Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävät häipyivät, kun laihdutin normaalipainoon

Vierailija
13.11.2019 |

Ylipainoa oli kertynyt suht runsaasti, etureppu roikkui ja vaatteita oli hankala löytää. Miesystävä piikitteli painosta aikansa (85 kg) ja lopulta häipyi. Verikokeissa kolestroliarvot olivat tapissa ja bmi huiteli 27:ssä. Lääkäri kehotti laihduttamaan. Alun takkuamisen jälkeen homma lähti hyvin pyörimään, jätin välipalat ja iltasyömiset pois ja aloin liikkua säännöllisesti. Paino putosi nopsaan ja samaa tahtia harveni ystäväpiiri. Laihdutukseeni suhtauduttiin ilkeillen ja vihamielisesti. Takanapäin puhuttiin jopa syömishäiriöstä ja psyykkisestä sairaudesta. Kannustin toki ystäviänikin laihduttamaan, koska huomasin positiiviset vaikutukset itsessäni. Vastauksena oli yleensä, että miksi itse laihdutat, kun olet hyvä juuri tuollaisena. Kysynkin teiltä arvoisat palstalaiset, miksi toisen ylipainoisen laihdutus on kohtalontoverille niin paha juttu, että ystävyys päätyy välirikkoon?

Kommentit (176)

Vierailija
41/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai heidän silmissä olit pettänyt teidän pullukkakerhon kun sorruit terveellisyyden tielle.

Vierailija
42/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No yhteisiin harrastuksiin tai illanviettoihin ei enää pyydetty mukaan, whatsappiin oli luotu ryhmä "x:n laihdutus", jossa minua kilpaa parjattiin. Nimittely satutti kuitenkin eniten, nyt 55 kiloisena olen kuulemma luuranko, nälkäkurki ja syömishäiriöinen. 165 cm pituiselle naiselle paino on mielestäni ideaali, jaksan ja voin hyvin.

Ap

nyt jäit kiinni. olisin muuten voinut uskoa, mutta tuo WhatsApp-ryhmä paljasti provoksi :D hyvä yritys kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
44/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yhteisiin harrastuksiin tai illanviettoihin ei enää pyydetty mukaan, whatsappiin oli luotu ryhmä "x:n laihdutus", jossa minua kilpaa parjattiin. Nimittely satutti kuitenkin eniten, nyt 55 kiloisena olen kuulemma luuranko, nälkäkurki ja syömishäiriöinen. 165 cm pituiselle naiselle paino on mielestäni ideaali, jaksan ja voin hyvin.

Ap

nyt jäit kiinni. olisin muuten voinut uskoa, mutta tuo WhatsApp-ryhmä paljasti provoksi :D hyvä yritys kuitenkin.

No näin kuitenkin tapahtui, uskoitpa sitä tai et. Toivottavasti sinä et joudu koskaan läpikäymään tunnetta, että koet tulleesi loukatuksi sydänjuuriasi myöten. Että teet jotakin sellaista, mitä muut katsovat karsaasti ja sitä aletaan ruotia selkäsi takana.

Ap

Vierailija
45/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla niin ulkonäkökeskeinen, että kuvittelee kaverien lähteneen laihtumisen vuoksi. Johtuisiko kuitenkin ap:n rasittavasta luonteesta.

Vierailija
46/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti eivät olleet oikeita ystäviä. Hyvä ystävä ei ole kateellinen vaan kannustava. 

Vierailija
47/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla niin ulkonäkökeskeinen, että kuvittelee kaverien lähteneen laihtumisen vuoksi. Johtuisiko kuitenkin ap:n rasittavasta luonteesta.

Hauskuus kestää niin kauan, kun kaikilla on kivaa lätisevissä läskeissään:D

Vierailija
48/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen verran miesnäkökulmaa, että aina hoikka vaimoni on aika saanut arvostelevia katseita ja supattelua seläntakana. Mitä upeammin pukeutuu sitä kovempaa on joidenkin kateus.

Ei se hoikkuus, vaan se ylimielisyys mikä teistä huokuu.

Vierailija
49/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta lähti ystäviä, kun sairastuin syöpään. 

Pääsisiköhän lopuistakin eroon laihduttamalla?

Vierailija
50/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laihtuu syöpähoitojen takia, niin lähteeköhän kaverit kateuden vai säälin vuoksi? Mulla on niin p*skat ystävät, että luultavasti lähtee kuitenkin.

Vierailija
51/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli siis olet ollut aina naamanätti ja sitten kun olet kehonättikin niin olet hirveä uhka. Kenties kavereiden miehet on alkaneet sanoa, että näytät hyvälle ja kotona alkaneet katsella omia ihrapallojaan siihen tyyliin että laihduttaisit sinäkin kuten x kun se näyttää tosi hyvälle nykyään. Makuuhuoneessa on ehkä tilanteet kriisiytyneet, seksi loppunut ja kaikki on sinun vika.

Vierailija
52/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sovitaan toki näin, että olen kateellinen koska olen itse ylipainoinen, mutta en jaksanut enää sitä kävelevään kalorilaskuria. Mihinkään ei voinnu mennä, kun alkoi luento mitä kakunpala tekee minun terveydelle, jne. 

Tämä on totta. Kun ihminen oikein hurahtaa johonkin, ihan mihin tahansa ja alkaa luennoida aiheesta taukoamatta niin ei sitä jaksa. Itse olen jojoillut painoni kanssa mutta en jaksa jauhaa syömisistäni. Usein naisporukassa jaksetaan vähän liikaa vatvoa milloin mitäkin asiaa.

Vierailija
53/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos laihtuu syöpähoitojen takia, niin lähteeköhän kaverit kateuden vai säälin vuoksi? Mulla on niin p*skat ystävät, että luultavasti lähtee kuitenkin.

Valtaosa pysyi ja monista tuli aiempaa läheisimpiä.

Ne lähtevät, jotka haluavat. Kaikilla oli omat syynsä. Onhan se ikävää kuunnella, kun joku on saanut elinaikaa vain vuoden. :D

Vierailija
54/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, eli siis olet ollut aina naamanätti ja sitten kun olet kehonättikin niin olet hirveä uhka. Kenties kavereiden miehet on alkaneet sanoa, että näytät hyvälle ja kotona alkaneet katsella omia ihrapallojaan siihen tyyliin että laihduttaisit sinäkin kuten x kun se näyttää tosi hyvälle nykyään. Makuuhuoneessa on ehkä tilanteet kriisiytyneet, seksi loppunut ja kaikki on sinun vika.

Onneksi miehistä vain KOLME neljästä on ylipainoinen. 

Melko harva.

Vierailija
55/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halveksuntaa voi saada osakseen silloinkin, kun ei itse liho eikä laihdu. Olen aina ollut hoikka ja painanut saman verran jostain lukioikäisestä saakka. Lähentelen nyt neljääkymppiä ja rauhassa tölväisyiltä sain olla noin kolmekymppiseksi saakka. Sen jälkeen alkoivat sukulaisnaiset tavatessamme kommentoimaan, kuinka olen "hirvittävän laiha", "söisit sinäkin jotain" ja "kauhea miten oot laihtunu!!". Sellaista kovaäänistä, töksäyttelevää ja suorastaan syyttävää kommentointia. Menin noissa tilanteissa ihan puihin ja koitin änkyttää vastaukseksi, että ihan olen aina ollut tällainen... Mutta jankutus jatkui. Olin todella surullinen, sillä aiemmin välit sukulaisiini oli olleet lämpimät ja mutkattomat. Viime vuodet olen onneksi saanut olla rauhassa kommentoinnilta, koska näen heitä niin harvoin. 

Vierailija
56/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella laihduttaminen jää päälle. Joka asiaan yritetään jotenkin ujuttaa laihtuminen, kun halutaan huomiota ja ihailua. Puheenaiheena on laihdutus, mulla on uudet vaatteet, kalorit/ruokavalio ja laihdutus. Ei tuollaista jaksa kuunnella.

Vierailija
57/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin huomasin, kun raskauksien jälkeen lihoin ylipainoiseksi, että monet innokkaasti kannustivat olemaan laihduttamatta ja että ”oot hyvä just noin”. Jep, polvi- ja nivelvaivoineen oikein hyvä.

Vierailija
58/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi miehistä vain KOLME neljästä on ylipainoinen. 

Melko harva.

Miehet ei ole katseen kohteita kuten naiset joten meidän viehättävyydellä ei ole mitään merkitystä ja painomme on oma asiamme. 

Vierailija
59/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa, että ap:n ureapäisyys vain alkoi ärsyttää. Ehkä oli siedettävämpi kun ego ei pullistellut ratkeamaisillaan vaan ruho. Nyt kun on toisinpäin, mitä rakastettavaa hänessä enää on?

Vierailija
60/176 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuteen taipuvaiset eivät siedä nähdä mitään sellaista, jota toivoisivat itselleen. Hoikkuus, tuuheat hiukset, tiimalasivartalo, mikä vaan korpeaa tuottaa ilkeilyä.

Mulle ei tulis mieleenkään kommentoida kenenkään ulkonäköä ääneen negatiivisesti mutta näitä löytyy yllättävän paljon jotka ovat siihen valmiita. Ja usein juuri vähän iäkkäämmät/muhkummat naiset harjoittavat tätä.

Mä olen itse saanut täysin asiatonta kommenttia mun rinnoista uimahallin suihkussa ja saunassa sekä uimarannan pukukopissa. Oon muuten hoikka mutta rinnat ovat kokoon nähden sen verran isot, että tällaisilta happaman näköisiltä eukoilta on tullut kommenttia: Kivat kumipallot sulla./ Kivat silarit, kävitkö Tallinnassa. / Ei taida olla ihan luomua noi.

Siis mitvit? Itsellä on ihan luomua mut mitä sitten vaikkei olisikaan, oikeuttaisiko sekään kommentoimaan tuollalailla? En pysty näkemään mitään muuta syytä kuin kateuden ja katkeruuden tuollaiseen kommentointiin.

Ihan sama on sun "ystävies" käytöksen taustalla. Näet jotain jota haluat itsellesikin, mutta se, että tölväiset toista tai eristät hänet käy niiiiin paljon kätevämmin parissa sekunnissa kuin se parin vuoden sitoumus laihduttamiseen.

Kovaan kateuteen taipuvaisten ei auta muu kuin tehdä itsestään se oma paras itsensä, näin ei ole syytä enää kadehtia muita. Tai sitten päästä eroon kateudestaan terapiassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi