Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Narsisti ei pysty manipuloimaan jos häntä vastaan alkaa manipuloimaan takas...

Vierailija
17.11.2019 |

Hän perääntyy. Yrittää kyllä alkaa valtaamaan takas pikkuhiljaa. Mutta älä anna periks vaan manipuloi oikealla taktiikalla takas.

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä narsistin pitäisi tehdä ongelmalleen, jos on noin läpeensä tunteeton? Voiko hän itselleen mitään? Pitäisikö yhteiskunnan siirtää kaikki narsistit eläkkeelle tai johonkin laitokseen?

Vierailija
82/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka täällä grandioottisen narsismin kriteerit täyttävä. Tällekin palstalle olen pitkään kirjoitellut koulu- ja työpaikkakiusaamista tukevia viestejä ja miten itse saan nautintoa muiden hädästä. Mutta siis narsismidefensseistä lukiessani aina huutistelen miten normot yrittävät epätoivosesti jakaa vinkkejä millä meille voisi laittaa jauhot suuhun tai taistella vastaa. Tässä (inho)realiteetti palutetta kaikki mitä olet lukenut olen itsekkin lukenut ja pondeerannut sitä pitkään rakentaen sopivat vastatoimintamallit näihin "narskukikkoihin" eli mitä enemmän yrität taistella vastaan sitä enemmän heität vettä myllyyn ja siitä minä nautin joten alistu kuten kaltaisesi heikot ihmiset pakkaavat tekemään ja hyväksy kohtalosi. Ninä voitan aina keinolla.millä hyvänsä.

Olen pari tällaista tuntenut. Tuli mieleen, kun katsoin TLC-sarjaa 90 päivää siitä pikkutyttö Drascillasta. Syömäpuikot varvasväleissä kakkavaipoissa (3v ainakin) keskellä pöytää. Kyllä, pitelemätön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmisen pitäisi tehdä, jos/kun tajuaa olevansa narsisti?

Vierailija
84/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille aloille psykopaatit ja narsistit hakeutuvat – Joukossa myös insinöörit ja taiteilijat

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000001943650.html

Insinöörit psykopaatteja. Ei yllätä. Vienti, myynti!

Aiemmin kuvailemani narsistin piirteitä omaava henkilö oli rekkakuski.

Ainiin mutta edelliseltä ammatiltaan autokauppias XD

Haaveili autoalan työnjohtajan paikasta, mutta palkkatoive oli niin suuruudenhullu etten ihmettele ettei saanut paikkaa.

Vierailija
85/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ne ole jotain paljon pahempaa. Uskon niin. Sen verran syvällä, ettei niistä saa kiinni. Traumoja joita ei helpolla availla terapiassakaan.

Vallalla olevan käytännön mukaan narsisteja ei hoideta millään terapialla, ja tähän on tasan kaksi syytä, toinen varsin ilmeinen, mutta se toinen jostain syystä huonommin tunnettu...

Vierailija
86/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moikka täällä grandioottisen narsismin kriteerit täyttävä. Tällekin palstalle olen pitkään kirjoitellut koulu- ja työpaikkakiusaamista tukevia viestejä ja miten itse saan nautintoa muiden hädästä. Mutta siis narsismidefensseistä lukiessani aina huutistelen miten normot yrittävät epätoivosesti jakaa vinkkejä millä meille voisi laittaa jauhot suuhun tai taistella vastaa. Tässä (inho)realiteetti palutetta kaikki mitä olet lukenut olen itsekkin lukenut ja pondeerannut sitä pitkään rakentaen sopivat vastatoimintamallit näihin "narskukikkoihin" eli mitä enemmän yrität taistella vastaan sitä enemmän heität vettä myllyyn ja siitä minä nautin joten alistu kuten kaltaisesi heikot ihmiset pakkaavat tekemään ja hyväksy kohtalosi. Ninä voitan aina keinolla.millä hyvänsä.

Opettelisit ekana vaikka kirjoittamaan. Keskity siihen ihanaan itseesi ja jätä muut rauhaan :)

Vierailija
87/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nöyrtyä.

Vierailija
88/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti:

Oppia elämään asian kanssa.

Vierailija
89/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kimppuun täysin sosiopaattina samoin asein. Ei yhtään armoa. Narsistit pelkäävät jossakin kohtaa maineensa puolesta. Se on heille tärkeää.

Ongelma että jos puhutaan narsistista joka ei ole järin fiksu niin hän voi helposti ryhtyä väkivaltaiseksi.

Vierailija
90/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuota häpeän tunnetta. Äkkiseltään ajattelisin, että jos tuntee jatkuvaa häpeää, alkaa välttää niitä tilanteita joissa joutuu häpeämään. Tulee pelkoja kohdata ihmisiä. Miten se sopii yhteen sen kanssa, että manipuloi ja päsmäröi ihmisiä...

Vierailija
91/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettelisit ekana vaikka kirjoittamaan. Keskity siihen ihanaan itseesi ja jätä muut rauhaan :)

Äikästä L kuten asiaan kuuluu toisin kuin sinulla. Olen oikeutettu kirjoittamaan miten sattuu koska en välitä siitä onkobtekstini vastaanottajalle helppolukuista vai en. Ortografien paikka on muutenkin rovio. Samoin sinä kuulut roskiin.

Vierailija
92/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteille ja laiskimuksille käytän samaa kaavaa: Teen oman työni enkä yhtään enempää ja mielipiteet ovat tasa-arvoisia, mulle ei voi vain sanella että teeppä näin, vaan asioista sovitaan yhteisymmärryksessä. Jos menee sukset totaalisesti ristiin, niin sitten täytyy esimieskin sotkea kuvioihin.

