Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tuosta meidän Tainasta tulee tosi pantava”

Vierailija
19.11.2019 |

Hyi kun tuli paha olo kuin luin tuon jutun. Myös minun isäni oli tuollainen paskapääsovinisti.
Olin ehkä vasta 11 v kun isä mietti kännissä että "tuleekohan Pialle iso vai pieni pillu".

https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000006313592.html

Kommentit (754)

Vierailija
381/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä (miespuolisella?) kirjoittajalla menevät keskustelussa puurot ja vellit pahasti sekaisin. Rakenne ja salaliitto eivät ole keskenään synonyymejä. Tuskin itsekään ajattelet niin lapsellisesti, että valtarakenteen muodostumiseen vaadittaisiin kaikkien miesten yhteinen salaliitto, niin kuin itse asian ilmaisit.

Lasten ahdistelutapauksissa tekijä pystyy toteuttamaan tekojaan juuri valta-asemansa turvin. Näitä valta-asemia ovat esim. isä-tytär, isoveli-pikkusisko, valmentaja-valmennettava... Yhteiskunnassamme on ja on ollut valtavasti sosiaalisia normeja, jotka edesauttavat ahdistelijoiden toimintaa. Esimerkiksi pojat ovat poikia -ajattelu, joka antaa pojille takaportin käyttäytyä kuin peräreiät jopa vielä aikuisenakin. Isä on perinteisesti ollut perheenpää, jolle on jopa lain turvin annettu oikeus kohdella kaltoin perhettään.

Naisia väheksyvä kulttuuri myös auttaa ahdistelijoita siinä, ettei naisten ja tyttöjen kertomuksia oteta todesta, uhreja syyllistetään eikä tekijöitä rangaista.

Juurikin näin! Kiitos!

Niin jos saisi vastausta tähän kysymykseen kiitos vai loppuiko feministeiltä argumentit ja ei osaa muuta kun vain alapeukkua antaa:

Miten tällä selittyy kaltoinkohtelevat tai leikkikouluikäisiä lapsia mur..ha.avat äidit? Onko tuokin kaltoinkohtelu jotenkin valkoisten miesten syytä kaikki?

Se on eri ongelma.

Vakava ongelma, kyllä, mutta eri ongelma kuitenkin.

Nyt ei puhuta tuosta ongelmasta.

Jos noin ahdistaa, voit vapaasti aloittaa uuden keskustelun aiheesta.

Vierailija
382/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttäviä kertomuksia monella. Oma perheeni oli maalais-työlaistaustainen ja vaikka vanhemmat eivät puhuneet kovin härskejä tai käyttäneet alkoholia, moni juttu tuntuu tutulta. Kun vartalo alkoi kehittyä sitä kyllä kommentoitiin ja naureskeltiin avoimesti, se tuntui todella oudolta ja likaiselta, varsinkin kun kyseessä on asia jolle ei mitään voinut ja mikä ei mitenkään edes kiinnostanut kun olet kuitenkin vielä mieleltäsi lapsi.

Vanhemmat saattoivat ystäviensä kanssa ihan avoimesti jutella nuorten tyttäriensä kehityksestä ja rintojen kasvusta. Muistan myös kun sain hulavanteen joskus ala-asteella ja sillä innoissani temppuilin. Isä oli kuvannut minua videolle ja sitten joskus kun tätä videota katseltiin, isä nauroi katketakseen kun hänestä oli niin "hauskaa" kun rintaliivittömät tissit ja perse heilui. Se tuntui ihan kamalalta ja loukkaavalta, ihan kun tarkoituksella olisin esitellyt itseäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ukko kun tenttaa lapsia murhaavista äideistä :

Ei liity nyt tämän ketjun aiheeseen mitenkään siksi kukaan ei kommentoi!!!! Tämä. Ketju. On. Sekauaalisesta. Hyväksikäytöstä.

Vierailija
384/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jos saisi vastausta tähän kysymykseen kiitos vai loppuiko feministeiltä argumentit ja ei osaa muuta kun vain alapeukkua antaa:

Miten tällä selittyy kaltoinkohtelevat tai leikkikouluikäisiä lapsia mur..ha.avat äidit? Onko tuokin kaltoinkohtelu jotenkin valkoisten miesten syytä kaikki?

Onhan tässä ketjussa arvosteltu äitejäkin rankasti esim. siitä, että he ovat vaikenemisellaan hyväksyneet ahdistelun tai jopa osallistuneet siihen osaltaan. Mitä sinun äitisi teki sinulle, kun niin kovasti naisia vihaat?

