Miten kerrotte miehelle menkoista vai jätättekö kertomatta?
Meillä tuore parisuhde ja yhteenmuutto, minkä takia mietin kerronko miehelle menkoista ja miten?
Miten teillä on käyty menkkakeskustelu?
Kommentit (129)
Onhan tämä ketju yksi pelkkä vitsikollaasi, eikä kukaan oikeasti enää yhteen muuttaessa joudu miettimään miten kertois? Onhan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mies leipoi mulle kerran menkkakakun, kun olin ollut niin kovasti kipeänä. Päällä oli valtavasti kermavaahtoa ja keskellä punainen kirsikka:D
Kiva idea noin muuten, mutta meille tulisi ero. Mies tietää, ettei näistä asioista pilailla.
Se ei kylläkään ollut pilaa, vaan todella helpottava hetki meille molemmille, kun en kuollutkaan kipuihini (jotka olivat kamalia). Sen jälkeen hän leipoi mulle kakun ja se oli niin valtavan ihanasti tehty. <3
Kiva idea ja olen iloinen, että selvisit kivuista. Jokainen ilmaisee rakkautta eri tavalla.
Ihan kuten muistakin aiheista, kerron yleensä että kohta pitäisi menkat alkaa tai jos ne ovat jo alkaneet. Mies ei halua silloin sekstailla (minulle kävisi enemmän kuin mielellään!), joten senkin vuoksi sanon mieluummin vaikka pari päivää aikaisemmin, jotta vielä kerkeäisi.
Tuntuisi hölmöltä "salailla" tai hyssytellä läheisimmän ihmisen kanssa tällaisista asioista, kun hän nyt on se ihminen joka intiimipaikkojeni kanssa muutenkin on eniten tekemisissä itseäni lukuunottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tokaisen miehelle, että jaa, menkat näköjään alkoi. Joskus ennen menkkojen alkua on myös tosi pahoja kipuja, jolloin tulee valiteltua miehelle, että sieltä se helvetti on taas tuloillaan. Mielestäni olisi outoa jotenkin piilotella kuukautisia, ne ovat kuitenkin normaali osa naisen elämää ja kun yhdessä asutaan, niin minun arkinen elämäni limittyy miehen arkeen.
Suhtaudun asiaan eri tavalla enkä haluaisi puhua niistä ellei ole aivan pakko. Viikonloppuna makasin naama vitivalkoisena vuoteessa ja mies aika nopeasti käsitti tilanteen ja hoivasi.
Mun mies oli jo aikuinen ja sen verran täysillä käyvä, kun muutettiin yhteen, että ei mun tarvinnut sille alkaa pitämään mitään luentoa naisen anatomiasta ja kuukautisista.
Mikä ihmeen menkkakeskustelu? Miksi niistä pitäisi erityisesti keskustella? Luulen että miehesi tietää että sulla on menkat aina silloin tällöin, tuskin hänen tarvitsee erityisesti muuta asiasta tietää. Toki jos meinaatte harrastaa seksiä, niin hyvä on asiasta mainita mutta muuten en näe aihetta syvemmälle keskustelulle.
Siis täh? Onhan ne miehet toopeja mutta kai ne nyt sen verran tietävät että naisille tulee "se aika kuukaudesta" ja thats it. Jos jotkut tosissaan aikovat ruveta tekee puolukkasurvosta niin sitten voi asiasta mainita että "juu tuu vaa ja tuo musta pyyhe alle" mutta eiköhä useimmat ole että no thankjuu.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä ketju yksi pelkkä vitsikollaasi, eikä kukaan oikeasti enää yhteen muuttaessa joudu miettimään miten kertois? Onhan?
En pidä siitä, että ajattelet toisen asiaa vitsinä. Jokainen suhtautuu menkkoihin eri tavalla ja en todellakaan vitsaile, että aihe on arka.
Tuore parisuhde ja yhteenmuutto. Ymmärrykseni loppui tuohon.
Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.
Älä hyvä lapsi leiki avoliittoa, jos et tuollaisista asioista pysty puhumaan!
Vierailija kirjoitti:
"Seuraavat 4 päivää on sitten vain suikkareita ja peppuseksiä tarjolla."
Ja ps. Tää on ihan oikeasti meillä näin. Ihana parisuhde ja ihana mies ja parasta seksiä ikinä.
Aina ei toki tule kumpaakaan, mutta näillä termeillä mennään :D Seksi on iloinen asia.
4 päivää...
Voi kun pääsisikin noin helpolla. Normaalisti n. 7 päivää, paitsi viimeksi kesti 11 päivää. Noh, vaihdevuodet ne taitaa jo kolkutella, kun alkaa näitä häiriöitä tulemaan, olenhan jo 45v.
Onneksi ei ole ketään miesrukkaa kuvioissa, joka joutuisi kestämään näitä pitkiä ja nykyisin outoja menkkoja. Ei nimittäin seksiä heru multa näiden aikaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan kokenut tarpeelliseksi erikseen kertoa miehelle kuukautisistani, paitsi jos on ehdottanut seksiä tai uimareissua menkkojen aikana. Mieheni ei myöskään raportoi minulle ruumiintoiminnoistaan tai eritteistään ellei siihen ole jokin erityinen syy.
No minun vuotoni oli sitä luokkaa, että parin yösiteen lisäksi piti laittaa pyyhe lakanan suojaksi. Enpä todellakaan olisi alkanut seurustella miehen kanssa, jonka seurassa sitä olisi pitänyt hävetä tai piilotella.
Kyllä tosi mies pnee säällä kuin säällä jne 😅😘 meillä sanon että tulee sitte puolukkahilloa 🤣 luonnonmukaset liukkarit 👌
Siis et tietenkään kerro! Yksikään parisuhde ei ole selvinnyt menkoista kertomisesta! Nehän ovat melkein yhtä paha asia kuin pierut! Ei miehen pää kestä naisen fyysistä olemassa oloa, ei ei ei! JSS!
Mies huomaa siitä, kun alan maalaamaan kananmunia kuukautisverellä.
Ex-vaimo kertoi yleensä niin, että kun viikkojen hiljaiselon jälkeen ajattelin että ehkäpä viimeinkin saisi seksiä, ja aloin vihjailla ja lähentyä, niin tämä veti viltin tiukasti ympärilleen ja sanoi:”ei nyt, mulla on menkat”.niiden päättymisestä ei koskaan tullut ilmoitusta, eikä alkamisesta ennakkkotietoa. Kovin usein sattui just pahimman panetuksen kanssa samaan aikaan.
Yleensä totean vaan "menkat alkoi". Viimeistään alkaessaan antamaan kielihoitoa huomaa mikä aika kuukaudesta jos en ole erikseen sanonut. Tosin jo siitä saattaa epäilys herätä, että ennen petipuuhia taittelen pyyhkeen alle.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tottakai olen alusta alkaen (seurustelimme nelisen vuotta ennen yhteenmuuttoa) kertonut, että on pms-oireita ja menkat alkamassa ja nyt vuotaa niin, että on hankala olla jne.
Ei sinun tarvitse elää parisuhteessamme kolmantena pyöränä, mutta toivottavasti ymmärrät "järkevänä aikuisena", että ihmiset suhtautuvat asioihin eri tavalla. Aihe on minulle vaikea ja häpeällinen, koska minua on moitittu nuoresta asti. Kaikki eivät huuda tai töksäyttele asioita kumppanille. En ole lapsi enkä leiki avoliittoa mieheni kanssa.
Mä työnnän verisen tamponin mieheni sieraimeen. Tykkää kun hassuttelen sillä ja menkoillani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse elää parisuhteessamme kolmantena pyöränä, mutta toivottavasti ymmärrät "järkevänä aikuisena", että ihmiset suhtautuvat asioihin eri tavalla. Aihe on minulle vaikea ja häpeällinen, koska minua on moitittu nuoresta asti. Kaikki eivät huuda tai töksäyttele asioita kumppanille. En ole lapsi enkä leiki avoliittoa mieheni kanssa.
Ei ole mitään hävettävää menkoissa. Sinulla on nyt joku klikki päässä tämän asian suhteen. Luultavasti miehesi ei suhtaudu millään tavalla menkkoihin. Jotkut tykkää seksistä silloinkin ja jotkut ei, muuta merkitystä menkoilla suhteessa ei ole. Ne tulee ja menee eikä se ole hävettävää.
Yleensä tokaisen miehelle, että jaa, menkat näköjään alkoi. Joskus ennen menkkojen alkua on myös tosi pahoja kipuja, jolloin tulee valiteltua miehelle, että sieltä se helvetti on taas tuloillaan. Mielestäni olisi outoa jotenkin piilotella kuukautisia, ne ovat kuitenkin normaali osa naisen elämää ja kun yhdessä asutaan, niin minun arkinen elämäni limittyy miehen arkeen.