Olen työtön ja pelannut koko yön taas..Heräsin eilen klo 16
Ja tämä ei oikeastaan ole yhtään hassumpi elämäntapa...Ajauduin tähän noin 25-vuotiaana koska en ollut ikinä päässyt parisuhteeseen, ja kaikki ponnistelut työelämää tai muutakaan "oikeaa elämää" kohtaan alkoivat tuntua turhilta. olin jo yläasteikäisestä toivonut löytäväni elämääni rakkauden, mutta hiljalleen minulle valkeni ettei sitä ole tarkoitettu kaikille. Olen nyt 33-vuotias ja kokonaan työelämästä syrjäytynyt, enkä täten enää parisuhdekelpoinenkaan. Nautintoa saa pelaamisesta, musiikista, elokuvista ja tv-sarjoista sekä hyvästä ruoasta : )
Tämä ei ole ollenkaan hassumpi kohtalo kun tarkemmin ajattelee...Paljon paremmin menee nyt kuin päätä hakatessa seinään nuorempana naisasioiden takia.
Kommentit (52)
En paheksu ollenkaan vapaaehtoisesta työttömyyttä. Suosittelisin korkeintaan käyttämään elämänsä antoisammin, luovemmin ja haastavammin kuin ap.
Tällaiset nettikirjoitukset kuitenkin tuomitsen. Syynä on se, että päättäjissämme on valitettavan paljon jokseenkin ajattelukyvytöntä väkeä, jonka maailmankuva perustuu nettiprovoihin ja iltapäivälehtien "tositatrinoihin" jostain pummijuusoista.
Nyt siellä joku kirkasotsainen kepulainen taas kohta keksii, että työttömät pelaavat öisin. Pitää laittaa ne päivähoitoon kurssille, jossa opetetaan, että karkki ei ole terveellistä ruokaa ja illalla kannattaa mennä nukkumaan.
Siellä me päälle viisikymppiset, koulutetut naiset sitten käymme kiltisti kuuntelemassa elämänhallinnan ja vuorokausirytmin taitoja, kun emme enää työnantajille kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pelaillut viime yön ja kohta nukkumaan. Olen yksin viihtyvä persoona että en edes kaipaa työkavereita. Joskus vaan mietin että olenkohan ihan terve ja höpöttelen itsekseni kotona.
Taisi ketju hiljentyä ja lähteä päiväksi nukkumaan. Illalla jaksaa sitten taas postata, kun on päivä nukuttu hyvin.
Sehän on työttömänä aivan sama milloin nukkuu. Parasta on kuitenkin että voi juoda milloin huvittaa. Jostain syystä sunnuntai on itsellä sellainen päivä työttömänä että helposti tulee haettua kaljasalkku. Ehkä saan siitä jonkunlaiset kiksit kun tiedän monia joita seuraava aamu hajottaa? Silloin voikin hakea lisää kaljaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Pelaillut viime yön ja kohta nukkumaan. Olen yksin viihtyvä persoona että en edes kaipaa työkavereita. Joskus vaan mietin että olenkohan ihan terve ja höpöttelen itsekseni kotona.
Taisi ketju hiljentyä ja lähteä päiväksi nukkumaan. Illalla jaksaa sitten taas postata, kun on päivä nukuttu hyvin.
Sehän on työttömänä aivan sama milloin nukkuu. Parasta on kuitenkin että voi juoda milloin huvittaa. Jostain syystä sunnuntai on itsellä sellainen päivä työttömänä että helposti tulee haettua kaljasalkku. Ehkä saan siitä jonkunlaiset kiksit kun tiedän monia joita seuraava aamu hajottaa? Silloin voikin hakea lisää kaljaa. :D
Eikös väki täällä juuri hehkuta kuinka pelaavat öisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös väki täällä juuri hehkuta kuinka pelaavat öisin?
En millään usko että kaikki työttömät toimivat samalla tavalla. Kuitenkin yli 200 000 ihmistä niin on varmasti monenlaista sukankuluttajaa.
Jos olet itse tyytyväinen, kaikki hyvin. Aiheuttamasi kustannukset yhteiskunnalle ovat minimaalisia, kunhan et kuormita terveydenhoitoa tai oikeuslaitosta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse tyytyväinen, kaikki hyvin. Aiheuttamasi kustannukset yhteiskunnalle ovat minimaalisia, kunhan et kuormita terveydenhoitoa tai oikeuslaitosta.
en juo ollenkaan alkoholia tai käytä päihteitä. Sitä varmaan tarkoitit tuolla. Olen tyytyväinen tähän elämään kun olen ymmärtänyt että "normaaliin" ei ole mahdollisuuksia.
ap
Itsellä pitkittyneen työttömyyden aikana pahimmalta tuntui yllättäen se, että tekeminen loppui, ei stressaus rahojen riittämisen tai työpaikkojen hakemisen suhteen. Lukeminen ja pelaaminen eivät parin-kolmen kuukauden jälkeen enää huvittaneet. Tuli sellainen olo, että tässä nyt vain pyörittelen peukaloita turhan panttina. Onneksi aina välillä sai jotain keikkatöitä, että taas jaksoi olla ja elää.
Nyt on ollut jo pidemmän aikaa mukava vakituinen työpaikka. Mä taidan kuulua niihin, jotka tarvitsevat mielekästä tekemistä päiviinsä, jotta pää ei rupea hajoamaan.
Jos nautit tilanteestasi, niin kyllä se on parempi kuin masennus ja jatkuva tuska. Halvempaakin yhteiskunnalle. Mutta kyllä se ahdistus voi sieltä tulla taas, toivon että sinulla on tukiverkkoja jos niin käy.
Myös iso osa yhteiskuntaa ja päättäjiä ajattelee, että sinun tilanteessasi olisi parempi jos kärsisit 24/7. En tajua heitä, sillä oikeasti työttömyys ja syrjäytyminen voi olla hyvin monenlaisten ihmisten kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä pitkittyneen työttömyyden aikana pahimmalta tuntui yllättäen se, että tekeminen loppui, ei stressaus rahojen riittämisen tai työpaikkojen hakemisen suhteen. Lukeminen ja pelaaminen eivät parin-kolmen kuukauden jälkeen enää huvittaneet. Tuli sellainen olo, että tässä nyt vain pyörittelen peukaloita turhan panttina. Onneksi aina välillä sai jotain keikkatöitä, että taas jaksoi olla ja elää.
Nyt on ollut jo pidemmän aikaa mukava vakituinen työpaikka. Mä taidan kuulua niihin, jotka tarvitsevat mielekästä tekemistä päiviinsä, jotta pää ei rupea hajoamaan.
Näin se on. Kaikki eivät työttömyyteen kykene. Ne jotka siihen pystyvät, tulisi antaa olla työttöminä.
Vierailija kirjoitti:
Jos pelaat paljon, niin suomalainen uusi pelifirma etsii testaajia. Ei siitä rahaa saa, mutta tavarapalkintoja voi voittaa. Katsoppa tuota. Pelit ovat vasta aivan kehitysasteella, mutta pyytävät kommentteja sähkpostiin.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OugatX.DodgerFullGame…
Mitä järjkee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en juo ollenkaan alkoholia tai käytä päihteitä. Sitä varmaan tarkoitit tuolla. Olen tyytyväinen tähän elämään kun olen ymmärtänyt että "normaaliin" ei ole mahdollisuuksia.
ap
Sori nyt, mutta tuo "en juo lainkaan alkoholia" ei kyllä ole positiivinen asia siinä mielessä kuin yrität sen tässä yhteydessä esittää. Juopottelevat työttömät ovat kansantaloudellisesti nimenomaan selvästi halvimpia työttömiä, koska alkoholista revitään hirveät verotulot ja nuo käyttävät tuistaan suurimman dokaamiseen. Eivät maksa tästä syystä valtiolle paljon paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, työttömyys on perceestä. Kuukausi tai pari menettelee kesäaikaan. Sitten alkaa kaivata älyllisiä haasteita, työmatkapyöräilyä aamuvarhaisella, fyrkkaa, kahvitaukoja, perjantai-iltapäivän fiilistä, työpaikan yhteisiä juhlia jne. Eli eniten kaipaa niitä ihmisiä. Ja sitä, että päivät ovat yllätyksellisiä: kun ei tiedä, mikä menee tänään pieleen, miten ihmeessä siitä selvitään... ja sitä miten naureskellaan työkavereiden kanssa jälkikäteen pullat suussa, että selvittiin sittenkin.
Vihaan kaikkea tässä mainittua, paitsi tietysti rahaa. Mutta eipä sillä lisärahallakaan paljoa tekisi, söisi terveellisempää ruokaa ja vastapainona joisi enemmän alkoholia.
nimim. oikeissa töissä viimeksi vuonna 2008.
M35
Ja työkkärin mielestä mulla on hurjan pitkä työttömyys, kun olen ollut töissä viimeksi 2017 kevättalvella.
Huomenta. Taas jaksaa pelata hyvin nukutun päivän jälkeen :D Taidan hakea olutta.
Vierailija kirjoitti:
Huomenta. Taas jaksaa pelata hyvin nukutun päivän jälkeen :D Taidan hakea olutta.
Hienoa.
Vierailija kirjoitti:
Pelaatko rahapelejä`?
Joo aika monesta paikasta saa bonuksen. Sen kun pelaa oikein niin jää hyvin voitolle. Ei tarvi töissä käydä.
Olen ollut työtön vähän yli vuoden. En pelaa mitään, se on teinien touhua. Hyvin saan aikani kulumaan muutenkin, töihin en enää mene.
Mitäs jos korjaisit vuorokausirytmisi niin näkisit joskus päivänvalonkin. Herää huomenna seitsemältä, pelaa päivä ja käy iltakymmeneltä nukkumaan. Ja pidä tuo rytmi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs jos korjaisit vuorokausirytmisi niin näkisit joskus päivänvalonkin. Herää huomenna seitsemältä, pelaa päivä ja käy iltakymmeneltä nukkumaan. Ja pidä tuo rytmi.
Mitä tuossa marraskuun harmaassa päivässä on näkemistä?
t. toinen peluri