Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”

Vierailija
19.11.2019 |

Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006313592.html

Kommentit (754)

Vierailija
501/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kasvurauha" on hyvä sana. Tämä on tietysti jo paljon laajempi ongelma mutta minusta tuntui ylipäänsä kasvaessa että seksiltä ja kaksimielisyydeltä ei saanut mitään rauhaa. Teininä luulin että minun kuuluu jo haluta seksiä ja yritin tavallaan väkisin etsiä sitä halun tunnetta itsestäni vaikka se todellisuudessa heräsi vasta hieman myöhemmin

Sitä tosiaan teininä meni asioiden edelle kun kuvitteli, että sitä kuuluisi jo olla jotenkin "aikuisempi" kun ei saanut rauhassa kehittyä omaan tahtiinsa. Pitkään kuvittelin että seurustelu/parisuhde on pääasiassa seksiä (tai siis että se on se tärkein osa) ja kaikki muu toisarvoista vaikka itse olisin halunnut enemmän sitä kaikkea muuta yhdessäoloa. Sitä vaan kuvitteli, että tätä se parisuhde nyt on ja jos sellaisessa haluan olla niin sitten pannaan eikä oikeastaan tehdä mitään muuta. Muutenkin sitä silloin kuvitteli aikuisten maailman olevan paljon seksuaalisempi paikka kuin mitä se todellisuudessa on. Ainakin siis omassa elämässäni sillä rintamalla on tätä nykyä hyvinkin rauhallista ja hyvä niin.

Vierailija
502/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutama palstamies on näköjään tosissaan vetänyt herneen nenään siitä ajatuksesta, ettei tåssä ajassa olekaan enää sopivaa ahdistella alaikäisiä. Yrittäkää nyt vaan elää sen faktan kanssa.

Suurin osa miehistä on onneksi tyytyväinen siihen, että naisiakin kohdellaan ihmisinä.

Sellaiset huterat olkiukot sieltä. Ikään kuin joskus olisi ollut hyväksyttävää ahdistella alaikäisiä - tai naisia ei olisi kohdeltu ihmisinä. Voi hyvää päivää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa. Tämä femi_nismillä aivonsa sulattanut lauma - aivan oikein - tuomitsee negatiivisen leimaamisen ja yleistämisen esimerkiksi maahannmuuttajia koskien, mutta heille ei tuota pienintäkään vaikeutta sortua täsmälleen samaan miehiä kohtaan. Yksittäistapauksien perusteella syyllistetään suut vaahdossa koko ihmisryhmä; miessukupuoli. 

Eli miten meni niin kuin omasta mielestä? Suvaitsemattomuutta vastustetaan ja tasa-arvoa ajetaan, niinkös oli?

Koko ketjun ajan on korostettu sitä, että kaikki miehet eivät ahdistele, mutta näköjään haluat jättää sen huomaamatta.

Jos yleistyksiä haluat nähdä, niin lue ulilautaa. Naisia kohtaan jyllää siellä sellainen primitiivinen raivo, jota on aika mahdotonta selitellä mitenkään järjellisesti.

Jaa sellaistako siellä. No sehän on sitten feminismin peilikuva. Huutoon vastaava metsä. Harmillista vain, että tämä eräs porukka saa uikuttaa ja oksentaa järjetöntä miesvihaansa täysin legitiimisti, oikein "tieteen" tasolla.

Melko 

Vierailija
504/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama palstamies on näköjään tosissaan vetänyt herneen nenään siitä ajatuksesta, ettei tåssä ajassa olekaan enää sopivaa ahdistella alaikäisiä. Yrittäkää nyt vaan elää sen faktan kanssa.

Suurin osa miehistä on onneksi tyytyväinen siihen, että naisiakin kohdellaan ihmisinä.

Sellaiset huterat olkiukot sieltä. Ikään kuin joskus olisi ollut hyväksyttävää ahdistella alaikäisiä - tai naisia ei olisi kohdeltu ihmisinä. Voi hyvää päivää :D

Suurimman osan ihmiskunnan historiasta naisia ei ole kohdeltu ihmisinä, vaan objekteina. Siinä sinulle olkiukkoa.

Vierailija
505/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hupaisaa. Tämä femi_nismillä aivonsa sulattanut lauma - aivan oikein - tuomitsee negatiivisen leimaamisen ja yleistämisen esimerkiksi maahannmuuttajia koskien, mutta heille ei tuota pienintäkään vaikeutta sortua täsmälleen samaan miehiä kohtaan. Yksittäistapauksien perusteella syyllistetään suut vaahdossa koko ihmisryhmä; miessukupuoli. 

Eli miten meni niin kuin omasta mielestä? Suvaitsemattomuutta vastustetaan ja tasa-arvoa ajetaan, niinkös oli?

Koko ketjun ajan on korostettu sitä, että kaikki miehet eivät ahdistele, mutta näköjään haluat jättää sen huomaamatta.

Jos yleistyksiä haluat nähdä, niin lue ulilautaa. Naisia kohtaan jyllää siellä sellainen primitiivinen raivo, jota on aika mahdotonta selitellä mitenkään järjellisesti.

Jaa sellaistako siellä. No sehän on sitten feminismin peilikuva. Huutoon vastaava metsä. Harmillista vain, että tämä eräs porukka saa uikuttaa ja oksentaa järjetöntä miesvihaansa täysin legitiimisti, oikein "tieteen" tasolla.

Melko 

Kannattaa ehkä tutustua feminismiin hieman tarkemmin (ja ihan juurikin niihin tieteellisiin tutkimuksiin, käsite- ja diskurssianalyyseihin, ei mihinkään netistä ties mistä luettuun "faktatietoon" feminismistä), ennen kuin alkaa ihan tällaisia älyttömyyksiä huudella.

Vierailija
506/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli perhetuttu, joiden mökillä me oltiin.

Mä olin varmaan 9-vuotias, täysi lapsi sekä mieleltä että vartaloltani.

Oltiin uimassa ja kun istuin laiturilla ja märkä uikkari tuntui ikävältä, niin laskin olkaimet alas.

"Et sä voi olla noin, sulla näkyy tissit", sanoi se vieras mies silmäillen mua." Nolostuin ja tuli tosi paha olla.

Sit mulla oli joku rihkamasormus sormessa. Se putosi järveen.

Kun sanoin äidille että se putosi, niin taas se äijä oli vieressä. "Mites sä nyt sormuksesi hävitit, mitäs se kaveri nyt sanoo?"

Se oli jotenkin tosi ällö ukko. En tietenkään osannut mitenkään puolustautua, tuli vaan inhottava olo.

Se kyttäsi mua jotenkin oudosti ja väärällä tavalla, ja suhtautui muhun epäasiallisesti.

Niillä ei ollut lapsia, emmekä onneksi olleet paljon tekemisissä.

Esimerkki tapauksesta jossa mitään ei oikeasti tapahtunut mutta nainen omassa päässään rakennellut tikusta asiaa. Suurin osa on juuri tuollaisia.

Se, että seksualisoi 9-vuotiasta lasta, lapsen kehoa, on sinusta "tikusta asiaa"? Voitko oikeasti olla noin empatiakyvytön?

Vierailija
507/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli inhottavaa kasvaa kodissa, jossa perheen sisäiset vitsit olivat seksuaalisia ja minua sitten pidettiin tosikkona, kun en niille vitseille nauranut.

Suihkussa tai vessassa ei saanut käydä rauhassa , vaan sinne tultiin tirkistelemään, arvostelemaan kroppaani ja koskettelemaan. Toisinaan saatettiin jopa suudella väkisin. Ja, vaikka kuinka lukitsi oven (suihkussa ei lukkoa ollut, mutta vessassa oli), niin sitten saatettiin avaimella/ veitsellä tiirikoida lukko auki.

Öisin omassa huoneessakaan ei aina saanut olla rauhassa, vaan samaan sänkyyn saatettiin änkeä nukkumaan ja työntää kädet vaatteiden alle yms. Ja, jos esteli niin sitten asioita tehtiin väkisin, joten kivuttomammin selvisi kun antoi vain asioiden tapahtua.

Ja tietokoneelta esiteltiin aikuisviihdettä ns. opetusmielessä, että mitä sitten haluttiin kokeilla käytännössä.

Toisinaan se oma perhe on kieltämättä pahin.

Todellakin toisiaan toivon, että voisin vain nollata pään ja unohtaa nuo kaikki asiat. Ei ole mitenkään miellyttävää nyt aikuisena kun jonkun rakkaan ihmisen kanssa haluaisi olla seksuaalisesti aktiivinen, niin saan lähinnä paniikki- ja itkukohtauksia ja öisin näen painajaisia. Parempi varmaan pidättäytyä kaikesta sellaisesta kanssakäymisestä nyt loppuelämäksi.

Vierailija
508/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, koska tärkeintähän tähän teemaan liittyen on, että yksikään mies ei joutuisi kokemaan ikävää oloa eikä sitä, että jokin "särähtää heidän korvaan"! Varjelkoon!

Ei tärkeintä, mutta oleellista paremman keskustelun takia. Syyttömien syyttämisellä harvemmin saadaa aikaan rakentavaa keskustelua. 

Menneitä tekoja ei voi kukaan muuttaa, mutta tulevan osalta jokainen voi huolehtia omasta käytöksestään sekä vaihtelevasti vaikuttaa muiden ihmisten käytökseen.

Se on jännä että sitä "parempaa kielenkäyttöä/käytöstä" vaativat aina valkoiset miehet (joskus valkoiset naiset).

Kun kyse on häiriintyneistä yksilöistä, mutta myös kulttuurisista rakenteista, jotka sallivat naisten objektivoimisen ja pikkutyttöjen seksualis.oimisen miesten taholta, niin on aivan paikallaan käyttää termiä "miehet". Koska kulttuuri sallii tämän nimenomaan kaikille miehille, vaikka suurin osa miehistä ei käytä sitä hyväkseen ainakaan niin räikeästi kuin tässä ketjussa on kuvattu.

Jos sinä et ole ahdistel ija/r.aiskaaja, niin mikään tässä ketjussa ei koske sinua ja sinun on turha tulla tänne ahdistumaan siitä. Minä olen valkoinen nainen ja luen paljon jenkkitutkijoiden ja toimittajien esseitä rasismista. Niissä usein käytetään termiä "valkoiset naiset" ja ei mitenkään hyvässä merkityksessä. Ja arvaa mitä? Minulle ei todellakaan ole tullut mieleen käydä itkemään, että "ei kaikki valkoiset naiset/en minä/särähtää niiiin korvaan" jne. Vaan olen hiljaa ja kuuntelen, ja olen alkanut miettiä, miten olen saattanut TUKEA rasistisia valtarakenteita, vaikka en ole avoimesti rasisti.

Olet selvästi käynyt jonkun intersektionaalisen feminismin peruskurssin ja kovin innoissasi siitä, kun nyt näet näitä "rakenteita" kaikkialla. Kiitos, voit poistua.

Kulttuuri olemme me kaikki, myös ne naiset ja heidän on itse päätettävä miten antavat itseään ja lapsiaan kohdella. Hyvä, että ajat ovat muuttumassa ja näitä mätäpaiseita puhkotaan, mutta tuo hurmoksellinen valtarakenteista sössöttäminen ei tässä auta.

Kerro toki miten yksittäinen uhri voi "päättää miten antaa itseään kohdella", jos vastassa ovat syyllinen ja valtarakenteet, jotka tukevat enemmän syyllistä? Sitähän mm oikeuslaitos on Suomessa, ja kommenttisi taas pelkkää uhrien syyllistämistä, mikä sekin kumpuaa kulttuurin valtarakenteista.

Mutta kyllä, yritetään ehdottomasti vaikuttaa niihin valtarakenteisiin. Muistahan sinäkin tukea Suostumus-aloitetta.

- eri

Tämä "valtarakenne"-sana näyttää nyt olevan muotia. Ja selvästi sillä yritetään hämätä koko tämän keskustelun alkuperää. Ymmärrän ja me kaikki ymmärrämme mitä sillä tarkoitetaan, mutta nyt puhutaan Tainasta ja hänen kohtalotovereistaan. En tarkoita kauhu-tarinoita  ja niilllä hekumointia. Itsekin olen hyväksikäytetty 60-luvulla syntynyt ja itkettää miten paljon meitä on. Puhukaamme siitä miten ehkäistä tätä konkreettisesti.

Vierailija
509/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisenkohan nuoruuden ne pervot isät ovat eläneet? Miksi tollanen sairas oman lapsen kiusaaminen ja vahingoittaminen on heistä tuntunut oikeutetulta ja normaalilta? Onko heille tehty samaa? Ja sanoin näiden paskiaisten vaimot, eli insestin uhrien äidit, miten heidän psyykensä on rakentunut sellaiseksi, ettei ole ollut keinoja pysäyttää kamalia tilanteita? Luultavasti ongelma on SYVÄLLÄ YHTEISKUNTAMME KULTTUURIHISTORIASSA. On hyvä että asioista puhutaan nyt ja ylisukupolviset traumat saadaan ehkä pysäytettyä vähitellen. Kaunis sana #kasvurauha!

Vierailija
510/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihmeellistä, että miten tästä keskustelusta saa mielikuvan miesten vihaamisesta? Ihmiset jakavat kipeitä kokemuksiaan, joiden tekijöinä valitettavan usein on ollut mies. Ehkä mielikuva syntyy siitä. Yhtälailla tähän ketjuun voivat kirjoittaa pojat ja miehet, jotka ovat kokeneet seksuaalista ahdistelua. Seksuaalinen ahdistelu on niin naisten kuin miestenkin asia. On kaikkien etu, että asioista puhutaan ja vääryydet tuodaan esiin, on tekijänä mies tai nainen.

Kannattaa katsoa tämä video, jonka joku aiemmin jo linkkasi:

Kaikki, joista tämä keskustelu on vain miesten vihaamista, niin katsokaa tuo video. Siinä miesvloggaaja tekeytyy 13- vuotiaaksi tytöksi, joka hakee seuraa omanikäistä seuraa. Lähes kaikki hänen saamansa vastaukset (noin 200 kpl) olivat aikuisilta miehiltä. ”Tyttö” saa peniksen kuvia, hänelle tarjotaan ja alkoholia rahaa vastaan jne. Videon tekijä on ilmoittanut kaikki epäasialliset yhteydenottajat poliisille. Vloggaaja on aivan pöyristynyt saamistaan viesteistä, samoin olen itsekin katsojana. Järkyttynyt!

Arvostan suuresti kyseisen videon tekijää, sillä hän toi näkyville juuri tässä ketjussa monien kokeman kokeman ja kuvaileman ahdistelun.

Vierailija
511/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus sovinistin logiikkaa:

- ei miehet ahdistele!

- kyllä naisetkin ahdistelee!

.

.

.

.

NaisetKIN.

Vierailija
512/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

TässäKIN ketjussa, ja myös esim. Metoo-keskusteluissa on aina miehiä, jotka eivät kestä sitä, että naiset tuovat kokemuksensa päivänvaloon. Kokemuksia on laidasta laitaan, ja tässäkin ketjussa on kerrottu aivan kamalia, traumaattisia asioita.

Mitä luulette, mistä tällainen denialismi johtuu? Mitä he saavat siitä, että vähättelevät ja kieltävät naisten kokemukset - vaikka tietävät vallan hyvin, että tällaista tapahtuu ja että netistä saa lukea vain mikroskooppisen pintaraapaisun verran tapauksien todellisesta määrästä?

Esim. tyttöjä ja poikia koulukiusataan. Mitä ihmettä minä saisin siitä naisena, että kieltäisin suurin elkein faktan, että poikia kiusataan? Ei, minä olisin pahoillani siitä että LAPSIA=IHMISIÄ kiusataan, ja että he eivät voi hyvin ja että kukaan näkee oikeudekseen tehdä niin heille. En sättisi niitä, jotka kertovat kokemuksistaan, vaan haluaisin että kiusaajat joutuvat tilille ja päivänvaloon.

Vierailija
513/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisenkohan nuoruuden ne pervot isät ovat eläneet? Miksi tollanen sairas oman lapsen kiusaaminen ja vahingoittaminen on heistä tuntunut oikeutetulta ja normaalilta? Onko heille tehty samaa? Ja sanoin näiden paskiaisten vaimot, eli insestin uhrien äidit, miten heidän psyykensä on rakentunut sellaiseksi, ettei ole ollut keinoja pysäyttää kamalia tilanteita? Luultavasti ongelma on SYVÄLLÄ YHTEISKUNTAMME KULTTUURIHISTORIASSA. On hyvä että asioista puhutaan nyt ja ylisukupolviset traumat saadaan ehkä pysäytettyä vähitellen. Kaunis sana #kasvurauha!

Kokemukseni mukaan tällaisilla isillä omassa lapsuuden perheessä vanhemmilla esim. hyvin jyrkkiä mielipiteitä, koskemattomuuden rajojen häpäisyä, yliseksuaalista puhetta, toisen sisaruksen suosimista toisen yli,...

Vierailija
514/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä tämä  ilmiö että veljet kopeloi siskojaan, vaikka tissit kiinnostaisikin  niin herranjumala oma sisko ! Eipä tytöt puristeli veljiään pileistä ja  läpsi pepulle....

Vierailija
515/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suihkussa tai vessassa ei saanut käydä rauhassa , vaan sinne tultiin tirkistelemään, arvostelemaan kroppaani ja koskettelemaan. Toisinaan saatettiin jopa suudella väkisin. Ja, vaikka kuinka lukitsi oven (suihkussa ei lukkoa ollut, mutta vessassa oli), niin sitten saatettiin avaimella/ veitsellä tiirikoida lukko auki.

Öisin omassa huoneessakaan ei aina saanut olla rauhassa, vaan samaan sänkyyn saatettiin änkeä nukkumaan ja työntää kädet vaatteiden alle yms. Ja, jos esteli niin sitten asioita tehtiin väkisin, joten kivuttomammin selvisi kun antoi vain asioiden tapahtua."

Tuntuu olevan kuin yhteinen nimittäjä lapsille joilla ei ollut kasvurauhaa kotonaan tuo seikka,

että jostain syystä suihkun ja vessan lukko ei ollut tai se oli yllättäen rikki eikä koskaan korjattu.

Ettei edes siellä lapsi saanut asioida rauhassa ja rentona. Yksityisyyttä ei sallittu vaan  oppi siihen että kellä tahansa koska tahansa oli lupa kajota omaan kehoon joko sanallisesti tai ihan konkreettisesti koskemalla tai tulemalla pällistelemään ahdistavalla ja painostavalla tavalla sopimattomasti.

Vierailija
516/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suihkussa tai vessassa ei saanut käydä rauhassa , vaan sinne tultiin tirkistelemään, arvostelemaan kroppaani ja koskettelemaan. Toisinaan saatettiin jopa suudella väkisin. Ja, vaikka kuinka lukitsi oven (suihkussa ei lukkoa ollut, mutta vessassa oli), niin sitten saatettiin avaimella/ veitsellä tiirikoida lukko auki.

Öisin omassa huoneessakaan ei aina saanut olla rauhassa, vaan samaan sänkyyn saatettiin änkeä nukkumaan ja työntää kädet vaatteiden alle yms. Ja, jos esteli niin sitten asioita tehtiin väkisin, joten kivuttomammin selvisi kun antoi vain asioiden tapahtua."

Tuntuu olevan kuin yhteinen nimittäjä lapsille joilla ei ollut kasvurauhaa kotonaan tuo seikka,

että jostain syystä suihkun ja vessan lukko ei ollut tai se oli yllättäen rikki eikä koskaan korjattu.

Ettei edes siellä lapsi saanut asioida rauhassa ja rentona. Yksityisyyttä ei sallittu vaan  oppi siihen että kellä tahansa koska tahansa oli lupa kajota omaan kehoon joko sanallisesti tai ihan konkreettisesti koskemalla tai tulemalla pällistelemään ahdistavalla ja painostavalla tavalla sopimattomasti.

Veit sanat suustani. Silloin 80-90-luvuilla se tuntui olevan muutenkin "normaalia", koska äitini katseli sitä vierestä ja puolusti toimintaa isäni "huumorina". Nyt hän väittää, ettei sitä ole tapahtunut ja että minäkin olen muka sanonut, ettei sitä ole tapahtunut (valehtelee ja yrittää manipuloida). Ymmärtää siis nykyään itsekin, ettei se "normaalia" ollut. Silti haluaisi asettaa lapsenlapsensa samaan tilanteeseen.

Vierailija
517/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan iso osa tästä kaikest kumpuaa ikuisuuksia jatkuneesta puhumattomuuden kierteestä. Sisarukset alkaa yhtäkkiä naisistua ja miehistyä eikä asiasta perheessä osata puhua muulla tavoin kuin naljaillen ja lopulta kiusaten ja ahdistellen. Toivottavasti nykyään nää asiat ei oo enää tabuja, vaan osataan luontevammin suhtautua.

Vierailija
518/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo "kasvurauha" on hyvä sana. Tämä on tietysti jo paljon laajempi ongelma mutta minusta tuntui ylipäänsä kasvaessa että seksiltä ja kaksimielisyydeltä ei saanut mitään rauhaa. Teininä luulin että minun kuuluu jo haluta seksiä ja yritin tavallaan väkisin etsiä sitä halun tunnetta itsestäni vaikka se todellisuudessa heräsi vasta hieman myöhemmin

Juuri näin. Asuin kahdestaan äitini kanssa eikä meillä mitään ukonkutaleita onnekseni näkynyt, mutta sukulaismiehet ovat kyllä kortensa kekoon kantaneet... Äidin puolen sukulaisia oli välillä yökylässä ja illanviettoon kuului alkoholia, ja silloin kyllä oli pettymys kuunnella näitä kaksimielisiä juttuja, toki näin aikuisena ajatellen varmaan ihan tavallista (?) aikuisten hauskanpitoa läpänheittoa, mutta en minä halunnut kuunnella äitini suusta mitään kaksimielisiä vitsejä. En väitä että olen näistä traumatisoitunut, otan vain kantaa tuohon, että lapsen ei tarvitsisi joutua tällaisia juttuja todistamaan pienemmässäkään mittakaavassa.

Vierailija
519/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TässäKIN ketjussa, ja myös esim. Metoo-keskusteluissa on aina miehiä, jotka eivät kestä sitä, että naiset tuovat kokemuksensa päivänvaloon. Kokemuksia on laidasta laitaan, ja tässäkin ketjussa on kerrottu aivan kamalia, traumaattisia asioita.

Ei haittaa kokemusten kertominen. Haittaa se seuraava viesti, minkä perusajatus on, että  miehet ovat ahdistelevia sikoja. 

En kykene kuvittelemaan, että kommentoisin omaa tytärtä kuten ketjussa on kerrottu joidenkin isien tyttäriään kommentoivan. Samoin en kykene kuvittelemaan sivuuttavani tyttären kertomaa, että veljensä häntä kohtelisi kuten ketjussa kerrottu joidenkin veljien siskojaan kohdelleen. 

Vierailija
520/754 |
21.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmasi tuntuu olevan nyt se, että emme syytäkään maa.hanmuuttajia seksuaalisesta häirinnästä. Tosiasia kun nyt kuitenkin on se, että ihan perisuomalaiset miehet meitä naisia ovat ahdistelleet lapsuudesta lähtien. Minua ei ole yksikään ei-kantasuomalainen mies ikinä lähestynyt sopimattomasti, vain suomalaiset miehet.