Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys muunsukupuolisista (toivon asiallista keskustelua vaikka kysymykseni voikin olla tyhmä)

Vierailija
12.11.2019 |

Ystäväni kertonut olevan muunsukupuolinen. Hän on aikaisemmin sanonut olevan lesbo. Seurustelee naisten kanssa. Enää häntä ei saisi kutsua lesboksi. Jos hän ei ole lesbo niin voisiko hän seurustella toisen muunsukupuolisen kanssa mut jolla olisikin miehen värkit? Jos ei niin eikö hän juuri silloin ole lesbo? Jos värkeillä on väliä niin mitä tämä muunsukupuolisuus tarkoittaa?

En tarkoita loukata ketään, olen tämmösist asioissa tyhmä keski-iän ylittänyt ja yritän aidosti oppia ymmärtämään lgtb asioita.

Kommentit (401)

Vierailija
161/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.

Te ette ole heteroita.

Me olemme ihmisiä, joita kiihottaa ajatus siitä, että penis ja emätin yhtyvät. Meitä ei kiihota ajatus siitä, että emätin ja emätin yhtyvät. Kyllä, olemme heteroita. Ja myös elämme yhteiskunnan silmissä virallisessa heteroavioliitossa, jos sillä on jotain merkitystä.

Ei sillä ole merkitystä. Heteroita te ette ole, eikä seksinne ole heteroseksiä vaikka kuinka fantasioisit olevasi mies ja työntyväsi naisesi sisään peniksellä, jota sulla ei kuitenkaan ole. Voinhan mäkin kuvitella kun xy nuolee mua että se olisikin xx, mutta ei se tee siitä silti mitään muuta kuin mitä se on. Kuten teidän seksinne on lesboseksiä, fantasioineen kaikkineen. Isompi kysymys on, miksi se on niin vaikea hyväksyä? Mitä pahaa siinä on, että haluaa olla mies muttei sitä kuitenkaan ole?

Vierailija
162/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittääkö joku täällä ihan tosissaan että norminainen voi saada rintansa poistetuiksi? Ei todellakaan onnistu. Ei nyt puhuta paskaa, jooko, koska tässä asiassa ihmiset ei todellakaan ole samalla viivalla.

Tottakai saa. Ihan kuten voi laitattaa silikonitkin.

Täytyy vaan maksaa itse.

Minusta on naurettavaa että jos ihmisellä on vakava toiminnallinen haitta, kuten huono näkö, joutuu maksamaan silmälasinsa itse jos nyt ei ihan puolisokea ole. Itsellä -8 ja -7, ei toivoakaan että saisi kalliisiin laseihin tukea.

Toiminnalliseen vaivaan ei saa apua, mutta toisten ihmisten terveitä ruumiita silvotaan ällitysten takia.

Voiko rinnat todella poistattaa kokonaan vai vaan pienetää? Koska transihmisistä olen kuullut, ettei käy ihan noin vaan. Ellei tilanne ole muuttunut.

Rahalla saa ihan mitä vaan. Kuten nyt hengenvaarallisia brasilian butt liftejä.

Ihan kaikkea ei saa Suomesta, tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään muusukupuolisia ei ole olemassakaan. Älä siis yhtään ihmettele jos et ymmärräkään, ei olematonta voikaan ymmärtää.

Vierailija
164/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi ei lesbo, koska lesboudessa on kyse kahden naisen suhteesta. En itse ole muuns. vaan transmies, ja tuntuisi tosi oudolta, jos minua ja vaimoani kutsuttaisiin lesboiksi, koska kumpaakaan meistä ei kiinnosta lesboseksi ja olemme heteroita, vaikka siis valitettavasti molemmilla ne naistyypilliset värkit löytyykin. Nuorena luulin olevani lesbo, vaikken edes kiihottunut naisista, mutta luulin että näin se vaan menee.

Miten joku voi olla näin sekaisin. 🙄

Vierailija
165/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lesbo tarkoittaa naista joka haluaa harrastaa seksiä ainoastaan naisten kanssa. Jos hän on muunsukupuolinen, hän ei ole nainen.

Ihminen joka on anatomialtaan nainen, on nainen. Ihan sama vaikka omasta mielestään olisi kuu-ukko.

Vierailija
166/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pariskunnan, joista toinen on biologinen mies ja toinen biologinen nainen, harrastama seksi voi olla partnereiden identifioinnista riippuen hetero-, homo-, lesbo-, bi-, tai panseksiä? Määritelmä voi siis muuttua yhden aktin aikana, jos toinen tai molemmat ovat genderfluideja?

