Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi puuttuu asioihin

Ärsyyntynyt
17.11.2019 |

Miksi anopin puuttumiset meidän 1v pojan kasvatukseen nostaa heti verenpainetta... alan nähdä punaista heti. Hän esim saattaa sanoa, että kyllä kaikki 1 vuotiaat nukkuvat yön heräämättä, minkä vuoksi meidän kerran yössä heräävän pojan pitäisi mennä mummolaan muutamaksi yöksi ilman vanhempia harjoittelemaan nukkumista. Tälläiseenkin ehdotukseen jaksan kerran selittää, etten tuon ikäistä jätä mihinkään useaksi yöksi ilman vanhempia. Ärsyttää kun hän silti ehdottaa samaa useita kertoja ja yrittää miehen kautta saada ehdotuksiaan läpi. Kerran hänelle jo kiukustuin, kun hän "opetti", ettei miesten homma ole lasten- ja kodinhoito vaan mies pitää päästää tekemään miesten juttuja vapaa-ajallaan. Itse käyn myös töissä ja maksan 70% perheen kuluista, mutta anopin mielestä minun pitäisi hoitaa 100% kodista ja lapsesta. Argh!

Kommentit (255)

Vierailija
21/255 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää varmasti yhden yön, tuskin sitä kukaan kiistää. Tosin lapsissakin on eroja, toiset pärjää aikaisemmin ja toiset myöhemmin.

Kysymys on enemmän siitä kohdellaanko lasta mummolassa tavalla jolla on positiivinen vaikutus lapsen kehitykseen. Itse en riskeeraisi jos vaihtoehtona olisi saada nukkumaanmenoa pelkäävä, mahollisesti yökasteleva lapsi. Etenkin kun ei ole mitään syytä laittaa lasta muualle yöksi. Turvallisuuden tunne on lapsen tärkeimpiä kehityspalikoita.

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän vuodenikäinen hyvin pärjää jo ainakin yhden yön mummolassa. Sen paremmin se "vieraissa" nukkuu, mitä aikaisemmin opettaa. Myöhemmin vaikeaa jos ei opeta ja lapsi parkuu koti-ikäväänsä.

Vierailija
22/255 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi hoitaa tuollaiset keskustelut äitinsä kanssa ja tehdä selväksi että perhe hoitaa asiat tavallaan.

t. Mies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/255 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sen nimi kirsi?

Persi.

Vierailija
24/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitäisi hoitaa tuollaiset keskustelut äitinsä kanssa ja tehdä selväksi että perhe hoitaa asiat tavallaan.

t. Mies

Asiaa!!

Vierailija
25/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlainen anoppi. Hän haukkuu meidän 1v lasta tuhmaksi, kun ruokailussa tulee sotkua vähän ja lusikka ei aina mene oikein päin suuhun. Silloin ottaa ruoan pois heti lapselta...

Monesta muustakin sanoo meidän lasta tuhmaksi, puuttuu vaatteisiin, lapsella on pitkät hiukset mitä ei saisi laittaa kiinni ponnarilla, ei saanut karstaa laittaa mitään, allergisoidaan meidän lapsi kuulemma, isi opettanut huonoille tavoille "lapsi irvistää tai pärisyttelee." Eikä vaihtanut vaippaa, jos jäi hoitamaan lasta.

Lista on loputon. Tosi raskasta

Vierailija
26/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä samanlainen anoppi. Hän haukkuu meidän 1v lasta tuhmaksi, kun ruokailussa tulee sotkua vähän ja lusikka ei aina mene oikein päin suuhun. Silloin ottaa ruoan pois heti lapselta...

Monesta muustakin sanoo meidän lasta tuhmaksi, puuttuu vaatteisiin, lapsella on pitkät hiukset mitä ei saisi laittaa kiinni ponnarilla, ei saanut karstaa laittaa mitään, allergisoidaan meidän lapsi kuulemma, isi opettanut huonoille tavoille "lapsi irvistää tai pärisyttelee." Eikä vaihtanut vaippaa, jos jäi hoitamaan lasta.

Hei!lapsen voi hoitaa itse, palkata ammattitaitoisen hoitajan tai viedä päiväkotiin niin saa vapaata.

Vierailija
27/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei!lapsen voi hoitaa itse, palkata ammattitaitoisen hoitajan tai viedä päiväkotiin niin saa vapaata.

Hyvä yritys! Hoidamme lapsen kyllä itse, hän on 2 kertaa katsonut lasta pakolla. En tarvitse vapaata lapsestani, kiitos vain. Ja hän toimii näin, vaikka me vanhemmat ollaan siinä. 

Hyvä yritys syyllistää! :D 

Vierailija
28/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä anoppivanhus 85v ei enää jaksa varsinaisia lastenhoitohommia ikänsä ja kuntonsa vuoksi, mutta kasvatukseen yrittää kovasti puuttua vuosikymmenten takaisilla kasvatusneuvoilla (joista suurin osa nykytiedon valossa aivan vääriä). Esim. lapsen itkiessä jätetään huomiotta eikä oikein lohduteta, syliin ei ainakaan oteta ettei opi olemaan liikaa sylissä, komentaa todella ikävästi kauhealla äänellä jos alle 2v alkaa vähän leikkiä ruoalla (itse ohjaamme heti nätisti lasta, puhumme nätisti myös toisillemme ja anopille ja lapsikin aina uskoo ja muistaa säännöt kun normaalilla äänensävyllä kerrotaan, ettei saa ruoalla leikkiä), vauvalle pitäisi antaa laimennettua sokerimaitoa eikä korvikkeita jne., voimakassuolaista ruokaa ja voita pitäisi antaa vauvalle koska muutenhan se ei saa natriumia eikä kasvakaan kunnolla, lahjat ovat likaisia vanhoja tavaroita/vaatteita joiden alkuperästä ei ole tietoa, koiranpeti ja sen vanhat pyyhkeet käy hyvin vauvan käyttöön jne. Ruokailua harjoitteleva vauva ei saisi sormiruokailla eikä tutustua ruokiin koska se on ruoalla pelleilyä.

Miten ihmeessä te selviätte näistä anopeista? Miten asetatte rajoja?

Vierailija
29/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä anoppivanhus 85v ei enää jaksa varsinaisia lastenhoitohommia ikänsä ja kuntonsa vuoksi, mutta kasvatukseen yrittää kovasti puuttua vuosikymmenten takaisilla kasvatusneuvoilla (joista suurin osa nykytiedon valossa aivan vääriä). Esim. lapsen itkiessä jätetään huomiotta eikä oikein lohduteta, syliin ei ainakaan oteta ettei opi olemaan liikaa sylissä, komentaa todella ikävästi kauhealla äänellä jos alle 2v alkaa vähän leikkiä ruoalla (itse ohjaamme heti nätisti lasta, puhumme nätisti myös toisillemme ja anopille ja lapsikin aina uskoo ja muistaa säännöt kun normaalilla äänensävyllä kerrotaan, ettei saa ruoalla leikkiä), vauvalle pitäisi antaa laimennettua sokerimaitoa eikä korvikkeita jne., voimakassuolaista ruokaa ja voita pitäisi antaa vauvalle koska muutenhan se ei saa natriumia eikä kasvakaan kunnolla, lahjat ovat likaisia vanhoja tavaroita/vaatteita joiden alkuperästä ei ole tietoa, koiranpeti ja sen vanhat pyyhkeet käy hyvin vauv

Olen se joka kirjoitti 25 viestin. Ei tuohon mitään  kunnollista ratkaisua ole, jos keskustelu ei auta. Meillä mies on joutunut ärähtämään äidilleen, ei muuten usko. Eikä se ole kivaa, muutenkin hankalat välit. 

Sovittiin miehen kanssa, että sitten vain sanotaan jatkossakin miten meillä toimitaan, ja varaudutaan ottamaan kaikki ruoat yms mukaan. Anoppi yritti 10kk ikäiselle syöttää kuivattua poroa...

Ja hän näkee lasta vain meidän valvovan silmän alla

Vierailija
30/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä joku ärsyyntyy 85-vuotiaan puheista.  Nyt aikuisuutta, lapsen isäkin jo yli 50.

Nyt vain nuorelle rouvalle vähän ymmärrystä vanhuutta kohtaan jos ette edes asu saman katon alla vaan käymäseltään näette.

Eikö toisaalta ole mielenkiintoista vertailla miten hoito-ohjeet on muuttuneet vuosikymmenten aikaan?  Ei, kun minä itte otan nokkiini vanhuksen puheista.

Vierailija
31/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä joku ärsyyntyy 85-vuotiaan puheista.  Nyt aikuisuutta, lapsen isäkin jo yli 50.

Nyt vain nuorelle rouvalle vähän ymmärrystä vanhuutta kohtaan jos ette edes asu saman katon alla vaan käymäseltään näette.

Eikö toisaalta ole mielenkiintoista vertailla miten hoito-ohjeet on muuttuneet vuosikymmenten aikaan?  Ei, kun minä itte otan nokkiini vanhuksen puheista.

Ei rajaton tollous iästä johdu eikä sellaista tarvitse sietää.

Vierailija
32/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 25 vuotta tuollaisen noidan kanssa tullut toimeen. On meidän ainut lähisukulainen niin lapsen takia yritän pysyä väleissä. Olisi ko tullut loppu koko hommalle, jos mieheni ei olisi 100% minun puolella. On hän yrittänyt rahallakin päästä minusta eroon. Ymmärtäisin jotenkin, jos mieheni elämä olisi surkeaa. Mutta kun ei ole. Tän akan vaan on pakko pistää syyläinen nokkansa joka asiaan ja tietää kaiken paremmin kuin kukaan muu. Nyt lapseni on täysi-ikäinen ja olen jättänyt käynnit välistä. Mies saa käydä itsekseen.

Vierailija
33/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista on nuoren halveksunta vanhusta kohtaan.  Ois oikeesti nyt aika aikuistua eikä olla noin lyhytnokkainen kun ette varmaan asu samassa taloudessakaan.

Olen vasta 80, tiedostan puutteeni mutta toivon että lapset puokisoineen antaisivat juttujeni mennä läpi korvien.  No ovat kyllä ihan aikuismaisia ihmisiä.

Vierailija
34/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista on nuoren halveksunta vanhusta kohtaan.  Ois oikeesti nyt aika aikuistua eikä olla noin lyhytnokkainen kun ette varmaan asu samassa taloudessakaan.

Olen vasta 80, tiedostan puutteeni mutta toivon että lapset puokisoineen antaisivat juttujeni mennä läpi korvien.  No ovat k

Olen 64-vuotias.

Ei se ikä ole mikään tekosyy käyttäytyä törkeästi eikä sitä tarvitse sietää.

Vierailija
35/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 80, tiedostan puutteeni mutta toivon että lapset puokisoineen antaisivat juttujeni mennä läpi korvien.  No ovat k

Etkö sitten voi vaan käyttäytyä ihmisiksi???? Mikä siinä on noin ylivoimaista?

Vierailija
36/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on todella mielenkiintoista vertailla lastenhoitoa, eläintenhoitoalan, naisen asemaa, kodinhoitoa, peltotöitä jne nyt ja ennen. Aivan mahtavia keskusteluja, joista opitaan parhaimmillaan uutta puolin ja toisin. 

Aikuisen ihmisen komentelu jossain oman lapsensa hoitamisessa on mätäistä ja iljettävää. En itsekään määi kenellekään, että hän on tehnyt kaiken väärin ja onneksi itse osaan niin paljon paremmin. 

Anopit puhukoon pojilleen tai jossain tapauksessa jopa lapsenlapsilleen, jos saavat olla heidän kanssaan tekemisissä. Lapsenlapselle voi sanoa, että "laitapa näin kylmällä jo paksummat hanskat, iso poika!". 

Oma anoppini räkytti ja räkytti ja räkytti minulle, mikään muu ei mennyt perille kuin se, että sanoin etten ole hänen piikansa vaan että voi lyllertää itse kertomassa haisevat terveisensä. Voi sitä uhriutumisen määrää, kun olin kertonut hänen karjumisistaan pojalleen ja kyläläisille :D. 

Vierailija
37/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Anoppi soittelee miehelle päivittäin ja ilmaantuu kutsumatta kylään 2-3 kertaa kuussa. Itse en hänelle mitään kerro, mutta mies vastailee uteluihin. Anoppi on 72v ja kasvanut ympäristössä, missä mies on oikeassa ja miestä passataan. Mies tykkää käydä äitinsä luona, kun ei tarvitse aamulla edes voileipiä itse tehdä eikä astioitaan korjata pöydästä. On ollut usean vuoden opettelua että ollaan kotona saatu töitä jaettua 50-50.

Kamala anoppi! Pidä vaan kiinni siitä että teidän perheessä kotityöt 50-50. Tuollainen anopin vanhakantainen ajattelutyyli saa itsenikin näkemään punaista.

Vierailija
38/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anopillani on vääristynyt kehonkuva. 50- luvulla syntyneenä hän kuvittelee, että vain sairaalloisen laiha ja suorastaan anorektinen on ainoa oikea kehon muoto eikä normaalivartaloinen tai hiukan pyöreä voi olla edes terve hänen mielestään. On tartuttanut tuon sairaan kuvan puolison sisarukseenkin.

Lapsemme ovat normaalivartaloisia ja lihaksikkaita. Anoppi kommentoi kehon muotoa ääneen. Olemme sanoneet että ei ole sopivaa mutta tekee tuota silti sisarensa kanssa. Itse ovat lihavia.

Me olemme koko perhe terveitä ja liikkuvia, syömme myös terveellisesti-näiden pitäisi riittää eikä anopilla ole syytä huoleen.

Vierailija
39/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää sinua olemasta aikuismainen ihminen? Miksi pitää sanoa pahasti?

Vierailija
40/255 |
25.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vasta 80, tiedostan puutteeni mutta toivon että lapset puokisoineen antais

Pahasti? Jos tässä iässä höpisee joutavia että ennen ei ollut vaikka hoysuvaippoja, sideharsoja köytettiin. Niin vauvan äiti suuttuisi ha kirjoittaisi vauvapalstalle.

Kun ei nuoremmillakaan aina ole arvostelukykyä ja tilannetajua, vain valtava raivo periaatteesta puolison äitiä kohtaan.  Aika vanhoina olette 2-vuotiaan vanhempia.