Näin olen pärjännyt kaikenlaisten persoonien kanssa ja joukkoon mahtunut hyvinkin omituista porukkaa. Enkä oleta, että kaikki pitäisivät minusta, narskut ja laiskimukset pitää minua varmasti k*sipäänä kun en tee heidänkin töitään.

Vierailija
93/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äikästä L kuten asiaan kuuluu toisin kuin sinulla. Olen oikeutettu kirjoittamaan miten sattuu koska en välitä siitä onkobtekstini vastaanottajalle helppolukuista vai en. Ortografien paikka on muutenkin rovio. Samoin sinä kuulut roskiin.

Olet säälittävä. Fiksuutta on montaa lajia, siinä ei yo-arvosanat paljoa paina :D

Vierailija
94/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota häpeän tunnetta. Äkkiseltään ajattelisin, että jos tuntee jatkuvaa häpeää, alkaa välttää niitä tilanteita joissa joutuu häpeämään. Tulee pelkoja kohdata ihmisiä. Miten se sopii yhteen sen kanssa, että manipuloi ja päsmäröi ihmisiä...

No ei mitenkään.

Tämä häpeä-myyttihän on oikeastaan käsitelty jo tässä ketjussa.

Vierailija
95/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä viihdyttävä tämä ketju, että tästä selvästi näkee miten tietyt narsismiin liityvät myytit näköjään elää vahvasti vielä tänäkin päivänä...

Osalla kirjoittajista myös selvästi varsin traumaattisia kokemuksia kohtaamisistaan narsistin kanssa, sen verran utopistisia ja katkeransuloisia haaveiluja ”kostosta”, taikka narsistin ”selättämisestä” useammassakin kommentissa asuu.

Uskon toki yksilönvapauteen, jokainen tehköön oman kypsän ratkaisunsa. Sellainen asia kannattaa sitten kyllä pitää mielessä, että joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... ;)

Kyyti tulee olemaan rajua, ja tiedossa on taatusti ”hieman” vakavampaa pahoinvointia kuin tuo erään kirjoittajan mainitsemat vatsan väänteet.

Onnea matkaan kaikille rohkeille jotka tähän hippaan päättää ryhtyä...

Vierailija
96/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. En kiellä, ettei narsisti alitajuisesti kokisi häpeää ja projisoisi sitä järkyttävällä käytöksellä ja oikeutuksen tunnelukolla muihin - näin varmasti onkin. Mutta olossaan narsisti ei häpeää tunne eikä tunnista. Psykopaatilla sellaista ei edes ole - johtuen aivorakenteen poikkeamasta.

Deal with it, vastassa on epäihminen, kuvottava sekasikiö ilman omaatuntoa.

Vierailija
97/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteille ja laiskimuksille käytän samaa kaavaa: Teen oman työni enkä yhtään enempää ja mielipiteet ovat tasa-arvoisia, mulle ei voi vain sanella että teeppä näin, vaan asioista sovitaan yhteisymmärryksessä. Jos menee sukset totaalisesti ristiin, niin sitten täytyy esimieskin sotkea kuvioihin.

Näin olen pärjännyt kaikenlaisten persoonien kanssa ja joukkoon mahtunut hyvinkin omituista porukkaa. Enkä oleta, että kaikki pitäisivät minusta, narskut ja laiskimukset pitää minua varmasti k*sipäänä kun en tee heidänkin töitään.

Hankalaa on kun esinainen on narsku pahimmasta päästä. Koettelee hermoja, vaikka ikinä ennen ei työelämässä ole tälläistä ollut ja tämäkin toivottavasti väliaikaista. 

Vierailija
98/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

Sinänsä viihdyttävä tämä ketju, että tästä selvästi näkee miten tietyt narsismiin liityvät myytit näköjään elää vahvasti vielä tänäkin päivänä...

Osalla kirjoittajista myös selvästi varsin traumaattisia kokemuksia kohtaamisistaan narsistin kanssa, sen verran utopistisia ja katkeransuloisia haaveiluja ”kostosta”, taikka narsistin ”selättämisestä” useammassakin kommentissa asuu.

Uskon toki yksilönvapauteen, jokainen tehköön oman kypsän ratkaisunsa. Sellainen asia kannattaa sitten kyllä pitää mielessä, että joka leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön... ;)

Kyyti tulee olemaan rajua, ja tiedossa on taatusti ”hieman” vakavampaa pahoinvointia kuin tuo erään kirjoittajan mainitsemat vatsan väänteet.

Onnea matkaan kaikille rohkeille jotka tähän hippaan päättää ryhtyä...

Kuten jo sanoin, ei hippaa vaan teflonia :)

Vierailija
99/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koittaa ko nyt päättää tunteeko se narsisti häpeää vai eikö tunne. Toisen mielestä ei tunne ollenkaan ja toisen mielestä tuntee koko ajan. Olette te psykiatreja :)

Siis ymmärtääkseni koko narsistin "pohjavire" perustuu juuri häpeään ja tätä sitten pyrkii peittämään kaikin tavoin ja projisoimaan muihin.

Asia ei ole ihan mustavalkoinen.

Mikäli sukellus narsistin sielunmaisemaan kiinnostaa, kannattaa aloittaa vaikka tuosta:

http://www.psykoterapia-lehti.fi/tekstit/hyrck106.htm

Vierailija
100/198 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti:

Oppia elämään asian kanssa.

Minun mielestäni terapiakortti kannattaa kokeilla. Tosin terapeutti on valikoitava huolella.