Vierailija
385/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa tällaiset jutut, tulee fyysisesti paha olo..

On luonnotonta vanhemman kiinnostua seksuaalisesti jälkeläisistään, insestiä. Tuo on hyväksikäyttöä, puhelin on jo sitä

Tavallaan uskon, että se on valitettavasti aika luonnollista. Mihin isä voi silmänsä laittaa, kun tytär alkaa naisellistumaan, väkisinkin näkee.

MUTTA! Kaikille ajatuksille ei ehkä voi mitään, mutta se miten siitä eteenpäin, ratkaisee. Koskaan ei pidä päästää mitään typerää tai alkukantaista suustaan, se nyt on selvä. Isän tehtävä on olla turvakallio tyttärelleen, joka suojelee kaikelta pahalta.

Mihin ajatuksiin vihjaat?

Ei isällä ole mitään ajatuksia tyttärtänsä kohtaan.

"Vihjaan" sellaisiin ajatuksiin, mitä saattaa tulla täysin viattomasti, ilman mitään toivetta tai aietta kiihottua. Esim. kun katson omia kauniita ja komeita lapsiani, jotka ovat siis nuoria aikuisia, ajattelen että he ovat kivan näköisiä, ja varmaan myös kivoja kumppaneita tuleville aviopuolisoineen, myös sängyssä. 

Tietenkään en tarkoita, että olisi normaalia ITSE haluta sänkyyn omien lasten kanssa, se on sairasta!

N52

N49 täällä, kolme aikuista poikaa. Komeita ovat todellakin, isäänsä enimmäkseen tulleita. En ole koskaan kuitenkaan miettinyt kuitenkaan minkälaisia ovat petipuuhissa partnerinsa kanssa.

En osaa sanoa kumpa meistä on kummalisempi?

Ehkä sitten minä olen se kummallisempi. Ylipäänsä minulla on kamalan vilkas ajatus, kaikissa muissakin asioissa, olen ehdinyt miettiä jo omien perusterveiden lasten mahdolliset hautajaisetkin, siis jos tosi huonosti kävisi, kuten muutamalla lähipiirissä on käynyt :/ Ajatukseni lentää, halusin tai en.

Vierailija
386/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä eivät ole lainkaan samoja asioita, vaikkakin näen kyllä helposti rakenteet äitienkin kohdalla. Esim. sairaassa ympäristössä kasvaminen, asennevammat, mielenterveyden järkkyminen, mielenterveyspalveluiden ulkopuolelle jääminen, totaalinen uupuminen ja ilman arjen apua jääminen voivat olla asioita jotka johtavat väkivaltaan lasta kohtaan.

Eli kun äiti kaltoinkohtelee lapsia niin kyseessä on se että äiti on valkoisen miehen ylivallan uhri, käytännössä hän itse ei ole vastuussa tekosistaan vaan maailmassa kaiken pahan takana löytyy aina valkoisen miehen valtarakenteet ja aikeet. Nainen ei voi ikinä esimerkiksi olla psykopaatti tai jos on niin silloinkin joku valkoisen miehen aiheuttama asia yhteiskunnassa muutti hänet psykopaatiksi?

Vierailija
387/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan Sisäsiittoinen tausta on miehellä joka kyselee miten lasten murhat on on miesten syytä :D Ei liity mihinkään tässä ketjussa.

Vierailija
388/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tässä ketjussa arvosteltu äitejäkin rankasti esim. siitä, että he ovat vaikenemisellaan hyväksyneet ahdistelun tai jopa osallistuneet siihen osaltaan. Mitä sinun äitisi teki sinulle, kun niin kovasti naisia vihaat?

En minä äitejä vihaa, vaan kyseenalaistan sen että lasten kaltoinkohteluketjusta luodaan kovaa miesvihaketjua. Kaikki on aina jollain tavalla valkoisen miehen syytä monen mielestä täällä. Silloinkin kun äiti terrorisoi lapsiaan, silloinkin kyseessähän ei ollut nimenomaan hänen vikansa vaan ehkä joskus joku valkoinen mies sanoi hänelle jossain vaiheessa elämää pahasti ja se aiheutti hänen pahan käytöksensä.

Vierailija
389/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdellä (miespuolisella?) kirjoittajalla menevät keskustelussa puurot ja vellit pahasti sekaisin. Rakenne ja salaliitto eivät ole keskenään synonyymejä. Tuskin itsekään ajattelet niin lapsellisesti, että valtarakenteen muodostumiseen vaadittaisiin kaikkien miesten yhteinen salaliitto, niin kuin itse asian ilmaisit.

Lasten ahdistelutapauksissa tekijä pystyy toteuttamaan tekojaan juuri valta-asemansa turvin. Näitä valta-asemia ovat esim. isä-tytär, isoveli-pikkusisko, valmentaja-valmennettava... Yhteiskunnassamme on ja on ollut valtavasti sosiaalisia normeja, jotka edesauttavat ahdistelijoiden toimintaa. Esimerkiksi pojat ovat poikia -ajattelu, joka antaa pojille takaportin käyttäytyä kuin peräreiät jopa vielä aikuisenakin. Isä on perinteisesti ollut perheenpää, jolle on jopa lain turvin annettu oikeus kohdella kaltoin perhettään.

Naisia väheksyvä kulttuuri myös auttaa ahdistelijoita siinä, ettei naisten ja tyttöjen kertomuksia oteta todesta, uhreja syyllistetään eikä tekijöitä rangaista.

Juurikin näin! Kiitos!

Ei kukaan halua vastata, koska koko kommentistasi suorastaan loistaa juuri se asenne, jota tässä keskustelussa kritisoidaan. Alentuva ja vähättelevä asenne naisia ja naisten kokemuksia kohtaan.

Toinen asia on se, että tuohon on jo vastattu aikoja sitten tässä ketjussa. Vastaus on se, ettei tämä ketju käsittele väkivaltaa ja sen syitä. Tietysti voimme spekuloida mikä kaikki mahdollisesti vaikuttaa kaikkeen, esimerkiksi miten nämä naisten hirveät kokemukset vaikuttavat heidän mielenterveyteensä ja naiseuteensa, jota myös äitiys on erottamaton osa.

Vierailija
390/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaus on se, ettei tämä ketju käsittele väkivaltaa ja sen syitä.

Mutta silti ollaan tultu tulokseen että väkivalta johtuu valtarakenteista ja valkoisesta miehestä. Ja olen itse lapsuuden väkivallan uhri ja ei tunnu kovin mukavalta että minulle tullaan lässyttämään että olen syntyjäni paha ihminen ja ethän sinä itse nyt välttämättä syyllinen ole mutta ihmisryhmäsi on syyllinen kaikkeen pahaan maailmassa.

Voin vain kuvitella mitä tuhoa tuollainen olisi saanut aikaan jos olisin itse ollut vielä 10-vuotias, että joku tulee kertomaan kuinka se johtuu valtarakenteista ja minun pitäisi hävetä itseäni vielä lisää koska olen syntynyt geneettisesti pahaan ihmisryhmään.

Vierailija
391/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi omituista, tämän ketjun myötä tajusin, että kokemusta samankaltaisista heitoista löytyy täältäkin. Kaverin isä mm. kommentoi meidän karvoitusta joskus. Tuttu on myös tuo keksi-seksi -heitto.

Vierailija
392/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pikkutyttönä, ehkä 8-9-vuotiaana leikin kiipeilemällä kerrostalomme takapihan lauta-aidalla. Epäonnisesti sitten putosin niin, että aita osui todella kipeästi jalkoväliin ja pidättelin itkua. Naapurin ukko tuli siihen naureskelemaan että tekeekö hyvää? Tämäntyyppisiä kokemuksia on vaikka kuinka...  

Vierailija
393/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetis 17v kirjoitti:

Onneksi oma iskä on ihan kelvollinen kaikesta huolimatta. Vaikka on joskus käyttänyt väkivaltaa eikä ole ollut aina läsnä tai tukena, niin luojan kiitos, ei sentään ole koskaan kommentoinut mun ulkonäköä.

Mulla täysin samat tunteet tuli kun näitä luki... Oma isä oli väkivaltainen ja mielivaltainen, mutta mitään seksuaalissävytteistä ei koskaan sanonut eikä ulkonäköä kommentoinut. Tästä olen kiitollinen, koska noi hakkaamiset on helpompi unohtaa ja antaa anteeksi.

Vierailija
394/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni kyydissä istuin usein autossa. Kun pysähdyttiin suojatien eteen isä kommentoi aina autossa kaikkia suojatienkulkijoita ja arvosteli jokaisen naisen muodot jne.

Tuommonen pikkutissi, onpas leveä perse, alahan mennä siitä kinkku, tuo on pantavan näköinen. Vaikka äitini oli myös kyydissä sama meno jatkui.

Luulin että kaikki tekevät tuollaista autoissaan. Myöhemmin kun aloin liikkumaan itsenäisesti ja menin suojatietä pitkin pelkäsin mitähän minusta kommentoidaan kun autoja oli valoissa. Ja vieläkin tämä on jäänyt mieleeni.

Meillä myös tälläistä... Varsinkin tv-ohjelmien naisia kommentoitiin. Olen vasta nyt alkanut ajatella että mitenköhän se on minuun vaikuttanut kun olen aina joutunut kuuntelemaan sitä sivusta

Oikeasti ihana kuulla että muillakin on ollut lapsuudenkodissa samanlaista kuin itsellänikin. Tai siis eihän se ihanaa ole ollut, mutta jotenkin lohdullista lukea että muutkin on kokeneet samaa. Toivottavasti ymmärrät(te) mitä tässä haen.

Mutta joo, meilläkin arvosteltiin uutistenlukijoista (siis naispuolisista) lähtien ihan kaikki ja ainoastaan negatiivisessa mielessä, koskaan ei kenestäkään ollut kummallakaan vanhemmalla mitään positiivista sanottavaa. Raskaana olevaa kommentoitiin "taasko tuo on maha pystyssä?" Missikisoissa oli "sialla ratsastaneita" länkisääriä ja leveälantioisia "seitsemän leivän uuneja", samoin hiihtokisoissa suomalaisen naishiihtäjän menestymättömyys johtui siitä, että "p*rse on kuin leivinuuni". Lisäksi naisia arvosteltiin myös livenä eli ohiajava fillaristi jos oli yhtään tuhdimpi niin alkoi siunailu kuinka sääliksi käy pyöränrunkoa ja varsinkin satulaa.. 

Olen vasta viimevuosina alkanut ymmärtää että aina omaa kroppaani kohtaa tuntema kehovih* johtunee kaikesta lapsuudessani kuulemasta.

N44

Ihan samat jutut meillä! Kirjoitin jo aiemmin kommenttina, että myös minulla on seksistisiä juttuja puhuva isä. Ne ilmenivät mm. tällaisina puheina. Ainainen naisten ulkonäön arviointi ja arvostelu ihan tavallisissa tilanteissa esim. juuri telkkaria katsottaessa.

Ainakin itselle se on vaikuttanut miehiin luottamiseen syvällisellä tavalla sekä oma itsetunto naisena on ollut ihan pohjalukemissa. Parisuhteissani olen pelännyt koko ajan, että puoliso katsoo koko ajan muita naisia sillä silmällä. Että vaikka ei sanokaan ääneen, niin koko ajan kuitenkin ajattelee miten isot rinnat on, on varmaan tiukka pillu jne. En ole voinut luottaa miehiin, sillä päässä soi se isän ”seksipuhenauha”. Tuntui, että kaikki miehet ovat pervoja sikoja, vaikka kaikki ei sanokaan sisäisiä ajatuksiaan ääneen. Niin, ja tähän päälle se äitini veljen seksuaalinen ahdistelu teini-iästä lähtien sekä muu kokemani seksuaalinen ahdistelu.

Onneksi olen saanut aikuisena tavata ja tutustua hienoihin miespuolisiin ihmisiin. Mieskuva on eheytynyt, ja nykyään osaan jo ajatella, että kaikki miehet eivät ole seksistisiä pervoja.

Vierailija
395/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on kuvailtu ihmistyyppiä, joka nautti keskitysleirivartijan työstä

Vierailija
396/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oksettaa tällaiset jutut, tulee fyysisesti paha olo..

On luonnotonta vanhemman kiinnostua seksuaalisesti jälkeläisistään, insestiä. Tuo on hyväksikäyttöä, puhelin on jo sitä

Tavallaan uskon, että se on valitettavasti aika luonnollista. Mihin isä voi silmänsä laittaa, kun tytär alkaa naisellistumaan, väkisinkin näkee.

MUTTA! Kaikille ajatuksille ei ehkä voi mitään, mutta se miten siitä eteenpäin, ratkaisee. Koskaan ei pidä päästää mitään typerää tai alkukantaista suustaan, se nyt on selvä. Isän tehtävä on olla turvakallio tyttärelleen, joka suojelee kaikelta pahalta.

Mihin ajatuksiin vihjaat?

Ei isällä ole mitään ajatuksia tyttärtänsä kohtaan.

"Vihjaan" sellaisiin ajatuksiin, mitä saattaa tulla täysin viattomasti, ilman mitään toivetta tai aietta kiihottua. Esim. kun katson omia kauniita ja komeita lapsiani, jotka ovat siis nuoria aikuisia, ajattelen että he ovat kivan näköisiä, ja varmaan myös kivoja kumppaneita tuleville aviopuolisoineen, myös sängyssä. 

Tietenkään en tarkoita, että olisi normaalia ITSE haluta sänkyyn omien lasten kanssa, se on sairasta!

N52

N49 täällä, kolme aikuista poikaa. Komeita ovat todellakin, isäänsä enimmäkseen tulleita. En ole koskaan kuitenkaan miettinyt kuitenkaan minkälaisia ovat petipuuhissa partnerinsa kanssa.

En osaa sanoa kumpa meistä on kummalisempi?

Ehkä sitten minä olen se kummallisempi. Ylipäänsä minulla on kamalan vilkas ajatus, kaikissa muissakin asioissa, olen ehdinyt miettiä jo omien perusterveiden lasten mahdolliset hautajaisetkin, siis jos tosi huonosti kävisi, kuten muutamalla lähipiirissä on käynyt :/ Ajatukseni lentää, halusin tai en.

Mistä alapeukut? Mistä tuomitsette? Ihmiset on erilaisia, jos 98%:lla ei ole vilkas mielikuvitus, niin sitten ei ole. Tarkoittaako se että minulla sitä, että olen jotenkin sairas? Korostan, että en jää kummallisempia ajatuksiani sen pidemmäksi ajaksi jauhamaan, vaan ne menee yhtä nopeasti ohi kuin tulivatkin.

Nämä jutut tässä ketjussa on todella sairaita =( Muistutan, että epätoivottu ajatus ei ole lähellekään sama asia, kuin törkeät sanat tai teot.

N52

Vierailija
397/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sellaisia "salaliittoja" on olemassa muualla maailmassa runsaasti, siellä missä asiat ovat vielä pahemmin. Ei varmaankaan keskiverto länsimaalainen mies tarkoituksella ja tiedostaen edistä tuollaisia agendoja, mutta ei suomalainen kulttuuri ole mitenkään muusta maailmasta tai historiasta eristyksissä muovautunut. Kulttuuri ja sen historia vaikuttaa jokaiseen ihmiseen vaikka ihminen ei sitä itse tiedostaisi.

Sillä ei ole merkitystä jos kehitysmaa muualla on vielä hyvin perinteinen käsitykseltään, Suomi ei ole eikä enää hetkeen ole ollut mikään naisvihamaa.

Juuri tuollaisista vanhanaikaisista sovinstisista käsityksistä tulee monet miesten nykyajan ongelmatkin: miehet jotka eivät tuohon muottiin sovi syrjäytyvät, miehet joutuvat kokemaan eniten väkivaltaa toisilta miehiltä jotka ovat omaksuneet aggressiivisen miehen roolin, miehet kokevat paineita täyttää tuo kulttuurin heille asettama rooli ja saada arvostusta yhteisöltä, miehillä on ehkä enemmän ongelmia käsitellä tunteitaan nykyaikaan paremmin sopivin menetelmin ja kenties mm tästä syystä alkoholisoituvat herkemmin..

Miehet ovat useammin edustettuina sekä yhteiskunnan huipulla että aivan pahnanpohjimmaisina, miehillä elintaso heittelee paljon radikaalimmin kuin naisilla laidasta laitaan, sama myös älykkyyden kanssa. Miesneroja on ehkä aavistus enemmän mutta vähä-älyisiä miehiäkin on enemmän kuin naisia. Siihen ei pelkkä vanhanaikaiset käsitykset vaikuta mitenkään vaan siinä biologia ja hormonikehitys astuu kuvioihin. Pääpiirteittäin vaikka syrjäytyminen miehillä kasvaa niin väkivaltaiset kuolemat ovat pienenemään päin, eli "wanhaan hywään aikaan" syrjäytyneet miehet reilusti useammin kokivat kurjan kuoleman kuin nykyään.

Nämä ongelmat eivät ole nykyaikaisia ja ainoa syy miesten leviävälle syrjäytymiselle tällä hetkellä on töiden väheneminen miesvaltaisilla aloilla ja työmaailman pirstoutuminen vakipaikoista osa-aikaisiksi. Eli hyvin perinteisistä ongelmista vieläkin puhutaan ja miehillä ei sinänsä ole mitään erityistä ongelmaa sopeutua nykyaikaan. Keltaisissa liiveissä osoitti mieltä myös naisetkin koska Ranskassa muuttuva työmaailma koskettaa myös naisvaltaisia aloja.

"Isäsi oli sinulle ilkeä koska valkoiset miehet ovat syntyessään pahoja"- on retoriikka joka opettaa väkivallan uhreille väärää ja vaarallista maailmankuvaa mikä rohkaisee heitä vain syrjäytymään ja sulkeutumaan entisestään paranemisen ja sosiaalisen terapian sijasta.

Mitä ihmettä tuo höpötys tarkoittaa? Ja miten se liittyy tähän aiheeseen?

Vierailija
398/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on narsistinen, todella äkkipikainen raivohullu. Ei koskaan lyönyt, varmaan siksi että siitä olisi jäänyt jälki, mutta töni, heitteli esineillä ja käyttäytyi muuten todella uhkaavasti. Saattoi tehdä niin että ensin raivosi jostain ja suutuspäissään heitti jonkin tavaran jonnekin ja sitten yhtäkkiä karjaisi minulle että hae se. Myös henkinen väkivalta oli jatkuvaa. Äitini oli todella alistettu ja isäni mm. hallitsi äidin rahoja ja tiliä. Minusta hän ei muistaakseni koskaan sanonut mitään seksuaalista, mutta naisia hän on yleisesti ottaen haukkunut. Vuosia vanhempien eron jälkeen kun äiti löysi uuden miehen niin haukkui äidin huoraksi. Muistan myös lapsena kesällä kun olisin halunnut pukeutua toppiin, niin raivostui ja alkoi huutaa ettei lähdetä minnekään jos olen sellaisissa vaatteissa. Lapsena en sitä tajunnut, mutta nyt aikuisena olen miettinyt kuinka sairasta on seksualisoida lapsen olkapäitä, tai oikeastaan kenen tahansa olkapäitä. 

Emme ole nykyään minkäänlaisissa väleissä, en soittanut edes isänpäivänä sillä hän ei ole ikinä ollut minulle sellainen kuin isän kuuluisi olla. Toivon kaikille tähän ketjuun kokemuksiaan kirjoittaneille hyvää, muistakaa että vika on aina tekijässä ja heidän sitä kuuluu hävetä. 

Vierailija
399/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta nämä eivät ole lainkaan samoja asioita, vaikkakin näen kyllä helposti rakenteet äitienkin kohdalla. Esim. sairaassa ympäristössä kasvaminen, asennevammat, mielenterveyden järkkyminen, mielenterveyspalveluiden ulkopuolelle jääminen, totaalinen uupuminen ja ilman arjen apua jääminen voivat olla asioita jotka johtavat väkivaltaan lasta kohtaan.

Eli kun äiti kaltoinkohtelee lapsia niin kyseessä on se että äiti on valkoisen miehen ylivallan uhri, käytännössä hän itse ei ole vastuussa tekosistaan vaan maailmassa kaiken pahan takana löytyy aina valkoisen miehen valtarakenteet ja aikeet. Nainen ei voi ikinä esimerkiksi olla psykopaatti tai jos on niin silloinkin joku valkoisen miehen aiheuttama asia yhteiskunnassa muutti hänet psykopaatiksi?

Esitän vastakysymyksen. Johtuuko lasten seksuaalinen ahdistelu sinun mielestäsi siis psykopatiasta? Muistuttaisin edelleen, että ketjun aihe on lapsiin kohdistuva seksuaalinen häirintä.

Vierailija
400/754 |
20.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok no mun äiti sano mulle monesti "susta tulee isona tosi komee" no vetäkää nyt herneet nenään ja järkyttykää.

Odottiko myös kieli pitkällä, että millon pääsee kokeilemaan sun kovaa kaluas? Urkki oven raosta silmät kiiluen sun alastonta nuoren miehen vartaloasi ja kommentoi kiimaisen ilkikurisesti sun kehittyviä muotojasi aina ohimennen? Vähän kuin vihjaillen, että voisi koska tahansa tarrata sun palleihis kiinni, jos haluaa? Tai antaa muiden käyttää sua seksilelunaan? Tuntuiko susta vuosikaudet, että kohta sun äiti ja siskot tulee joukkoraiskaan sut, kun oot niin komee? Eihän tossa oo mitään järkyttävää, varmaan aika normaali kokemus nuorille miehille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi