutkaan edes ajatella, että jotkut (aikuiset siis) voivat kokea menkat näin häpeällisenä kuin jotkut täällä. Itse sanon vaikka tapailusäädöllekin, että sori nyt on menkat, mikäli hän siis vihjaa tai lähentelee selvästi seksiä haaveissaan. Mutta en niitä mitenkään erikseen mainosta. Mielestäni vähän samantyyppinen tilanteen ilmaiseminen, kuin että sanoisin ruokaa halutessani, että on nälkä, mennäänkö syömään. Niin se vaan nyt on, että joskus on menkat tai on nälkä tai sori nilkkani nyrjähti eilen niin en pääsekään lenkille tänään. Elämää.
Ymmärrän että ujoutta löytyy kaikilla joissain asioissa, mutta yllätti kuinka yleistä menkoista mainitsemisenkin häpeily on. Ei niistä eritteistä tarvitse erikseen puhua, en minäkään sitä ilmoita jos on p*skahätä. Tämähän on kuitenkin jo ihan käytöstapaperiaate.
Mä käytän signaaliliputusta. Tiedän, olen vanhanaikainen.
Totta puhuen, mies on aikuinen. Kyllä se tietää, että naisilla on kuukautiset.