Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saan ison perinnön, äidilläni on luottokorttivelkaa. Pitäisikö minun auttaa?

Vierailija
13.11.2019 |

Kun vanhempani erosivat, äiti ei saanut erossa käytännössä penniäkään. Hän tosin itse valitsi sen sijaan käyttöoikeuden kesämökkiin, mutta käyttöoikeus otettiin myöhemmin pois mökin omistajan vaihduttua, (minä) ja äiti hävisi kiistan korkeimmassa oikeudessa. Äidilläni on pienet tulot, ja hän kertoi itselleen kertyneen 13 000 euron luottokorttivelat. Ja kun maksoi kaikki laskut, eläkkeestä jäi käteen 26 euroa. Minä taas perin isäni, jonka varallisuus oli yli miljoona euroa. Minulle vain tulee maksettavaakin tuon kokoisesta perinnöstä ihan hirveästi, verojen ja mahdollisten asuntoremonttien muodossa. Lisäksi haluan totta kai parantaa omaa elintasoani ja lasteni ja niin ikään pienituloisen mieheni. Korko äidin velassa on hänen mielestään noin 8%, eli ei isoin mahdollinen, mutta ei ihan pieninkään.
En vain tiedä, mitä tästä auttamisesta tulee, koska asiaa ei varmasti ratkaise se, että maksan luottokorttivelat pois, ja äiti saa korkoihin menevän summan verran enemmän rahaa käyttöönsä. Laskin että se olisi 90e/kk. Eli jäisi satanen elämiseen. Eihän sillä elä. Toisaalta en usko, että voin alkaa auttamaan kuukausittain, se sotisi oikeudentajuani vastaan. Kyseessähän eivät kuitenkaan ole äitini varat.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään johan sä ostit sille tietokoneen!

Vierailija
2/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään johan sä ostit sille tietokoneen!

Niin ostinkin. Mutta en tiennyt veloista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älä unohda että se sadisti yritti pakottaa sinut kouluun, vaikka sinulle on kohtalo varannut paljon työssä käyvää tavismassaa korkeatasoisemman osan miljoonaperijättärenä!

Vierailija
4/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko teistä häiritsevää, jos samassa tilanteessa äitinne kääntyisi puoleenne? Voihan sen nähdä niinkin, että on ilo, kun voi auttaa, mutta vaikka maksaisin velan pois, se ei auttaisikaan. 🤔 Ja on se lisäksi aika iso summa.

Ap

Vierailija
5/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja älä unohda että se sadisti yritti pakottaa sinut kouluun, vaikka sinulle on kohtalo varannut paljon työssä käyvää tavismassaa korkeatasoisemman osan miljoonaperijättärenä!

Niin olikin.

Ap

Vierailija
6/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein ymmärrä tätä:

"Hän tosin itse valitsi sen sijaan käyttöoikeuden kesämökkiin, mutta käyttöoikeus otettiin myöhemmin pois mökin omistajan vaihduttua, (minä) ja äiti hävisi kiistan korkeimmassa oikeudessa."

Et anna äitisi käyttää kesämökkiä?

Vierailija
7/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahvasta!

Vierailija
8/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä maksaisin, jos tietäisin sen auttavan äitiäni tilanteessa. Jos uhkana olisi, että vuoden päästä olisi kertynyt taas uudet 13 tonttua velkaa, silloin en maksaisi. Jonkinlaisesta rahan käytön ongelmasta tuo kyllä kertoo.

Vierailija
9/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tekisin virallisen velkakirjan ja äitisi maksaisi sinulle takasin velkaa vaikka 100€/kk. Jolloin vaikka autat häntä niin saisit takasin sitä rahaa.

Pahin mahdollinen asiahan on että äitisi tekeekin sitten uutta velkaa ja on paljon pahemmissa ongelmissa sen jälkeen mutta itse tunnet äitisi parhaiten.

Ystävällisin terveisin

Perhe on tärkeä

Vierailija
10/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Hän tosin itse valitsi sen sijaan käyttöoikeuden kesämökkiin, mutta käyttöoikeus otettiin myöhemmin pois mökin omistajan vaihduttua, (minä) ja äiti hävisi kiistan korkeimmassa oikeudessa."

Siltähän tuo vaikuttaa. Ei se ihme, jos alkaa jo omatunto kolkuttaa. Siitä aikoo nyt selvitä parin kämäsen euron maksulla tää ”hyväntekijä”. Että tällästä roskaa sikiää.

Vierailija
11/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan aiempi omistaja (isoäitini) lupasi käyttöoikeuden ja kun mökki siirtyi minulle en voinut sitä antaa, koska mökin hallintaoikeus pidätettiin isälleni ja hänen uudelle vaimolleen. Äitini oli jotenkin hassu, kun mökin lahjoitushetkellä sanoi mulle, että katso, että sinulla on oikeudet mökkiin. Olin omistaja ja OMA ISÄNI hallintaoikeudenhaltija, en tajunnut, mistä oikeuksista äitini puhui. En mä sellaisia tarvinnut. HÄNEN olisi pitänyt miettiä OMIA oikeuksiaaan siinä vaiheessa. Lisäksi mä en oikein tohtinut alkaa neuvoa isoäitiäni ehdoista, joilla otan useamman sadantuhannen euron arvoisen lahjan vastaan.

Ap

Vierailija
12/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan aiempi omistaja (isoäitini) lupasi käyttöoikeuden ja kun mökki siirtyi minulle en voinut sitä antaa, koska mökin hallintaoikeus pidätettiin isälleni ja hänen uudelle vaimolleen. Äitini oli jotenkin hassu, kun mökin lahjoitushetkellä sanoi mulle, että katso, että sinulla on oikeudet mökkiin. Olin omistaja ja OMA ISÄNI hallintaoikeudenhaltija, en tajunnut, mistä oikeuksista äitini puhui. En mä sellaisia tarvinnut. HÄNEN olisi pitänyt miettiä OMIA oikeuksiaaan siinä vaiheessa. Lisäksi mä en oikein tohtinut alkaa neuvoa isoäitiäni ehdoista, joilla otan useamman sadantuhannen euron arvoisen lahjan vastaan.

Ap

Eihän sinulla ole siihen vieläkään käyttöoikeutta.

Vierailija
13/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tekisin virallisen velkakirjan ja äitisi maksaisi sinulle takasin velkaa vaikka 100€/kk. Jolloin vaikka autat häntä niin saisit takasin sitä rahaa.

Pahin mahdollinen asiahan on että äitisi tekeekin sitten uutta velkaa ja on paljon pahemmissa ongelmissa sen jälkeen mutta itse tunnet äitisi parhaiten.

Ystävällisin terveisin

Perhe on tärkeä

Teimme tällaisen kun edelliskerran maksoin hänen luottokotrttivelkansa 7.000e. Mutta hän ei pystynyt maksamaan siitäkään kuin 25e/kk ja lopulta lopetin sen pelleilyn, (maksamisensa) koska hänellä ei ollut koskaan rahaa.

Ap

Vierailija
14/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eihän sinulla ole siihen vieläkään käyttöoikeutta.

Ei olekaan, mutta isäni sairastui muistisairauteen, pelkäsi vaimonsa jättävän ja alistui vaimon määräilylle ja vaimo halusi hallita mökillä, vaikkei todellakaan omista sitä, eikä ole edes sukua. Mieheni ei katsellut sitä, ja siksi emme ole olleet mökillä.

Ap

Vierailija
15/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes miettisi.

Tottakai maksaisin äitini velan pois ja antaisin muutaman tonnin käteen.

Nämä asiat varmaan riippuu paljon siitä, mitkä välit äidillä ja tyttärellä on.

Mielestäni nuo summat on vielä suht pieniä.

Vierailija
16/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siltähän tuo vaikuttaa. Ei se ihme, jos alkaa jo omatunto kolkuttaa. Siitä aikoo nyt selvitä parin kämäsen euron maksulla tää ”hyväntekijä”. Että tällästä roskaa sikiää.

Ajattelin tään niin että se kuuluisa Joku Muu osti/sai mökin ja nää tappeli sitä vastaan.

Mutta tuo äiti.

Toki pitää auttaa mutta ihmettelen miksi äiti on velkaantunut noin hurjasti.

Jos vanhemmat olivat eronneet,ei hän voinut saada perintöä eikä näin ollen voinut tehdä velkaa ton edestä.

Ehkä antaisin ruokarahaa joka kuukausi jos on omaa "hölmöyttään" velkaantunut,esim antanut hurmuri Auervaaralle tai nigerialaiskirjeisiin,niin silloin ei typeryydelle voi mitään.maksaa maksaa. Mutta ruokarahaa antaisin parisataa kuussa,en tilille vaan tilaisin kaupasta tavaraa ja maksaisin,ei vois tuhlata niitä avustuksia.

Vierailija
17/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät kykene elämään ilman, että tekevät velkaa. Minun mieheni on tällainen. Olen kahdesti maksanut sen pois, ja puolen vuoden päästä kortit on jälleen tapissa. Hyväpalkkaisella tyypillä. Siksi en niitä enää maksa, vaikka sain perintöä. Ja vaikka olemme naimisissa. Siitä kun ei ole mitään hyötyä. Hänen on parasta antaa pitää luottokortit tapissa, niin eipä tee lisää velkaa.

Eli ap:n koko tapausta tuntematta, niin vastaukseni on, että riippuu äidistä.

Vierailija
18/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläsi vaikuttaa olevan ongelmia rahan käytön kanssa jos 25e/kk on ollut maksimi mihin pystyy. Itse en rahaa antaisi velkojen maksuun mutta auttaisin esimerkiksi viemällä ruokaa tai jotain muuta konkreettista.

Vierailija
19/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes miettisi.

Tottakai maksaisin äitini velan pois ja antaisin muutaman tonnin käteen.

Nämä asiat varmaan riippuu paljon siitä, mitkä välit äidillä ja tyttärellä on.

Mielestäni nuo summat on vielä suht pieniä.

Niin, se vaan, että tuo auttaisi ehkä pari vuotta. Toisaalta äiti ei ole ehkä hyvässä kunnossa enää montaa vuotta. Olet oikeassa. Mulle vain tuottaa vaikeuksia tuon rahasumman kokoaminen, jos koitan säilyttää omaisuuspääoman, (asuntoja), enkä myisi mitään. Toki aina itse lainaa saan 😜 ja paljon paremmalla korolla. Mutta kun sitä tarvitaan ehkä muutenkin. Jos leski ei luovu tuosta kesämökistä nyt, olen täysin kusessa. Jos luopuu, sen myunti pelastaisi paljon!

Ap

Vierailija
20/51 |
13.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinssille morsian? kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tään niin että se kuuluisa Joku Muu osti/sai mökin ja nää tappeli sitä vastaan.

Mutta tuo äiti.

Toki pitää auttaa mutta ihmettelen miksi äiti on velkaantunut noin hurjasti.

Jos vanhemmat olivat eronneet,ei hän voinut saada perintöä eikä näin ollen voinut tehdä velkaa ton edestä.

Ehkä antaisin ruokarahaa joka kuukausi jos on omaa "hölmöyttään" velkaantunut,esim antanut hurmuri Auervaaralle tai nigerialaiskirjeisiin,niin silloin ei typeryydelle voi mitään.maksaa maksaa. Mutta ruokarahaa antaisin parisataa kuussa,en tilille vaan tilaisin kaupasta tavaraa ja maksaisin,ei vois tuhlata niitä avustuksia.

Äidillä on ollut pelihimoa mutta siis osakkeilla ja sen sellaista LIEVÄÄ. Mutta suhtautuu osakkeisiin jotenkin täysin nyrjähtäneesti. Kuvittelee, että ne tekevät hänestä vauraan, vaikka hänellä ei ole edes omaisuutta saati tuloja, joita niihin sijoittaa. On hukannu osakkeisiin varmaan tonneja. Hävettää oman äidin hölmöys siinä. Ei tarvita Auervaaraa paikalle huijaamaan.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä