Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät häipyivät, kun laihdutin normaalipainoon

Vierailija
13.11.2019 |

Ylipainoa oli kertynyt suht runsaasti, etureppu roikkui ja vaatteita oli hankala löytää. Miesystävä piikitteli painosta aikansa (85 kg) ja lopulta häipyi. Verikokeissa kolestroliarvot olivat tapissa ja bmi huiteli 27:ssä. Lääkäri kehotti laihduttamaan. Alun takkuamisen jälkeen homma lähti hyvin pyörimään, jätin välipalat ja iltasyömiset pois ja aloin liikkua säännöllisesti. Paino putosi nopsaan ja samaa tahtia harveni ystäväpiiri. Laihdutukseeni suhtauduttiin ilkeillen ja vihamielisesti. Takanapäin puhuttiin jopa syömishäiriöstä ja psyykkisestä sairaudesta. Kannustin toki ystäviänikin laihduttamaan, koska huomasin positiiviset vaikutukset itsessäni. Vastauksena oli yleensä, että miksi itse laihdutat, kun olet hyvä juuri tuollaisena. Kysynkin teiltä arvoisat palstalaiset, miksi toisen ylipainoisen laihdutus on kohtalontoverille niin paha juttu, että ystävyys päätyy välirikkoon?

Kommentit (176)

Vierailija
61/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin huomasin, kun raskauksien jälkeen lihoin ylipainoiseksi, että monet innokkaasti kannustivat olemaan laihduttamatta ja että ”oot hyvä just noin”. Jep, polvi- ja nivelvaivoineen oikein hyvä.

Tuollaiset kommentit voi olla ihan ystävällisyyttäkin. Jos ystävä puhuu laihduttamisen aloittamisesta, ei siihen oikein voi sanoa että "juu oot kyllä aika pahasti lihonut, kannattaa laihduttaa". Nämä on niin herkkiä asioita, että saa olla kieli keskellä suuta. :) Toki itse tiedät parhaiten, millaiset ihmiset ja millaisissa tilanteissa sinulle kommentoi. Tämä oli tällainen välihuomautus.

Vierailija
62/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä harvoja, jotka laihtuivat lapsensaannin jälkeen. "Ystävä"piiristä jäi jäljelle porukan mallimittainen lapseton kaunotar, just se, josta joku ulkopuolinen olisi etukäteen saattanut sanoa, ettei hän halua enää pysyä elämässäni, kun menin tekaisemaan vauvan. Pysyi, tuki ja nyt voidaan vuosien jälkeen jopa käydä yhdessä kävelyllä, kun laihduttuani polveni kestävät liikkumista.

Punkerot taas piikittelivät aikansa ja löivät jopa vetoa, milloin alan taas lihoa heidän kokoisekseen. Kun näin ei käynyt, lopettivat yhteydenpidon.

Ja se on tiedättekö ihanaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli siis olet ollut aina naamanätti ja sitten kun olet kehonättikin niin olet hirveä uhka. Kenties kavereiden miehet on alkaneet sanoa, että näytät hyvälle ja kotona alkaneet katsella omia ihrapallojaan siihen tyyliin että laihduttaisit sinäkin kuten x kun se näyttää tosi hyvälle nykyään. Makuuhuoneessa on ehkä tilanteet kriisiytyneet, seksi loppunut ja kaikki on sinun vika.

Onneksi miehistä vain KOLME neljästä on ylipainoinen. 

Melko harva.

Miehet ei ole katseen kohteita kuten naiset joten meidän viehättävyydellä ei ole mitään merkitystä ja painomme on oma asiamme. 

Kuten teidän in_celiytennekin, joten älkää tulko marisemaan saamattomuuttanne.

Jännää, miten perustelette kelpaamattomuuttanne isolla nenällä, lyhyydellä tai kaljulla, mutta hyvin harva tajuaa, ettei nainen ehkä halua sian näköistä miestä, joka käyttäytyykin sikamaisesti.

Kyllä me naiset teitä katsomme, mutta harvoin ilahtuen.

Vierailija
64/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl en ota miestä, jolla on 40 kg ylipainoa. Eihän sillä edes seiso koska diabetes.

Vierailija
65/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kyseessä varmaan vanha kunnon kateus... Kivempi olla lihavassa seurassa, jossa on itsekin lihavana "normaali". Sinä hoikistuneena muistutat heitä lihavuudesta ja siitä, että tahdonvoimalla asioihin saa muutoksen.

Itse laihdutin n. 15kg kymmenisen vuotta sitten. Tämä ei ollut hoikkien ystävieni mieleen, koska aloin baareissa yms saamaan enemmän huomiota miehiltä. Siinä jäi muutama "ystävä" ihan suosiolla omasta elämästä pois. 

Naisten ystävyys on erikoinen ilmiö. Koira on naisen paras ystävä. Ja oma mies :).

Vierailija
66/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tipahti matkasta onneksi vain yksi "ystävä". Itse en puhunut laihduttamisestani mitään mutta hänelle siitä tuli suorastaan pakkomielle. Jokaisessa puhelussa ja tapaamisessa piti utsia, että kuka on käskenyt mun laihduttaa, älä nyt enää laihduta, syömishäiriö on jo ovella jne. Hänkin oli lihava muttei niin iso kuin minä niin ilmeisesti hänelle tuli hirveät (itseasetetut) paineet. Monesti sanoi, ettei ole kateellinen ja kuitenkin saattoi murehtia sitä miksi muut laihtuvat ja hän ei.

Vierailija
67/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät kestä muiden naisten onnea ja pyrkivät aina tekemään kaikkensa (esim. antamalla surkeita neuvoja) jotta muillakin menee yhtä huonosti kuin heillä. Ja ovat kateellisia.

Tämän huomasin kun löysin vuosien yksinäisyyden jälkeen ihanan miehen ja osa kavereista lopetti yhteydenpidon kokonaan, toiset puhui uskomattoman ilkeää skeidaa selkäni takana, silti aina esittivät ystäviä seurassani.

Vierailija
68/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä, itelle ei käynyt noin.

Samat ystävät on edelleen.

Vierailija
69/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko muuten, että hoikkuutta ja normaalipainoa joutuu puolustelemaan nykyään? Siis selittelemään kovasti, miksei ole tanakampi.

Jep ja syömisiään, jos ei halua syödä jotain sokeripas.kaa. ”Laihdutatko??” En laihduta, ihminen nyt vaan ei tarvitse sitä sokeria mihinkään, miksi söisin sitä kun en edes pidä siitä?

Vierailija
70/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni erosi. Lopetti sitten kun elämän.

Palkkasi pt.n , uusi ruokavalion. Kävi juttelemassa ja teki 10 askeleen suunnitelman,

Vuodessa laihtui lähes missin mittoihin, ja on pysynyt siinä.

Ja mitä me ystävät ajatellaan hänestä ?

Ollaan ylpeitä hänestä. Niin kuin ystävät ovat.

Hanki parempia ystäviä.

Vierailija
71/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli siis olet ollut aina naamanätti ja sitten kun olet kehonättikin niin olet hirveä uhka. Kenties kavereiden miehet on alkaneet sanoa, että näytät hyvälle ja kotona alkaneet katsella omia ihrapallojaan siihen tyyliin että laihduttaisit sinäkin kuten x kun se näyttää tosi hyvälle nykyään. Makuuhuoneessa on ehkä tilanteet kriisiytyneet, seksi loppunut ja kaikki on sinun vika.

nÄIN SIINÄ ON KÄYNYT...

Vierailija
72/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset 😂 Minulla ei ole tuosta kokemusta että miten laihdutus vaikuttaa, mutta muuten olen osani piikittelystä saanut. Minut on mm sinkkuuden vuoksi haukuttu ja sanottu ettei kavereitani voi olla kun en ole seurustelusta kiinnostunut. Ihan älyttömiä syitä voi naisilla olla sille miksi toista kartetaan! Sinulle, normaalipaino on tervettä ja onnea suuresta urakasta!

Vierailija
73/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä joka hylkää tuollaisesta eikä kannusta mukana ei ole oikea ystävä ja saa mennäkin menojaan.

Vierailija
74/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on porukan dynamiikka muuttunut. Ap on saattanut olla monelle sellainen lohduttava vertailukohta, "ainakaan en ole yhtä lihava kuin tuo". Ja sitten kun se muuttuu, se on kova paikka. Usein laihtumisen ja elämäntapamuutoksen myötä tulee myös sellaista hyväntuulisuutta ja energisyyttä, mikä toisten voi olla vaikea sulattaa. Siis sellaisten, jotka vertaavat itseään toisiin ja etsivät sieltä jotain, mistä voivat tuntea ylemmyyttä. 

Sama juttu kuin jos porukan harmaa hiirulainen, kavereiden keskuudessa ikisinkkuteen tuomittu, alkaakin seurustella ja sen myötä sädehtiä ja kehtaa mennä vielä naimisiinkin. Ei tämä passaa ollenkaan sellaisille, jotka ovat katsoneet häntä ja miettineet mielessään, että ainakin kelpaan miehille paremmin kuin tuo ja tuo nyt ei ainakaan mene minua ennen naimisiin.

Se, että joku toinen saa korjattua omassa elämässään ongelman, jonka kanssa itsekin kamppailee, voi olla toisille kova paikka. 

75/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisit nyt vaan olla se tyypillinen intoilija, että kun minäkin pystyn niin kyllä sinäkin! Ja veikkaan että aloit jakeleen elämisen ohjeita jokaiselle vastaantulijalle, enminäkää tuollasta jaksais...

Vierailija
76/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut aina erittäin hoikka, joten ei, kateus ei ole syynä siihen etten jaksa laihduttajia.

En vaan jaksa MITÄÄN kommentteja omista ruokailuistani, en kauhisteluja, en kyselyjä, en mitään. Syön välillä esim. pizzan aamupalaksi, välillä en syö mitään, ja se kuuluu vain minulle.

En halua puhua ruoasta, en painosta, en karppauksesta, en mistään tuollaisesta, jos joku fokusoi paljon energiaa noihin asioihin, en halua olla tekemisissä, koska ei kiinnosta, enkä jaksa.

Joten siinä selitys ainakin omalta osaltani.

Vierailija
77/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ollut aina erittäin hoikka, joten ei, kateus ei ole syynä siihen etten jaksa laihduttajia.

En vaan jaksa MITÄÄN kommentteja omista ruokailuistani, en kauhisteluja, en kyselyjä, en mitään. Syön välillä esim. pizzan aamupalaksi, välillä en syö mitään, ja se kuuluu vain minulle.

En halua puhua ruoasta, en painosta, en karppauksesta, en mistään tuollaisesta, jos joku fokusoi paljon energiaa noihin asioihin, en halua olla tekemisissä, koska ei kiinnosta, enkä jaksa.

Joten siinä selitys ainakin omalta osaltani.

ja se et toisen ruokailuun ja ulkonäköön huomautellaan. kuten tosi monet laihduttaja inisee aina näin: ”tossa kakkupalassa on 500 kaloria, tossa sämpylässä on 300 kaloria, et voi syödä noita”. ja itse menin samaan moodiin kun yritin vuoden laihduttaa ja laskin kalorit niin tarkasti.

Vierailija
78/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran miesnäkökulmaa, että aina hoikka vaimoni on aika saanut arvostelevia katseita ja supattelua seläntakana. Mitä upeammin pukeutuu sitä kovempaa on joidenkin kateus.

Tuttu tunne. Olen ollut koko elämäni todella pieni ja siro nainen ja nyt ikää jo lähemmäs 50v.

Vierailija
79/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika laiska trolli kun ei edes viitsinyt tarkistaa paljonko se BMI oikeasti on jos on 165cm ja 85kg.  

Vierailija
80/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata mainostaa, jos joku huomaa ja kysyy niin sanon vaan, että otin salikortin ja olen käynyt. Vuoden aikana olen kiinteytynyt ja tiputtanut ylimääräiset 10kg, jotkut on huomannut jotain, toiset ei ole ainakaan kommentoinut mitään. Ärsyttävää siinä on se jos pitää kauheeta meteliä asiasta ja neuvoo muita tekemään samoin. Itselle olo tuntuu nyt mukavalta ja vaatekoko pienetynyt sekä elämänlaatu parantunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi