Kysymys muunsukupuolisista (toivon asiallista keskustelua vaikka kysymykseni voikin olla tyhmä)
Ystäväni kertonut olevan muunsukupuolinen. Hän on aikaisemmin sanonut olevan lesbo. Seurustelee naisten kanssa. Enää häntä ei saisi kutsua lesboksi. Jos hän ei ole lesbo niin voisiko hän seurustella toisen muunsukupuolisen kanssa mut jolla olisikin miehen värkit? Jos ei niin eikö hän juuri silloin ole lesbo? Jos värkeillä on väliä niin mitä tämä muunsukupuolisuus tarkoittaa?
En tarkoita loukata ketään, olen tämmösist asioissa tyhmä keski-iän ylittänyt ja yritän aidosti oppia ymmärtämään lgtb asioita.
Kommentit (401)
Varmaan aika monille asia on ok siinä vaiheessa kun myös sukupuolielin on leikattu vastaamaan sitä mihin pyritään, mutta on se nyt ihan oikeasti aivan älytöntä että nainen voi olla virallisissa papereissa mies, vaikka sillä on edelleen housuissaan pimppi. 😂 Miettikää hetki miten hullulta tuo edes kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.
Miten joku voi olla näin sekaisin. 🙄
Itseäni lähinnä hämmästyttää, että jollekin voi vielä tulla yllätyksenä, että transsukupuolisia on olemassa ja heillä on parisuhteita. Kiinnostaisi tietää mitä meidän pitäisi siis sanoa, että olisit tyytyväinen? Saammeko siis käydä läpi sukupuolenkorjausprosessin? Jos saamme, saammeko ottaa itsellemme kumppanin, jos kumppani on halukas? Miksi meidän pitäisi sitten kutsua itseämme, että olisit tyytyväinen? Hoidot läpikäynyt transmies+ nainen - parin pitäisi kutsua itseään lesbopariksi, vaikkei kumpikaan koe millään tasolla olevansa lesbo? Vai miten pitäisi toimia tässä tilanteessa, ettei saisi sinulta "olette sekaisin" - tuomiota?
Kutsukoot vaikka friikeiksi, sillä heteroita eivät ainakaan ole.
Jos kaksi naista sextaa, se on lesboutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa apua harhoihinne!! Ei ole olemassa muita kun MIES ja NAINEN !!!!
Kukin taaplatkoon tyylillään, eihän se ole keneltäkään pois. Seksuaalivähemmistöillä vain valitettavasti alkaa olla jutuissaan vähän turhan paljon poliittisia agendoja ja tätä myötä he ovat vajoamassa samalle alhaiselle tasolle kuin heitä kiihkeimmin vastustavat organisaatiot.
Muunsukupuolisuus ja transsukupuolisuus eivät liity seksuaalivähemmistöihin mitenkään.
No eivät ne enemmistöönkään kuulu.
Se enemmistö ei mitenkään koko ajan varta vasten tiedosta sukupuoltaan. Ne ovat ihmisiä, jotka ovat yhdessä toisten ihmisten kanssa. Jotkut samaa sukupuolta, jotkut vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. Jotkut eivät ole yhdessä kenenkään kanssa. Eikä mitenkään koko ajan tarvitse joka sekunti miettiä, että ah, nyt minä tiedostan tätä kreikkalaista salaattia tehdessäni, että olen Nainen.
Muunsukupuolisuus eikä transsukupuolisuus kummatkaan liity sen enempää seksuaalivähemmistöön kuin seksuaalienemmistöönkään, sukupuolivähemmistöihin kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.
Itseäni lähinnä hämmästyttää, että jollekin voi vielä tulla yllätyksenä, että transsukupuolisia on olemassa ja heillä on parisuhteita. Kiinnostaisi tietää mitä meidän pitäisi siis sanoa, että olisit tyytyväinen? Saammeko siis käydä läpi sukupuolenkorjausprosessin? Jos saamme, saammeko ottaa itsellemme kumppanin, jos kumppani on halukas? Miksi meidän pitäisi sitten kutsua itseämme, että olisit tyytyväinen? Hoidot läpikäynyt transmies+ nainen - parin pitäisi kutsua itseään lesbopariksi, vaikkei kumpikaan koe millään tasolla olevansa lesbo? Vai miten pitäisi toimia tässä tilanteessa, ettei saisi sinulta "olette sekaisin" - tuomiota?
Olet täysin oikeassa, transmies vaan ei ole nainen. Emmekä me harrasta seksiä niin, että hieroisimme paikkojamme yhteen, koska emme ole lesboja niin se ei meitä kiinnosta. Minä voin ollakin seksuaalisesti friikki, mutta kumppanini on ainakin täysin hetero ja on kanssani rakkaudesta, ei seksin takia.
Emmekä me siis mitenkään mainosta heterouttamme, mutta tottakai meidät oletetaan heteroksi, kun nainen ja mies ovat naimisissa. Tässä van tuli puheeksi lesbous ja olisi todella harhaanjohtavaa puhua meistä lesboina.
Katsoiko kukaan BB:tä?
Siinä Tarina valisti muita asukkaita että "Naisella on penis ja miehellä vagina".
Ja oli vielä aivan tosissaan.
Näin sekaisin on sateenkaarilahkolaisten aivopesun uhriksi joutunut nuori nykyaikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.
Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.
ei toi ole hetero vaan nainen joka sextaa naisen kanssa, eli lesbo.
Yrittäkää nyt päättää :D Hyvin suuri osa transmiehistä ei voisi ikinä olla naisen kanssa, kun naiset ei kiihota yhtään, mutta kai hekin ovat lesboja :D
No mutta siis tässä on nainen, joka haluaa tuntea olevansa mies. Hän ei ole miehisessä tuntemuksessaan suhteessa miehen kanssa, koska hän ei ole homo, vaan hän on suhteessa naisen kanssa.
Tämä kumppaninainen puolestaan on hetero ja haluaa olla miehen kanssa. Hänen kumppaninsa on siis hetero, joka onkin päätynyt lesboksi, koska hänen kumppaninsa ei ollutkaan oikeasti mies vaan nainen. Kumppanin tilanne on siis selvä.
Tämä trans itse ei kylläkään ole vielä oikein päässyt selville, mikä hän on. Hän ei omien sanojensa mukaan ole hetero, lesbo, homo eikä bi. Siitä huolimatta tässä on nyt kaksi naista, jotka kiihottuvat ajatuksesta peniksestä mutta jotka ovat päätyneet yhteen. Minusta tämä on kyllä lähinnä lesbosuhde bi-maustein.
Vierailija kirjoitti:
Emmekä me siis mitenkään mainosta heterouttamme, mutta tottakai meidät oletetaan heteroksi, kun nainen ja mies ovat naimisissa. Tässä van tuli puheeksi lesbous ja olisi todella harhaanjohtavaa puhua meistä lesboina.
ei sua tarvitse harhaan johtaa, olet jo siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukin taaplatkoon tyylillään, eihän se ole keneltäkään pois. Seksuaalivähemmistöillä vain valitettavasti alkaa olla jutuissaan vähän turhan paljon poliittisia agendoja ja tätä myötä he ovat vajoamassa samalle alhaiselle tasolle kuin heitä kiihkeimmin vastustavat organisaatiot.
Muunsukupuolisuus ja transsukupuolisuus eivät liity seksuaalivähemmistöihin mitenkään.
Se enemmistö ei mitenkään koko ajan varta vasten tiedosta sukupuoltaan. Ne ovat ihmisiä, jotka ovat yhdessä toisten ihmisten kanssa. Jotkut samaa sukupuolta, jotkut vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. Jotkut eivät ole yhdessä kenenkään kanssa. Eikä mitenkään koko ajan tarvitse joka sekunti miettiä, että ah, nyt minä tiedostan tätä kreikkalaista salaattia tehdessäni, että olen Nainen.
Tätä minäkin ihmettelen. Siis miten ihmeessä jotkut ihmiset ajattelevat sitä, nyt lukiessani tätä tuntuu siltä, sukupuoltaan kaiken aikaa.
Kun olen ja elän tavallista arkielämääni siinä on sukupuolella varsin vähän merkitystä.
Saati miettisin mitähän joku muu ihminen minun luulee olevan. Luuleeko, että olen lesbo/trans/homo/muunsukupuolinen jne.
Varmaan kamalan rasittavaa elämää jos ylin ja vaivaavin ajatus on oma sukupuoli-identiteetti, tai siis se mitä muut siitä ajattelevat tai luulevat.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan aika monille asia on ok siinä vaiheessa kun myös sukupuolielin on leikattu vastaamaan sitä mihin pyritään, mutta on se nyt ihan oikeasti aivan älytöntä että nainen voi olla virallisissa papereissa mies, vaikka sillä on edelleen housuissaan pimppi. 😂 Miettikää hetki miten hullulta tuo edes kuulostaa.
No, tuo on ollut todellisuutta kohdallani melkein 20 vuotta, ja tunnen lukuisia kaltaisiani, joten huumoriarvoa asialla ei kohdallani enää juuri ole. Sen sijaan jaksan edelleen hymähtää sellaisille tynnyrissä kasvaneille, jotka eivät tiedosts tätä arkista asiaa, joka on ollut Suomessa mahdollista vuosikymmenet. Suomessa ei edes oteta alapään leikkausjonoon, ellei henkilötunnusta ole vaihdettu. Juridiselle naiselle ei voi leikata penistä eikä miehelle emätintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet täysin oikeassa, transmies vaan ei ole nainen. Emmekä me harrasta seksiä niin, että hieroisimme paikkojamme yhteen, koska emme ole lesboja niin se ei meitä kiinnosta. Minä voin ollakin seksuaalisesti friikki, mutta kumppanini on ainakin täysin hetero ja on kanssani rakkaudesta, ei seksin takia.
Määritelmä ei nyt mennyt oikein, jos heterolla tarkoitetaan vastakkaisesta sukupuolesta(elimineen) kiinostumista ja kiihottumista.
Mitä vikaa on olla bi? Tai liukuva seksuaalisuus?
Ei voi keksiä itse jo vakiintuneisiin määritelmiin omia sisältöjä. En minä valkoisella ihonvärillä voi ruveta väittämään että kyllä minä olen etniseltä perimältäni intialainen vaikka valkoihoinen olenkin
Hän siis kuitenkin rakastaa sinua, ei sukupuolta. Onnea, sillä sitähän kaikki haluavat, että heitä rakastetaan juuri sinä mitä ovat, omana itsenään virheineen ja vahvuuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelen. Siis miten ihmeessä jotkut ihmiset ajattelevat sitä, nyt lukiessani tätä tuntuu siltä, sukupuoltaan kaiken aikaa.
Kun olen ja elän tavallista arkielämääni siinä on sukupuolella varsin vähän merkitystä.
Saati miettisin mitähän joku muu ihminen minun luulee olevan. Luuleeko, että olen lesbo/trans/homo/muunsukupuolinen jne.
Varmaan kamalan rasittavaa elämää jos ylin ja vaivaavin ajatus on oma sukupuoli-identiteetti, tai siis se mitä muut siitä ajattelevat tai luulevat.
Tietenkään enemmistö ei ajattele noita asioita, kun ei ole koskaan joutunut kohtaamaan asian kyseenalaistamista. Emme me transtaustaisetkaan enää prosessin jälkeen juurikaan ajattele transihmisyyttämme, oikeastaan emme prosessin jälkeen sellaisia enää olekaan vaan taviksia, ja sukupuoli menettää merkityksensä, kun se ei enää tunnu miltään, kun se on oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.
Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.
Transmies ja nainen ovat täysin eri asioita. Toki voit alentaa naisia ja naiseutta väittämällä, ettei näin ole. Miehenä ei kiinnosta v*ttuakaan.
höpö höpö, Trans"mies" on nainen.
Älä uhoa siellä "miehenä", ole ihan rohkeasti vain oma itsesi, sisko.
Siis taasko tässä on kyse siitä, että sukupuolta määrittelee se, millainen seksi sinua kiihottaa? Tätä joskus aiemmassakin keskustelussa ihmettelin. Eli jos valkoinen ylipainoinen heteronainen kiihottuu ainoastaan hoikkien tummaihoisten välisestä seksistä, tuleeko hänestä seksiä harrastaessaan hoikka tummaihoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelmä ei nyt mennyt oikein, jos heterolla tarkoitetaan vastakkaisesta sukupuolesta(elimineen) kiinostumista ja kiihottumista.
Ei voi keksiä itse jo vakiintuneisiin määritelmiin omia sisältöjä. En minä valkoisella ihonvärillä voi ruveta väittämään että kyllä minä olen etniseltä perimältäni intialainen vaikka valkoihoinen olenkinHän siis kuitenkin rakastaa sinua, ei sukupuolta. Onnea, sillä sitähän kaikki haluavat, että heitä rakastetaan juuri sinä mitä ovat, omana itsenään virheineen ja vahvuuksineen.
Olennaisinta tässä nyt on se, että minä elän miehenä ja ihastun ja rakastun naisiin. En ole bi enkä homo, en voisi olla suhteessa miehen kanssa. Sinänsä minulle on ihan sama mikä sana minua todellisuudessa kuvaa, mutta elän heterosuhteessa, ja se sana on minulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transmies ja nainen ovat täysin eri asioita. Toki voit alentaa naisia ja naiseutta väittämällä, ettei näin ole. Miehenä ei kiinnosta v*ttuakaan.
höpö höpö, Trans"mies" on nainen.
Älä uhoa siellä "miehenä", ole ihan rohkeasti vain oma itsesi, sisko.
Tämä. Huvittaa että v*ttuakaan ei kiinnosta v*ttu, mutta silti ollaan niin heteromiestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan kamalan rasittavaa elämää jos ylin ja vaivaavin ajatus on oma sukupuoli-identiteetti, tai siis se mitä muut siitä ajattelevat tai luulevat.Tietenkään enemmistö ei ajattele noita asioita, kun ei ole koskaan joutunut kohtaamaan asian kyseenalaistamista. Emme me transtaustaisetkaan enää prosessin jälkeen juurikaan ajattele transihmisyyttämme, oikeastaan emme prosessin jälkeen sellaisia enää olekaan vaan taviksia, ja sukupuoli menettää merkityksensä, kun se ei enää tunnu miltään, kun se on oikea.
😂😂😂
Jos se ois oikea sukupuolesi, miksi yrität muuntautuu, et joutuisi nappailemaan hormoneita ja hoidattamaan keinotekoista silvottua alapäätäsi loppuelämäsi.
Ai niin, mutta sinä taisitkin olla "mies" jolla on oma (ei keinotekoinen) naisen alapää.
Miksi jotakuta pitäisi kutsua lesboksi, homoksi, heteroksi tai biseksuaaliksi? En keksi tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi keksiä itse jo vakiintuneisiin määritelmiin omia sisältöjä. En minä valkoisella ihonvärillä voi ruveta väittämään että kyllä minä olen etniseltä perimältäni intialainen vaikka valkoihoinen olenkinHän siis kuitenkin rakastaa sinua, ei sukupuolta. Onnea, sillä sitähän kaikki haluavat, että heitä rakastetaan juuri sinä mitä ovat, omana itsenään virheineen ja vahvuuksineen.
Olennaisinta tässä nyt on se, että minä elän miehenä ja ihastun ja rakastun naisiin. En ole bi enkä homo, en voisi olla suhteessa miehen kanssa. Sinänsä minulle on ihan sama mikä sana minua todellisuudessa kuvaa, mutta elän heterosuhteessa, ja se sana on minulle ok.
elät omassa mielikuvitusmaailmassasi.
Ihan ok, kunhan et tuputa harhojasi muille ja loukkaannu jos muut eivät näe samaa kuin sinä.