Vierailija
167/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uwjwkw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei leikkelemällä ihminen muutu yks kaks miehestä naiseksi tai toisinpäin eikä ajattelemalla et oon nyt nainen

Se on geeneissä se sukupuoli eli olet lesbo nainen joka leikellyt itsensä mieheksi vaikka on nainen

Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.

Anteeksi nyt kovasti, mutta olet ihan vain lesbo ja vähän sekaisin.

Ei kannata liikaa pyöriä sateenkaarilahkolaisten kanssa ettei harhat pahene.

Vierailija
168/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini nyt oli kuitenkin, että lesbous on vähän muutakin. Oma seksuaalisuuteni on nuoresta saakka ollut peniskeskeinen ja kiihottuakseni minun on kuviteltava penis, että vaikea siinä on olla lesbo.

Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.

Vierailija
169/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vain minun umpimielinen mielipiteeni,mutta minulla on ns oikeana naisena siihen oikeus.

Naiseksi itsensä kokeva ja naisen sukuelimet jne itselleen leikkauttanut mies voi olla piirteiltään ja olemukseltaan nainen.Mutta ei aito ja OIKEA nainen.Vain naiseksi ulkoisesti ja sisäisesti syntynyt voi olla oikea nainen.Leikelty on keinotekoinen nainen.

Eipä asia minua sen kovemmin hetkauta kun ei arjessa tarvi mitään oikea/ei oikea-luokitelmia yleensä tehdä.

Mutta kyllä sillä nyt esim heteromiehille on merkitystä onko uusi naisystävä syntyjään nainen vai leikattu nainen.

Siksi minusta nämä naisesta mieheksi miehestä naiseksi,tai muunsukupuolisuusjutut on vain todella kieroutuneita.Ollaan vain leikeltyjä/hyvin hämmentyneitä ihmisiä.

Eli toisin sanoen minä, parrakas juridinen mies, joka en ymmärtänyt tyttöydestä enkä naiseudesta hölkäsenpöläystä ja yritin itsemurhaa kuukautisteni alettua ja rintojeni kasvettua ja nykyisin en enää edes muista, että olen joutunut leikkimään tyttöä nuoruudessani olen AITO, OIKEA NAINEN, koska mulla on joskus lapsuudessani ollut pimppi?

No kuule kun semmoinen "AITO, OIKEA MIES" ei tiedä eikä koskaan tule tietämään miltä tuntuu kun kuukautiset alkaa tai rinnat kasvaa, kuten ei monista muistakaan tytön ja naisen elämän asioista. Sinä tiedät etkä ole mies.

Et kuitenkaan vastannut olenko aito, oikea nainen.

Et. Olet silvottu ja häiriintynyt nainen.

Hyvä, että mielipiteesi tuli selväksi. Sillä onkin suuri merkitys, kun takataskussa on kahden eri sairaalan psykiatrin lausunto henkisestä terveydestä, miehen passi eikä kukaan lähipiirissäni osaisi ajatella minua muuna kuin miehenä.

Vierailija
170/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Suomessa on se onni ja etu, että kieli on sukupuolineutraalia. He/she/they sotkujen sijaan on aina hän. Sanoisin että sukupuolivähemmistöön kuuluvalta kannattaa kysyä, jos pelkää loukkaavansa häntä. Kun asettuu itse avoimin mielin oppijan asemaan, ja antaa toiselle tilaisuuden kertoa omasta kokemuksestaan ja toiveistaan, molemmille tulee hyvä mieli ja oppii uutta. Sama seksuaalisen suuntautumisen suhteen, en ymmärrä ihmisten vouhotusta aiheesta. Minä ihastelen komeita miehiä kavereilleni ja lesbokaveri kuvailee naisihastustansa. Lopuksi vitsailemme yhdessä, kuinka unelmien kesäheilatesti tarjosi bi-kaverille kumppaniksi Päivi Räsästä. Olen itse cis ja hetero, ja se on vähemmistöön kuuluville ystävilleni täysin ok, niin kuin pitääkin olla. Ja sama toimii tietysti molemmin päin. Kannattaisi opetella näkemään toiset ihmisinä, ja sukupuoli ja seksuaalinen suuntaus toissijaisina, jos ei ole kyse omasta kumppanista.

Minulle on täysin toissijaista miten joku itsensä kokee, kuten myös se mitä joku syö.

Valitettavasti transihmiset, kuten myös lesbot ja homot haluavat jatkuvasti tunkea kokemustaan muiden kurkusta alas. Ihan kuten vegaanit.

Siitä kaikki "fobia" nousee. Jatkuvasta tyrkyttämisestä ja huomion kerjäämisestä. Jos LGBT-kenttä olisi vaan kaikessa rauhassa LGBT hiljaa itsekseen, ketään ei kiinnostaisi pätkääkään mitä sen työkaverin jalkojen välissä on, tai ei ole, tai on ollut, tai tulee olemaan.

Itse haluaisin vaan ihan olla rauhassa oma itseni. Elää oman näköistä elämää. Silti olen useasti ihmisten ilmoilla saanut hyökkäävää käytöstä puoleeni, ihan tuntemattomat ihmiset ovat tulleet utelemaan että olenko mies vai vain "ruma läski lesbo" tai muuta vastaavaa. Näistä syistä en juurikaan käy enää ulkona baareissa, mutta ei tästä ole kuin pari viikkoa kuin agressiivinen mies tuli samasta aiheesta huutamaan ihan bussipysäkillä. Muutaman kerran minua on yritetty käännyttää naisten vessasta pois, ja siinäkin olisi pitänyt varmaan laskea housut että näkisivät että biologisesti kuulun sinne (sitä biologiaahan te täällä koko ajan jankutatte). Eräs entinen työkaveri jauhoi hyvin usein hirveitä asioita LGTBQ ihmisistä minun kuulteni, ja jos pyysin vaihtamaan aihetta niin minä olin se uhriutuja. Onneksi kyseistä ihmistä ei tarvitse katsella enää, mutta edelleen on tiuhaan tahtiin näitä tilanteita joissa minut pakotetaan kaapista ulos tavalla tai toisella, tekemällä olettamuksia tai suorastaan utelemalla. Että kerro minulle, miten ihmeessä saan olla rauhassa?

Vierailija
171/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olet siis aivan normaali heteronainen! Naiset katsos yleensä kiihottuu juurikin siitä peniksestä, penetraation kuvittelemisesta yms.

Aa, sitten meninkin ihan turhaan prosessiin. Toisin olen kyllä kuvitellut heteronaisten nauttivan siitä, että heitä rakastellaan sillä peniksellä eikä niin, että heillä itsellään on penis.

Vierailija
172/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uwjwkw kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei leikkelemällä ihminen muutu yks kaks miehestä naiseksi tai toisinpäin eikä ajattelemalla et oon nyt nainen

Se on geeneissä se sukupuoli eli olet lesbo nainen joka leikellyt itsensä mieheksi vaikka on nainen

Anteeksi nyt kovasti, mutta olet ihan vain lesbo ja vähän sekaisin.

Ei kannata liikaa pyöriä sateenkaarilahkolaisten kanssa ettei harhat pahene.

Edelleen on vaikea kuvitella, että henkilö, joka tarvitsee kiihottumiseensa katsella penisten kuvia tai ajatella peniksiä olisi lesbo. Mutta hei, jos se niin menee niin sitten lesbot rakastavat peniksiä. Aina sitä oppii uutta.

Vierailija
173/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lesbo tarkoittaa naista joka haluaa harrastaa seksiä ainoastaan naisten kanssa. Jos hän on muunsukupuolinen, hän ei ole nainen.

Ihminen joka on anatomialtaan nainen, on nainen. Ihan sama vaikka omasta mielestään olisi kuu-ukko.

Tilanne ei nyt ole ihan noin yksinkertainen, jos käyt läpi prosessin ja juridinen sukupuolesi muuttuu mieheksi. Toki kromosomit eivät muutu, muttei kukaan sitä odotakaan.

Vierailija
174/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pariskunnan, joista toinen on biologinen mies ja toinen biologinen nainen, harrastama seksi voi olla partnereiden identifioinnista riippuen hetero-, homo-, lesbo-, bi-, tai panseksiä? Määritelmä voi siis muuttua yhden aktin aikana, jos toinen tai molemmat ovat genderfluideja?

Eräs homomies on ihastunut minuun ja fantasioi minusta, hän ei tiedä, etten ole alapääni osalta miestyypillinen. Mutta kai hänkin on nyt tietämättään hetero.

Vierailija
175/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa, sitten meninkin ihan turhaan prosessiin. Toisin olen kyllä kuvitellut heteronaisten nauttivan siitä, että heitä rakastellaan sillä peniksellä eikä niin, että heillä itsellään on penis.

Vaimosi on siis lesbo? Kun ne sormet ja tekovehkeet ei vaan ole sama asia. Ja vielä se, että miehiä ei kiinnosta se penis pätkääkään vaan p*llu. Jos sua ei kiihota naisen sukupuolielin vaan miehen, olet yksiselitteisesti hetero.

Vierailija
176/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi olla näin sekaisin. 🙄

Itseäni lähinnä hämmästyttää, että jollekin voi vielä tulla yllätyksenä, että transsukupuolisia on olemassa ja heillä on parisuhteita. Kiinnostaisi tietää mitä meidän pitäisi siis sanoa, että olisit tyytyväinen? Saammeko siis käydä läpi sukupuolenkorjausprosessin? Jos saamme, saammeko ottaa itsellemme kumppanin, jos kumppani on halukas? Miksi meidän pitäisi sitten kutsua itseämme, että olisit tyytyväinen? Hoidot läpikäynyt transmies+ nainen - parin pitäisi kutsua itseään lesbopariksi, vaikkei kumpikaan koe millään tasolla olevansa lesbo? Vai miten pitäisi toimia tässä tilanteessa, ettei saisi sinulta "olette sekaisin" - tuomiota?

Vierailija
177/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei toi ole hetero vaan nainen joka sextaa naisen kanssa, eli lesbo.

Vierailija
178/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette ole heteroita.

Me olemme ihmisiä, joita kiihottaa ajatus siitä, että penis ja emätin yhtyvät. Meitä ei kiihota ajatus siitä, että emätin ja emätin yhtyvät. Kyllä, olemme heteroita. Ja myös elämme yhteiskunnan silmissä virallisessa heteroavioliitossa, jos sillä on jotain merkitystä.

Ei sillä ole merkitystä. Heteroita te ette ole, eikä seksinne ole heteroseksiä vaikka kuinka fantasioisit olevasi mies ja työntyväsi naisesi sisään peniksellä, jota sulla ei kuitenkaan ole. Voinhan mäkin kuvitella kun xy nuolee mua että se olisikin xx, mutta ei se tee siitä silti mitään muuta kuin mitä se on. Kuten teidän seksinne on lesboseksiä, fantasioineen kaikkineen. Isompi kysymys on, miksi se on niin vaikea hyväksyä? Mitä pahaa siinä on, että haluaa olla mies muttei sitä kuitenkaan ole?

En erityisesti halua olla mies, valitettavasti synnyin sillä tavalla poikkeavana, että leimauduin pikkulapsesta asti poikiin. Juridisesti olen mies. Ei lesboudessa mitään pahaa ole, kunpa olisinkin ollut lesbo. Ei, me emme todellakaan ole lesboja. Tai leimaa vaan minut lesboksi, en jaksa välittää, mutta kumppanini, joka ei ikimaailmassa seurustelisi naisen kanssa, ei kyllä sitä todellakaan ole.

Mutta hei, voitte jatkaa tätä ilosanomaa vaikka lesbobaarissa. Uusi lesbouden määritelmä on henkilö, jota kiihottaa vain peniskeskeinen seksi.

Vierailija
179/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ei toi ole hetero vaan nainen joka sextaa naisen kanssa, eli lesbo.

Yrittäkää nyt päättää :D Hyvin suuri osa transmiehistä ei voisi ikinä olla naisen kanssa, kun naiset ei kiihota yhtään, mutta kai hekin ovat lesboja :D

Vierailija
180/401 |
12.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa apua harhoihinne!! Ei ole olemassa muita kun MIES ja NAINEN !!!!

Kukin taaplatkoon tyylillään, eihän se ole keneltäkään pois. Seksuaalivähemmistöillä vain valitettavasti alkaa olla jutuissaan vähän turhan paljon poliittisia agendoja ja tätä myötä he ovat vajoamassa samalle alhaiselle tasolle kuin heitä kiihkeimmin vastustavat organisaatiot. 

Muunsukupuolisuus ja transsukupuolisuus eivät liity seksuaalivähemmistöihin mitenkään.

No eivät ne enemmistöönkään kuulu.

Se enemmistö ei mitenkään koko ajan varta vasten tiedosta sukupuoltaan. Ne ovat ihmisiä, jotka ovat yhdessä toisten ihmisten kanssa. Jotkut samaa sukupuolta, jotkut vastakkaista sukupuolta olevien kanssa. Jotkut eivät ole yhdessä kenenkään kanssa. Eikä mitenkään koko ajan tarvitse joka sekunti miettiä, että ah, nyt minä tiedostan tätä kreikkalaista salaattia tehdessäni, että olen Nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä