Inhosin perinnöttömänä sitä ”samalla viivalla” kaikkien duunarien ja rahasta tiukkaa tekevien kanssa olemista
Koska emme oikeasti ole koskaan olleet samalla viivalla. Minun ei ole koskaan oikeasti tarvinnut miettiä, mihin minulla on varaa, koska rahaa ei vain yksinkertaisesti ole enempää. Minulle se tilanne oli valinta. Valinta siitä, etten myy jo saamaani omaisuutta, vaan odptan perintöä, jotta voin säilyttää omaisuuttani. Ja perinnön tuomin lisätuotoin elää vauraammin ja hankkia sen, minkä haluan.
En ole tottunut olemaan niiden kanssa samalla viivalla, joilla on oikeasti rahasta tiukkaa. Ja siis en olisi muuten esittänyt samalla viivalla olevaa, mutta äiti pakotti. Ei saa kuulemma sanoa, että on perimässä paljon niin siksi nyt ei kannata kuluttaa. (Ettei joudu luopumaan omaisuudesta). Minut tuntevat ihmiset luulivat minua köyhäksi, se hiukan kiusaa.
Kommentit (417)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ÄitiH:n sunnuntaiprobleemat.
Jostain putkahti mieleeni ajatus, että "perintöasiat" eivät ole AP:n suurin ongelma. Kannattaisi tuohon toiseen hakea apua nopeasti, eikä jäädä odottelemaan kuten perintöä.
Ja siis perintöä on pakko odottaa. Se ei tule kun itse päättää niin tai haluaisi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.
ApOlin masentunut, sekin oli äitini syy. Jos en olisi ollut masentunut, olisin varmasti halunnut pyöriä varakkaampien piireissä. Tietenkin se ois ollut hankalaa, koska rahaa ei ollut, mutta ehkä silti just jokin elämäntapahippien seura ois sopinut työntekijöitäparemmin, siellähän voi olla paljon salavarakkaita.
ApSalavarakkaana elämäntapahippinä voin luvata, että ei olisi sopinut.
Miten niin ei?
ApTällä tavalla elävällä porukalla mielenkiinnon kohteet ovat ihan muualla kuin siinä, mitä joku toinen ajattelee omaisuudesta tai varallisuudesta, omastaan tai jonkun toisen. Lisäksi, vaikutat pikkumaiselta ja ilkeältä, kuka sellaista huolii seuraansa?
No ei kai se, että on omaisuushuolia tarkoita, ettei elämässä olisi muita kiinnostuksen kohteita? Toisekseen se riittäisi, etteivät triggeröityisi aiheesta, vaan siitä voisi jutella, aivan kuin muistakin murheista voi.
Ja on niissä ison rahan hipeissäkin ilkeitä ja matalamielisiä ihmisiä, älä huoli. Aika harva sellainen on varsinainen enkeli.
ApAika vähän muita jutunaiheita otat esille. Minä olen sen verran epäsosiaalinen, ettei ole tarvetta olla tekemisissä matalamielisten kanssa.
Mistä sinä tiedät aiheet, joista teen palstalla aloituksia?
ApÄlä viitsi.
Niin, mistä tiedät?
ApOlet erittäin helposti tunnistettava kirjoittaja.
Niin, no silloin sinun pitäisi tietää, että keskustelen täällä monista muistakin aiheista.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitini ei siis omaa kateuttaan voinut tukea minua etsimään rikkaampaa seuraa, koska olin silloin tavallaan köyhä.
ApOlin masentunut, sekin oli äitini syy. Jos en olisi ollut masentunut, olisin varmasti halunnut pyöriä varakkaampien piireissä. Tietenkin se ois ollut hankalaa, koska rahaa ei ollut, mutta ehkä silti just jokin elämäntapahippien seura ois sopinut työntekijöitäparemmin, siellähän voi olla paljon salavarakkaita.
Miten niin ei?
ApTällä tavalla elävällä porukalla mielenkiinnon kohteet ovat ihan muualla kuin siinä, mitä joku toinen ajattelee omaisuudesta tai varallisuudesta, omastaan tai jonkun toisen. Lisäksi, vaikutat pikkumaiselta ja ilkeältä, kuka sellaista huolii seuraansa?
No ei kai se, että on omaisuushuolia tarkoita, ettei elämässä olisi muita kiinnostuksen kohteita? Toisekseen se riittäisi, etteivät triggeröityisi aiheesta, vaan siitä voisi jutella, aivan kuin muistakin murheista voi.
Ja on niissä ison rahan hipeissäkin ilkeitä ja matalamielisiä ihmisiä, älä huoli. Aika harva sellainen on varsinainen enkeli.
ApAika vähän muita jutunaiheita otat esille. Minä olen sen verran epäsosiaalinen, ettei ole tarvetta olla tekemisissä matalamielisten kanssa.
ApÄlä viitsi.
Niin, mistä tiedät?
Niin, no silloin sinun pitäisi tietää, että keskustelen täällä monista muistakin aiheista.
Ap
Puhe oli aloituksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei?
ApÄlä viitsi.
Niin, mistä tiedät?
ApPuhe oli aloituksista.
Niin, no aloituksia myöten.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Me rikastuttiin sijoitusasunnoilla.
Olin töissä, jossa moni asui vuokralla. Tajusin vuokra veroineen kattaa koko vuokran ja hyvistä asunnoista oli pula.Ostin 3 asuntoa, vanhemmat takasivat. Mutta olisin voinut ostaa asunnon kerralla, 90 luvulla sai hyvin lainaa.
Tapasin mieheni kanssa ja jatkoimme ostelua.
Nyt meillä on 20 asuntoa ja velkaa hyvin vähän.
Kulut ovat suuremmat, koska tämä on jo elinkeino ja meillä on palkattua työvoimaa.
Rahaa tulee tarpeeksi.
Meillä on 4 lasta. He eivät tiedä kaikkea, mutta koulussa joku oli hakenut meidän verotulot. Asia oli levinnyt.
Käynyt hyvä tuuri, otettu riskejä. Olemme mieheni kanssa tavallisia ihmisiä. Ei oltaisi voitu ikinä perustaa mitään yritystä, menestyä sillä.
Tuo riskinotto kannatti. Mulla on se, että en voi ottaa riskiä, että menettäisin lahjaksi saamaani omaisuutta. Sitä en voisi antaa itselleni anteeksi. Senhän voisi, että aloitti nollasta ja palasi siihen tai lievästi sen yläpuolelle,
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minkäs ammatin AP itse hankki, kun pitää kerran duunarien kanssa pyöriä?
Alunperin artesaanin. Se oli ehkä lähimpänä harrastusta ammattimielessä, minkä saattoi keksiä. Sittemmin akateemisen, mutta alemman tason tutkinnon vain. Minua ei kiinnosta muiden keksimien asioiden perässä paapattaminen papukaijana. Eli mitä helpommalla pääsee sen parempi, jos on pakko opiskella. Opiskelu ei tuota mitään omaperäistä elämään. Se on muiden keksimien asioiden kopiointia elitodella mielikuvituksetonta ja tyhmää. Ammatissa oleminen siis myös.
Ap
Kuinka monen yläluokkaisen luulet olevan sinusta kiinnostuneita? Katsoppa vaikkapa Suomen tulokärkeä. Ei siellä montaa artesaania ole. Rikkaiden puheenaiheet liittyvät keskeisesti yhteisiin opiskelu- ja työpaikkoihin, seuroihin, kulttuuriin yms., ei niinkään siihen, että milloinkohan saan perintöä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alunperin artesaanin. Se oli ehkä lähimpänä harrastusta ammattimielessä, minkä saattoi keksiä. Sittemmin akateemisen, mutta alemman tason tutkinnon vain. Minua ei kiinnosta muiden keksimien asioiden perässä paapattaminen papukaijana. Eli mitä helpommalla pääsee sen parempi, jos on pakko opiskella. Opiskelu ei tuota mitään omaperäistä elämään. Se on muiden keksimien asioiden kopiointia elitodella mielikuvituksetonta ja tyhmää. Ammatissa oleminen siis myös.
ApKuinka monen yläluokkaisen luulet olevan sinusta kiinnostuneita? Katsoppa vaikkapa Suomen tulokärkeä. Ei siellä montaa artesaania ole. Rikkaiden puheenaiheet liittyvät keskeisesti yhteisiin opiskelu- ja työpaikkoihin, seuroihin, kulttuuriin yms., ei niinkään siihen, että milloinkohan saan perintöä lisää.
No, esim. serkkuni ovat kanssani saman varallisuustason ihmisiä, eivätkä he todellakaan löydy Että jos kuvittelet, että siinä on Suomen vauraat, niin voi pikku spedeä.
Ap
Minä näen niin, että vaikka odottaisi perintöä, ne rahat on jonkun muun. Ei sen odottajan ennen kuin ne on tilillä.
Ja perinnön odottelu antaa kuvan, että odottaa rahan takia, että lähiomainen kuolee. Useimmat ihmiset kaiketi ennemminkin odottavat ja toivovat, että lähimmäiset eläisivät mahdollisimman pitkään.
Jos kuulisin jonkun ystäväni odottavan perintöä, se kuulostaisi todella luotaantyöntävältä tästä syystä, ei rahan takia - ymmärrätkö?
Kuinka moni nytkin isänpäivänä kaipaa isäänsä. Ihan rahoista ja perinnöistä riippumatta. En minä ainakaan edes odottaisi tai erityisesti edes toivo, että vanhempani kuolevat ennen minua, mm. se on syy, etten ole kiinnostunut ajattelemaan mahdollisia tulevia perintöjä. Korkeintaan toivon, että se asia ei olisi ajankohtainen vielä pitkiin aikoihin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApKuinka monen yläluokkaisen luulet olevan sinusta kiinnostuneita? Katsoppa vaikkapa Suomen tulokärkeä. Ei siellä montaa artesaania ole. Rikkaiden puheenaiheet liittyvät keskeisesti yhteisiin opiskelu- ja työpaikkoihin, seuroihin, kulttuuriin yms., ei niinkään siihen, että milloinkohan saan perintöä lisää.
No, esim. serkkuni ovat kanssani saman varallisuustason ihmisiä, eivätkä he todellakaan löydy *** Että jos kuvittelet, että siinä on Suomen vauraat, niin voi pikku spedeä.
Ap
*** tulokärjestä
S**tanan laite poistaa sanoja jos tekstiä korjaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä näen niin, että vaikka odottaisi perintöä, ne rahat on jonkun muun. Ei sen odottajan ennen kuin ne on tilillä.
Ja perinnön odottelu antaa kuvan, että odottaa rahan takia, että lähiomainen kuolee. Useimmat ihmiset kaiketi ennemminkin odottavat ja toivovat, että lähimmäiset eläisivät mahdollisimman pitkään.
Jos kuulisin jonkun ystäväni odottavan perintöä, se kuulostaisi todella luotaantyöntävältä tästä syystä, ei rahan takia - ymmärrätkö?
Kuinka moni nytkin isänpäivänä kaipaa isäänsä. Ihan rahoista ja perinnöistä riippumatta. En minä ainakaan edes odottaisi tai erityisesti edes toivo, että vanhempani kuolevat ennen minua, mm. se on syy, etten ole kiinnostunut ajattelemaan mahdollisia tulevia perintöjä. Korkeintaan toivon, että se asia ei olisi ajankohtainen vielä pitkiin aikoihin!
Minkä takia olet niin epäkypsä, että sinun oma kuvitelmasi määrittelee toisen ihmisen silmissäsi? Luotaantyöntävä. Et tiedä kokonaisuudesta mitään ja silti olet valmis arvostelemaan toista. Se on minusta luotaantyöntävää. Sinusta näkisi, ettet ole aito ystävä, ja halua uskoa hyvää toisesta. Se onkin köyhien tyypillinen piirre.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, esim. serkkuni ovat kanssani saman varallisuustason ihmisiä, eivätkä he todellakaan löydy Että jos kuvittelet, että siinä on Suomen vauraat, niin voi pikku spedeä.
Ap
Ei siellä kaikki ole tietystikään, etenkään ne jotka vaan sulattelevat perintöä. Sorry vaan, rinnastut lottovoittajaan etkä yläluokkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sellainen ihminen olisi edes ystäväsi, jonk tilannetta et tietäisi niin hyvin, että tajuaisit, miksi hän sitä perintöä odottaa. Mikä ystävä sä siinä itse kuvittelet olevasi? Et mikään, ventovieras vain. Ja vieläpä itsekeskeinen sellainen.
Ap
Kyllähän mun äidin olisi pitänyt tukea MINUA, omaa lastaan ja sanoa, että kadehtiminen jos kerron asioistani mutta en kerskaile on KADEHTIJAN ongelma, mutta sitpä se p*skapää ei tehhnyt, koska on itse henkisesti köyhä aivoton id iootti. Toki myös köyhä taloudellisesti. Siis tosi köyhä.
Ap
Äitini ei IKINÄ KOSKAAN sanonut MINKÄÄN VÄÄRÄN KÄYTÖKSEN KOSKAAN olevan sen huonokäytöksisen ongelma, vaan se oli aina mun syy. Se on väärin ja on maksanut mulle mun omat ihmissuhteet.
Ap
Koska jos hän olisi tervejärkisen ihmisen tavoin suhtautunut minuun niin narisijat olisivat saaneet haistaa p*skan silmissäni. Ja olisin uskaltanut olla se, joka olen ja ne, otka siitä tykkäävät, olisivat nähneet, minkälainen ihminen oikein olenkaan ja olla ystäviäni. Nyt eivät voi olla, koska eivät tunne minua. Ja se on äitini syy.
Ap
Maasta se pienikin ponnistaa.
Vaikka olisi suurinpiirtein samat tulot, köyhyysrajalla - ei silti olla samalla viivalla.
Aina on vähättelyä, ihmiset eivät ole tasa-arvoisia, näin se on.
Mutta hän ei myönnä tätäkään virhettä, hän syyttää tästäkin virheestään minua! Hän syyttää aina omista vioistaan toisia, eikä ikinä ota mitään vastuuta omasta käytöksestään, vaikka se olisi miten sairasta tai vahingollista tahansa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Maasta se pienikin ponnistaa.
Vaikka olisi suurinpiirtein samat tulot, köyhyysrajalla - ei silti olla samalla viivalla.
Aina on vähättelyä, ihmiset eivät ole tasa-arvoisia, näin se on.
Eivät ole. Ja mulle se on sinänsä ihan ok. En itsekään sovi mihin tahansa piireihin, ja se on ihan ok.
Ap
Olet erittäin helposti tunnistettava kirjoittaja.