Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys muunsukupuolisista (toivon asiallista keskustelua vaikka kysymykseni voikin olla tyhmä)

Vierailija
12.11.2019 |

Ystäväni kertonut olevan muunsukupuolinen. Hän on aikaisemmin sanonut olevan lesbo. Seurustelee naisten kanssa. Enää häntä ei saisi kutsua lesboksi. Jos hän ei ole lesbo niin voisiko hän seurustella toisen muunsukupuolisen kanssa mut jolla olisikin miehen värkit? Jos ei niin eikö hän juuri silloin ole lesbo? Jos värkeillä on väliä niin mitä tämä muunsukupuolisuus tarkoittaa?

En tarkoita loukata ketään, olen tämmösist asioissa tyhmä keski-iän ylittänyt ja yritän aidosti oppia ymmärtämään lgtb asioita.

Kommentit (401)

Vierailija
201/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.

Miten joku voi olla näin sekaisin. 🙄

Itseäni lähinnä hämmästyttää, että jollekin voi vielä tulla yllätyksenä, että transsukupuolisia on olemassa ja heillä on parisuhteita. Kiinnostaisi tietää mitä meidän pitäisi siis sanoa, että olisit tyytyväinen? Saammeko siis käydä läpi sukupuolenkorjausprosessin? Jos saamme, saammeko ottaa itsellemme kumppanin, jos kumppani on halukas? Miksi meidän pitäisi sitten kutsua itseämme, että olisit tyytyväinen? Hoidot läpikäynyt transmies+ nainen - parin pitäisi kutsua itseään lesbopariksi, vaikkei kumpikaan koe millään tasolla olevansa lesbo? Vai miten pitäisi toimia tässä tilanteessa, ettei saisi sinulta "olette sekaisin" - tuomiota?

Kutsukoot vaikka friikeiksi, sillä heteroita eivät ainakaan ole.

Jos kaksi naista sextaa, se on lesboutta.

Olet täysin oikeassa, transmies vaan ei ole nainen. Emmekä me harrasta seksiä niin, että hieroisimme paikkojamme yhteen, koska emme ole lesboja niin se ei meitä kiinnosta. Minä voin ollakin seksuaalisesti friikki, mutta kumppanini on ainakin täysin hetero ja on kanssani rakkaudesta, ei seksin takia.

Määritelmä ei nyt mennyt oikein, jos heterolla tarkoitetaan vastakkaisesta sukupuolesta(elimineen) kiinostumista ja kiihottumista.

Mitä vikaa on olla bi? Tai liukuva seksuaalisuus?

Ei voi keksiä itse jo vakiintuneisiin määritelmiin omia sisältöjä. En minä valkoisella ihonvärillä voi ruveta väittämään että kyllä minä olen etniseltä perimältäni intialainen vaikka valkoihoinen olenkin

Hän siis kuitenkin rakastaa sinua, ei sukupuolta. Onnea, sillä sitähän kaikki haluavat, että heitä rakastetaan juuri sinä mitä ovat, omana itsenään virheineen ja vahvuuksineen.

Olennaisinta tässä nyt on se, että minä elän miehenä ja ihastun ja rakastun naisiin. En ole bi enkä homo, en voisi olla suhteessa miehen kanssa. Sinänsä minulle on ihan sama mikä sana minua todellisuudessa kuvaa, mutta elän heterosuhteessa, ja se sana on minulle ok.

Miten sinä "elät miehenä"? Mitä se käytännössä pitää sisällään vaikkapa nyt ihan arkisena tavallisena päivänä? Siis muutoin kuin käytät töissä miestenvessaa?

Vierailija
202/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisesti muunsukupuolinen on vain ja ainoastaan sellainen joka on kolmatta sukupuolta, eli on syntyessään molemmat sukupuolielimet, tai toiset pieninä ja toiset normaaleina, tai on joku androgeenisyys diagnoosi tehty syntyessään eli ei kumpiakaan sukupuolielimiä eikä sukupuolta siis voida määrittää

. Mutta monet lesbot tai homomiehet jotka pukeutuvat toisen sukupuolen vaatteisiin (kuten vaikka Kevin tai miesmäiset lesbot) virheellisesti pitävät itseään muunsukupuolisina kai. Sehän on virhe, koska ei heidän sukupuoltaan ole muutettu kolmanneksi sukupuolksi, esim. Kevin edelleen on biologisesti mies ymmärtääkseni, hänellähän ei hormonihoitoja kai ole, niin että rinnat kasvaisi tai parrankasvu loppuisi, jne.

Ja sekin olisi nimeltään transeksuaali, ei muunsukupuolinen. Eihän pelkkä hame muuta biologista sukpuolta, tai että henkilö vaan sanoo että  olen nyt androgeeninen jos ei biologisesti ole sellaiseksi syntynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.

Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.

ei toi ole hetero vaan nainen joka sextaa naisen kanssa, eli lesbo.

Yrittäkää nyt päättää :D Hyvin suuri osa transmiehistä ei voisi ikinä olla naisen kanssa, kun naiset ei kiihota yhtään, mutta kai hekin ovat lesboja :D

No mutta siis tässä on nainen, joka haluaa tuntea olevansa mies. Hän ei ole miehisessä tuntemuksessaan suhteessa miehen kanssa, koska hän ei ole homo, vaan hän on suhteessa naisen kanssa.

Tämä kumppaninainen puolestaan on hetero ja haluaa olla miehen kanssa. Hänen kumppaninsa on siis hetero, joka onkin päätynyt lesboksi, koska hänen kumppaninsa ei ollutkaan oikeasti mies vaan nainen. Kumppanin tilanne on siis selvä.

Tämä trans itse ei kylläkään ole vielä oikein päässyt selville, mikä hän on. Hän ei omien sanojensa mukaan ole hetero, lesbo, homo eikä bi. Siitä huolimatta tässä on nyt kaksi naista, jotka kiihottuvat ajatuksesta peniksestä mutta jotka ovat päätyneet yhteen. Minusta tämä on kyllä lähinnä lesbosuhde bi-maustein.

Miksi vinoilette? Kyse on vakavasta asiasta. Yritin ensimmäistä kertaa itsemurhaa ala-asteella, kun en pystynyt käymään vessassa kuten sisin luontoni oli tarkoittanut. Seuraavan kerran, kun kuukautiseni alkoivat. Kyse ei ole mistään halusta tai kuvitelmasta vaan siitä valitettavasta faktasta, että olen syntynyt pojaksi tytön kroppaan. Ahdistus ja kehodysforia hävisivät taivaan tuuliin, kun aloitin hormonit ja kroppa alkoi pikkuhiljaa muokkautua siihen suuntaan mihin aivoni sen hahmottivat. Aloin vihdoin ymmärtää seksuaalisuutta, aloin ostella kalliita kalsareita ja aloin ymmärtää miltä tuntuu, kun kokee itsensä seksikkääksi. Olen identiteetiltäni ja seksuaalisuudeltani mies. Kyse ei ole pelkästään siitä, että olisin sekaisin ja kuvittelisin asian. Tässä on jotain todellista, valitettavasti aivotutkimukset ovat vielä lapsenkengissä, enkä voi printata faktaa eteenne. Jos minulla ei olisi kumppania ja olisin syrjäytynyt, tuo lesbottelu saattaisi todella saada minut tekemään jotain peruuttamatonta. Se tuntuu nimittäin juuri siltä, miltä kenestä tahansa miehestä tuntuisi kuulla olevansa lesbo. Sellaisesta pienipeniksisestä miehestä, jolla oli niin pieni, että joutui aina istumaan vessassa ja sai aina lapsesta saakka pukuhuoneissa kuulla, että taidat olla nainen. Mutta jos nautit lyödyn lyömisestä, mikäs siinä.

Vierailija
204/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uwjwkw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.

Ei leikkelemällä ihminen muutu yks kaks miehestä naiseksi tai toisinpäin eikä ajattelemalla et oon nyt nainen

Se on geeneissä se sukupuoli eli olet lesbo nainen joka leikellyt itsensä mieheksi vaikka on nainen

Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.

Anteeksi nyt kovasti, mutta olet ihan vain lesbo ja vähän sekaisin.

Ei kannata liikaa pyöriä sateenkaarilahkolaisten kanssa ettei harhat pahene.

Edelleen on vaikea kuvitella, että henkilö, joka tarvitsee kiihottumiseensa katsella penisten kuvia tai ajatella peniksiä olisi lesbo. Mutta hei, jos se niin menee niin sitten lesbot rakastavat peniksiä. Aina sitä oppii uutta.

Tämä kuulostaa pikemminkin siltä, että olette jotenkin määritelleet, millaista lesboseksi on ja millaista se ei ole. Suurimmalle osalle seksi määrittyy lesboseksiksi osapuolien sukuelinten perusteella eikä sen perusteella, mikä he siellä sängyssä toisilleen tekevät. En ymmärrä, miksei lesboseksissä voisi paukuttaa menemään dildoilla. Taas päästään siihen, että muunsukupuoliset mieluummin vaihtavat käsitteen kokonaan toiseen sen sijaan, että voisivat vain ajatella itse sen käsitteen laajemmin. 

Vierailija
205/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen se tavishetero ja monen muun taviksen kanssa on keskusteltu siitä, että varmaan ihan hyvin suvaitsisi, ymmärtäisi tai hyväksyisi nämä seksuaalivähemmistöt, mutta juuri se ärsyttää ja aiheuttaa ihmetystä ja mietintää miksi he itse tekevät omalla toiminnallaan itsestään erikoisia ja vaativat erityiskohtelua. Ja tekevät itsestään niin vaikeasti ymmärrettäviä.

Käsitteet ovat kovin sekavia ja oma toiminta levotonta ja päällekäyvää.

Heidän oma toiminta usein vaikuttaa negatiivisesti siihen miten heihin suhtaudutaan.

Ennakkoluulot ja ajatukset heistä tulevat usein siitä, että nykyään jo hiukan liikaakin korostetaan näitä asioita, hiukan pienempi volyymi vaikuttaisi positiiviseen näkökulmaan.

Kyllä niitä tasa-arvon rumpuja on todella lyöty ja paljonkin. Ja näkyvyyttä ovat saaneet, sitä ei voi kukaan kieltää.

Tuntuu jopa, että nyt ei mikään riitä.

Omiin poteroihin asettuminen aiheuttaa myös sen, että heterotkin asettuvat silloin helposti myös omiin poteroihinsa.

Tää sun hämmennys johtuu siitä, että olet jostain syystä tunkenut tähän keskusteluun seksuaalivähemmistöt, jolla ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. (eli homo, lesbo, bi)

Nyt puhutaan SUKUPUOLIvähemmistöistä, joka on eri asia. (eli trans ja moni muu)

Vierailija
206/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla näin sekaisin. 🙄

Itseäni lähinnä hämmästyttää, että jollekin voi vielä tulla yllätyksenä, että transsukupuolisia on olemassa ja heillä on parisuhteita. Kiinnostaisi tietää mitä meidän pitäisi siis sanoa, että olisit tyytyväinen? Saammeko siis käydä läpi sukupuolenkorjausprosessin? Jos saamme, saammeko ottaa itsellemme kumppanin, jos kumppani on halukas? Miksi meidän pitäisi sitten kutsua itseämme, että olisit tyytyväinen? Hoidot läpikäynyt transmies+ nainen - parin pitäisi kutsua itseään lesbopariksi, vaikkei kumpikaan koe millään tasolla olevansa lesbo? Vai miten pitäisi toimia tässä tilanteessa, ettei saisi sinulta "olette sekaisin" - tuomiota?

Kutsukoot vaikka friikeiksi, sillä heteroita eivät ainakaan ole.

Jos kaksi naista sextaa, se on lesboutta.

Olet täysin oikeassa, transmies vaan ei ole nainen. Emmekä me harrasta seksiä niin, että hieroisimme paikkojamme yhteen, koska emme ole lesboja niin se ei meitä kiinnosta. Minä voin ollakin seksuaalisesti friikki, mutta kumppanini on ainakin täysin hetero ja on kanssani rakkaudesta, ei seksin takia.

Määritelmä ei nyt mennyt oikein, jos heterolla tarkoitetaan vastakkaisesta sukupuolesta(elimineen) kiinostumista ja kiihottumista.

Mitä vikaa on olla bi? Tai liukuva seksuaalisuus?

Ei voi keksiä itse jo vakiintuneisiin määritelmiin omia sisältöjä. En minä valkoisella ihonvärillä voi ruveta väittämään että kyllä minä olen etniseltä perimältäni intialainen vaikka valkoihoinen olenkin

Hän siis kuitenkin rakastaa sinua, ei sukupuolta. Onnea, sillä sitähän kaikki haluavat, että heitä rakastetaan juuri sinä mitä ovat, omana itsenään virheineen ja vahvuuksineen.

Olennaisinta tässä nyt on se, että minä elän miehenä ja ihastun ja rakastun naisiin. En ole bi enkä homo, en voisi olla suhteessa miehen kanssa. Sinänsä minulle on ihan sama mikä sana minua todellisuudessa kuvaa, mutta elän heterosuhteessa, ja se sana on minulle ok.

Miten sinä "elät miehenä"? Mitä se käytännössä pitää sisällään vaikkapa nyt ihan arkisena tavallisena päivänä? Siis muutoin kuin käytät töissä miestenvessaa?

Kaveripiiri on pikkuhiljaa kehittynyt sellaiseksi, jonka kanssa on paljon yhteistä (miehiä), silloin tällöin on pientä flirttiä joidenkin naisten kanssa ja kumppaniksi löytyi nainen, joka näkee minut oikein. Kykenen seksuaaliseen kanssakäymiseen. Sukulaispojat ottavat mallia, ei enää tytöt. Kaverit kyselevät mitä mies eikä mitäs muija. Juhliin voi pukeutua haluamiinsa vaatteisiin, jotka sopivat kropalleni. Ei tämä kuulosta miltään, tiedän, mutta todellisuudessa se on paljon.

Vierailija
207/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotakuta pitäisi kutsua lesboksi, homoksi, heteroksi tai biseksuaaliksi? En keksi tilannetta.

No esimerkiksi tässä keskustelussa ovat varsin näppäriä sanoja. 

Vierailija
208/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uwjwkw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei leikkelemällä ihminen muutu yks kaks miehestä naiseksi tai toisinpäin eikä ajattelemalla et oon nyt nainen

Se on geeneissä se sukupuoli eli olet lesbo nainen joka leikellyt itsensä mieheksi vaikka on nainen

Edelleen on vaikea kuvitella, että henkilö, joka tarvitsee kiihottumiseensa katsella penisten kuvia tai ajatella peniksiä olisi lesbo. Mutta hei, jos se niin menee niin sitten lesbot rakastavat peniksiä. Aina sitä oppii uutta.

Tämä kuulostaa pikemminkin siltä, että olette jotenkin määritelleet, millaista lesboseksi on ja millaista se ei ole. Suurimmalle osalle seksi määrittyy lesboseksiksi osapuolien sukuelinten perusteella eikä sen perusteella, mikä he siellä sängyssä toisilleen tekevät. En ymmärrä, miksei lesboseksissä voisi paukuttaa menemään dildoilla. Taas päästään siihen, että muunsukupuoliset mieluummin vaihtavat käsitteen kokonaan toiseen sen sijaan, että voisivat vain ajatella itse sen käsitteen laajemmin. 

Muunsukupuolinen on eri asia kuin transsukupuolinen. Lesboseksi saa olla aivan juurikin sellaista kuin se on, mutta me emme sitä voi harrastaa, kun emme ole lesboja. Voit toki omassa pääsisi ajatella vanhakantaisen mallin mukaan, jonka olet oppinut aikana, kun kaikkia asioita ei tiedostettu.

Käsi sydämelle, jos saisit tietää iäkkään heteroparin, jonka olet tuntenut lapsesta saakka toisen osapuolen olevan transmies, alkaisitko välittömästi pitää heitä lesboparina?

Vierailija
209/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ehkä arjessa, mutta hiljattain käydessäni naispuolisen ystäväni luona, kun tämän mies oli yötä pois, ystäväni salakuljetti minut kellarin kautta, etteivät naapurit näe. Tuli vaan mieleen, ettei naisena eläessä oltaisi tehty näin :D

Vierailija
210/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.

Yrittäkää nyt päättää :D Hyvin suuri osa transmiehistä ei voisi ikinä olla naisen kanssa, kun naiset ei kiihota yhtään, mutta kai hekin ovat lesboja :D

No mutta siis tässä on nainen, joka haluaa tuntea olevansa mies. Hän ei ole miehisessä tuntemuksessaan suhteessa miehen kanssa, koska hän ei ole homo, vaan hän on suhteessa naisen kanssa.

Tämä kumppaninainen puolestaan on hetero ja haluaa olla miehen kanssa. Hänen kumppaninsa on siis hetero, joka onkin päätynyt lesboksi, koska hänen kumppaninsa ei ollutkaan oikeasti mies vaan nainen. Kumppanin tilanne on siis selvä.

Tämä trans itse ei kylläkään ole vielä oikein päässyt selville, mikä hän on. Hän ei omien sanojensa mukaan ole hetero, lesbo, homo eikä bi. Siitä huolimatta tässä on nyt kaksi naista, jotka kiihottuvat ajatuksesta peniksestä mutta jotka ovat päätyneet yhteen. Minusta tämä on kyllä lähinnä lesbosuhde bi-maustein.

Miksi vinoilette? Kyse on vakavasta asiasta. Yritin ensimmäistä kertaa itsemurhaa ala-asteella, kun en pystynyt käymään vessassa kuten sisin luontoni oli tarkoittanut. Seuraavan kerran, kun kuukautiseni alkoivat. Kyse ei ole mistään halusta tai kuvitelmasta vaan siitä valitettavasta faktasta, että olen syntynyt pojaksi tytön kroppaan. Ahdistus ja kehodysforia hävisivät taivaan tuuliin, kun aloitin hormonit ja kroppa alkoi pikkuhiljaa muokkautua siihen suuntaan mihin aivoni sen hahmottivat. Aloin vihdoin ymmärtää seksuaalisuutta, aloin ostella kalliita kalsareita ja aloin ymmärtää miltä tuntuu, kun kokee itsensä seksikkääksi. Olen identiteetiltäni ja seksuaalisuudeltani mies. Kyse ei ole pelkästään siitä, että olisin sekaisin ja kuvittelisin asian. Tässä on jotain todellista, valitettavasti aivotutkimukset ovat vielä lapsenkengissä, enkä voi printata faktaa eteenne. Jos minulla ei olisi kumppania ja olisin syrjäytynyt, tuo lesbottelu saattaisi todella saada minut tekemään jotain peruuttamatonta. Se tuntuu nimittäin juuri siltä, miltä kenestä tahansa miehestä tuntuisi kuulla olevansa lesbo. Sellaisesta pienipeniksisestä miehestä, jolla oli niin pieni, että joutui aina istumaan vessassa ja sai aina lapsesta saakka pukuhuoneissa kuulla, että taidat olla nainen. Mutta jos nautit lyödyn lyömisestä, mikäs siinä.

Luuletko että muut teinitytöt ei haluaisi olla poikia siinä vaiheessa kun kehoon alkaa tulla radikaalia muutoksia?! Kyllä se kuule aika järkyttävää ja ahdistavaa aikaa on useimmille. Mutta jokainen kyllä pääsee siitäkin ajasta yli, jos ei sitten ole noin puupää ikiteini kuin sinä.

Naiseksi kasvaminen vaatii kanttia, sisua. Sinulta se näkyy puuttuvan, ja ajattelit vaihtaa helpompaan sukupuoleen. Mutta arvaa mitä, sukupuoltaan ei voi valita.

Vierailija
211/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että olet yrittänyt asian takia itsemurhaa, ei todista, että aivosi ovat miehen aivot. Minulla on esimerkiksi synnynnäisesti iso kyömynenä. En ole koskaan siitä pitänyt ja mielelläni haluaisin olla sironenäinen. Jos olen isosta nenästäni tarpeeksi surullinen ja epätoivoinen, tarkoittaako se, että oikeasti minulla on siro nenä, mutta se nyt vain luonto teki vääränlaiseksi? 

Vierailija
212/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis oikeestihan miehet kyselee toisiltaan esim. duunissa että mitäs homo, tai mitäs runkkari, mutta eihän ne voi sulle semmosta sanoa. Se on sitä puhetta kun ei ole akkoja paikalla.

Vierailija
213/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uwjwkw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muunsukupuolinen on eri asia kuin transsukupuolinen. Lesboseksi saa olla aivan juurikin sellaista kuin se on, mutta me emme sitä voi harrastaa, kun emme ole lesboja. Voit toki omassa pääsisi ajatella vanhakantaisen mallin mukaan, jonka olet oppinut aikana, kun kaikkia asioita ei tiedostettu.

Käsi sydämelle, jos saisit tietää iäkkään heteroparin, jonka olet tuntenut lapsesta saakka toisen osapuolen olevan transmies, alkaisitko välittömästi pitää heitä lesboparina?

ei vaan päinvastoin. Sinullahan tässä näkyy olevan joku muotti, millaista on lesboseksi. Olethan nyt monta kertaa sanonut, että ette ole lesboja, koska lesboseksi ei kiihota. Mitään muuta perustetta et ole antanut. Määrittelet seksuaalisuutesi sen perusteella, mitä koet lesboseksin tarkoittavan. Eihän sen tarvitse tarkoittaa mitään muuta kuin sitä, mitkä elimet osallistujilla on. Miksi asetat sille jotain lisämääritteitä? 

Käsi sydämelle, en ymmärrä kysymystäsi. Jos olen tuntenut ihmisen, jonka tiedän olevan nainen, kyllä, pidän heidän välistä seksiään lesboseksinä. Mitä pahaa siinä on? 

Vierailija
214/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

katselin eilen tv ohjelmaa Unelma häät tms. missä kaksi naista meni naismisiin keskenän. Toinen näistä oli siis transvestiitti. Eli pukeentui ja käyttäytyi kuin mies, hiusleikkausta, ym. ,myöten. Tein aloituksen tänne missä kysyin asiasta että miksi lesbot on joskus myös transvestiitteja ,.Se poistettiin alta sekunnissa. Ylläpito ei kestä mitää asiallista keskustelua/ihmettelyä aiheesta, vaikka se olisi erittäin tervettä ja selkiinnyttäisi monien kysymyksiä oudosta y. 

Niin, miksi siihen seksuaaliseen suuntautmiseen pitää myös usein lisäätä travsestismi. eli toiseen sukupuoleen pukeutuminen/esiintyminen?

Vierailija
215/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa käytännössä vain kaksi sukupuolta: mies ja nainen

Hermafrodiitti on todella harvinainen poikkeus

Sukupuoli-identiteettejä voi olla vaikka kuinka monta, mutta niitä sukupuolia on kuitenkin vain kaksi.

Amen.

Vierailija
216/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että muut teinitytöt ei haluaisi olla poikia siinä vaiheessa kun kehoon alkaa tulla radikaalia muutoksia?! Kyllä se kuule aika järkyttävää ja ahdistavaa aikaa on useimmille. Mutta jokainen kyllä pääsee siitäkin ajasta yli, jos ei sitten ole noin puupää ikiteini kuin sinä.

Naiseksi kasvaminen vaatii kanttia, sisua. Sinulta se näkyy puuttuvan, ja ajattelit vaihtaa helpompaan sukupuoleen. Mutta arvaa mitä, sukupuoltaan ei voi valita.

en ole tuo, jolle tarkoitit, mutta kyllä nyt puhut väärin. Väärään sukupuoleen synytmisen kokemus on kyllä ihan jotain muuta kun se usein tyttöjen kokema haluttomuus kehittyä naiseksi, kun ei haluaisi rintoja tai kuukautisia. Kyllä se on ihan toinen asia. EI sitä kantilla tai sisulla ylitetä. 

Vierailija
217/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö joku täällä ihan tosissaan että norminainen voi saada rintansa poistetuiksi? Ei todellakaan onnistu. Ei nyt puhuta paskaa, jooko, koska tässä asiassa ihmiset ei todellakaan ole samalla viivalla.

Kyllä väittää. Ihminen saa ihan vapaasti leikellä itseään niinkuin haluaa, ei plastikkakirugin puheille pääsyyn ole mitään lakeja. 

Nyt täällä näyttää menevän kaikilla sekaisin leikkaus ja ilmainen leikkaus. Eli yksityisellä plastiikkakirurgilla saa käydä omalla rahalla laittamassa itsensä vaikka mihin kuntoon. Julkisella puolella (eli ilmaiseksi tai kelakorvauksella) olevaan operaatioon tarvitaan sitten jokin lääketieteellinen syy. Tähän luokeutuu esim. vaikka arven korjaus, tai esim. transsukupuolisuuteen littyvät hoidot. 

Moni ei näytä myöskään tietävän, että suurimmassa osassa maailmaa transsukupuolisuuteen liittyviä hoitoja ei saa ilmaiseksi, eli esim. jenkeissä, jossa ei ole julkista terveydenhuoltoa, joutuu trans-ihminen maksamaan omasta pussista jopa omakotitalon verran, että saa homronit/leikkaukset yms. Siellä siis "nainen" menee lääkäriin ja pyytää tissien poistoa ja lääkäri iskee laskun kouraan. Moni suomalainenkin trabsihminen saattaa säästää rahaa ja käydä mielummin ulkomailla, jos sieltä löytyy parempi lääkäri. 

Tottakai plastiikkakirurgikin voi kieltäytyä leikkaamasta, jos pyyntö on jotenkin erikoinen, vaikka kampaajakin voi kieltäytyä, jos kokee toimenpiteen liian rajuksi, tai asiakkaalle sopimattomaksi, mutta mitään estettä ei rintojen poistolle ole, eikä sitä pidä misyään "saada" , vaan ihan itse maksaa. Vähän sama, kun sanoisi, että kukaan ei saa Suomessa nenäleikkausta, vaikka saahan sen jos itse maksaa. 

Vierailija
218/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tavallisesti enää kommentoi näitä juttuja, kun asia ei enää kosketa omaa arkea oikeastaan mitenkään. Tulipa taas mieleen kuitenkin, miksi itse olen pysynyt ja tulen pysymään syvällä kaapissa.

Tein aikanaan kaikkeni, jotta olisin voinut elää syntymäsukupuolessani, mutta ei siitä mitään tullut. Kävin terapiassa, vedin välillä lääkkeitä ja yritin vain olla minä, mutta ei siitä tullut mitään. Olin itsetuhoinen, enkä enää lopulta kyennyt opiskelemaan tai töihin. Kun uudet paperit oli kourassa ja hoidot niin pitkällä, ettei kukaan enää huomannut mitään, aloitin uuden elämän muualla.

Kiva kuulla, että ketjuun vastailleella transmiehellä on vaimo ja ilmeisen hyvä parisuhde. Mä en ole juuri uskaltanut deittailla tai mitään sellaista. Paljastumisen pelko on liian suuri, kun tätähän se sitten olisi. Ei ihmiset mitään yleensä päin naamaa sano, mutta vaikeaa se sitten on. Elämä on nykyään niin mukavaa, ettei oikein mikään ole riskin arvoista.

Olisihan se varmaan hienoa, jos kukaan ei näitä hoitoja tarvitsisi. Mikään muu vain ei tunnu toimivan.

Vierailija
219/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

katselin eilen tv ohjelmaa Unelma häät tms. missä kaksi naista meni naismisiin keskenän. Toinen näistä oli siis transvestiitti. Eli pukeentui ja käyttäytyi kuin mies, hiusleikkausta, ym. ,myöten. Tein aloituksen tänne missä kysyin asiasta että miksi lesbot on joskus myös transvestiitteja ,.Se poistettiin alta sekunnissa. Ylläpito ei kestä mitää asiallista keskustelua/ihmettelyä aiheesta, vaikka se olisi erittäin tervettä ja selkiinnyttäisi monien kysymyksiä oudosta y. 

Niin, miksi siihen seksuaaliseen suuntautmiseen pitää myös usein lisäätä travsestismi. eli toiseen sukupuoleen pukeutuminen/esiintyminen?

En osaa vastata kysymykseesi, mutta oliko siinä se toinen siis transmies. Minun silmääni hän on vain nainen, jolla on miehinen olemus, eli lesboparina pitäisin. Sitten kun aletaan puhumaan näistä transjutuista, minun aivoni eivät oikein pysy mukana, kun ei tiedä, onko tämä nyt virallisesti se syntymäsukupuoli vai onko se jo vaihdettu eli kumpaan suuntaan siinä nyt ollaan menossa. 

Vierailija
220/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miestä voi haukkua lesboksi. Eikä kukaan mies tai poika ole koskaan pissinyt istualtaan siksi että sillä olisi pieni. Jestas sentään näitä naisten kuvitelmia miesten elämästä! Juttelisitte joskus miesten kanssa kuin ihmisten, tai no, ehkä siinä tapauksessa nykytilanne ei olisi se mikä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän