Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pilasi isänpäivän

Vierailija
10.11.2019 |

Oltiin eilen lapsen (2,5-vuotias) kanssa käyty ostamassa isänpäiväaamupala-ainekset eli pekonia ja munia ja patonkia ja appelsiinimehua ja suklaapiirakkaa ja kaikkea sellaista hyvää. Tarkoitus oli juhlia isänpäivää. Mutta mies heräsi ja lähti vanhemmilleen, vaikka selvästi näki että oli aamiainen tekeillä ja oli nähnyt jo illalla tietenkin jääkaapissa ja pöydällä ne aamupala-ainekset. Hänen vanhempien asunto on pari viikkoa tyhjillään, koska hänen vanhemmat on lomamatkalla. Mies nousi sängystä ja puki ja sanoi että lähtee vanhempiensa talolle. Eikä ole kuulunut miehestä sen jälkeen. Laitoin viestin, että koska tulet kotiin eikä ole vastannut, vaikka on lukenut sen viestin. Lapsi oli kerhossa tehnyt kortin, jota ei ehtinyt edes antaa isälleen siinä aamulla. Eli mies mieluummin näköjään on isänpäivän vanhempiensa tyhjässä talossa yksin kuin lapsensa kanssa. Söin sitten lapsen kanssa kaksistaan aamupalan, ja lounaskin ehdittiin jo tehdä ja syödä :( . Todella paha mieli lapsen puolesta :( . Edelliset isänpäivät mies on ollut kotona ja ollaan juhlittu eikä meillä ole ollut mitään riitaakaan viime aikoina, niin en keksi miksi hän heti noustuaan vain lähti pois, ei edes kahvia juonut meidän kanssa. Muita, joiden mies lähti pois isänpäiväksi?

Kommentit (404)

Vierailija
181/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näitä ketjuja ei lopeteta. Hyvä Sanoma!

Ei tietenkään, miesvihapalstalla. 

Vierailija
182/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi näitä ketjuja ei lopeteta. Hyvä Sanoma!

Tällaiset trolliketjut on mun mielestä ihan turhaa ajanhukkaa ja täyttä typeryyttä.

Keksitään typeriä tarinoita ja niitä sitten jankataan tappiin saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan pitikin tänään odottaa ennen kuin ensimmäinen mies pilasi isänpäivän :D

Joo, keksitty aloitus. Tätä ei oikeasti ole tapahtunut ap:lle,vaan hän keksi simppelin tarinan aiheesta, jolle tietää saavansa monta kommenttia.

Sopiva tarina näinä itsekkäin aikoina. Just kuulin erään perheen isänpäivän vietosta. Kahden lapsen etäisä oli (oikeasti) häippäissyt baariin, vaikka sovittu oli, että lapset tapaa. Eipä ollut siellä mieli iloinen. Kortit oli ja kovat odotukset ikävällä kuorrutettuna.

Ja näitä tapahtuu koko ajan. Ei muisteta syntymäpäiviä, ei mitään muutakaan, ja niinhän ne jätetään usein elaritkin maksamatta.

Miksi ei tallaisista asioista saisi keskustella, vaikka trolliavauksella? Miten se elämäänne hankaloittaa, ärsyttää jne? Tervettä touhua tämä on näiden maisasofiajuttamartina -räkytysten vaihtoehtona. Arkirealismia suorastaan. ei ap

Joo mun siskon lasten isää ei paljoa kiinnosta lapsiaan nähdä nyt kun on uusi vaimo ja uudet lapset. Näkee pari kertaa vuodessa ja aina kun teinit tulee viikonloppu vierailulle on sovittuna jotain uuden vaimon ja nuorempien lasten kanssa. Lähtevät menoihinsa ja teinit jää yksinään isän kämpille hengaamaan. Ymmärrettävästi heitäkään ei enää oikein huvita siellä käydä. Elarit on aina tullut kelan kautta vaikka rahaa olisi maksaa. Kelalle joutuu maksamaan isomman summan kun kela maksaa siskolleni, että puhdasta ilkeyttä se on vaan ettei maksa suoraan sitä summaa siskolleni. Että kyllä tämmöisiä isejä löytyy.

Surullista. Tuota on ikävää katsoa vierestä, kun ei voi itse tehdä asialle mitään. Voi nuo lapset. Ja takuulla jättää jonkinlaiset jäljet. Se on varma, vaikka kuinka muuta väitettäis. Miten jotkut voi olla näin välinpitämättömiä. Mulla räjähtäis sydän rinnasta, jos joutuisin omista läheisistäni eroon.

Itsellänikin on tämän tyyppinen tapaus lähisukulaisella. Lapset oireilivat pitkään, mutta onneksi koko ajan mennään parempaan päin. Isille maistuu kalja ja uusia vauvojakin on tehtailtu ympäri Suomea. Rahat pannaan menemään, ja mennään vaan panemaan.

Mutta edestä se sitten löytyy. Voi olla aika kolkutus päässä, kun vanhenee ja kenties järki alkaa päihittää itsekkään tyhmyyden.

Höpönlöpön. Traumat tulee siitä kun aikuiset väkisin antaa lasten ymmärtää, että tässä on nyt joku ongelma ja teidät on hylätty. Valtaosalle lapsista isät eivät ole tärkeitä, koska niitä oikeita suhteita ei muodostu. Eikä se mitään haittaa, jos asiasta ei tee ongelmaa.

En useinkaan palstalla haistattele, mutta nyt teen poikkeuksen.

Itselläni on kovat kokemukset asiasta koko lapsuuden ajalta. En ole oikeastaan kokenutkaan muuta kuin pettymystä toisensa jälkeen. Vanhempien eroja, uusia suhteita, sisarpuolia, joita en tunne, enkä ole kaikkia edes tavannut.

Kyllä kuule päiväkotien ja koulujen joulu- ym. juhlissa on kivuliasta katsella kavereita, joiden vanhemmat ovat läsnä kaikessa lastensa tekemisissä, samalla kun tietää mikä oma tilanne on. Enpä ole moista onnea päässyt koskaan kokemaan. Ja kyllä, olen katkera.

Ja todellakin  viiltää, vaikka äiti kuinka yritti selittää, miksi isä ei nyt sitten tullutkaan tai miksi ne koko talven odotetut yhteiset kesäkokemukset jäivät toteutumatta. Selitystä ja valheita, niin kuin en niitä olisi tajunnut. Joillain on katsos tunteet, ja syvät sellaiset.

Että säästä nuo höpönlöpinäsi minun suhteeni ja hoida psykologin praktiikkaasi jossain muualla..

Äiti on ollut typerys, joka on kärsinyt ja valehdellut suut, silmät täyteen tajuamatta sitä, että lapset kyllä muistavat, toivovat ja odottavat.

Äiti on yrittänyt lieventää isänikävää keksimällä jotain järkevää selitystä, tietenkin suojellakseen mielipahalta, minkä ymmärrän. Ei vaan nuoruuttaan ja kokemattomuuttaan tajunnut, kun ensimmäinen lapsi olin, että näin kaiken tuon läpi. Mutta ei hän silti ollut mikään typerys, kuten loukkaavasti äitiäni, sinulle täysin tuntematonta, nimität. Noloa.

Äitinikin sai kärsiä paljon tietyistä syistä johtuen, vaikka kaikkensa  yritti. Ehkä tuossa tilanteessa ei kukaan pysty toimimaan parhaalla mahdollisella tavalla. Eletty elämä jättää aina jäljet, kullekin omanlaisensa.

Vierailija
184/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä vietoista varmaan kannattaa puhua miehen kanssa etukäteen. Ehkä hän ei vaan pidä tästä sun tavastasi viettää isänpäivää?

Itse en siedä esim sitä, että sen aamupalan kanssa kohkataan sänkyyn. Äitienpäivänä mä nukun just niin pitkään, kun nukuttaa. Sen jälkeen saa kyllä kahvia keitellä ja kakkuja tarjoilla.

Lisäksi mä myös katson silloin formulat ja mahdolliset lätkän MM-kisat. Muuten olen heidän käytettävissään, käydään kävelyllä tai leikkipuistossa.

Vierailija
185/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni äiti yrittää tukea isän ja lasten välejä vaikka isä olisi täysi m u l k k u. Eli ei äiti ilkeyttään yritä pehmittää lapsen pettymystä jos isä ei tule paikalle. Näin suositellaan erokiistoissakin tekemään että toisesta vanhemmasta ei saisi puhua pahaa vaan pitäisi tukea toisen vanhemmuutta vaikka isä tekee kaikkensa etääntyäkseen lapsestaan kun ei kiinnosta kukaan muu kuin oma p e r s e. 

Vierailija
186/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukka nuori thaikkutyttö ratsastaa miehen päällä , ei siinä paljoa kiinnosta lösähtäneen vaimokkeen kakut tai kortit

Vierailija
187/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näistä vietoista varmaan kannattaa puhua miehen kanssa etukäteen. Ehkä hän ei vaan pidä tästä sun tavastasi viettää isänpäivää?

Itse en siedä esim sitä, että sen aamupalan kanssa kohkataan sänkyyn. Äitienpäivänä mä nukun just niin pitkään, kun nukuttaa. Sen jälkeen saa kyllä kahvia keitellä ja kakkuja tarjoilla.

Lisäksi mä myös katson silloin formulat ja mahdolliset lätkän MM-kisat. Muuten olen heidän käytettävissään, käydään kävelyllä tai leikkipuistossa.

Ihan näin yhteisesti teille kaikille, jotka haluatte nukkua pitkään, inhoatte aamukohkaamista jne. Voisiko näitä päiviä juhlistaa siten, että vaikka illalla syödään sitä kakkua, annetaan kortit ja nauretaan ja lauletaan yms? Ihan kuten jouluaattonakin. Lapset saisivat odottaa malttamattomina iltaan ja ne "vanhempiensa talolle yksinäisyyteen vaeltavat isätkin" voisivat käyttää aikaansa poissa lastensa luota. Tai sitten vaikka äidit shoppailemaan ja lapset (niissä perheissä, joissa isä haluaa olla lastensa kanssa) isin kanssa "yllätettäisiin" äiti vaikka herkkuruualla...Kaikkea voi uudistaa ja sovitella, luoda omia perinteitä, varsinkin lasta varten.

Vierailija
188/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan näin yhteisesti teille kaikille, jotka haluatte nukkua pitkään, inhoatte aamukohkaamista jne. Voisiko näitä päiviä juhlistaa siten, että vaikka illalla syödään sitä kakkua, annetaan kortit ja nauretaan ja lauletaan yms? Ihan kuten jouluaattonakin. Lapset saisivat odottaa malttamattomina iltaan ja ne "vanhempiensa talolle yksinäisyyteen vaeltavat isätkin" voisivat käyttää aikaansa poissa lastensa luota. Tai sitten vaikka äidit shoppailemaan ja lapset (niissä perheissä, joissa isä haluaa olla lastensa kanssa) isin kanssa "yllätettäisiin" äiti vaikka herkkuruualla...Kaikkea voi uudistaa ja sovitella, luoda omia perinteitä, varsinkin lasta varten.

Kyllä vaan. ja mies loihtii lasten kanssa jo ateriat tuossa, kun mä töllään telkkaria. Meillä on tullut tavaksi brunssi ja illallinen.

Lapset ovat siis jo 16 ja 19 vuotta. Nyt tuossa tekevät isänpäiväsusheja, mä olen palstalla ja mies pelaa. Brunssin järkkäsin mä, että saivat kaikki nukkuvat unta.

Vierailija
189/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiukka nuori thaikkutyttö ratsastaa miehen päällä , ei siinä paljoa kiinnosta lösähtäneen vaimokkeen kakut tai kortit

Laitat sitten kyseisen toiminnan oman lapsen edelle? Asia harvinaisen selvä. Mä ottaisin moiselta huor..pukilta isän tittelin pois.

Vierailija
190/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. ja mies loihtii lasten kanssa jo ateriat tuossa, kun mä töllään telkkaria. Meillä on tullut tavaksi brunssi ja illallinen.

Lapset ovat siis jo 16 ja 19 vuotta. Nyt tuossa tekevät isänpäiväsusheja, mä olen palstalla ja mies pelaa. Brunssin järkkäsin mä, että saivat kaikki nukkuvat unta.

Jep jep :)

Vierailija
191/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? 2,5 vuotias tekaissut kortin kerhossa! Missä kerhossa noin pieni käy askartelemassa kortteja? Porvoossako?

No, putoat varmaan tuolilta, mutta meillä oli 1v3kk askarrellut kortin päiväkodissa.

Vierailija
192/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö se vanhempiensa kämppää kenties kutukämppänä ja meni painamaan rakastajatartaan?

Tuohon kyllä kuulostaa aikas jees setiltä, kun vertaa kälyiseen kiljuntasessio+kortti+unienhäirintä+akan kälätys. Jos tuossa olisi vaihtoehdot, niin aika herkästi kyllä akka+kersat tulisi feidattua ja paineltua horatsun hoteisiin.

Vierailija
193/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä Ap kerkeet kirjoittelemaan täällä, vaikka oot kaksin 2,5 vuotiaan kanssa kotona? Miksi et ole lapsesi kanssa? Ulkoile, sylittele jne? Et voi olla oikea äiti.

Älä nyt oikeasti puhu skeidaa!!!

Laspen kanssa ei tarvitse olla koko ajan, joka ainoa minuutti ja sekunti. Meilä lapset välillä halusi olla omissa oloissaan hetken ja puuhastella tai tutkiskella tai leikkiä jotian.

Toisekseen, mehän ei kukaan tiedetä miten ap:n lapsi nukkuu, vai tiedetäänkö?

Kaltaisiasi superäitejä ei ole kuin yksi laatuaaan ja se olet sinä. Vain sinä olet noussut aina ennen lapsesi / lapsiesi heräämistä ja laittnaut aamupalan, pukenut ja käynyt wc:ssä koska vessaan et pääse ennenkö lapset on yöunilla. Hoidat kaikki juoksevat asiat sähköpostitse koska mikään virasto tai muukaan ei ole auki kun lapsesi nukkuvat. Nukut vain 2-4 tunnin yöunia koska pyykit, tiskit, kodin hoidat vain lapset nukkuessa. Teet seuraavan päivän ruoat valmiiksi lautasille ettei hetkeäkään menisi lasten kanssa olosta. Mietin kovasti tässä kohtaa... syöttekö KYLMÄÄ ruokaa?? Ethän voi lämmittää, koska se hetki hukkaantuisi lasten kanssa olemisesta.

Voi kuinka olet ihana. Voi kuinka nostan hattua sinulle. Sinulle, joka vuodesta toiseen menen vähillä unilla ja annat kaiken aikasi lapsillesi.

Kellä meni tunteisiin?  Onko huono omatunto? Lapsen kanssa ollaan eikä kirjoitella kännykkään koko päivää, kuten ap on tehnyt! Nyt kun isä on pois, on vielä tärkeämpää olla lapsen kanssa.

Ap on kirjoittanut tänne viimeksi klo 14.06 kun lapsi oli päiväunilla. Että ei nyt ihan koko päivää ole täällä roikkunut. 

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten siellä ap:n perheessä on loppupäivä mennyt, onko se mies jo tullut kotiin?

Vierailija
194/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sä Ap kerkeet kirjoittelemaan täällä, vaikka oot kaksin 2,5 vuotiaan kanssa kotona? Miksi et ole lapsesi kanssa? Ulkoile, sylittele jne? Et voi olla oikea äiti.

Älä nyt oikeasti puhu skeidaa!!!

Laspen kanssa ei tarvitse olla koko ajan, joka ainoa minuutti ja sekunti. Meilä lapset välillä halusi olla omissa oloissaan hetken ja puuhastella tai tutkiskella tai leikkiä jotian.

Toisekseen, mehän ei kukaan tiedetä miten ap:n lapsi nukkuu, vai tiedetäänkö?

Kaltaisiasi superäitejä ei ole kuin yksi laatuaaan ja se olet sinä. Vain sinä olet noussut aina ennen lapsesi / lapsiesi heräämistä ja laittnaut aamupalan, pukenut ja käynyt wc:ssä koska vessaan et pääse ennenkö lapset on yöunilla. Hoidat kaikki juoksevat asiat sähköpostitse koska mikään virasto tai muukaan ei ole auki kun lapsesi nukkuvat. Nukut vain 2-4 tunnin yöunia koska pyykit, tiskit, kodin hoidat vain lapset nukkuessa. Teet seuraavan päivän ruoat valmiiksi lautasille ettei hetkeäkään menisi lasten kanssa olosta. Mietin kovasti tässä kohtaa... syöttekö KYLMÄÄ ruokaa?? Ethän voi lämmittää, koska se hetki hukkaantuisi lasten kanssa olemisesta.

Voi kuinka olet ihana. Voi kuinka nostan hattua sinulle. Sinulle, joka vuodesta toiseen menen vähillä unilla ja annat kaiken aikasi lapsillesi.

Kellä meni tunteisiin?  Onko huono omatunto? Lapsen kanssa ollaan eikä kirjoitella kännykkään koko päivää, kuten ap on tehnyt! Nyt kun isä on pois, on vielä tärkeämpää olla lapsen kanssa.

Ap on kirjoittanut tänne viimeksi klo 14.06 kun lapsi oli päiväunilla. Että ei nyt ihan koko päivää ole täällä roikkunut. 

Kiinnostaisi kyllä tietää, miten siellä ap:n perheessä on loppupäivä mennyt, onko se mies jo tullut kotiin?

No ihan totta! Sunnuntai, ehkä ansaittu vapaa tämäkin, jos arkisin ovat töissä, ja isä viettää aikaansa mieluummin yksin jossain vanhempiensa kotona? Ajattelin ensin, että pettää taatusti, mutta alan kallistua jo tuolle mielenterveyspuolelle. Näin kauan ei minkään miehen kunto sentään kestä.

Vierailija
195/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö se vanhempiensa kämppää kenties kutukämppänä ja meni painamaan rakastajatartaan?

Tuohon kyllä kuulostaa aikas jees setiltä, kun vertaa kälyiseen kiljuntasessio+kortti+unienhäirintä+akan kälätys. Jos tuossa olisi vaihtoehdot, niin aika herkästi kyllä akka+kersat tulisi feidattua ja paineltua horatsun hoteisiin.

Onko sinulla "akka+kersat"? Ja jos, niin millaista elämäsi oikein on? Yhtä kärsimysnäytelmää? Etkö muka yhtään osannut ennakkoon ajatella, millaista on, kun on "akka+kersat"?

Aika kuvaavia tosin nuo "Feidata, akka+kersat, horatsun hoteisiin", joten ehkäpä vastaus selviää näistä. 

Vierailija
196/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla "akka+kersat"? Ja jos, niin millaista elämäsi oikein on? Yhtä kärsimysnäytelmää? Etkö muka yhtään osannut ennakkoon ajatella, millaista on, kun on "akka+kersat"?

Aika kuvaavia tosin nuo "Feidata, akka+kersat, horatsun hoteisiin", joten ehkäpä vastaus selviää näistä. 

Tuolla tyypillä ei ole koskaan ollut kersoja, akkaa tai edes sitä horatsuakaan.

Vierailija
197/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap ainakaan riitaa haasta miehen isänpäiväkäytöksestä. Isänpäivänä ei tapella

Vierailija
198/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla tyypillä ei ole koskaan ollut kersoja, akkaa tai edes sitä horatsuakaan.

;D Jäljelle jää vain kaukosäätimen viereen homehtunut roiskeläppäpitsa ja absurdi haave thaikkutytöistä...

Vierailija
199/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies vetää mykkäkoulua. Erehdyin ehdottamaan jokin aika sitten, että olisi hyvä laittaa talousasiat järkkään jos jommalle kummalle jotain sattuu, kun on pieniä lapsiakin. Siis, että tekisimme testamentin ja laittaisimme lakiasiat kuntoon. Ei ole puhunut kohta kolmeen viikkoon. 

Vierailija
200/404 |
10.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? 2,5 vuotias tekaissut kortin kerhossa! Missä kerhossa noin pieni käy askartelemassa kortteja? Porvoossako?

No, putoat varmaan tuolilta, mutta meillä oli 1v3kk askarrellut kortin päiväkodissa.

Askartelu ja kortti lienee tässä yhteydessä vahvaa liioittelua.

Räkää ja psykedeelinen kuvio paperilla lienee lähempänä totuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi