Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsettoman perintö.

Vierailija
17.11.2019 |

Lapseton ihminen kenelle haluat jättää perintösi? Automaattisestihan perintö jäisi leskelle ja hänen kuoltuaan siirtyy ensin kuolleen vanhemmille, sisaruksille tai sisarusten lapsille, tässä järjestyksessä riippuen kuka elossa.
Olen ollut 20 vuotta mieheni kanssa ja testamenttaan perintöni hänelle. Siskoni tästä puhui taannoin ja kyseli asiasta. Hänestä perintöni pitäisi suoraan mennä hänelle ja lapsilleen koska meillä ei mieheni kanssa ole lapsia, mutta miehellä edellisestä liitosta kaksi lasta.

Lapsettoman perintö.

Vaihtoehdot

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolen ennen miestäni niin kaikki hänelle ja jos jälkeen niin kaikki menee eläinsuojeluun.

Vierailija
42/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille ja heidän lapsilleen. Heidän puolisonsa on suljettu perinnön ulkopuolelle.

Näin varallisuus pysyy suvussa.

Vaikka puolisot on suljettu perinnön ulkopuolelle, eikä sisarukset lapsineen kuitenkin käytä perintörahoja yhdessä puolisoidensa kanssa? Ja jos sisarukset lapsineen kuolevat ennen puolisoitaan, niin ne puolisot sitten perivät kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en noin ahneelle siskolle, joka suoraan kysyy asiasta, jättäisi mitään.

Vierailija
44/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt testamentin. Jos kuolen ensin, kuoltuani mieheni saa asunnon puolikkaan (olisihan hänellä lesken asumisoikeus joka tapauksessa, mutta haluan että hän omistaa asunnon kokonaan). Tileillä olevat rahat, osakkeet, rahastot menevät puoliksi veljelleni ja yhdelle veljenpojalle.

Miehenikin kuoltua minun puolikkaani asunnosta menee 1/3 veljelleni, 1/3 yhdelle veljenpojalle, ja 1/3 eläinsuojeulyhdistykselle.  Minulla on kaksi muutakin veljenpoikaa mutta heille en jätä mitään. Tiedän että tämä voi aiheuttaa eripuraa mutta en kertakaikkiaan halua tukea heidän elämäntyyliään.

Vierailija
45/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei saa testamentissani mitään, eihän hän todennäköisesti ole edes elossa, kun kuolen (hän on jo sairas). Koko omaisuuteni menee mieheni tyttärelle ja hänen puolisolleen. Olemme kaikki tehneet testamentit niin, että meidän neljän kesken se, joka on viimeisenä elossa, omistaa silloin kaiken ja sen jälkeen omaisuudet menevät tyttären lapsille, jos niitä on, tai nimettyyn hyväntekeväisyyskohteeseen. Diili sisältää tietenkin myös keskinäisen hoivan eli muut alkavat hoitaa asioita siinä vaiheessa, kun joku meistä ei enää itse ymmärrä, mitä pitäisi hoitaa.  Edunvalvontavaltuutukset on tehty tätä silmällä pitäen.

Vierailija
46/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei jää mitään perittävää. Jos nyt jossain lotossa päävoiton voittaisin, niin testamenttaisin sen ihan piruuttani vasemmistoliitolle sellaisilla terveisillä, että toivottavasti tuo raha edistää koko Suomen pilaamisen totaalisesti, nopeassa aikataulussa, mutta että uskon sen menevän vassarielitistien rilluttelurahoiksi, sillä rahanahneempaa ei ole vielä keksitykään kuin vassaripoliitikko.

Vierailija
47/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perun perii

Vierailija
48/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei jää mitään perittävää. Jos nyt jossain lotossa päävoiton voittaisin, niin testamenttaisin sen ihan piruuttani vasemmistoliitolle sellaisilla terveisillä, että toivottavasti tuo raha edistää koko Suomen pilaamisen totaalisesti, nopeassa aikataulussa, mutta että uskon sen menevän vassarielitistien rilluttelurahoiksi, sillä rahanahneempaa ei ole vielä keksitykään kuin vassaripoliitikko.

Tai sitten nimeän ihan jäätävän määrän erilaisia yhdistyksiä ja puolueita ja hyväntekeväisyyksiä, ja jokainen perii n. 5-20 €. Ja jokaiselle tulee varmasti kuluja siitä, että sen perinnön pääsee vastaanottamaan. Pitääpä juonitella vielä, saa nähdä mitä tuosta tulee.

Vaikka ei minulta mitään rahaa tai omaisuutta edes jää, kuten sanoin.

Vierailija
49/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamenttilahjoituksena vapaaehtoistyökohteilleni.

Veljeni ja kälyni ovat kymmenisen vuotta minua nuorempia mutta lapsettomia hekin ja varakkaita ihan ilmankin, joten ovat todenneet, että turha niitä rahoja on heillekään siirtää, heillä kun on sama ongelma että minne perintö.

Kummilapsilleni olen sijoittanut jo vauvasta lähtien, joten heilläkin on jo pottinsa.

Ei minua kyllä haittaisi jos perintö menisi valtiolle, koska Pohjoismainen hyvinvointivaltiomme on kyllä ihan kannatettava kohde itsessään ja itsekin saan omasta hyvästä elintasostani ja elämanlaadustani kiittää meidän ilmaisia julkisia palveluja, ennen kaikkea tietysti koulutusjärjestelmäämme.

Vierailija
50/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni on lapseton ja sinkku. Hän on testamentannut omaisuutensa minun kahdelle tyttärelleni. Testamentissa on lisäksi, että jos jostain syystä tyttäremme kuolevat ennen häntä, menee omaisuus eläinsuojeluyhdistykselle.

Vierailija
51/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisaruksille ja heidän lapsilleen. Heidän puolisonsa on suljettu perinnön ulkopuolelle.

Vaikka puolisot on suljettu perinnön ulkopuolelle, eikä sisarukset lapsineen kuitenkin käytä perintörahoja yhdessä puolisoidensa kanssa? Ja jos sisarukset lapsineen kuolevat ennen puolisoitaan, niin ne puolisot sitten perivät kuitenkin.

Testamenttiin voi laittaa myös ehdon, että perinnönsaajan puoliso ja lapset eivät saa myöskään hyötyä perinnön tuotosta. Eli jos ostat perintörahoilla sijoitusasunnon, et saa antaa vuokratuloja lastesi tai puolisosi hyödyksi. En kylläkään ymmärrä, miten ja kuka tätä voi valvoa. Jos ostat vuokratuloilla veneen, eikö perhe saa istua siinä kyydissä?

Vierailija
52/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan kysyn kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Testamenttiin voi laittaa myös ehdon, että perinnönsaajan puoliso ja lapset eivät saa myöskään hyötyä perinnön tuotosta. Eli jos ostat perintörahoilla sijoitusasunnon, et saa antaa vuokratuloja lastesi tai puolisosi hyödyksi. En kylläkään ymmärrä, miten ja kuka tätä voi valvoa. Jos ostat vuokratuloilla veneen, eikö perhe saa istua siinä kyydissä?

Tuota juuri tarkoitin. En itsekään keksinyt, miten tuota voidaan valvoa. Halutessaan perijä voi vaikka lahjoittaa omaa omaisuuttaan puolisolleen ja lapsilleen ja käyttää itse perittyä omaisuutta, jolloin kaikki menee lainkirjaimen mukaan, muttei testamentin hengen.

Vierailija
53/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se/ne tahot joille päätän testamentata.

Tärkeintä on sulkea sisarukseni pois testamentilla, syy ei kuulu sulle, ja estää perintöä menemästä valtiolle.

Minusta taas nimenomaan valtionkonttori on hyvä testamentin kohde. Verotuloilla minut on koulutettu ja hoidettu. Jos en kasvata uutta veronmaksajaa, niin vähintä, mitä voin tehdä, on testamentata omaisuuteni juuri valtiolle.

Ja valtio voi käyttää rahasi vaikka eduskunnan mehiläistenhoitoyhdistyksen vuosiavustukseen.

Ei todella voi. Yksityishenkilöltä saanut perinnöt menevät suoraan valtionkonttorille, jota valvovat viranomaiset ja muut sidosryhmät ja on hyvin tarkkaan määritelty mihin varoja käytetään esim. tutkimuksiin jne.

Valtion avustukset ja muut kulut maksetaan valtion budjetista.

Vierailija
54/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle menee ja hän voi sitten kuoltuaan jättää perintöä omille lapsilleen ja myös minun sisarusten lapsille jos minun osuudesta jotain jäljellä.

Vierailija
55/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolle tietysti. Miksi meidän yhteinen omaisuus pitäisi jollekin muulle antaa.

Vierailija
56/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskolta sikamaista kärkkyä perintöä.

Vierailija
57/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolisolle tietysti. Miksi meidän yhteinen omaisuus pitäisi jollekin muulle antaa.

On ihan väärin, että jos on lapsia, menevät he puolison edelle ilman testamenttia. Yhdessä on rakennettu mökki ja talo ja saatu kasvatettua lapset, autettu ensiasunnon hankinnassa ja vihdoin päästään nauttimaan työmme tuloksista.

Ja sitten kun toinen kuolee, niin mökki pitää antaa pois plus kaikki säästöt. Ihan väärin! Siksi on tehty testamentti.

Onneksi lapset ovat hyväksyneet asian ja tehneet itsekin samanlaisen keskinäisen omistusoikeustestamentin.

Vierailija
58/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa perintöäni on jo vanhempieni omaisuutta. Joten sisarusten lapsille.

Vierailija
59/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ihan väärin, että jos on lapsia, menevät he puolison edelle ilman testamenttia. Yhdessä on rakennettu mökki ja talo ja saatu kasvatettua lapset, autettu ensiasunnon hankinnassa ja vihdoin päästään nauttimaan työmme tuloksista.

Ja sitten kun toinen kuolee, niin mökki pitää antaa pois plus kaikki säästöt. Ihan väärin! Siksi on tehty testamentti.

Onneksi lapset ovat hyväksyneet asian ja tehneet itsekin samanlaisen keskinäisen omistusoikeustestamentin.

Tässä oli kyse siitä, että lapsia ei ole. Nimenomaan puolisolle perintö eikä sisaruksille tai heidän lapsille. Minun puolisolla tosin on lapsia ja olen sitä mieltä, että puolison muu omaisuus suoraan hänen lapsille jos kuolee ennen minua ja kotimme jää minulle sekä toki oma omaisuuteni. Minun kuollessa tai jos talo myydään puolet edesmenneen puolisoni lapsille ja puolet sekä oma omaisuuteni testamentamentilla sitten kenelle koen haluavani jättää. Ehkä kaikki puolison lapsille tai lapsenlapsille tai sitten sisarusteni lapsille. Katsotaan nyt kuka elämässäni tärkeänä pysyy.

Vierailija
60/61 |
17.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso osa perintöäni on jo vanhempieni omaisuutta. Joten sisarusten lapsille.

Miten sinun perintösi voi olla vanhempien omaisuutta jos elossa olet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän