Narsisti ei pysty manipuloimaan jos häntä vastaan alkaa manipuloimaan takas...
Hän perääntyy. Yrittää kyllä alkaa valtaamaan takas pikkuhiljaa. Mutta älä anna periks vaan manipuloi oikealla taktiikalla takas.
Kommentit (198)
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eihän kenenkään random kommentoijan mielipide asiaan ole vastaus sinulle esitettyyn kysymykseen?:)
No ei tietysti kyllä automaattisesti olekaan, siinä olet toki oikeassa.
Mutta nythän sait vastauksen myös suoraan minulta, eikös?
Vai oliko vastaukseni mielestäsi liian ylimalkainen???Voin antaa yksityiskohtaisemmankin mikäli se oikeasti kiinnostaa
En olisi kysynyt, jos ei kiinnostaisi. Sivuutit tosin täysin nyt pointtini ja kysymykseni siitä, miten tämän toisen kommentoijan mielipide liittyi sinun vastaukseesi?
Vierailija kirjoitti:
En olisi kysynyt, jos ei kiinnostaisi. Sivuutit tosin täysin nyt pointtini ja kysymykseni siitä, miten tämän toisen kommentoijan mielipide liittyi sinun vastaukseesi?
Ööö... nyt täytyy tunnustaa että olen vähän hukassa... :-|
En nyt pysy enää perässä ketä kommentoijaa mielipiteineen referoit, ja mikä kysymyksesi varsinaisesti on?
Täytyy yrittää avata tämä ketju kotona läppärillä, josko pääsisin kärryille...
(älykännykässä vähän vaikeaa, kun jää varsinkin useat sisäkkäiset lainaukset näkymättömiin)
Vierailija kirjoitti:
Ööö... nyt täytyy tunnustaa että olen vähän hukassa... :-|
En nyt pysy enää perässä ketä kommentoijaa mielipiteineen referoit, ja mikä kysymyksesi varsinaisesti on?
Täytyy yrittää avata tämä ketju kotona läppärillä, josko pääsisin kärryille...
(älykännykässä vähän vaikeaa, kun jää varsinkin useat sisäkkäiset lainaukset näkymättömiin)
No sitä kommentoijaa, jonka mielipiteen ilmauksella yritit perustella omaa vastaamattomuuttasi sinulle annettuun kysymykseen mutta annetaan olla, jos tuntuu, ettet pysy enää perässä jutuissasi:)
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monet psykiatrit ovat narsisteja jotka pyrkivät manipuloimaan potilaitaan .
Narsismi on mielisairaus. Siksi psykiatreille tulisi järjestää hoitoa tuon vakavan ongelman ratkaisemiseksi. Esimerikiksi sähköshokkihoidolla on saavutettu hyviä tuloksia narsismin hoidossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monet psykiatrit ovat narsisteja jotka pyrkivät manipuloimaan potilaitaan .
Narsismi on mielisairaus. Siksi psykiatreille tulisi järjestää hoitoa tuon vakavan ongelman ratkaisemiseksi. Esimerikiksi sähköshokkihoidolla on saavutettu hyviä tuloksia narsismin hoidossa
Ongelma vaan on siinä että hyvin moni psykiatri on sairaudentunnoton, joten he eivät tule vapaaehtoisesti hakeutumaan hoitoon, vaan heidän on määrättävä siihen.
Vierailija kirjoitti:
No sitä kommentoijaa, jonka mielipiteen ilmauksella yritit perustella omaa vastaamattomuuttasi sinulle annettuun kysymykseen mutta annetaan olla, jos tuntuu, ettet pysy enää perässä jutuissasi:)
Olikos se tämä joka meni jotenkin näin: ”Kokemuksen syvällä rintaäänellä” ?
Jos oli, niin tuon kai vahvistinkin jo, vai enkö?
Jos en, tulkoon se nyt tässä:
Minulla on narsismista ja narsisteista ihan omakohtaisia kokemuksia.
(aivan kuten tuo kommentoija olettikin)
Olen mm. seurustellut nuoruudessani yhden tällaisen kanssa (hyvin lyhyen tovin)
Haluatko kuulla lisää yksityiskohtia, vai ruokkiko tämä uteliaisuutesi? :-P
Vierailija kirjoitti:
Olikos se tämä joka meni jotenkin näin: ”Kokemuksen syvällä rintaäänellä” ?
Jos oli, niin tuon kai vahvistinkin jo, vai enkö?
Jos en, tulkoon se nyt tässä:Minulla on narsismista ja narsisteista ihan omakohtaisia kokemuksia.
(aivan kuten tuo kommentoija olettikin)Olen mm. seurustellut nuoruudessani yhden tällaisen kanssa (hyvin lyhyen tovin)
Haluatko kuulla lisää yksityiskohtia, vai ruokkiko tämä uteliaisuutesi? :-P
En tiedä ketä tarkoitit, koska et sitä sanonut mutta hyvä, että se kävi vihdoinkin kaiken tämän vääntämisen ja uurastuksen jälkeen nyt sitten selväksi:D. Itse asiassa luulin koko " kokemuksen syvällä rintaäänellä" kommenttia sarkasmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi, tai mikään muukaan persoonaliisuushäiriö ei ole mielisairaus. Vain psykoosisairaudet ja kaksisuuntainen mielialahäiriö lasketaan mielisairauksiksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ketä tarkoitit, koska et sitä sanonut mutta hyvä, että se kävi vihdoinkin kaiken tämän vääntämisen ja uurastuksen jälkeen nyt sitten selväksi:D. Itse asiassa luulin koko " kokemuksen syvällä rintaäänellä" kommenttia sarkasmiksi.
No oli kyllä ponnistelun takana, pakko myöntää, mutta hyvä että löydettiin yhteinen sävel lopulta! :)
Mutta eipä siinä, aika moni muukin näytti menneen sekaisin, kun katselee noita eilisen loppuillan viestejä.
Ei kuulu varsinaisesti tähän ketjuun, mutta näitä keskusteluja olisi huomattavasti helpompi seurata ja monelta väärinkäsitykseltä vältyttäisiin (ainakin mobiililaitteilla, jos:
1) ’lainaa’-toimintoa käytettäessä väki viitsisi siivota ne ylimääräiset, sisäkkäiset ’quotet’ omasta vastineestaan pois.
2) edelliseen liittyen, varmistettaisiin että sen yksittäisen, jäljelle jäävä quoten ja hakasulkujen sisään jää se nimimerkki jolle ollaan vastaamassa...
@Ylläpito: saa siirtää tämän kommentin sille kuuluvaan paikkaan (jos sellainen on)
Mä en tajua, miksi tää aiempi viesti sensuroitiin, koska kertasin vaan miten tavallista narsi s mi voi olla. Eivät he ole mitään yli-ihmisiä. Tärkeintä on nähdä sinne sisälle, niin pääsee eroon. Pitää päästää irti, ei kostaa ja auttaa. Vain näkemällä miten toivottamasta tapauksesta on kyse, pääsee irti.
Tuttavani on selkeästi narsku. Aiheutunut isän hylkäämiskokemuksesta ja alkoholisti/yh-äidin syyllisyydentuntoisesta passaamisesta. Poika sai lapsena kaiken mitä halusi, paitsi ei rakkautta ja hyväksyntää. Isänsä tietää pojan olemassa olon, mutta kieltäytyi elarikiistojen takia tapaamasta lastaan. Poika oli vanhempiensa katkeran riidan välikappale. Äitinsä joi suruun ja uhriutuu, eli käyttää henkistä väkivaltaa syyllistämällä.
Rakkaus on korvattu materialla, mutta eihän ne uudet lelut ja mopot auta, jos ei kukaan rakasta oikeasti. On muuten sellainen ihmisraunio ja suoranainen sad is ti parisuhteessa tämä kaveri, että tuskin tulee ikinä tajuamaan omaa tilaansa. Elää yli varojensa, elää holtittomasti, hyväksikäyttää naisia ja kavereitaan, mutta onnistuu kameleonttimaisesti aina löytämään uudet kaveripiirit. On ollut hippiporukoissa, punkkareissa ja rokkareissa, ja sitten ylemmyydentuntoisesti kertoo kasvaneensa irti niistä.
Säälii "alempiaan", vaikka on itse luottotiedoton ja kiusaaja. Pikavipit, holtiton sekstailu, äkkipikaisuus, väkivaltaisuus jne.
Surullista kaikinpuolin. Narsku kokee olevansa arvoton, että kukaan ei rakasta, ja sen takia hän vihaa oikeasti sitä lähdettään, koska vihaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
No oli kyllä ponnistelun takana, pakko myöntää, mutta hyvä että löydettiin yhteinen sävel lopulta! :)
Mutta eipä siinä, aika moni muukin näytti menneen sekaisin, kun katselee noita eilisen loppuillan viestejä.
Mutta ymmärrät varmasti, että aika hankala oli lähteä arvailemaan kenen kommenttiin yrität nojata?
Vierailija kirjoitti:
Mutta ymmärrät varmasti, että aika hankala oli lähteä arvailemaan kenen kommenttiin yrität nojata?
Juujuu, mun moka koko sekaannus...
”Tulkinta on odotusten summa”
Manipulointi toimii narsistia vastaan siksi koska hän tietää niin vähän.
Nimenomaan pikkuhiljaa niin, että sitä ei tahdo huomata. Lahjonta ja kiitoksen velkaan yrittäminen ovat kovassa käytössä valtaamisprosessissa. Mutta luota vaistoosi ja pidä puolesi.
Huomaa narsistin käytöksessä tunteilla pelaaminen.
Ap, olet niin väärässä kuin olla voi. Narsisti on sinua huomattavasti älykkäämpi, taktisesti. Joten jos yrität temppuilla, saat kokea sen nahoissasi 100-kertaisena. Ajatus on hullun hommaa. Tosin kun narsistin uhriksi ei joudu kuin sellainen ihminen, jolla on jo ennestään vaikeuksia, voin ymmärtää tuon masokismin.
Ketjun ekaa sivua katsoessasi tuli vaikutelma, että moni puhuu "narsusta" vailla mitään käsitystä, mitä se edes tarkoittaa. Esim. kuvailtiin joko psykopaattia (nykyluokituksen mukaan ei välttämättä narsisti), tai pelkkää mulqvistia. Ehkä ap:kin puhuu psykopaatista.
No ei tietysti kyllä automaattisesti olekaan, siinä olet toki oikeassa.
Mutta nythän sait vastauksen myös suoraan minulta, eikös?
Vai oliko vastaukseni mielestäsi liian ylimalkainen???
Voin antaa yksityiskohtaisemmankin mikäli se oikeasti kiinnostaa