Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen vapaudenkaipuu ja asumuseropuheet

Vierailija
17.11.2019 |

Ollaan 30+ pariskunta, meillä on yksi 5 -vuotias lapsi. Molemmat ollaan työelämässä. Yhdessä ollaan oltu 7 vuotta, naimisissa noin puolet siitä. Suhde on hyvä, rakkautta ja seksiä on ja viihdytään yhdessä. Puhutaan tunteista ja kaikki on ihan hyvin, annetaan myös tarpeeksi tilaa toisillemme ja riidat pystytään selvittämään. Vaikka mieskin myöntää että kaikki on meidän välillä hyvin ja että rakastaa minua, on sillä ollut jo pitkään outo päähänpinttymä siitä kuinka tahtoo oman asunnon. Tuo nousee viikottain esille, välillä ihan muuten vaan ja eilen pienen riidan jälkeen. Hän ei itse sitä muulla selitä kuin että on kaipuu olla itsenäinen (ihankun sitä ei voisi parisuhteessa olla). Minua loukkaa tuo, koska hän olis valmis oman itsekkään vapaudenkaipuunsa vuoksi rikkomaan perheen, vaikka vissiin ajatuksena on että me oltaisiin edelleen pari mut lapsi olis viikko-viikko. Itse en kyllä siihen suostu, koska hyvä on näinkin eikä mitään syytä ole sille, että lasta riepoteltaisiin kahdessa kodissa kun tämäkin koti on tasapainoinen eikä mitään suurta draamaa ole.

Mikä tuota vaivaa? 30 kriisi? Itsekeskeisyys? Joku muu kriisi? Joku outo vaihe? Help!

Kommentit (186)

Vierailija
181/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin miehellä oli melkeinpä identtiset puheet. Sitten paljastui että olikin toinen nainen. Miksei voinut olla rehellinen ja muuttaa pois. Juurikin tuo valehtelu loukkasi eniten kaverini.

Vierailija
182/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

YH-äidit on alinta kastia deittisivuilla.

Vähän brutaali ja mustavalkoinen yleistys, mutta varsin tosi…

Tämä on aika ikäsidonnainen ja yleiseen elämänkokemukseen perustuva juttu.

Mies nyt lähtökohtaisesti vierastaa ajatusta, että parisuhteessa olisi ns. ”kolmas pyörä”.

YH-äitiä tapaillessa asetelma vielä korostuu siten, että huomaakin olevansa itse se ylimääräinen rengas…

Lähtökohtaisesti oma lapsi on äidilleen kuitenkin se maailman keskipiste, ja prioriteetti numero 1.

”hopeasijalle” asettuminen, siis jo heti lähtötelineissä, on melko harvoin se miehen ideaali-asetelma,

eli YH-status on kieltämättä naiselle deittimarkkinoilla merkittävä taakka.

Toki tähän tilanteeseen voi (ja ehkä kannattaakin?) suhtautua sillä tavalla, että on pelkästään positiivista että miehet joiden itsetunto/luonne

ei tätä asetelmaa kestä, karsiutuvat kandidaateista jo ihan omasta halustaan, ei turhaan tuhraannu kenenkään aikaa…

...eksyttiin nyt hiukan alkuperäisestä aiheesta, sorry...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

YH-äidit on alinta kastia deittisivuilla.

Vähän brutaali ja mustavalkoinen yleistys, mutta varsin tosi…

Tämä on aika ikäsidonnainen ja yleiseen elämänkokemukseen perustuva juttu.

Mies nyt lähtökohtaisesti vierastaa ajatusta, että parisuhteessa olisi ns. ”kolmas pyörä”.

YH-äitiä tapaillessa asetelma vielä korostuu siten, että huomaakin olevansa itse se ylimääräinen rengas…

Lähtökohtaisesti oma lapsi on äidilleen kuitenkin se maailman keskipiste, ja prioriteetti numero 1.

”hopeasijalle” asettuminen, siis jo heti lähtötelineissä, on melko harvoin se miehen ideaali-asetelma,

eli YH-status on kieltämättä naiselle deittimarkkinoilla merkittävä taakka.

Toki tähän tilanteeseen voi (ja ehkä kannattaakin?) suhtautua sillä tavalla, että on pelkästään positiivista että miehet joiden itsetunto/luonne

ei tätä asetelmaa kestä, karsiutuvat kandidaateista jo ihan omasta halustaan, ei turhaan tuhraannu kenenkään aikaa…

...eksyttiin nyt hiukan alkuperäisestä aiheesta, sorry...

Oikeastaan olet asian ytimessä, onhan näillä lapsilla isäkin. Ja nyt vaan näyttäisi, että se isä on sellainen lisko, ettei lastaan todellakaan ansaitse. Ja sinä alat syyttämään yh-naisia, että heillä taakka. Mistä se taakka on peräisin? Sinun kupeistasi? (Neitseestä syntymistä ei ole tapahtunut edes silloin 2000v sitten.)

Yhdenkään, vapaankaan naisen ei pitäisi tuollaisiin ihmisiin edes vilkaista.

Uskomatonta kuinka miehet jaksavat haukkua ja arvostella yh-naisia, ihan kuin he olisivat itse valinneet tilanteensa ja YKSIN.

Vierailija
184/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan olet asian ytimessä, onhan näillä lapsilla isäkin. Ja nyt vaan näyttäisi, että se isä on sellainen lisko, ettei lastaan todellakaan ansaitse. Ja sinä alat syyttämään yh-naisia, että heillä taakka. Mistä se taakka on peräisin? Sinun kupeistasi? (Neitseestä syntymistä ei ole tapahtunut edes silloin 2000v sitten.)

Yhdenkään, vapaankaan naisen ei pitäisi tuollaisiin ihmisiin edes vilkaista.

Uskomatonta kuinka miehet jaksavat haukkua ja arvostella yh-naisia, ihan kuin he olisivat itse valinneet tilanteensa ja YKSIN.

”Syyttäminen” on nyt ehkä hiukan vahva ilmaus, ainakaan tarkoitukseni ei ollut millään tavalla haukkua/arvostella ketään, varsinkaan

yh-naisia.

Kunhan nyt avasin hiukan syitä sen taustalla, miksi yh-statuksella on ”kapeammat markkinat”...

Tuossa kirjoituksessani ei nyt tietty ollut mitään uutta ja yllättävää informaatiota yh-naisille, he ovat tuon ilmiön nähneet ja kokeneet deitti-palstoilla.

Joillekin toisille siinä saattoi ehkä olla?

Vierailija
185/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja ettei menisi liian sukupuolivärittyneeksi tämä keskustelu, lienee sallittua (vai onko???) todeta että lähipiirissäni olevat yh-isät ovat kokeneet ihan samanlaista ”dissaamista” naisten puolelta...

Ei toki samassa mittakaavassa ja yhtä avoimesti kuin tuntemani yh-naiset ovat kokeneet, eli jos tämä ilmiö on ihan pakko stereotypisoida, niin joo, ok, on tämä enemmän miesten sielunmaisemassa asuva asenne.

Vierailija
186/186 |
18.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit kertomatta asuinolosuhteenne.  Jos asutte vaikka kerrostalossa, niin siellä ei olekaan nykyaikana miehelle omaa reviiriä ja tehtävää.

Aikaisemmin oli sentään autotalli!  Naisilta pääsy kielletty!  Tai vaikka mancave tai edes essonbaari.  Kerrostalon pihalla ei ole mitään tehtävää tai paikka ja kotona vaimo määrää tekemiset.  Ahdistavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi