"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”
Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".
Kommentit (754)
Tämä oli perhetuttu, joiden mökillä me oltiin.
Mä olin varmaan 9-vuotias, täysi lapsi sekä mieleltä että vartaloltani.
Oltiin uimassa ja kun istuin laiturilla ja märkä uikkari tuntui ikävältä, niin laskin olkaimet alas.
"Et sä voi olla noin, sulla näkyy tissit", sanoi se vieras mies silmäillen mua." Nolostuin ja tuli tosi paha olla.
Sit mulla oli joku rihkamasormus sormessa. Se putosi järveen.
Kun sanoin äidille että se putosi, niin taas se äijä oli vieressä. "Mites sä nyt sormuksesi hävitit, mitäs se kaveri nyt sanoo?"
Se oli jotenkin tosi ällö ukko. En tietenkään osannut mitenkään puolustautua, tuli vaan inhottava olo.
Se kyttäsi mua jotenkin oudosti ja väärällä tavalla, ja suhtautui muhun epäasiallisesti.
Niillä ei ollut lapsia, emmekä onneksi olleet paljon tekemisissä.
Järkyttäviä kokemuksia.
Itsellä samansuuntaisia. Naisista puhuttiin vähättelevästi, eukkoina, kinkkuina jne. ja kommentoitiin ulkonäköä ilkeästi (pihtikinttu, länkisääri, läski, patukka jne). Sheimattiin jakorasioiksi tai arveltiin ettei osaa antaa takaapäin tms. Tämä oli ihan jatkuvaa ja tavallista.
Isäni kutsui minua ja äitiäni viivaperseiksi, kulki alasti ja kädellä sentään peitteli aamuerektiota, seksipuheet ja äidin kaiveleminen alapäästä oli tavallista vitsailua, minulta kyseltiin kasvaako rinnat, hekoteltiin aamulla että tuli käytyä vähän suklaaosastolla eilen. Nämä esimerkkejä vähäisimmästä päästä. Seksuaalissävytteinen kiusaaminen ja nöyryyttäminen (mm. vaatteiden repiminen yhtäkkiä pois päältä ja sitten nauraminen) kohdistui myös veljiini.
Kumpikin osallistui tähän hauskaan 80-lukulaiseen vapautuneeseen perhehuumoriin.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun tähän. Itse oon aina ihmetellyt, miksi en pysyy parisuhteeseen miehen kanssa saatikka miksi intiimi kanssakäyminen ällöttää. No, yllättävän samoja kokemuksia itsellänikin, vaikkei noin pahoja. Isä mm. kommentoi housuistani että ”nyt on niin matalat että pimppi näkyy kohta”, käveli kotona koko ajan alasti, saattoi tulla kesken suihkuni kylpyhuoneeseen (ovessa ei ollut lukkoa), lisäksi mm. lomamatkalla kahdestaan hotellihuoneessa jossa oli parisänky, nukkui vieressäni alasti. Kaksimielisiä juttuja ja sovismia toki riitti myös. Ikinä ei onneksi käynyt käsiksi fyysisesti mutt näköjään vaurioitti noinkin. Pelkäsin isää koko nuoruuden.
Voi ei! Mä oon niin pahoillani sun takia.
Oletko sä koskaan puhunut tuosta terapeutille tms?
Tuo "kasvurauha" on hyvä sana. Tämä on tietysti jo paljon laajempi ongelma mutta minusta tuntui ylipäänsä kasvaessa että seksiltä ja kaksimielisyydeltä ei saanut mitään rauhaa. Teininä luulin että minun kuuluu jo haluta seksiä ja yritin tavallaan väkisin etsiä sitä halun tunnetta itsestäni vaikka se todellisuudessa heräsi vasta hieman myöhemmin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni ei käyttäytynyt koskaan näin, mutta jotkut sukulaismiehet kyllä, pojat koulussa olivat ihan hirveitä eivätkä opettajat sen parempia, kuittasivat fyysisenkin häirinnän tuolla "pojat on poikia" ja "rakkaudesta se hevonenkin" paskanjauhannalla. Yksi opettaja jopa hipelöi itsekin tyttöjen rintoja ja toinen piti tunneillaan palopuheita naisten alemmuudesta miehiin verrattuna. Kadulla törmäsi näihin munaukkoihin (hieno termi, kuka sen tänne ensin kirjoittikaan!) ja se oli pienelle lapselle todella pelottavaa. Paikalliset juopot huutelivat rivouksia koulumatkalla, esimerkiksi ekaluokkalaiselle tytölle että "näytä pikkuhoususi". Kuvitelkaa miten absurdi on edes ajatus, että porukka naisia istuskelisi jossain ulkosalla keskellä päivää päissään ja huutaisi vastaavaa ohikulkevalle pikkupojalle. Niinpä. Mutta tämä on naisten elämän todellisuutta pikkutytöstä asti.
Siis todellakin! Niinpä! Kuvitelkaa ryhmä kyhmyisiä, ryytyneitä humalaisia naisia huutamaan ekaluokkalaiselle pienelle pojalle, että näytäppä poika alushousut!
Sydämeni särkyy pelkästä ajatuksesta (minulla on pieni poika, olen itse äiti), ja järkyttävintä tässä on ollut se, että tämä on ollut monen tytön todellinen kohtalo. Myös minun.
Kunpa joku tekisi elokuvan tästä aiheesta, että yhtenä päivänä roolit olisivatkin ihan toisinpäin. Yhden sellaisen elokuvan näin taannoin, ja se oli kyllä todenmukainen. Siinä sovinistinen mies sai iskun päähänsä ja siirtyi rinnakkaistodellisuuteen, jossa naiset oli vastaavassa asemassa kuin miehet. Miehet taas hoiti lapsia kotona, tepastelivat kaduilla lyhyissä shortseissa ja olivat ammatiltaan korkeintaan tärkeiden naisten sihteereitä/assistentteja. Joita tietenkin seksuaalisesti ahdisteltiin, vihellettiin autosta suojatietä ylittäessä jne. Edes puistonpenkillä ei saanut eväsleipää rauhassa syödä tunkeilevasti flirttailevalta naiselta. Miten tämä kuulostaa niin tutulta?
Elokuvaa oli kiinnostavaa katsoa juuri asetelmanmuunnoksen takia, sillä se toi näkyville järjettömän asetelman missä me naiset olemme olleet. Elokuvasta jäi ahdistunut olo, ainakaan minä en nauttinut miesten ahdingosta. En ole muutenkaan koston kannalla, vaan enemmänkin rakentavan, muutokseen tähtäävän toiminnan kannalla.
Muistatko leffan nimeä?
Yritin googlettaa mutta en löytänyt. Olisin lisännyt elokuvan kommentiini mutta en tosiaan löytänyt sitä. Muistelin, että pääosassa olisi ollut Matthew McConaughey. Selasin hänen Imbd-sivustoaan mutta en löytänyt osumaa. Elokuva oli jollain suoratoistopalvelulla, vuoden sisällä olen sen katsonut. Se oli muistaakseni osittain ranskalainen, ainakin naispääosan esittäjä oli muistaakseni ranskalainen? Onko joku muu katsonut kyseistä elokuvaa?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/I_Am_Not_an_Easy_Man
Onko tuo?
Kyllä oli! Kiitos paljon!
Pääosan näyttelijä näyttää hieman Matthew McConaugheyltä, ainakin minusta. Hän olikin Vincent Elbaz, ja koko elokuva on ranskalainen :). Löytyy yhä Netfliksistä, kannattaa katsoa!
Eipä kestä. Olen se, joka alunperinkin kyseli leffan nimeä ja kun löysin tuon googletuksen tuloksena, huomasin myös yhdennäköisyyden McConaugheyhin, joten arvelin että tuo sen on oltava. Täytyy katsoa viikonloppuna!
Olet selvästi parempi googlettaja :). Kiitos vielä! Olisi mukava kuulla mitä mieltä olet elokuvasta, joten laita kommenttia jos haluat.
Jos joku muu haluaa katsoa samaisen elokuvan, niin sen nimi on ” I am not an easy man”. Löytyy Netfliksistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksi ketjun törkeästi ahdistelluista ja olisin kysynyt eikä muita haittaa se että nämä isät pääsi kuin koira veräjästä? Tarkalleen ottaen tuossa tehtiin RIKOKSIA toistuvasti. Ja perseilijä sai rangaistukseksi... ei mitään. Mua ainakin nyppii!
Kyllä haittaa, niin paljon että käyn terapiassa ja ajatukset ovat koko ajan menneessä. Ja kostossa.
Oma kostoni ja samalla isäni rangaistus kymmenien vuosien päästä oli se, että kerroin muille perheenjäsenille asiasta. Isä ei voinut aavistaakaan, että teot paljastuvat lopulta. Yhtäkkiä hän onkin kaikkien hyljeksimä ja halveksima. Oikein.
Valitettavasti ei vankilaan joutunut, mutta sosiaalinen eristäminen hajottaa ihmisen yhtä tehokkaasti. Yksinäisyys ja häpeä on ihan pahimpia asioita kokea.
Meillä taas kukaan ei usko minua. Äiti tietää kyllä mutta hänelle se on aina ollut OK. Sukulaisille selittävät että olen hullu ja keksin näitä juttuja päästäni (kuten näköjään jotkut tässäkin ketjussa) ja sukulaiset säälivät heitä syvästi eivätkä edes tervehdi minua enää.
Syytä sinä puolestasi heitä pedofiilin tukemisesta ja uhrin väheksymisestä.
Koin lapsena seks.hyväksikäytön, joka vaiettiin ja josta mulle suututtiin ihan kuin sen olisin itse aiheuttanut. Olin alle kouluikäinen, joten mitä mun ois pitänyt ymmärtää tai tehdä toisin? No sehän johti pelkoihin, masennukseen yms. ja miesvalinnat ei olleet niitä parhaita, kun en pitänyt itseäni minkään arvoisena. Ensimmäisen poikaystävä r*iskasi mut monen monituista kertaa suhteemme aikana ja ymmärsin vasta joitakin vuosia sitten että niin oli tapahtunut. Silloin jotenkin kai kuvittelin sen olevan se ns. naisen osa, ettei kukaan kuuntele ja ota tosissaan kun sanot ei. Olihan mulla siitä jo aiempaa kokemusta, että syy on jotenkin mussa itsessäni. Olen ollut itsetuhoinen nuorempana ja edelleen välillä mieli vaeltaa todella synkissä vesissä. Näitä asioita ei saa missään nimessä vähätellä, se voi johtaa liiankin lopullisiin päätöksiin.
Tämä ketju on järkyttävää luettavaa.
Mieleen tulee muistoja, jotka olin unohtanut.
Tajuan kokeneeni seksuaalista häirintää lapsena ja kehitysvaiheessa.
Siihen osallistuivat myös naiset. Oltiin mun vuotta nuorempi kaveri ja molempien äidit mukana, kun kaverin äiti alkoi kovalla äänellä kommentoida meidän nuorten (tai pikemminkin lasten) rintojen kehittymistä tai kehittymättömyyttä. En tiedä johtuiko se siitä, mutta en koskaan tykännyt koko tädistä.
Tytöt on aina olleet vapaata riistaa aikuisille, jotka ehkä purkavat omia traumojaan syyttömiin ja puolustuskyvyttömiin lapsiin.
En ollut ajatellut miten sitä nimittäisin, mutta isäni esitteli joskus omia nännejään ja pyysi saada nähdä minun nännini. En muista miten vanha olin, mutta lapsi. Sit kun nolostuin ja kieltäydyin, se vaan nauroi. Äiti ei puuttunut asiaan.
En tiedä mitä kaikkea isä oli joutunut kokemaan, mutta hänellä oli paljon sisaruksia, köyhä, pieni koti, isä joka oli jotenkin mielisairas. Isäni tap.poi itsensä kun olin teini.
Jos mulla ei olisi ollut mummia ja ukkia, lapsuus olisi ollut aika kauhea.
Oletteko muut huomanneet, että lasten seksuaalista hyväksikäyttöä koskevissa artikkeleissa todetaan monesti, että hyväksikäyttäjä harvoin on lapsen oma isä? Mä olen aina epäillyt tuota, koska oman isän hyväksikäytön uhriksi joutuminen on jotain niin syvästi järkyttävää, että moni ei vain pysty puhumaan siitä eikä se siksi tule hevillä ilmi. Tämä ketju uskoakseni osoittaa, että ilmiö on valitettavasti paljon luultua laajempi.
Tarkoituksenani ei missään nimessä ole vähätellä niitä uhreja, joiden hyväksikäyttäjä on muu kuin oma isä. Kuitenkin silloin, kun tekijä on isä, niin paitsi että joutuu törkeän rikoksen uhriksi, niin samalla menettää isänsä. Mulle ainakin isäni, jota en edes oikeastaan pysty enää kutsumaan isäkseni, on täysin kuollut, on ollut jo pitkään.
Tuli ketjusta mieleen se, että itselläni on ollut monta miesopettajaa. Pakko kertoa silti se, että monet heistä ovat olleet hyvin epäasiallisia ja oikeastaan kiusanneet minua. Eivät toki kaikki, mutta monta ikävää tapausta on ollut ja selvästi enemmän kuin naisopettajien kohdalla. Yhdessä koulussa aikoinaan eräs aina kommentoi minusta jotakin sellaista koko luokan kuullen, että he saivat taas uuden aiheen nauraa minua. Kävi katsomassa mitä esim piirsin vihkooni ja kertoi sen koko luokalle. Ei muistanut nimeäni vielä kolmen vuoden jälkeenkään vaan kysyi sitä muiden kuullen. Muutenkin oli todella vaihteleva minua kohtaan ja välillä oli olevinaan mukava ja sitten käytös muuttui täysin. Kyseessä jo keski-ikäinen opettaja.
Toisen kerran taas yksi nuorempi opettaja otti minut hampaisiinsa, kun olin kerran myöhässä enkä halunnut kertoa miksi ja en vastannut hänelle. Jotkut saivat tulla myöhässä aina ja itselle jo tämä kerta oli liikaa ja sen jälkeen esim sai minut ikäviin tilanteisiin, kun kyseli vastauksia vaikka sanoin hänelle etten tiedä, mutta kysyi silti niin kauan, että vastasin väärin ja luokka nauroi. Näin kävi monta kertaa. Tämän jälkeen oli myös aina todella välinpitämätön, eikä oikeastaan enää puhunut minulle mitään ylimääräistä.
Saman koulun kaksi muuta miesopettajaa olivat myös sellaisia, jotka oikeasti välttelivät minua ja yksi antoi kerran ihan selittämättä todella huonon numeron, eikä suostunut sitä koskaan muuttamaan, vaikka oli liian alhainen kokeisiin yms nähden. Samalla, kun yritin asiasta kysyä niin sanoi vaan että et osannut mitään ja olisiko pitänyt lukea yms. Yksi toinen taas sattumalta "hukkasi" aina jonkun minulle tarkoitetun paperin kuten vanhan kokeen, eikä löytänyt sitä enää mistään.
Olen joskus miettinyt syytä tähän ja oikeastaan olin tuossa koulussa sellainen hyvin hiljainen sekä muiden hyljeksimä ja kiusaama oppilas. Minua oli senkin puolesta opettajienkin hyvä vähän nöyryyttää ja muutenkin tilanne huono. En vaan ymmärrä sitä kuinka ärsytin heitä sitten niin paljon. Tämä oli muutenkin ikävää, kun joka päivä tuli muutenkin jotain ikävää ihan oppilaiden osalta vastaan ja yritin olla todella asiallinen ja hoitaa koulun niin hyvin kuin pystyin. Minulla oli silti vielä pari ainetta vähän vaikeita ja sekin rasitti paljon. En vaan ymmärrä miksi on niin mukavaa nöyryyttää jo muutenkin hiljaista sekä yksinäistä oppilasta joka kuulee sitä pilkkaa jo muutenkin.
Toisessa koulussa oli ihan erilainen kohtelu myös niiden miesopettajien kohdalla. Asiaa vielä tekee erikoisemmaksi se, että olin oikeastaan jo aikuinen, kun tuo koulu loppui ja senkin vuoksi mietin aina sitä, että minä olen aikuinen ihminen ja siinä mielessä jo samalla asteella niiden opettajien kanssa ja senkin vuoksi tuntuu ihan ihmeellisestä, että piti silti kuunnella sellaista. Ymmärrän tietysti sen, että jotkuthan eivät lopeta koskaan. Emme koskaan myöskään puuttuneet asiaan , koska oikeastaan odotin, että pääsen tuolta vaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni ei käyttäytynyt koskaan näin, mutta jotkut sukulaismiehet kyllä, pojat koulussa olivat ihan hirveitä eivätkä opettajat sen parempia, kuittasivat fyysisenkin häirinnän tuolla "pojat on poikia" ja "rakkaudesta se hevonenkin" paskanjauhannalla. Yksi opettaja jopa hipelöi itsekin tyttöjen rintoja ja toinen piti tunneillaan palopuheita naisten alemmuudesta miehiin verrattuna. Kadulla törmäsi näihin munaukkoihin (hieno termi, kuka sen tänne ensin kirjoittikaan!) ja se oli pienelle lapselle todella pelottavaa. Paikalliset juopot huutelivat rivouksia koulumatkalla, esimerkiksi ekaluokkalaiselle tytölle että "näytä pikkuhoususi". Kuvitelkaa miten absurdi on edes ajatus, että porukka naisia istuskelisi jossain ulkosalla keskellä päivää päissään ja huutaisi vastaavaa ohikulkevalle pikkupojalle. Niinpä. Mutta tämä on naisten elämän todellisuutta pikkutytöstä asti.
Siis todellakin! Niinpä! Kuvitelkaa ryhmä kyhmyisiä, ryytyneitä humalaisia naisia huutamaan ekaluokkalaiselle pienelle pojalle, että näytäppä poika alushousut!
Sydämeni särkyy pelkästä ajatuksesta (minulla on pieni poika, olen itse äiti), ja järkyttävintä tässä on ollut se, että tämä on ollut monen tytön todellinen kohtalo. Myös minun.
Kunpa joku tekisi elokuvan tästä aiheesta, että yhtenä päivänä roolit olisivatkin ihan toisinpäin. Yhden sellaisen elokuvan näin taannoin, ja se oli kyllä todenmukainen. Siinä sovinistinen mies sai iskun päähänsä ja siirtyi rinnakkaistodellisuuteen, jossa naiset oli vastaavassa asemassa kuin miehet. Miehet taas hoiti lapsia kotona, tepastelivat kaduilla lyhyissä shortseissa ja olivat ammatiltaan korkeintaan tärkeiden naisten sihteereitä/assistentteja. Joita tietenkin seksuaalisesti ahdisteltiin, vihellettiin autosta suojatietä ylittäessä jne. Edes puistonpenkillä ei saanut eväsleipää rauhassa syödä tunkeilevasti flirttailevalta naiselta. Miten tämä kuulostaa niin tutulta?
Elokuvaa oli kiinnostavaa katsoa juuri asetelmanmuunnoksen takia, sillä se toi näkyville järjettömän asetelman missä me naiset olemme olleet. Elokuvasta jäi ahdistunut olo, ainakaan minä en nauttinut miesten ahdingosta. En ole muutenkaan koston kannalla, vaan enemmänkin rakentavan, muutokseen tähtäävän toiminnan kannalla.
Muistatko leffan nimeä?
Yritin googlettaa mutta en löytänyt. Olisin lisännyt elokuvan kommentiini mutta en tosiaan löytänyt sitä. Muistelin, että pääosassa olisi ollut Matthew McConaughey. Selasin hänen Imbd-sivustoaan mutta en löytänyt osumaa. Elokuva oli jollain suoratoistopalvelulla, vuoden sisällä olen sen katsonut. Se oli muistaakseni osittain ranskalainen, ainakin naispääosan esittäjä oli muistaakseni ranskalainen? Onko joku muu katsonut kyseistä elokuvaa?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/I_Am_Not_an_Easy_Man
Onko tuo?
Kyllä oli! Kiitos paljon!
Pääosan näyttelijä näyttää hieman Matthew McConaugheyltä, ainakin minusta. Hän olikin Vincent Elbaz, ja koko elokuva on ranskalainen :). Löytyy yhä Netfliksistä, kannattaa katsoa!
Eipä kestä. Olen se, joka alunperinkin kyseli leffan nimeä ja kun löysin tuon googletuksen tuloksena, huomasin myös yhdennäköisyyden McConaugheyhin, joten arvelin että tuo sen on oltava. Täytyy katsoa viikonloppuna!
Olet selvästi parempi googlettaja :). Kiitos vielä! Olisi mukava kuulla mitä mieltä olet elokuvasta, joten laita kommenttia jos haluat.
Jos joku muu haluaa katsoa samaisen elokuvan, niin sen nimi on ” I am not an easy man”. Löytyy Netfliksistä.
Loistava elokuva, jonka loppukohtauksen nähtyään ei koskaan enää katso maailmaa samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma isäni ja sukulaismiehet eivät ikinä käyttäytyneet epäsopivasti mutta eräs opettaja kylläkin. Kommentoi kun esiteinien vartalot muuttuivat ja osalle tytöistä alkoi kasvamaan tissit, kosketteli tunnilla epäsopivista paikoista, jäi kiinni kun vakoili tyttöjä suihkussa yms sairasta. Olo on vieläkin likainen, tuntuu että se oli ihan omaa syytäni. Voin vaan kuvitella miltä se tuntuu kun isä, veli tai muu sukulaismies tekee samaa :(
Sekä yläasteella että lukiossa oli kummassakin yksi miesopettaja joka oli jo ulkoiselta olemukseltaankin jotenkin peittelemättömän irstas ja jutut oli useinkin täydellisen asiattomia. Oppitunnista meni usein osa varsinkin yläasteella siihen, että opettaja kertoi jotain omakohtaista kokemustaan (vai lienikö kuitenkin vain fantasioitaan) jotka se jonkin aasinsillan kautta sai jotenkin kytkettyä opettamiinsa aineisiin (matikka, kemia, fysiikka) joten ei me oppilaat osattu pitää niitä täydellisen asiattomina. Toki kaikki, pojatkin, oli melkoisen kiusaantuneita ja välitunnilla sitten ihmeteltiin näitä juttuja. Muistan yhdenkin kerran kuinka saunassa oli kuulemma ollut naisia istumassa ja kun tämä opettaja oli mennyt sinne, niin naiset oli häveliäinä nostaneet jalat eteensä siihen ylälauteelle peittääkseen rintansa ja samalla luoneet tälle opettajalle täydellisen näkymän alapäähänsä.. Hyvä ettei sillä kuola valunut suupielistä näitä tarinoitaan kertoessa.
Voi apua, me ollaan oltu varmasti samalla luokalla. Pohjois-helsinki, 90-luvun alku?
Jep. Muistaakseni 8.luokalla tuli tuo tarina kuultua. Mehän oltiin oikeasti ihan lapsia vielä :-(
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa. Tämä femi_nismillä aivonsa sulattanut lauma - aivan oikein - tuomitsee negatiivisen leimaamisen ja yleistämisen esimerkiksi maahannmuuttajia koskien, mutta heille ei tuota pienintäkään vaikeutta sortua täsmälleen samaan miehiä kohtaan. Yksittäistapauksien perusteella syyllistetään suut vaahdossa koko ihmisryhmä; miessukupuoli.
Eli miten meni niin kuin omasta mielestä? Suvaitsemattomuutta vastustetaan ja tasa-arvoa ajetaan, niinkös oli?
Ei ole kyse yksittäistapauksista kun joka kolmatta (tai neljättä, tutkimuslähteestä riippuen) tyttöä on seksuaalisesti hyväksikäytetty.
Ja joka viidettä naista on kohdannut raiskaus tai sen yritys.
Hieman ohis, mutta pääosin kaikissa näissä asioissa on yhteinen nimittäjä.
Vierailija kirjoitti:
Hupaisaa. Tämä femi_nismillä aivonsa sulattanut lauma - aivan oikein - tuomitsee negatiivisen leimaamisen ja yleistämisen esimerkiksi maahannmuuttajia koskien, mutta heille ei tuota pienintäkään vaikeutta sortua täsmälleen samaan miehiä kohtaan. Yksittäistapauksien perusteella syyllistetään suut vaahdossa koko ihmisryhmä; miessukupuoli.
Eli miten meni niin kuin omasta mielestä? Suvaitsemattomuutta vastustetaan ja tasa-arvoa ajetaan, niinkös oli?
Koko ketjun ajan on korostettu sitä, että kaikki miehet eivät ahdistele, mutta näköjään haluat jättää sen huomaamatta.
Jos yleistyksiä haluat nähdä, niin lue ulilautaa. Naisia kohtaan jyllää siellä sellainen primitiivinen raivo, jota on aika mahdotonta selitellä mitenkään järjellisesti.
Hyi s**tanan v*ttu kun tämän ketjun lukeminen tekee pahaa.
Meillä kumpikin vanhempi korkeasti koulutettuja, lapsuus 90-2000-luvulla. Ei mitään noin rajuja, kuin osalla, olen hyvin pahoillani että olette joutuneet kokemaan tuollaista. Meillä vain esimerkiksi sitä, että isä iski minulle ja siskolleni esimerkiksi aina joskus silmää jonkin kummallisen kommentin jälkeen, vaikka olisimme sanoneet että lopeta, tuo on outoa ja ahdistavaa. Ei lopettanut koskaan. Kulki alushoususillaan ympäri taloa ja joskus alasti, vaikka olisimme sanoneet, että voisitko pukeutua, tuo on ahdistavaa. Ei muuttanut käytöstään, sanoi vaan että "jos häiritsee niin pistä silmät kiinni". Haukkui äitiämme riidellessä myös hyvin alatyylisesti ja sanoin, joita en vieläkään ole unohtanut. Ei tehnyt fyysisesti meille kuitenkaan koskaan mitään ja välit ovat vielä olemassa. Vaikka välit ovat edelleen jonkinlaiset, niin tuntuu, että aina kun hän alkaa edes vähän vaikuttamaan "isämäiseltä" isältä ja alan kehittää välillemme edes jonkinlaista luottamusta, hän taas sanoo jotain mikä on vaan väärin isän sanoa. Vielä tänä vuonna hän on muun muassa imitoinut masturbointiliikkeitä minulle, kysynyt että tiedänkö mitä tämä on ja kun vastasin vain synkällä vihaisella ilmeellä (en tiennyt, miten reagoida), hän sanoi, että "Niin et sinä varmaan naisena tällaisesta mitään tiedäkään". Mitä h*lvettiä!? Olin niin vihainen... En kanna hänelle kaunaa enkä vihaa häntä, mutta kun tätä kirjoittaa niin s**tana kun oikeasti helv*tti jouduin pelkäämään häntä koko lapsuuteni... Miksi en olisi vain saanut olla rauhassa? Miksei hän voisi edes nyt olla "isämäinen" isä?
Myös veljeni on aina ollut minulle ja siskolleni kiltti ja läheinen. Silti muistan hänenkin sanoneen, kuinka uusi paitani näyttää kuin siinä olisi nännit (paidassa oli smile-naama) ja että en kait halua tuollaista käyttää, jos en halua että tissejäni tuijotetaan. Uusi paitani meni roskiin, koska hävetti niin paljon. Kerran hän sanoi, kun olin menossa kysymään jotain isältä, että isä on nyt niin ärsyyntynyt, että jos menen puhumaan hänelle niin hän varmaan laittaa nitojalla tissini yhteen. Miten sairasta! Olen aina ollut yhtä järkyttynyt näistä kommenteista ja näitä on vaikeaa muistella, koska veljenikin on minulle edelleen läheinen ja tärkeä - en vaan voi ymmärtää, miten hän on voinut sanoa minulle joskus noin kamalia asioita. Vaikka asiasta on vuosia, en silti itse voisi ikinä kuvitellakaan sanovani niin toiselle ihmiselle...
Näistä hävettää kirjoittaa, vaikkei pitäisi. Kiitos, että kerrotte tänne kokemuksistanne.
Muutama palstamies on näköjään tosissaan vetänyt herneen nenään siitä ajatuksesta, ettei tåssä ajassa olekaan enää sopivaa ahdistella alaikäisiä. Yrittäkää nyt vaan elää sen faktan kanssa.
Suurin osa miehistä on onneksi tyytyväinen siihen, että naisiakin kohdellaan ihmisinä.
olen uhri, olen niin nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että tuo on se sovinismin syvin ongelma: se antaa viestin, että naiset ja tytöt ovat vain esineitä, joita voi kohdella miten haluaa.
Kun sellaisen viestin antaa, joutuvat tytöt uhreiksi.
Rajoja pitää kunnioittaa.
Ja sieltä taas asiaan kuuluvaa feministien uhrifantasiaa. Muuten hyvä, mutta realitodellisuudessa tuollaista ilmiötä ei ole olemassa. Miehet eivät kuvittele, että naista voi kohdella miten haluaa. Eivät ole koskaan kuvitelleet. Päin vastoin on jo aikojen alusta naiset ovat nauttineet erityiskohtelua miesten taholta, suojelua. Sellainen mies, joka on kajonnut naiseen on ollut halveksittu. Edelleen meillä on vahvasti voimassa herrasmieskulttuuri, missä miehen tulee kohdella erityisen hyvin naisia.
😂
Kerropa tuo meitä ahdistelleille.Nyt oli niin vakuuttava kommentti, että pakko se on myöntää: kyllä. Kaikki miehet ovat pahoja. Pahoja pahoja pahoja. Valtavan iso osa miehistä on pahoja. Koko maailmankaikkeuden historiassa on kyse siitä, että naisia on aina sorrettu. Sorrettu sorrettu ja vielä kerran marxismi. Kuin juutalaisia nattsi-saksassa. Miesten syy.
Näin on. Hyvä että vihdoin heräsit todellisuuteen.
Jos mitään miesryhmää jossain maailmankolkassa kohdeltaisiin kuin suurta osaa maailman naisista, olisi se valtava humanitäärinen kriisi ja ihmisoikeusrikos.
Isä joskus läpsi perseelle (tästä syystä aloin käyttämään pidempiä paitoja käydessäni kotona), ähisi kun kävi kusella (kerran varmaan jätti oven tahallaan auki..), kerran tirkisteli pesuhuoneen avaimenreiästä kun olin ottamassa vaatteita pois (jäi kiinni ,kun sanoi nähneensä mun pyörittelevän persettä). Poti vissiin jonkin sorttista naisvihaa myös...Veli kerran sanoi, että nussisi mielellään ellen olis siskonsa, eikä edes pahoitellut sanomisiaan kun sanoin etten tosiaankaan olis halunnu tuommosta kuulla.
Vierailija kirjoitti:
olen uhri, olen niin nainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä että tuo on se sovinismin syvin ongelma: se antaa viestin, että naiset ja tytöt ovat vain esineitä, joita voi kohdella miten haluaa.
Kun sellaisen viestin antaa, joutuvat tytöt uhreiksi.
Rajoja pitää kunnioittaa.
Ja sieltä taas asiaan kuuluvaa feministien uhrifantasiaa. Muuten hyvä, mutta realitodellisuudessa tuollaista ilmiötä ei ole olemassa. Miehet eivät kuvittele, että naista voi kohdella miten haluaa. Eivät ole koskaan kuvitelleet. Päin vastoin on jo aikojen alusta naiset ovat nauttineet erityiskohtelua miesten taholta, suojelua. Sellainen mies, joka on kajonnut naiseen on ollut halveksittu. Edelleen meillä on vahvasti voimassa herrasmieskulttuuri, missä miehen tulee kohdella erityisen hyvin naisia.
😂
Kerropa tuo meitä ahdistelleille.Nyt oli niin vakuuttava kommentti, että pakko se on myöntää: kyllä. Kaikki miehet ovat pahoja. Pahoja pahoja pahoja. Valtavan iso osa miehistä on pahoja. Koko maailmankaikkeuden historiassa on kyse siitä, että naisia on aina sorrettu. Sorrettu sorrettu ja vielä kerran marxismi. Kuin juutalaisia nattsi-saksassa. Miesten syy.
Näin on. Hyvä että vihdoin heräsit todellisuuteen.
Jos mitään miesryhmää jossain maailmankolkassa kohdeltaisiin kuin suurta osaa maailman naisista, olisi se valtava humanitäärinen kriisi ja ihmisoikeusrikos.
Huutonaurua! :D
Oletko tosissasi?? Missä maailmassa Sinä elät? Tämäkin asia on täysin päinvastoin.
Pikkusiskoni kertoi, että joskus teini-ikäisenä joku naapurin mies oli kysynyt meidän isältä, että: "Eikö sun tee koskaan mieli noita tyttäriäs?" Hyi vi**u! En tiedä, mitä isä vastasi, mutta onneksi se ei ole mikään pervo.